ďťż
Katalog wyszukanych fraz
The miomir show

Dziś w "Gazecie Pomorskiej" można było przeczytać o planie uruchomienia SKM Toruń. Planowana trasa: ul. Szubińska, Kluczyki, plac Armii Krajowej i istniejące stacje kolejowe, dalej obok Centralnego Cmentarza Komunalnego, przetnie ul. Grunwaldzka, Dworzec Północny, ul. Polna, Barbarka, Wrzosy i Towimor. Linia będzie miała ok. 23 kilometrów długości i 10 przystanków, na początku trasa będzie obslugiwana przez 4 szynobusy. Bilet na SKM będzie wazy zarówno w tramwaju czy autobusie.(najprawdopodobniej czasowy)W przyszłości planuje się dobudowanie torów w rejon ul. św. Józefa(częściowo pod ziemią) i doprowadzenie pod rektorat UMK są tez plany pociągnięcia torów do Bydgoszczy. Znowu plany tylko te są konkretne i jest termin uruchomienia tej inwestycji.(rok 2006) Więcej w sobotnim wydaniu "Gazety Pomorskiej".


Jest to super wiadomość.Najlepsza od czasu podjęcia decyzji o modernizacji lotniska.Tylko to termin realizacji jest b krótki.odobno ma być przystanek na Barbarce-SUPER,no i odżyje DW Północny.
jezeli bilety takie jak w autobusie to chyba nie MZK?
Napewno nie


A ja powiem tyle:
i ja też
A ja będę orginalny i powiem w ten sposób:

Nie chcę być sceptykiem, ale jakoś trudno mi uwierzyć... szczególnie w ten rok 2006...
A skąd 4 szynobusiki
Śmiejcie się dalej niedowiarki
Otóż jutro około 7.30 ze Wschodniego wyruszą na Polchem dwie drezyny WMB10-1617 i WMB10-1619. A w nich zasiadać będą: marszałek Achramowicz, prezydent Zalewski, jakaś komisja ds. właśnie utworzenia SKM Toruń i telewizja (najprawdopodobniej TVP3 Bydgoszcz). Na miejscu będzie policja i chyba SOK. Później wszyscy pojadą na Główny. Celem tej podróży są sprawy (nie wiem dokładnie jakie) dotyczące utworzenia SKM Toruń.
Śmiejcie się dalej niedowiarki
Otóż jutro około 7.30 ze Wschodniego wyruszą na Polchem dwie drezyny WMB10-1617 i WMB10-1619. A w nich zasiadać będą: marszałek Achramowicz, prezydent Zalewski, jakaś komisja ds. właśnie utworzenia SKM Toruń i telewizja (najprawdopodobniej TVP3 Bydgoszcz). Na miejscu będzie policja i chyba SOK. Później wszyscy pojadą na Główny. Celem tej podróży są sprawy (nie wiem dokładnie jakie) dotyczące utworzenia SKM Toruń.

Boże, oni tak na poważnie
Ja już sam nie wiem, co o tym myśleć, szkoda tylko, że nie będę jutro mógł Zbliżeń obejrzeć
A wstawili juz rozjazd na Polnocnym? Bo w piatek jeszcze demontowali anglika i przejazdu niet.
Przejadą się, pogadają i itak nic z tego nie wyniknie, poza tym uważam że SKM w Toruniu nie ma sensu, bardziej bym optował nad jakimiś AGLO z Kowalewa do Solca w jakimś takcie, albo Jabłonowo - Toruń - Bydgoszcz - Laskowice
Przejadą się, pogadają i itak nic z tego nie wyniknie, poza tym uważam że SKM w Toruniu nie ma sensu, bardziej bym optował nad jakimiś AGLO z Kowalewa do Solca w jakimś takcie, albo Jabłonowo - Toruń - Bydgoszcz - Laskowice

Nie ma sensu o tyle, że proponowany przebieg trasy omija największe osiedla. Kto korzystałby z SKM na trasie Barbarka - Toruń Północny, żeby angażować w to szynobus (w tym sensie, że nie wykorzystać go w tym czasie gdzie indziej: Żnin, Kcynia, Unisław, itp.)? Większy sens widzę w połączeniu Szubińskiej (tam musiałby być nowy przystanek) z centrum, bo jazda Poznańską do przyjemności nie należy. No cóż, pożyjemy, zobaczymy...
Ponoc ZALEWSki w radiu o tym mówił!
PANOWIE W JAKIEJS GAZECIE CHYBA POMORSKIEJ BYŁA MAPKA!!
http://www.torun.com.pl/a....php?temat=5792
Dżemdobry

A więc tak: telewizja to była toruńska kablówka, a tekst i foto były we wczorajszych Nowościach.
A tak ma się przedstawiać trasa SKM Toruń:

Szubińska-T.Kluczyki-T.Główny-T.Miasto-T.Wschodni-Równinna-CCK-JAR-T.Północny-Działki Józefa-Wrzosy-Przysiek-Port Drzewny

albo:

Szubińska-T.Kluczyki-T.Główny-T.Miasto-T.Wschodni-Równinna-CCK-JAR-T.Północny-Szpital-Balonowa-UMK Rektorat-Port Drzewny

Ta druga wersja jest mniej prawdopodobna, ponieważ prawie nie możliwe jest wykopanie tunelu na odcinku od UMK do Balonowej. Przeszkadzają znajdujące się tam wieżowce. Od przystanku Równinna do Portu Drzewnego z wyjątkiem odcinka od T.Północnego do Działek Józefa zostanie położony drugi tor :D:D. Od Północnego do Działek nie ma miejsca na drugi tor, ponieważ wszystkie tereny przytorowe są prywatne i ciężko je będzie wykupić. A więc powstanie 8 nowych przystanków osobowych UE przeznaczy na ten cel do 50 mln Euro.
Właśnie o tej sprawie mówili w Zbliżeniach. Chyba nie muszę pisać co mówili, ponieważ wszystko to co powiedzieli jest napisane na PMK i tu
Właśnie o tej sprawie mówili w Zbliżeniach. Chyba nie muszę pisać co mówili, ponieważ wszystko to co powiedzieli jest napisane na PMK i tu

Na TV Toruń toże gawarili
Na TV Toruń toże gawarili

TV Toruń to towarzyszyła szychom w drodze do Polchemu drezynami
Jednak moze sie stać to realone. wiec super!
Jak jest napisane w nowościach 3 grudnia planowane są pokazowe przejazdy dwuczłonowym, spalinowym szynobusem Pesy. Szynobus kursowałby na trasie Toruń Kluczyki - Toruń Północny.
oczywiscie idziemy D:
Dwuczlonowym...
Ciekawe...
Pozycza czy jak??
Tak. W gazecie opisują, że są właśnie w trakcie załatwiania tego pojazdu.
No no, na polnocnym sie dobrze dzieje ostatnio. ;D
Może jednak coś z tego będzie
Jakis czas temu wydawało mi się, że drogowcy w trakcie remontu odcinka Toruń - Przysiek usuną przejazd na bocznicy do Towimoru. Wczoraj przejeżdżałem tamtędy i widziałem nowy, elegancki przejazd Tak więc bocznica do Towimoru pozostaje
I tak brakuje ok. 10 m. torow miedzy przejazdem a stacja Torun Polchem. Ale to jest stosunkowo latwo odbudowac. Szkoda, ze juz nic nie woza...
Pozdrawiam.
I tak brakuje ok. 10 m. torow miedzy przejazdem a stacja Torun Polchem.

To akurat traktuję jako sytuację chwilową, bo skoro zrobili przejazd...
Moim zdaniem przejazd jest zrobiony jeszcze z jednego powodu...
Bo czy tam bedzie przejezdac SKM czy nie, nie wydaje mi sie az tak istotne.
Istotniejsza sprawa jest mozliwosc wykorzystania tej bocznicy do celow strategiczno-wojskowych w razie "W"...
To moja opinia,ciekaw jestem co Wy o tym sadzicie?
POZDRAWIAM!
Wiadomo już coś więcej na temat specjalnego przejazdu Toruń Kluczyki-Toruń Północny 3 grudnia
W jutrzejszych nowościach ma być o respektowaniu biletów MZK w pociągach na terenie Torunia.
[quote="pawel"]Wiadomo już coś więcej na temat specjalnego przejazdu Toruń Kluczyki-Toruń Północny 3 grudnia [/quote]

Mam nadzieje, ze termin sie przesunie, bo 3 gru bede w Poznaniu.
W jutrzejszych nowościach ma być o respektowaniu biletów MZK w pociągach na terenie Torunia.

Jesteśmy coraz bliżej normalności
To ja wkleje może artykuł:

www.nowosci.com.pl

Kolej na podróż za jeden bilet

Jacek Kiełpiński, Środa, 30 Listopada 2005

Jak najszybciej z lewobrzeżnego Torunia dostać się do Galerii Copernicus? Autobusy i taksówki w tym wyścigu nie mają szans. Wygra pociąg.

Chodzi o wykorzystanie mostu kolejowego jako jednego z elementów miejskiej komunikacji. Pomysł narodził się w Kujawsko-Pomorskim Zakładzie Przewozów Regionalnych w Bydgoszczy, który zauważa, że most kolejowy wykorzystywany jest obecnie wyłącznie przez pociągi spółki.

- W tej chwili kursują na odcinku Toruń Główny, Toruń Miasto i Wschodni 24 pary pociągów, czyli 48 razy nasze pociągi przejeżdżają przez most w ciągu doby - tłumaczy Marek Ostrowski, naczelnik terenowego zespołu ds. komunikacji marketingowej Przewozów Regionalnych. - Według nowego rozkładu jazdy, który wchodzi w życie 11 grudnia, dojdzie jeszcze jedna para pociągów. Wszystkie można wpleść w układ komunikacyjny Torunia.

Praktycznie miałoby to wyglądać tak, że posiadacz biletu okresowego Miejskiego Zakładu Komunikacji mógłby posłużyć się nim w pociągu. Bilet byłby honorowany przez konduktora. Zarazem bilet kolejowy do stacji Toruń Główny upoważniałby do korzystania z miejskich autobusów jadących ze stacji do centrum miasta.

- Jesteśmy po pierwszych rozmowach na ten temat. Na razie rozważana jest wersja najprostsza do zrealizowania, która nie wymaga żadnych inwestycji. Z systemu tego mogliby korzystać posiadacze biletów okresowych - dodaje Marek Ostrowski. - Zwykłe bilety MZK wymagałyby użycia kasowników i to już kolejny etap, logiczna konsekwencja omawianej koncepcji. Docelowo chcielibyśmy doprowadzić do integracji taryfowej, czyli ujednolicenia biletów i to nie tylko w obrębie miasta.

W toruńskim Urzędzie Miejskim do koncepcji tej podchodzą przychylnie. Jednak spoglądają jeszcze dalej - celem najważniejszym ma być SKM, czyli Szybka Kolej Miejska. Problem w tym, że na SKM trzeba będzie jeszcze długo czekać, a pomysł przedstawiany przez kolej można zacząć realizować już dziś.
Dyspozytor na wschodnim o niczym jeszcze nie wie. Żaden telegram do niego jeszcze nie dotarł, a on wie o tym pierwszy. W piątek się jeszcze dowiem co i jak i napisze na forum.
Dyspozytor mówi, że nic nie wie. Ale akurat ten co teraz ma służbę nie jest zbyt przyjazny i może nie powiedzieć prawdy. Spróbuje się dowiedzieć czegoś jeszcze rano kiedy dyspozytorzy się zmienią.
Miał to być przejazd dla mieszkańców wiec chyba by tego tak nie ukrywali
PESA nie wypożyczyła szynobusu. Miasto szuka innego producenta.
PESA nie wypożyczyła szynobusu. Miasto szuka innego producenta.

Czyli jazdy próbne będą, ale w innym terminie?
Chyba tak.
http://infobus.pl/text.php?id=5336 - Piszą o czymś zwanym "koleją metropolitarną" pomiędzy Toruniem a Bydgoszczą i chyba o SKM-ie planowanym
poprawka ma to sie ponoc nazywac TKM
Otrzymałem e-maila od Morvi (pytałem się na temat filmiku piętrusów, o którym wspominałem na spotkaniu - więcej w innym dziale) z cynkiem do pewnego wydarzenia (może wreszcie ja o czymś poinformuje ).
Mianowicie, prawdopodobnie 25.02.2006 (sobota) będzie "wielka prezentacja" szynobusa, który będzie kursował po mieście organizowana przez SPO (www.spo.org.pl), a także urząd miasta, plk i pese.
Mam nadzieję ze tym razem wypali
a to juz pewne ze bedzie ta prezentacja??a gdzie ona sie odbedzie??
Napisałem, że będzie po mieście jeździł... No wydaje się, że to wypali jak już o tym Morvi nawet pisze (ciekawe skąd oni to wiedzą )...
Napisałem, że będzie po mieście jeździł... No wydaje się, że to wypali jak już o tym Morvi nawet pisze (ciekawe skąd oni to wiedzą )...
Zapewne od współudziałowca Morvi (niegdyś właściciela tej firmy) T. Moraczewskiego, który w urzędzie miasta zajmuje się inwestycjami.
Info za pesa.pl

Promocja SA132
[...]
- 25.02. - wokół Torunia, przejazd odbędzie się w godzinach 8:30 - 15:00, szczegółowa trasa zostanie podana w późniejszym terminie
W nowościach podali troszkę inne i bliższe czasy:
po 7:00 - z Bydgoszczy do Torunia
7:55 jest na Kluczykach
około 16 po kursie z Północnego na Kluczyki ruszy do Bydgoszczy spowrotem
W sobotę 25 lutego 2006 r. mieszkańcy Torunia mogą skorzystać z bezpłatnych przejazdów autobusem szynowym na trasie Toruń Kluczyki - Toruń Północny i z powrotem. W trakcie 12 kursów pasażerowie będą mogli poznać szczegóły związane z projektem powstania w naszym mieście szybkiej kolei miejskiej.

Inicjatorami przejazdów promujących pomysł uruchomienia szybkiej kolei miejskiej są Prezydent Torunia Michał Zaleski, Stowarzyszenie Porozumienie Obywateli, Polskie Linie Kolejowe, PESA S.A., Stowarzyszenie Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruński Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej. Stroną organizacyjną przedsięwzięcia zajmuje się w Urzędzie Miasta Torunia Wydział Inwestycji Strategicznych i Obsługi Inwestorów. Organizatorzy zachęcają do skorzystania z przejazdów, zapoznania się z trasą i bardzo atrakcyjnym pojazdem szynowym. Zaproszenia do skorzystania z przejazdów zostały skierowane m.in. do wojewody kujawsko-pomorskiego, marszałka województwa, prezydenta Bydgoszczy i wójtów gmin sąsiedzkich Torunia i Bydgoszczy.

Szynobus będzie zatrzymywał się na następujących przystankach: Toruń Kluczyki –Toruń Główny- Toruń Miasto- Toruń Wschodni –Toruń Północ. Będzie to nowoczesny pojazd typu 218 Ma wyprodukowany przez bydgoską firmę Pojazdy Szynowe PESA, mogący zabierać 300 pasażerów jednocześnie. Przejazd w jedną stronę zajmie ok. 29 minut.
Patryk a czemu nie wytlusciles nazwy swojego bylego stowarzszenia??
Juz nas nie lubisz??
Nie ze was nie lubie. Ale juz sie poprawilem
Rozumiem, że jest to przejazd otwarty, dostępny dla każdego i można jeździć do woli?
Tak!
Ponad to licza na nasza obecnosc i KONSTRUKTYWNE komentarze...
Tak!
Ponad to licza na nasza obecnosc i KONSTRUKTYWNE komentarze...

No ja i Robert napewno będziemy. Takiej okazji nie można przepuścić, zwłaszcza, że mamy ferie

No ja i Robert napewno będziemy. Takiej okazji nie można przepuścić, zwłaszcza, że mamy ferie

Pociągiem na Północny - no, to faktycznie okazja
Następna może będzie za jakieś 10 lat, więc nie pozwolę sobie z tej sobotniej nie skorzystać
Urząd Miejski zaprosił na specjalny przejazd pesobusem między innymi premiera Marcinkiewicz, marszałka Jurka, ministra Wasermana i Ojca Tadeusza Fajne towarzystwo, ale cos mi się wydaje ze nie skorzystają z zaproszenia.
Urząd Miejski zaprosił na specjalny przejazd pesobusem między innymi premiera Marcinkiewicz, marszałka Jurka, ministra Wasermana i Ojca Tadeusza Fajne towarzystwo, ale cos mi się wydaje ze nie skorzystają z zaproszenia.
SERIO??

no jak tak to niezle bagno bedzie...
a jak juz ojciec dyrektor bedzie to mnie tam nie bedzie
a szkoda bo dzieciom obiecalem
Urząd Miejski zaprosił na specjalny przejazd pesobusem między innymi premiera Marcinkiewicz, marszałka Jurka, ministra Wasermana i Ojca Tadeusza Fajne towarzystwo, ale cos mi się wydaje ze nie skorzystają z zaproszenia.

O Jezu
Jak będzie wiadomo, o której mają jechać to dajcie znać, to, że lubię premiera to nie znaczy, że chcę z nim jechać w jednym pociągu No przecież w każdym programie informacyjnym by jeszcze mnie jako tło pokazali Będę musiał wybrać inny kurs...
SERIO??
no jak tak to niezle bagno bedzie...
a jak juz ojciec dyrektor bedzie to mnie tam nie bedzie
a szkoda bo dzieciom obiecalem

A co Ojciec Tadeusz gryzie
Na moje to Ojca dyrektora na 99% nie będzie na tej imprezie.
Na moje to Ojca dyrektora na 99% nie będzie na tej imprezie.

Niezła ekipa się szykuje
Rydzyka raczej nie będzie, ponieważ ma przyjechać TVN
Ja tam pierodle Rydzyka. Wazne ze SA132.

Rydzyka raczej nie będzie, ponieważ ma przyjechać TVN

Wy mnie nie straszcie, ja nie chce telewizji
Znając moje szczęście od razu jakiś facet z mikrofonem albo aparatem do mnie podbiegnie... wiadomo, o której mają jechać? Chyba, że jeden kurs dostanie TVN, drugi Polsat, trzeci TVB, czwarty TV Toruń, piąty Trwam...
O nas to nawet w NOWOSCIACH piszą
Dwanaście razy między stacjami

Marek Nienartowicz, Wtorek, 21 Lutego 2006

Dopinane są szczegóły związane z sobotnią prezentacją szybkiej kolei miejskiej w Toruniu. Pociąg za darmo będzie woził pasażerów po mieście.
Image 17561

Kursy pociągu będą częścią prezentacji pomysłu BiT City, czyli szybkiej kolei łączącej Toruń i Bydgoszcz. Według koncepcji, przewidziana jest również rozbudowa sieci połączeń w Toruniu. W ten właśnie sposób miałaby powstać szybka kolej miejska.

Stworzenie tej kolei jest przewidziane na kilka lat. W pierwszym etapie wykorzystana zostałaby istniejąca w Toruniu infrastruktura kolejowa, czyli przede wszystkim tory. Ta infrastruktura zostanie na razie wykorzystana do zaprezentowania idei szybkiej kolei miejskiej. Dojdzie do tego w najbliższą sobotę, 25 lu tego.

Prezentacja rozpocznie się o godzinie 7.08, gdy z Bydgoszczy Głównej wyjedzie szynobus. O 7.55 dotrze do stacji Toruń Kluczyki. Wyruszy stąd o 7.57.

Pociąg wykona po sześć wahadłowych, czyli w sumie 12 kursów między stacjami Toruń Kluczyki a Toruń Północny. Przejazd w każdą ze stron zajmie około pół godziny. Oprócz dwóch wymienionych już stacji pociąg zatrzyma się na dworcach Toruń Główny, Toruń Miasto i Toruń Wschodni.

Ostatni kurs z Torunia Północnego przewidziano na 15.35. O 16.06 dotrze do stacji Toruń Kluczyki, skąd o 16.16 ruszy do Bydgoszczy Głównej.

Trasę będzie obsługiwał szynobus. Jest to nowoczesny pojazd typu 218 Ma wyprodukowany przez bydgoską firmę Pojazdy Szynowe PESA. W czasie kursów pasażerowie będą mogli poznać szczegóły koncepcji szybkiej kolei miejskiej.

Inicjatorami przejazdów promocyjnych są władze Torunia, Stowarzyszenie Porozumienie Obywateli, Polskie Linie Kolejowe, PESA S.A., [u]Stowarzyszenie Przyjaciół Kolei i Zabytków Techniki oraz Toruński Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej. Patronują im „Nowości”.[/u]
http://miasta.gazeta.pl/torun/1,35576,3178127.html

Wyborczej nie wymienili TKMKM Jest mowa o podstawieniu przez MZK autobusu, wie może ktoś jaki to będzie bus
Jaki bus?
szynobus
A przeczytales artykul? ;> Autobus bedzie dowozil ze Skarpy na Wschodni.
Czytalem
Ale główną gwiazdą ma byc szynobus
Mili państwo, a czy te pociągi będą miały jakieś numery? Może ma ktoś dostęp do takich informacji? Bo właśnie przygotowuję sobie okolicznościową tabelkę 407 do SRJP i numerki mogą się przydać. A poza tym to do opisu zdjęć
Z góry dzięki!
zadzwon do dyspozytra na Kluczykach
Przeczytałem w gazecie, że inwestycja może kosztować nawet 621 mln zł, to ja przepraszam po co ten cały cyrk dla czegoś co jest nierealne, a jeżeli ten cały SKM doszedłby do skutku, to będzie to największa pomyłka w historii Torunia. Czy nie lepiej wziąść się za normalne, przyziemne plany budowy linii tramwajowej na Wrzosy?? Z Pl. Teatralnego do końca Wrzosów jest 4km (nie do dworca północnego, a do Wrzosów II). Ostatnio wybudowana linia tramwajowa w RP kosztowała 37mln zł, za 2,2km torowiska (Nowe Bemowo - Piaski w Warszawie). Linia dwu torowa, nowoczesna, torowiska nie wydzielające hałasu itd. Więc można szacować że linia na Wrzosy (nie widze jakiś specjalnie trudnych przeszkód geologicznych, szosa chełmińska jest szeroka ze względu na niegdysiejszą linie 3) będzie kosztować jakieś 75mln zł. + kilka mln na pętle. Za pozostałe pieniądze można wybudować linie do UMK (+ zakup 8 wozów i przebudowa Al. Solidarności) 85mln. Budowa trasy na Rubinkowo - 120 mln.
Wiadomo ze ten cały SKM to pomyłka Najlepsze jest to ze podobno miało to cos ruszyć już w tym roku a z tego co czytałem dziś to najszybciej za dwa lata zobaczymy ten twór
SKM ma powstac w roku 2007. ALe srodki będa z UE czy tam jakis funduszy regionalnych. Nie ma co chłopaki dramatyzowac.
I tu jeszcze jedno pytanie. Czy robili myscie zamieszanie wokół czegos co mailo by nie wypalic???
SKM ma powstac w roku 2007. ALe srodki będa z UE czy tam jakis funduszy regionalnych. Nie ma co chłopaki dramatyzowac.
Ale z normalnego tramwaju będzie korzystac 10 razy więcej ludzi!
Co do funduszy struktralnych z UE, co jest bardziej proekologiczne, spalinowy szynobus, czy elektryczny tramwaj?
Z rozkładu wynika, że SKM na trasie Kluczyki - Północny będzie jechać 30 minut, tym czasem ten najpodlejszy, stojący w korkach autobus linii nr 10 pokonuje trase Kluczyki - Koniuchy w 16 minut!! Kompletna porażka!
No to Unia Brukselska - nierządnica europejska da połowę, papa rydzyk sypnie hajsem i mamy pierwszorzędny niewypał w dziejach RP FAJNIE!!
SKM ma powstac w roku 2007. ALe srodki będa z UE czy tam jakis funduszy regionalnych. Nie ma co chłopaki dramatyzowac.

2005 mówili ze już 2006 ma ruszyć Jeżeli nawet UE da pieniądze to można je wyrzucać na bezsensowne projekty Nie lepiej zainwestować w cos co będzie 100% lepsze
Ciekawe kto tym tak naprawdę będzie jeździł ? Ojciec Tadeusz będzie się musiał o "swoich" chyba postarać.
No to Unia Brukselska - nierządnica europejska da połowę, papa rydzyk sypnie hajsem i mamy pierwszorzędny niewypał w dziejach RP FAJNIE!!

pierwszym jest skm warszawa, my bedziemy drugim

ps. polecam tez xis.katowice
Z tego co sie orietuje zawsze mial to byc 2007 rok...
A druga sprawa to to ze UE nie da kasy na tramwaj.
Kolejna kwestia to fakt, ze jezeli to wszystko pojdzie tak jak pokazuja plany to bedzie to mimo wszystko trafiona inwestycja...
Kto sie nie rozwija ten sie cofa...
Czas pokaze jak bedzie.Badzmy dobrej mysli i czekajmy na rozwoj wydarzen:)

A druga sprawa to to ze UE nie da kasy na tramwaj.

Dlaczego nie da Jakoś inne miasta dostały pieniądze na tramwaje miedzy innymi Warszawa czy Gdańsk
I co moze jeszcze powiesz ze tramwajem do Bydzi bedziemy jezdzic??!!
Unia daje kase na polaczenie Toronto z Bydzia a SKM przy tym samo wyjdzie...
"Kursy pociągu będą częścią prezentacji pomysłu BiT City, czyli szybkiej kolei łączącej Toruń i Bydgoszcz. Według koncepcji, przewidziana jest również rozbudowa sieci połączeń w Toruniu. W ten właśnie sposób miałaby powstać szybka kolej miejska. "
I co moze jeszcze powiesz ze tramwajem do Bydzi bedziemy jezdzic??!!
Unia daje kase na polaczenie Toronto z Bydzia a SKM przy tym samo wyjdzie...

Nie tramwajem to chyba do Brzydgoszczy nie dojedziemy
Ale wydawanie dużych pieniędzy na wiadukty tunele i nowe przystanki to pomyłka SKM powinna kursować od stacji Toruń Główny do Bydgoszczy Głównej. Oczywiście wymiana torowiska aby pociąg pokonywał tą trasę w 30 min. I jak już pisałem SKM nie powinna jeździć do portu drzewnego A tramwaj powinien być dobrym środkiem komunikacji w Toruniu.
Jezeli w tej chwili MZK nie potrafi wymusic szybszego przejazdu jedynki przez Lubicka to o czym mu tu mowimy...Przeciez tramwaj powinien miec tzw. zielona fale!A w tej chwili jest dokladie odwrotnie!Tramwaj na Lubickiej ustepuje pierwszestwa wszystkim na niebie i ladzie i dopiero jedzie.Przeciez to jakas pomylka!
A co do SKM...
chyba lepiej zeby przystanki byly ulokowane w miescie w celu ograniczenia ruchu kolowego np. przez nasz nieszczesy, jedyny most...
Zapewniam, ze wiele osob by dojezdalo do glownego przywatnymi samochodami...
Reasumujac: jezeli sa na cos srodki nalezy z nich korzystac!
Pożyjemy zobaczymy Za trzy lata okaże się kto miał racje

Nie tramwajem to chyba do Brzydgoszczy nie dojedziemy
Ale wydawanie dużych pieniędzy na wiadukty tunele i nowe przystanki to pomyłka SKM powinna kursować od stacji Toruń Główny do Bydgoszczy Głównej. Oczywiście wymiana torowiska aby pociąg pokonywał tą trasę w 30 min. I jak już pisałem SKM nie powinna jeździć do portu drzewnego A tramwaj powinien być dobrym środkiem komunikacji w Toruniu.

Niech jezdzi sobie od Torunia Wschodniego, czy nawet Polnocnego jak miastu tak bardzo zalezy, po zeelektryfikowaniu tego odcinka, co byloby bardzo atrakcyjną propozycją dojazdu do Bydgoszczy czy Solca z okolic Wrzosów i Koniuch. Remont torowiska jest oczywisty. I analogicznie w Bydgoszczy, nie tylko do głównej , ale do Bydgoszcz Zachód, lub Bydgoszcz Osowa Góra (bardziej uzasadnione technicznie).
Pożyjemy zobaczymy Za trzy lata okaże się kto miał racje

No, zobaczymy. Ale tak, jak mówi mechanik - jeżeli unia chce dać, trzeba skorzystać. No zobacz: albo dadzą nam na SKM albo nie dadzą w ogóle. No to co lepiej wybrać? Ja też nie widzę tego różowo, ale skoro mamy dobroczyńcę, to korzystajmy z tego. A jak zobaczą, że się dobrze wywiązaliśmy z SKM, może dadzą i na tramwaje
Osobiscie uwazam ze korzystniejszym polaczeniem bedzie trasa przez Gorsk,Czarnowo i na most...Ale na to bedziemy musieli poczekac.
Osobiscie uwazam ze korzystniejszym polaczeniem bedzie trasa przez Gorsk,Czarnowo i na most...Ale na to bedziemy musieli poczekac.

tyle że tej trasy nie ma a trasa przez solec już jest i wystarczy ją wyremontować
Nie ma.
Ale byla!
I mam nadzieje ze bedzie!!
Osobiscie uwazam ze korzystniejszym polaczeniem bedzie trasa przez Gorsk,Czarnowo i na most...Ale na to bedziemy musieli poczekac.

tyle że tej trasy nie ma a trasa przez solec już jest i wystarczy ją wyremontować

No tak, ale zobacz, przez jakie interesujące miejscowości (poza Solcem) przebiega: las, las, las, las, las... nie licząc tych różnych Bydgoszczy, stacje są co 10 km, a jak już są (Przyłubie) to i tak są w środku lasu. A stacje położone w odstępie 10 km to chyba nie jest cecha kolei miejskiej
Z Torunia do Bydgoszczy przez Solec jeździmy teraz, nie potrzeba rewolucji i nie wiadomo czego, by jeździć przez Solec. Tam i tak będziemy jeździć (jak ktoś będzie chciał ) A chodzi o to, żeby umożliwić komunikację kolejową z tych wszystkich wiosek, tych Górsków, Przysieków, Złychwsi, Rozgartów itd. Żeby przystanki były położone względnie często. O to chyba chodzi
A poza tym - popatrzmy na trasę przez Solec. Mamy tam kilkanaście pociągów dalekobieżnych. I gdzie tu teraz wciskać "szybką" kolejkę, która będzie MUSIAŁA jeździć często? Żeby stała ileś tam czasu w Solcu, aby przepuścić pospieszny? No chyba nie w tym rzecz...
Nic dodac!
Samo sedno sprawy!

No tak, ale zobacz, przez jakie interesujące miejscowości (poza Solcem) przebiega: las, las, las, las, las... nie licząc tych różnych Bydgoszczy, stacje są co 10 km, a jak już są (Przyłubie) to i tak są w środku lasu. A stacje położone w odstępie 10 km to chyba nie jest cecha kolei miejskiej
Z Torunia do Bydgoszczy przez Solec jeździmy teraz, nie potrzeba rewolucji i nie wiadomo czego, by jeździć przez Solec. Tam i tak będziemy jeździć (jak ktoś będzie chciał ) A chodzi o to, żeby umożliwić komunikację kolejową z tych wszystkich wiosek, tych Górsków, Przysieków, Złychwsi, Rozgartów itd. Żeby przystanki były położone względnie często. O to chyba chodzi
A poza tym - popatrzmy na trasę przez Solec. Mamy tam kilkanaście pociągów dalekobieżnych. I gdzie tu teraz wciskać "szybką" kolejkę, która będzie MUSIAŁA jeździć często? Żeby stała ileś tam czasu w Solcu, aby przepuścić pospieszny? No chyba nie w tym rzecz...

Wiesz co, szczena opada jak to sie czyta, zrozum, że nawet miast niemieckich nie stać na cuda przez czernikowo, i ze to jest tylko kielbasa wyborcza, a trasa przez solec jest bardzo atrakcyjna, szczegolnie przy obecnym dynamicznym rozwoju tego miasta. A przepuszczanie zadne nie jest potrzebne, bo roznica w czasie przejazdu pomiedzy kiblem a eu07 ze skladem lub bykiem ze skladem to ok. 5 minut. Przypuszczam, ze przy taborze nowym, np z pesy, ta roznica bylaby mniejsza ze wzgledu na wieksze przyspieszenie.

Natomiast ilosc stacji nie ma sie zupelnie co do funkcjonalnosci - wprost przeciwnie kazdy pasazer woli dojechac gdzies szybciej i zatrzymac sie 4 razy, niz dluzej i 15 razy przez wsie, gdzie komunikacja pks wystarcza, moze z wyjatkiem przysieka gdzie czy lubicza gdzie rano w pksach dzieją sie chore rzeczy.

Ja jestem przeciwny wyrzucaniu pieniedzy w bloto, a walory krajobrazowe nie są niestety zadnym argumentem. Niestety teraz ekonomia rządzi swiatem, i dotego musimy sie dostowac.
sama idea wg mnie jest swietna, haslo BITCity chwytliwe, ale ja jestem za maksymalnym wykorzystaniem tego co jest , a nie budowie drugiej, alternatywnej trasy, bo wtedy potoki rozlozą sie na 2 trasy kolejowe, i w rzeczywistosci na rzadnej z nich nie bedzie zadowalającego zapelnienia. Jestem za BiTCity z Torunia Wsch., ew. Polnocnego, do Bydgoszczy Zachod, ew. Osowa Gora. Tyle ode mnie.
Moim zdaniem lepsza jest trasa przez Solec Ale trzeba tez zauważyć ze tory na moście w Fordonie nie zostały usunięte podczas niedawnego remontu wiec może PKP cos kombinuje
Moim zdaniem lepsza jest trasa przez Solec Ale trzeba tez zauważyć ze tory na moście w Fordonie nie zostały usunięte podczas niedawnego remontu wiec może PKP cos kombinuje

caly czas mózdżą nad uruchomieniem unislawia, ale pekap sie broni rekami, nogami i czym tylko sie da
[quote="Rafał Malewski"]sama idea wg mnie jest swietna, haslo BITCity chwytliwe, ale ja jestem za maksymalnym wykorzystaniem tego co jest , a nie budowie drugiej, alternatywnej trasy, bo wtedy potoki rozlozą sie na 2 trasy kolejowe, i w rzeczywistosci na rzadnej z nich nie bedzie zadowalającego zapelnienia. Jestem za BiTCity z Torunia Wsch., ew. Polnocnego, do Bydgoszczy Zachod, ew. Osowa Gora. Tyle ode mnie.[/quote]

Chcialem dyskretnie zauwazyc, ze kolej docelowo nie ma sluzyc jedynie mieszkancom Torunia i Bydzi, ale docelowo obslugiwac ma wszystkie miejscowosci na trasie, a to przy dynamicznym rozwoju mieszkalnictwa w tamtych rejonach jest wazne.
Takze lewy brzeg Wisly dla ruchu dalekobieznego, Torunia, Solca i Bydzi, a prawy brzeg dla wszystkich mieszkancow wiosek po drodze + Fordoniakow. I wlasnie po tej stronie Wisly duze zageszczenie przystankow ma sens.
Wiesz co, szczena opada jak to sie czyta,
zrozum, że nawet miast niemieckich nie stać na cuda przez czernikowo, i

Wiesz co, mnie nie obchodzą miasta niemieckie. Żyjemy w Polsce, na wschód od Niemiec, w kraju nad Wisłą. Czy to, co dzieje się za zachodzie jest święte? Dlaczego raz kiedyś nie może coś powstać w Polsce, tak, aby można było brać przykład z Polski? I mówię tu akurat tak ogólnie, niekoniecznie w kwestii kolei.

ze to jest tylko kielbasa wyborcza, a trasa przez solec jest bardzo atrakcyjna, szczegolnie przy obecnym dynamicznym rozwoju tego miasta.

Bardzo, niezwykle atrakcyjna. Przez las. I Kluczyki. Przeglądając forum na Gazecie.pl zauważyłem, że mieszkańcy Bydgoszczy wyjątkowo upierają się przy trasie przez Solec. I nikt mi nie wmówi, że jest inaczej. I nie chodzi tu o moje upodobania czy też nie w stosunku do tego miasta, stwierdzam tylko fakt. I nie wiem, jak tu budować BiT City, skoro obie strony za żadne skarby się nie dogadają w tej sprawie. Może pójdźmy na kompromis, sprawiedliwie, pomiędzy, i zorganizujmy przeprawę promową po Wiśle...

A przepuszczanie zadne nie jest potrzebne, bo roznica w czasie przejazdu pomiedzy kiblem a eu07 ze skladem lub bykiem ze skladem to ok. 5 minut. Przypuszczam, ze przy taborze nowym, np z pesy, ta roznica bylaby mniejsza ze wzgledu na wieksze przyspieszenie.

No ciekawe, zwłaszcza jak chcielibyśmy ułożyć takt. Jeszcze dodajmy do tego towarowe i po niedługim czasie linia zacznie się sypać. LUDZIE!!! Trasę przez Solec mamy TERAZ i nie potrzeba do tego żadnych inwestycji! Ułożyć conajwyżej rozkład jazdy jakiś odpowiedni i gotowe. Niech se staje na tych 3 stacjach Toruń Główny, Solec i Bydgoszcz Główna, skoro to takie inter city ma być.
Unia chce dać kasę na nową linię, nie modernizację linii należącej do PKP. To może przy innej okazji. To z Twoich pieniędzy nie będzie, nie ma czego żałować, jak będzie strata to trudno - przepadną pieniądze unii, nie nasze. Z resztą jak do inwestycji nie dojdzie, kasa i tak przepadnie i wtedy co?

Natomiast ilosc stacji nie ma sie zupelnie co do funkcjonalnosci - wprost przeciwnie kazdy pasazer woli dojechac gdzies szybciej i zatrzymac sie 4 razy, niz dluzej i 15 razy przez wsie, gdzie komunikacja pks wystarcza, moze z wyjatkiem przysieka gdzie czy lubicza gdzie rano w pksach dzieją sie chore rzeczy.

Aha, to musimy podesłać propozycję do SKM, WKD i SKM , że ich koleje są niefunkcjonalne, bo mają przystanki co km.
Rozumiem, że jesteś wykwalifikowanym specjalistą w tej sprawie, aby to oceniać.

Ja jestem przeciwny wyrzucaniu pieniedzy w bloto, a walory krajobrazowe nie są niestety zadnym argumentem. Niestety teraz ekonomia rządzi swiatem, i dotego musimy sie dostowac.

W takim razie lepiej ich w ogóle nie dostać, niech rozpłyną się gdzieś po Europie? No a co do walorów krajobrazowych... ja nie dostrzegam nic ciekawego na naszej rodzinnej ziemi, więc nie widzę również powodów, żeby z trasa była układana zgodnie z ładniejszym krajobrazem.

Poza tym - jak nie chcecie tej kolei w zaproponowanej formie to jej mieć nie będziecie, wybudujecie sobie te tramwaje do Fordonu, Toruń dostanie kasę na MIEJSKĄ SKM i na tym się zakończy. A czy kasa pójdzie w błoto - to już odrębna historia, którą może stresować się conajwyżej Unia, nie my.

Takze lewy brzeg Wisly dla ruchu dalekobieznego, Torunia, Solca i Bydzi, a prawy brzeg dla wszystkich mieszkancow wiosek po drodze + Fordoniakow. I wlasnie po tej stronie Wisly duze zageszczenie przystankow ma sens.

No dokładnie. I wtedy na przyszłość linię przez Solec zrobić na 140-160 km/h (na taką dalszą przyszłość, bo wiadomo ), a tamtą utrzymywać tak, żeby wystarczała na te dajmy na to 80 km/h. Wtedy kto będzie chciał to pojedzie sobie "ickiem" przez Solec w pół godziny, a komu będzie zależało bardziej na kasie (albo też będzie np. z Czarnowa), wybierze wariant wiadomo jaki. Poza tym bliskość UMK - to chyba ważne. I to bardzo. Wiadomo, że ta pętla przez całe miasto to niewypał i jak by ktoś miał najpierw okrążać cały Toruń, żeby potem przez główny pojechać do Bg to pojedzie szybciej autobusem.
Chyba trochę namotałem, ale mniej więcej to chciałem powiedzieć i zgodzić się z wypowiedzią poprzenika
Jezeli w tej chwili MZK nie potrafi wymusic szybszego przejazdu jedynki przez Lubicka to o czym mu tu mowimy...Przeciez tramwaj powinien miec tzw. zielona fale!A w tej chwili jest dokladie odwrotnie!Tramwaj na Lubickiej ustepuje pierwszestwa wszystkim na niebie i ladzie i dopiero jedzie.Przeciez to jakas pomylka!
Ukłon w strone MZD. SKM powinna kończyć na Wschodnim.
Ale w planach jest zrobienie trasy przez czarnowo
Jeżeli miałoby powstać już to całe BiTCity, to moim zdaniem linia powinna iść przez Złąwieś, czemu? Temu:
1. Pn. brzeg jest znacznie bardziej zurbanizowany i po tej stronie za x lat dojdzie do połączenia miast Torunia i Bydgoszczy, BiTCity to przyspieszy.
2. Jeżeli BiTCity ma być bezkonkurencyjnym środkiem przemieszczania się między wspomnianymi miastami, to musi biec po swoim, szybkim torowisku, żeby zapewnić idealny takt i niewielki czas przejazdu.
3. Argument za linią przez Solec, że tam już linia istnieje, jest słaby, gdyż BiTCity z czasem przejazdu 55 min. po obecnym torowisku nie będzie miała szans choćby z KomfortBusami i innymi Polskimi Expresami. Co to za szybka kolej miejska jadąca 70km/h? Chyba że nazwa bierze się z tego że ma 'szybki' w oknach Cena za remont linii będzie pewnie porównywalna z budową nowej.
Ale w planach jest zrobienie trasy przez czarnowo
TAK! Ale widac tylko w "wersji torunskiej":(
Argumenty mojego przedmowcy sa nie zaprzeczalne!!!
SKM PRZEZ CZARNOWO!
Jeżeli miałoby powstać już to całe BiTCity, to moim zdaniem linia powinna iść przez Złąwieś, czemu? Temu:1. Pn. brzeg jest znacznie bardziej zurbanizowany i po tej stronie za x lat dojdzie do połączenia miast Torunia i Bydgoszczy, BiTCity to przyspieszy.

Dokładnie

2. Jeżeli BiTCity ma być bezkonkurencyjnym środkiem przemieszczania się między wspomnianymi miastami, to musi biec po swoim, szybkim torowisku, żeby zapewnić idealny takt i niewielki czas przejazdu.

Szybkim jak szybkim, jak będzie musiał się zatrzymywać co kawałek to i tak za szybki nie będzie. Ale równie dobrze można by dać co któryś kurs w wersji Inter City czyli staje tylko w Toruniach i Bydgoszczach, wtedy byłby dla tych, którzy chcą tak szybko
Szybkim jak szybkim, jak będzie musiał się zatrzymywać co kawałek to i tak za szybki nie będzie. Ale równie dobrze można by dać co któryś kurs w wersji Inter City czyli staje tylko w Toruniach i Bydgoszczach, wtedy byłby dla tych, którzy chcą tak szybko
No to w SKM 3miasto mają Sprintery i Super Sprintery w szczytach przewozowych Poza tym jak będą dobre tory to pomimo postojów (1-2 minutowych) BiTCity wykręci dobry czas (między Toruniem Gł, a Bydgoszczą Gł. 17 stacji: TrMiasto, TrWsch, TrPn, TrUMK-Zach., ?TrPolchem?, Przysiek, Rozgarty, Górsk, Pędzewo, Zławieś, Toporzysko, Czarnowo, ?Ostromecko/Strzyżawa?, BgFordon, BgAkademia, BgWsch, BgLeśna; przez Solec 7, do TrPn 11) jeżeli będzie jechać tyle co obecnie osobowe przez Solec to projekt upadnie, kto to widział żeby 50km jechać przez godzine! A linia przez Solec zostanie dla PKP, pospieszne, tlk, towarowe, jakieś osobowe dla Solca i tych kilka stacyjek po drodze obsługiwane np. EN81, lecz operatorem będzie PKP PR.
PS. szkoda że MZK nie pofatygowało się umieścić jakiejkolwiek informacji o przejazdach promocyjnych BiTCity na swojej stronie
Jezeli Tory linia nr 18 na odciunku Tr-Bg maja byc zrobione na 160 to chyba nie bedzie trzeba robic dwóch osobnych torów. A jedno połączenie i drugie ma swoją racje bytu.
ADMIN pomysl nad jakimsz czatem
Jezeli Tory linia nr 18 na odciunku Tr-Bg maja byc zrobione na 160 to chyba nie bedzie trzeba robic dwóch osobnych torów. A jedno połączenie i drugie ma swoją racje bytu.

Tą linię na 160 to zrobią jak my będziemy już starzy i nie będziemy pociągami jeździć
A co do czatu to popatrzę, porozglądam się
Wiem ze juz było ale zapraszam panowie jeszcze raz do obejrzenia stron i rozeslania ich do swoich znajomych. [url]http://republika.pl/karol_12/tkmkm/bitcity.pdf ZAPRASZAM[/url]
http://members.lycos.co.u...zaproszenie.doc
No i po BiT City zostały tylko wspomnienia. Trzeba przyznać ze była to udana impreza, tylko trochę za dużo ludzi
Foto:
http://members.lycos.co.u...hp?image_id=125
http://members.lycos.co.u...hp?image_id=126
http://members.lycos.co.u...hp?image_id=127
http://members.lycos.co.u...hp?image_id=124
http://members.lycos.co.u...hp?image_id=123
No i po BiT City zostały tylko wspomnienia. Trzeba przyznać ze była to udana impreza, tylko trochę za dużo ludzi

No, i przez to pewnie stwierdzą, że inwestycja się opłaci i ją zrealizują
A ja gupi myślałem, że będzie pare osób jechało tak rano Do teraz czuje mój aparat wciskany w brzuch przez przeciskających sie pasażerów
Tłocznie to było i to bardzo. Ciekawe jaki czas przejazdu będzie to miało po modernizacji torowiska bo teraz to szybko za bardzo nie było .
Między północnym a wschodnim jajo można było znieść. A w Zbliżeniach koleś do kamery mówi że czas przejazdu miedzy płn. a wsch. jest bardzo dobry
A w Zbliżeniach koleś do kamery mówi że czas przejazdu miedzy płn. a wsch. jest bardzo dobry

W jednym z kursów z Północnego na Kluczyki przyjechaliśmy na Wschodni minutę przed czasem. A jeden gościu powiedział "No to naprawdę szybka ta kolejka"

W jednym z kursów z Północnego na Kluczyki przyjechaliśm na Wschodni minutę przed czasem. A jeden gościu powiedział "No to naprawdę szybka ta kolejka"

A mój kurs spóźnił się na Miasto, i to 4 minuty! No skandal normalnie, mogłem na autobus nie zdążyć! Ale to oczywiście żart był, proszę tego nie brać na poważnie
Mysle ze takiej ilosci ludzi NIKT sie nie spodziewal!!!
Też tak myśle, no i tylko mały mankament, że to był szynobus nie do obsługi ruchu aglomeracyjnego ale regionalnego. To powinien być taki jak ma choćby WKD. No oczywiście nie udałoby się to bo na dw. Północny nie ma trakcji. Ale żeby się inwestycja opłaciła to powinna zostać tam pociągnięta. Bo na miasto to spalinóweczka się raczej nie nadaje
Mam zdjęcia z SA132-002 ale nie wiem jak je mogę wprowadzić do galerii:(. MAm problem z rubryką URL. A tak przy okazji to 2 sytuacje ok. godz. 11.30 był taki ścisk że chyba 1/4 ludzi chętnych została a ludzie narzekali że mogli by jeszcze jeden wagon nawet zwyczajny ten "zielony" . A jak wracałem z Kluczyków to mała dziewczynka obok Polnej powiedziała do mamy:"Mamusiu ten pociąg musi jechać koło "zana" bo musimy zrobić zakupy" .
Mam zdjęcia z SA132-002 ale nie wiem jak je mogę wprowadzić do galerii:(. MAm problem z rubryką URL.

No to zaraz będziesz wiedział
W miejsce url nic nie wpisujesz, wypełniałbyś to, gdybyś obrazek brał z jakiejś strony www. Jeżeli masz go na dysku, bawisz się tylko z opcją "Upload:", czyli wybierasz z dysku, dodajesz i wsio. W miniaturki się nie baw, ponieważ galeria zrobi je za Ciebie
Jakbym coś zamotał to wołaj
No to zaraz będziesz wiedział
W miejsce url nic nie wpisujesz, wypełniałbyś to, gdybyś obrazek brał z jakiejś strony www. Jeżeli masz go na dysku, bawisz się tylko z opcją "Upload:", czyli wybierasz z dysku, dodajesz i wsio. W miniaturki się nie baw, ponieważ galeria zrobi je za Ciebie
Jakbym coś zamotał to wołaj

Mnie tam wogóle wyrzuca i pisze że połączenie zostało zresetowane itd. itd. że albo witryna za bardzo obciążona albo mam sprawdzić połaczenie siecowe itp. Wysłałem więc Ci zdjęcia. Liczę że je opublikujesz.

Mnie tam wogóle wyrzuca i pisze że połączenie zostało zresetowane itd. itd. że albo witryna za bardzo obciążona albo mam sprawdzić połaczenie siecowe itp.

Ło matko, to jakieś straszne rzeczy się dzieją! A na jakieś inne galerie udawało Ci się wysyłać pliki? Nie znam się zbytnio na takich połączeniach, więc tutaj akurat nie chciał bym zacząć gadać istnych głupot.
Witryna obciążona nie jest, bo innym zdjęcia się dodają. A co do zresetowanego połączenia - tu już by była wina łącza, nie galerii. Popróbuj jeszcze trochę, wypełniasz w sumie tylko jedno pole, a raczej nie wypełniasz, tylko wskazujesz plik z dysku i klikasz dodaj.
A może plik ma ponad 200 kB?
A no fakt i co ja mam teraz zrobić a tak się starałem z tymi zdjęciami (mam nawet zdjęcie mojego brata z maszynistą )
A no fakt i co ja mam teraz zrobić a tak się starałem z tymi zdjęciami :cry: (mam nawet zdjęcie mojego brata z maszynistą )

Nie pisz tak bo zaraz ja się pobecze
Czyli jak, zdjęcia mają powyżej 200 kB? Czy jakiś inny z powodów?
A tak przy okazji to 2 sytuacje ok. godz. 11.30 był taki ścisk że chyba 1/4 ludzi chętnych została a ludzie narzekali że mogli by jeszcze jeden wagon nawet zwyczajny ten "zielony"

Ale wsiąść się dało bo sam z północnego na ten kurs trafiłem ledwo co, oczywiście trzeba było się trochę popchać ...

Wysłałem więc Ci zdjęcia. Liczę że je opublikujesz.

OK, tzn ja je zmniejsze bo niestety trzeba i Ci odeślę, wtedy na pewno się da. Wiesz, ja publikować nieswoich zdjęć nie mogę, nie ja je robiłem i nie mogę pod nimi się podpisywać

Ale wsiąść się dało bo sam z północnego na ten kurs trafiłem ledwo co, oczywiście trzeba było się trochę popchać ...

Wiedziałem, co robię, wybierając wcześniejszy kurs ale to akurat z innego powodu W sumie myślałem, że największe tłumy będą na Wschodnim a tu pomyłka - Północny powitał pociąg caluśkim peronem ludzi Pewnie w ogóle nigdy w historii tam takiego tłumu nie było
A co do ścisku to na Północnym już nie wsiadłem tam, skąd wysiadłem, gdzie indziej znalazłem miejsce na jednej nodze, czasami na dwóch Ale co tam, fajnie tak
A tak przy okazji to 2 sytuacje ok. godz. 11.30 był taki ścisk że chyba 1/4 ludzi chętnych została a ludzie narzekali że mogli by jeszcze jeden wagon nawet zwyczajny ten "zielony"

Co racja to racja. Można by puścić powiedzmy 2 czyli ten testowy SA132 i nasz pojedynczy które mogłyby się mijać na dw miasto albo wschodnim. Byłoby ciekawie.
Nie będe sie rozpisywał bylo zajebiscie. A co do wypowiedzi X-ika to to by nie byl zły pomysł. Ale najlepiej by było jak bysmy mieli dwa razy SA132. A jak zajzysz na TOruńska fotogalerie kolejowa http://members.lycos.co.uk/torfk/ to zobaczysz ze pechowa SA106-013 tak jak napisal autor zdjęcia KOMPLETNIE NIESPRAWNA. Czyli mogły by nas zawiesc SA106
Przyznaje się, to ja popełniłem tę fotke no niestety, 013 trupek - silnik zgaszony, drzwi zaklejone jakimiś kartkami, na końcówkach blachy... zgon totalny...
Dobrym rozwiązaniem byłoby puszczenie dzisiaj w czasie największego szczytu oliwkowej bipy ze stonkami na końcach - nie byłoby problemów ze zmianą czoła tłok byłby od razu rozładowany, a i gratka dla MK.
Ja z tej trasy to z osobowych pamiętam jedynie SN61 lub w czasach późniejszych stonka + bonanza..., ale wtedy ledwo sięgałem ręką do klamki
No tak ale chodziło tu również o propagowanie nowej technologii i pokazanie ludziom czegoś fajnego, kolorowego i nowoczesnego. Tak mi się przynajmniej wydaje
oczywiście, wiem o co ci chodziło Może zatem warto zastanowić się nad pomysłem zorganizowania przejazdu pociągu retro tą trasą? pogrzebie się w archiwach, poszuka jakiejś rocznicy i okazja będzie
Pomysł kapitalny! np. pod hasłem "Powrót na Północny"
np szlakiem do czarnowa. Do jedziemy do Olka a dalej z buta ;p
ALbo czemu mamy sie ladowac tam. Moze gdzies dalej? Np. Brodnica-Sierpc lub Toruń Płn.-Toruń Wsch.-Chełmża-Kowalewo-Toruń. tez jest inna mozliwosc jechac do taka trasa TOruń Wsch.-Kowalewo-Golub Dobrzyń-Kowalewo-Toruń Wsch. Taka impreza mogła by sie odbyc nawet SA132. Rozmawialem z panem z PESY i powiedzial ze jezeli bylo by to wokolicach zakonczenia produkcji nastepnego SA132 jest mozlowosc wypozyczenia go. Poprostu trzeba sie dowiedziec czy jest takie cos potrzebne. czy by było zainteresowanie, popytac znajomych, wklikać coś na PMK! Mozna nawet jechać SM42+1 lub 2 Bonanzy.
no extra pomysł. Kapitalny!! I wcześniej porozwieszać po stacjach przejazdowych ogłoszenia i w ten sposób rozpropagować działalność KLubu! Jak najbardziej jestm za. Albo zrobić dla ludzi przejazdy za złotówkę i wspomóc fundusze na działalność. TO MA SENS!!!
no extra pomysł. Kapitalny!! I wcześniej porozwieszać po stacjach przejazdowych ogłoszenia i w ten sposób rozpropagować działalność KLubu! Jak najbardziej jestm za. Albo zrobić dla ludzi przejazdy za złotówkę i wspomóc fundusze na działalność. TO MA SENS!!!

No, no, dobrze gadacie
Może by jakiś nowy temat założyć o tym
Ok to zakładamy panowie!
Relacja z BiT City
http://miasta.gazeta.pl/torun/1,35576,3184456.html
Bardzo dobry kometarz
Relacja z BiT City
http://miasta.gazeta.pl/torun/1,35576,3184456.html
Bardzo dobry kometarz

Mi się bardziej podoba artykuł i te zdjęcia, pośmiać się chociaż można z tego tłoku Ja natomiast, jako MK, opowiadam się za SKM, oczywiście pod warunkiem kasy z Unii - w przeciwnym razie za pare lat możemy liczyć się z pożegnaniem jakichkolwiek pociągów na Północnym (obym się mylił!) a nie daj Boże by się komuś zachciało poszerzyć jakąś drogę czy zbudować nową i stwierdził by, że tory przeszkadzają i trza zerwać. A jak by to komuś się spodobało to tylko potępienie dla takiego
Nie będe sie rozpisywał bylo zajebiscie. A co do wypowiedzi X-ika to to by nie byl zły pomysł. Ale najlepiej by było jak bysmy mieli dwa razy SA132. A jak zajzysz na TOruńska fotogalerie kolejowa http://members.lycos.co.uk/torfk/ to zobaczysz ze pechowa SA106-013 tak jak napisal autor zdjęcia KOMPLETNIE NIESPRAWNA. Czyli mogły by nas zawiesc SA106

sa106 zdefektowalo dzien wczesniej, i dlatego wieczorny pociag z grudziadza zamiast na dwoch sa , przyjechal na jednym. Awaryjnosc nie ma tu nic do tego, czasami wszystko sie psuje (ahh nie wspomne o sypiacych sie o wiele bardziej kiblach i eu07). Poprostu przyczyną awarii jest nie wadliwosc towaru, bo wady wieku dzieciego posiadaly pierwsze pojazdy, tylko nieumiejetnosc obslugi. Czas nauczyc mechanikow ze szynobusow nie naprawia sie mlotkiem tylko komputerem.
Nie będe sie rozpisywał bylo zajebiscie. A co do wypowiedzi X-ika to to by nie byl zły pomysł. Ale najlepiej by było jak bysmy mieli dwa razy SA132. A jak zajzysz na TOruńska fotogalerie kolejowa http://members.lycos.co.uk/torfk/ to zobaczysz ze pechowa SA106-013 tak jak napisal autor zdjęcia KOMPLETNIE NIESPRAWNA. Czyli mogły by nas zawiesc SA106

sa106 zdefektowalo dzien wczesniej, i dlatego wieczorny pociag z grudziadza zamiast na dwoch sa , przyjechal na jednym. Awaryjnosc nie ma tu nic do tego, czasami wszystko sie psuje (ahh nie wspomne o sypiacych sie o wiele bardziej kiblach i eu07). Poprostu przyczyną awarii jest nie wadliwosc towaru, bo wady wieku dzieciego posiadaly pierwsze pojazdy, tylko nieumiejetnosc obslugi. Czas nauczyc mechanikow ze szynobusow nie naprawia sie mlotkiem tylko komputerem.
Chlopie tym postem udowodniles tylko swoja nie znajomosc tematu!!
Lub tez slepe zapatrzenie w OFICJALNE komunikaty PR!!
Moze i kible i EU sie sypia ale:
-za swoich mlodych lat smigaly bezawaryjnie
-zaden z dotychczasowych sprzetow PKP nie gubil swoich czesci po drodze(np. WAŁU)!!
A co do komputerow...
kiedys "pozalsieboze" fachowcy z pesy cala noc ustawiali laptopami wtryskiwacze na SA.Jak rano odpalili to hala byla czarna od dymu,20 gagarow + 10 kopciuchow by takiej zadymy nie zrobilo...Jak zobaczyli co narobili to... pojechali do domu...
Wiec nie pisz, ze trzeba uczyc mechow, bo maszynista jest od jazdy a nie od naprawy!!
Powiem tak: jeżeli na oficjalnym forum, MK czy inny pasjonat komunikacji wszelkiej maści, niezależnie od tego czy ma racje czy nie, obraża np. mechaników - (w tym przypadku postacie darzone szczególnym szacunkiem przez pasjonatów), to się muszę grubo zastanowić nad uczestnictwem w takim klubie! I proszę nie pisać, że jestem przewrażliwiony itp. ale moja duma maniaka została mocno urażona.
Nie będe sie rozpisywał bylo zajebiscie. A co do wypowiedzi X-ika to to by nie byl zły pomysł. Ale najlepiej by było jak bysmy mieli dwa razy SA132. A jak zajzysz na TOruńska fotogalerie kolejowa http://members.lycos.co.uk/torfk/ to zobaczysz ze pechowa SA106-013 tak jak napisal autor zdjęcia KOMPLETNIE NIESPRAWNA. Czyli mogły by nas zawiesc SA106

sa106 zdefektowalo dzien wczesniej, i dlatego wieczorny pociag z grudziadza zamiast na dwoch sa , przyjechal na jednym. Awaryjnosc nie ma tu nic do tego, czasami wszystko sie psuje (ahh nie wspomne o sypiacych sie o wiele bardziej kiblach i eu07). Poprostu przyczyną awarii jest nie wadliwosc towaru, bo wady wieku dzieciego posiadaly pierwsze pojazdy, tylko nieumiejetnosc obslugi. Czas nauczyc mechanikow ze szynobusow nie naprawia sie mlotkiem tylko komputerem.
Chlopie tym postem udowodniles tylko swoja nie znajomosc tematu!!
Lub tez slepe zapatrzenie w OFICJALNE komunikaty PR!!
Moze i kible i EU sie sypia ale:
-za swoich mlodych lat smigaly bezawaryjnie
-zaden z dotychczasowych sprzetow PKP nie gubil swoich czesci po drodze(np. WAŁU)!!
A co do komputerow...
kiedys "pozalsieboze" fachowcy z pesy cala noc ustawiali laptopami wtryskiwacze na SA.Jak rano odpalili to hala byla czarna od dymu,20 gagarow + 10 kopciuchow by takiej zadymy nie zrobilo...Jak zobaczyli co narobili to... pojechali do domu...
Wiec nie pisz, ze trzeba uczyc mechow, bo maszynista jest od jazdy a nie od naprawy!!

ojezu chodzilo mi o tych klepaczy z kluczykow, a nie maszynistow, przejezyczyklem sie sory, a co do awaryjnosci to wszystko musi przejsc swoj probny okres,

a w komunikaty pr nie patrze, bo takowych nawet nie ma, wystarczy sie pzejsc na dworzec i popatrzec
NOWOŚCI http://www.nowosci.com.pl...133&NrSection=1

Pierwsze kolejki do kolei jutra
Marek Nienartowicz, Poniedziałek, 27 Lutego 2006

Zatłoczony szynobus i wielu pasażerów, którzy nie weszli do pojazdu - tak wyglądała sobotnia prezentacja pomysłu z szybką koleją miejską w Toruniu.

Szybka kolej miejska ma być częścią połączenia BiT City między Toruniem a Bydgoszczą.

- Uznaliśmy, że pomysł trzeba też zaprezentować w praktyce - uznał Bernard Kwiatkowski, dyrektor Wydziału Inwestycji Strategicznych toruńskiego Urzędu Miasta. - Podobny układ komunikacyjny istnieje w irlandzkim Dublinie. My też mamy szansę. Pomysł zyskał w Warszawie pochlebne opinie. W najbliższym czasie zlecimy przygotowanie całej dokumentacji. Jego realność powinno już pokazać studium wykonalności.

Koszt stworzenie szybkiej kolei miejskiej z m.in. dobudową drugiego toru na wielu odcinkach, budową kilku wiaduktów i przystanków jest wstępnie obliczany na ponad 600 milionów złotych. Inwestycja zostałaby sfinansowana z funduszy unijnych.

W ramach sobotniej prezentacji szynobus przez osiem godzin wykonał 12 półgodzinnych kursów między stacjami Toruń Kluczyki i Toruń Północny - po sześć w każdą stronę. Pasażerowie byli wożeni za darmo.

Zainteresowanie prezentacją było ogromne. Na każdej ze stacji, na której szynobus się zatrzymywał, a więc również na stacjach: Toruń Główny, Toruń Miasto i Toruń Wschodni na peronie czekał tłum pasażerów. Ich reakcje były różne.

- Według mnie to nietrafiony pomysł - stwierdził Antoni Kowalewski. - Ludzie przyszli z ciekawości i dlatego, że przejazdy były za darmo. Miasto powinno przede wszystkim inwestować w sieć tramwajową.

- Pomysł z szybką koleją miejską jest dobry - uznała Ewa Zarzycka. - To szansa, by północne rejony Torunia były lepiej połączone z resztą miasta.

- Widać, że jest społeczne zapotrzebowanie - ocenił z kolei Zbigniew Wróblewski, dyrektor toruńskiego zakładu Polskich Linii Kolejowych. - Czas prezentacji już się jednak skończył. Trzeba się zabrać do ciężkiej pracy, jeśli pomysł ma zostać zrealizowany."
ALbo czemu mamy sie ladowac tam. Moze gdzies dalej? Np. Brodnica-Sierpc lub Toruń Płn.-Toruń Wsch.-Chełmża-Kowalewo-Toruń. tez jest inna mozliwosc jechac do taka trasa TOruń Wsch.-Kowalewo-Golub Dobrzyń-Kowalewo-Toruń Wsch. Taka impreza mogła by sie odbyc nawet SA132. Rozmawialem z panem z PESY i powiedzial ze jezeli bylo by to wokolicach zakonczenia produkcji nastepnego SA132 jest mozlowosc wypozyczenia go. Poprostu trzeba sie dowiedziec czy jest takie cos potrzebne. czy by było zainteresowanie, popytac znajomych, wklikać coś na PMK! Mozna nawet jechać SM42+1 lub 2 Bonanzy.

cześć! proponuje kolegom przejść z tym tematem na forum stowarzyszenia www.spkizt.fora.pl proponuję przestać konkurować z naszym stowarzyszeniem i zacząć współprace tramwajową, bo jaki sens ma interesowanie się koleją parową przez mkm? może lepiej by było podzielć się i każda organizacja miała by swoją tematykę na forum? Wasza KM (w tym tramwaje) a nasza transport szynowy w tym (historia tramwajów) i zabytki techniki hmm? Bo podziały niczemu nie służą... pozdrawiam Gość
Rafal nie tak to mialo wygladac...
Inaczej sie umawialismy na spotkaniu!!
Rafal nie tak to mialo wygladac...
Inaczej sie umawialismy na spotkaniu!!

to jest tylko propozycja wobec tego kłótliwego chaotycznego grona forum z braku wiedzy i treści merytorycznych Mechaniku taki poziom co niektórych to wstyd pokazywać publicznie i mam nadzieje że to się skończy..
cześć! proponuje kolegom przejść z tym tematem na forum stowarzyszenia www.spkizt.fora.pl proponuję przestać konkurować z naszym stowarzyszeniem
Pragnę zauważyć iż to forum nie jest wewnętrznym forum Klubu MKM, po drugie to forum było znacznie prędzej, więc tekst o robieniu przez nas konkurencji jest nie na miejscu.
cześć! proponuje kolegom przejść z tym tematem na forum stowarzyszenia www.spkizt.fora.pl proponuję przestać konkurować z naszym stowarzyszeniem
Pragnę zauważyć iż to forum nie jest wewnętrznym forum Klubu MKM, po drugie to forum było znacznie prędzej, więc tekst o robieniu przez nas konkurencji jest nie na miejscu.

chodziło o konkurowanie pomiędzy prawnym stowarzyszeniem a klubem drogi Sebastianie.. proponuje ugodę i podział kolei tam gdzie jej miejsce, autobusów też, a co do tramwajów jak pisałem (SPKiZT -historia, TKMKM -bierzące zresztą do ustalenia) Pozdrawiam serdecznie, porządek musi być.
Panowie!
Ja absolutnie nie rozumiem tej kłótni z paru względów:
Po 1 nie można tu mówić o jakiejkolwiek konkurencji bo KMKM jako klub nie posiada osobowości prawnej,
Po 2 w naszym kraju Konstytucja gwarantuje każdemu obywatelowi i każdemu w jurysdykcji RP wolność słowa
No i finito po 3 to jak można mówić o konkurencji jeżeli chodzi o zamiłowania poszczególnych jednostek????
Drogi Gosciu. Niech zostanie tak jak jest. CI co chca to mogą też tam zaglądać. My zapraszalismy do tego FORUM SPKiZT ale skorzystalo z tego co najwyzej 3 osoby. Dlatego prosze Cie jezeli chcesz to udzielaj sie i Tu i tam a jak nie chcesz tu sie udzielac nie podburzaj ludzi z tego forum. Nikt nikogo tutaj na sile nie trzyma
Drogi gosciu podejrzewam kim jestes ale ok. Jak zauwazysz ten pociąg zaproponowali czlonkowie TKMKM. Do PKP moze isc kazda osoba prywatna ktora jest w stanie zapalcic za taki pociąg. Jeżeli uwazasz ze konkurujemy z wami to grubo sie mylisz.
chodziło o konkurowanie pomiędzy prawnym stowarzyszeniem a klubem drogi Sebastianie.. proponuje ugodę i podział kolei tam gdzie jej miejsce, autobusów też, a co do tramwajów jak pisałem (SPKiZT -historia, TKMKM -bierzące zresztą do ustalenia) Pozdrawiam serdecznie, porządek musi być.
SPKiZT będzie ostatnią instytucją kreującą zakres działania TKMKM. Jeżeli przez 4 lata SPKiZT nie zorganizowało takiego przejazdu, a są chętni w TKMKM do zorganizowania czegoś takiego, to SPKiZT ma 2 wyjścia, albo pomóc w organizacji, albo nie przeszkadzać.
Poza tym anonimowe posty na forum nie będą brane za oficjalne stanowisko stowarzyszenia.
Fakt, że jeszcze (ale już nie długo) nie jestem zrzeszony ale uważam, że jeśli wszyscy członkowie SPKiZT są tacy problemowi to wziąłbym pod uwagę opcję nie przeszkadzać
Wszyscy to moze nie ale jest jeden taki NAMOLNY przypadek a nazywa sie RAfal Spychala.

O co CI Rafale w Tym poscie chodzilo?? ZAzdroscisz nam czegos???ze tak szybko sie rozwijamy?? My nie mamy nic do SPKiZT a wy nie macie nic do nas. Tak jak powiedzial Seba to forum bylo wczesniej zalozone niz TKMKM i jest ogolno dostepne i czyktoś bedzie sie interesowal PKP czy MZK GÓWNO CIĘ TO OBCHODZI. Masz swoje Forum pilnuj go bo Ci go ukradna
Nie ma mowy o konkurecji. Poprostu ciagle sie o wszystkim mówiło a nie bylo widac efektów, tak więc wzielismmy sprawe w nasze rece z Patrykiem.

Bylem dzis u pana Marka Ostrowskiego, wstęp sie udal, pan Ostrowski jest chętny. Poza tym padł pomysl wydawania wspolnie z pkp pr i regionalnnymi firmami trasportowymi regularnego informatora komunikacyjnego.
cześć! proponuje kolegom przejść z tym tematem na forum stowarzyszenia www.spkizt.fora.pl proponuję przestać konkurować z naszym stowarzyszeniem i zacząć współprace tramwajową, bo jaki sens ma interesowanie się koleją parową przez mkm? może lepiej by było podzielć się i każda organizacja miała by swoją tematykę na forum? Wasza KM (w tym tramwaje) a nasza transport szynowy w tym (historia tramwajów) i zabytki techniki hmm? Bo podziały niczemu nie służą... pozdrawiam Gość
Ładnie się to tak nie przedstawić A to czemu kolega proponuje przejść z tym tematem na inne forum Ten temat wymyślili użytkownicy tego forum więc tu piszą Jaka konkurencja TKMKM zajmuje się komunikacją miejską a SPKIZT chyba koleją, więc o jakiej konkurencji mówimy
Zbanować wichrzyciela ;D !!!
Ostatnio naszło mnie pare pytań dotyczących puszczenia naszego SKM-u ulic ą Św. Józefa:
1. Czy chce się tą drogą wybudować dwutor do UMK? To wywnioskowałem po artykułach z gazet itp. itd. Wydaje mi się, że tu nie ma na to miejsca poważnie nie ingerując w otoczenie.
2. To samo tyczy się wiaduktu bezkolizyjnego przez ulice Żwirki i Wigury - obok jest szkoła, drzewa no i owa ulica Św. Józefa - nie widzę tu miejsca na wiadukt.
3. Może ktoś mi określić na ile odczuję z 10-piętra z wieżowca przejazd szynobusa prawie pod owym budynkiem co 30 minut - pod względem hałasu i wstrząsów .

Dziękuję za wszelką odpowiedź (jeśli taka się tu pojawi, bo to raczej pytania dla inżynierów itp.). Jak wymyśle jakieś kolejne bzdurne pytania to podziele się z Wami .
Ostatnio naszło mnie pare pytań dotyczących puszczenia naszego SKM-u ulic ą Św. Józefa:
1. Czy chce się tą drogą wybudować dwutor do UMK? To wywnioskowałem po artykułach z gazet itp. itd. Wydaje mi się, że tu nie ma na to miejsca poważnie nie ingerując w otoczenie.
2. To samo tyczy się wiaduktu bezkolizyjnego przez ulice Żwirki i Wigury - obok jest szkoła, drzewa no i owa ulica Św. Józefa - nie widzę tu miejsca na wiadukt.
3. Może ktoś mi określić na ile odczuję z 10-piętra z wieżowca przejazd szynobusa prawie pod owym budynkiem co 30 minut - pod względem hałasu i wstrząsów .

.

co do dwutoru to docelowo na calym odcinku miejskim ma byc dwutor , co do reszty nie wiem
odpowiem ktorko SIE ZROBI
Czas nauczyc mechanikow ze szynobusow nie naprawia sie mlotkiem tylko komputerem.

Skąd masz takie ciekawe wiadomości, że szynobusy naprawia się młotkiem?
Niestety, regulamin jest trochę nieprecyzyjny, muszę nanieść pewne poprawki, ale póki co jest to złagodzona wersja punktu 2.1 w połączeniu z 2.4, czyli mówiąc krótko nikt nie został wyzwany, ale osoba, która to przeczytała może poczuć się urażona i bezpodstawnie oskarżona.
Czas nauczyc mechanikow ze szynobusow nie naprawia sie mlotkiem tylko komputerem.

Skąd masz takie ciekawe wiadomości, że szynobusy naprawia się młotkiem?
Niestety, regulamin jest trochę nieprecyzyjny, muszę nanieść pewne poprawki, ale póki co jest to złagodzona wersja punktu 2.1 w połączeniu z 2.4, czyli mówiąc krótko nikt nie został wyzwany, ale osoba, która to przeczytała może poczuć się urażona i bezpodstawnie oskarżona. \

nie skomentuje
odpowiem ktorko SIE ZROBI
Wspaniałe podejście...hehe...może jeszcze szkołe zburzymy ?

nie skomentuje

No i dobrze, z władzą się nie dyskutuje
Jeżeli przedstawisz zdjęcie maszynisty bądź pracownika z Kluczyków, walącego młotem w szynobus w sytuacji, kiedy należało użyć komputera, post na czerwono anuluję.
Jaka będzię cena biletów SKM? Ps. MAm bilet pamiątkowy z 25.02.06r. Troche duży ale jest na nim zdjęcie SA132-002
Jaka będzię cena biletów SKM? Ps. MAm bilet pamiątkowy z 25.02.06r. Troche duży ale jest na nim zdjęcie SA132-002

jesli przejdzie pomysl to taka sama jak bilet na autobus czy tramwaj, o ile ceny bedą takie same
Jeśli mamy całościowo wykorzystać połączenie po Toruniu to należy pojechać od Północy przez Grębocin, Lubicz potem nowym torowisku zaliczyć kłopotliwą Skarpę i Rubinkowo przy okazji upraszczając transport pomiędzy Nestle a MAłgorzatowem, potem na nowy most lub pod ziemie i wyjechać przy Miasto uważam że nie potrzeba wjeżdżać na Wschód ponieważ nie będzie tam zainteresowania a dla upartych można zakrę cić i pod Rubinkowem i wyjechać przed Wschodem. To by było ciekawe połączenie.
O matko, to koszty wyniosły by nie miliony a miliardy, tryliony chyba
Jakoś sobie nie wyobrażam pociągu jeżdżącego np. pod moim blokiem W piwnicy można by urządzić jakąś stacje nawet, ale to oczywiście tak na żarty
To ja mam pomysł. ZRÓBMY METRO!!!
Pierwsza stacja u Ojca R. pod domem
no qrde...konkrety widze..to niebede musiał na przystanek chodzic tylko do piwnicy zejde i wsiade do pociagu i wysiade gdzies w miescie..dobre..hehe....
Podczas specjalnego przejazdu BiT City były rozdawane bilety, ma ktoś może na wymianę lub na sprzedaż
ja mam jeden na zbyciu ale jest on krzywo uciety:]
Marszałek ogłosi przetarg na studium wykonalności Szybkiej Kolei Metropolitalnej. SKM łącząca Toruń z Bydgoszczą została wpisana do rządowych planów inwestycji współfinansowanych z unijnej kasy.

Przetarg na studium wykonalności zostanie ogłoszony w październiku br. Dokument ma być gotowy po trzech miesiącach od jego rozstrzygnięcia. Studium odpowie na pytania o możliwy przebieg trasy kolejowej, koszty budowy i możliwości realizacji projektu. Wskaże też etapy, w jakich powinna powstawać SKM. - Studium jest niezbędne do ubiegania się o pieniądze z Unii Europejskiej. Bez nich projekt byłby trudny do zrealizowania, jego koszty ocenia się na ponad 620 mln zł - mówi rzecznik prezydenta Torunia Marcin Czyżniewski.

Szybka Kolej Metropolitalna to wspólne przedsięwzięcie samorządów Torunia, Bydgoszczy i województwa kujawsko-pomorskiego oraz gdańskiego oddziału Polskich Linii Kolejowych. To właśnie one sfinansują studium. Urząd Marszałkowski i PLK wyłożą po 80 tys. zł, Toruń i Bydgoszcz po 40 tys. zł.

Projekt zakłada powstanie nowoczesnej trasy łączącej obie stolice regionu, dzięki której odcinek między Toruniem a Bydgoszczą będzie można pokonać w kilkanaście minut. SKM przewiduje też

rozbudowę infrastruktury kolejowej w Toruniu. BiT City ma zbliżyć północne i południowe osiedla Torunia. Wagony szybkiej kolei miejskiej mogą kursować między Portem Drzewnym a ul. Szubińską. W planach jest 18 nowych przystanków, m.in. na Kluczykach, przy pl. Armii Krajowej, Garbatym Mostku, ul. Legionów, szpitalu na Bielanach i rektoracie UMK. Przystanki powstaną w takich miejscach, by umożliwić wygodną przesiadkę pasażerów do autobusu lub tramwaju.

Projekt SKM w zeszłym roku zaakceptowało Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Przed miesiącem Bit City wpisano do rządowego programu Infrastruktura i Środowisko, będącego częścią Narodowej Strategii Rozwoju, jako jedyne przedsięwzięcie z naszego regionu.

http://miasta.gazeta.pl/torun/1,35576,3672038.html
A jednak Coś sie ruszyło
O nie...
O nie...
Wstań proszę!
O nie...
Wstań proszę! to bylo wyborczej dzisiaj W ramach "Infrastruktury i Środowiska" zmodernizowane zostanie za to połączenie kolejowe między naszym miastem a Bydgoszczą.
http://miasta.gazeta.pl/torun/0,0.html
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bolanda.keep.pl


  • © The miomir show Design by Colombia Hosting