Na stronie klubu pojawi³y siê schematy naszej sieci KM w poszczególnych latach. Opracowa³em je na podstawie map miasta i wyj±tkowo ten z 1994 na podstawie schematu z ksi±¿eczki o Toruniu. Prawdopodobnie jeszcze bêdzie z 2003, w którym mieli¶my liniê nr 39. Chêtnie zrobie nastêpne, je¶li kto¶ dostarczy jakie¶ materia³y. Wszelkie b³êdy i nie¶cis³o¶ci prosze o zg³aszanie do mnie .
Na schemacie z lat 1994-1998 czê¶æ linii nocnych zapisana jest trzycyfrowo, a czê¶æ dwucyfrowo, np. na Okrê¿nej wpisa³e¶ 102, a na Olimpijskiej jest ju¿ 02
P.S. Czy istnieje jaki¶ specjalny program do tworzenia tego typu schematów?
Prawdziwe jest oznaczenie dwucyfrowe. Przy przerabianiu tego z 1994 na ten 1994-1998 zapomnia³em zmieniæ oznaczenia, postaram siê t± pomy³ke jak najszybciej wyeliminowaæ. Do zrobienia tych schematów pos³u¿y³em siê programem Macromedia Fireworks, jest to zwyk³y program graficzny (no mo¿e troszkê bardziej zaawansowany od painta). Zalet± u¿ywania tego programu by³o to, ¿e ka¿d± kreske, napis, figure mo¿na by³o osobno edytowaæ gdy by³o to zapisane w formacie .png, wiêc maj±c jeden schemat, mo¿na by³o szybciej zrobiæ nastêpny edytuj±c odpowiednie elementy.
Dziêkujê bardzo
Jeszcze przy schemacie 1998/1999 w spisie linii, nocne s± oznaczone trzycyfrowo
S³uchajcie miêdzy ulic± Niesio³owskiego a sklepem Netto znajduje siê jaka¶ stara pêtla autobusowa. Jest widoczna ewidentnie pêtla oraz miejsce, gdzie sta³a wiata. Czy wie kto¶ mo¿e, co kiedy¶ tam koñczy³o, poniewa¿ mi obija siê o uszy 19, ale pewno¶ci nie mam.
Ze schematu na naszej stronie wynika, ¿e to pêtla 16, 19 i 20 http://www.seba.rail.pl/tkmkm/schemat1981.gif
Na stronie pojawi³ siê kolejny schemat - tym razem z 1979 roku. Polecam przejrzeæ trasê przejazdu linii pospiesznej A.
to A bylo troche na stylu 34 i 26
Strona wzbogaci³a siê o nastêpny schemat - z 1957 roku opracowany na podstawie przewodnika o Toruniu z tego¿ to roku. Trasy niektórych linii autobusowych do¶æ mocno odbiegaj± od obecnych, ale jedno jest ugruntowane od lat - linie od 10 do 14 ci±gle przeje¿d¿aj± przez most. Spor± ciekawostk± jest istnienie dwóch linii nocnych, tramwajowych. W poszukiwaniu s± kolejne ¼ród³a, które umo¿liwi± wykonanie kolejnych schematów.
S³uchajcie miêdzy ulic± Niesio³owskiego a sklepem Netto znajduje siê jaka¶ stara pêtla autobusowa. Jest widoczna ewidentnie pêtla oraz miejsce, gdzie sta³a wiata. Czy wie kto¶ mo¿e, co kiedy¶ tam koñczy³o, poniewa¿ mi obija siê o uszy 19, ale pewno¶ci nie mam.
ja co¶ w stylu pêtli to widzialem na ul. Bukowej za sklepem Netto ale nie wiem czy ci o to wlasnie chodzi je¶li nie to mi poka¿esz po spotkaniu TKMKM dokladnie gdzie to jest
Do kolekcji znajduj±cej siê na naszej stronie do³±czy³ jedenasty ju¿ schemat - tym razem pod lup± mamy rok 1965. Hmm...na co warto tu zwróciæ uwagê? Do najbardziej rzucaj±cych siê w oczy rzeczy nale¿±: dwie linie tramwajowe nocne i tym razem w wykonaniu 2N i 4N; linia nr 3 koñcz±ca przy Dworcu Pó³noc, sk±d by³a mo¿liwo¶æ przesiadki do wahad³owo kursuj±cej 3a [przewodnik podaje takie jej oznaczenie, w ksi±¿ce o 115-leciu by³a mowa o 3 bis (jednak do¶æ niejasna przedstawiona)] po przej¶ciu 120m przez tory kolejowe (wagonik przedostawa³ siê na "drug±" stronê torów tylko podczas wyjazdu z zajezdni i wraca³ z powrotem wieczorem) oraz linia pracownicza do Elany. Jej trasa w przewodniku (tylko w formie nazw ulic) przedstawiona by³a do¶æ dziwnie, nie zdziwi³bym siê je¶li rzeczywi¶cie mia³a ona trochê inn± trasê przejazdu (chodzi mi g³ównie o rejon Dworca PKS).
(wagonik przedostawa³ siê na "drug±" stronê torów tylko podczas wyjazdu z zajezdni i wraca³ z powrotem wieczorem) Czy wagonik umia³ lataæ?
Wagonik niestety nie naby³ takiej umiejêtno¶ci . Przedostawanie wygl±da³o tak, ¿e wagon w asy¶cie kolejowego dró¿nika, który kluczami otwiera³ wykolejnice, przeje¿d¿a³ przez krzy¿uj±ce siê tory kolejowe i tramwajowe. Ze wzglêdu na to linia "podzielona" by³a na dwie czê¶ci.
Taki opis ju¿ mnie satysfakcjonuje
Diametralnie zmieni³ wygl±d schemat z 1957 roku. Opracowa³em go na podstawie rzeczywistego planu ulic. Do kolekcji schematów w opracowaniu podobnym do wspomnianego wy¿ej do³±czy³a jedna nówka - z samego pocz±tku historii komunikacji miejskiej w Toruniu czyli z lat 1891 - 1902. Baaardzo siê przy nim namêczy³em . Wkrótce powstan± kolejne. Linki w odpowiednim dziale na stronie TKMKM.
ADD
Schematy obejmuj± ju¿ okres 1891 - 1939.
Dowiedzia³em siê dzisiaj od kierowców, ¿e kiedy¶ je¼dzi³a jaka¶ linia turystyczna Pl. Rapackiego - Kamionki ( tzw. " zielona linia " ). Ale nic bli¿ej nie wiem.
Dowiedzia³em siê dzisiaj od kierowców, ¿e kiedy¶ je¼dzi³a jaka¶ linia turystyczna Pl. Rapackiego - Kamionki ( tzw. " zielona linia " ). Ale nic bli¿ej nie wiem. Potwierdzam te s³owa, kiedy¶ w gazecie po uruchomieniu linii na Barbarkê jedna pani w Nowo¶ciach siê wypowiedziala, ¿e mog³aby wróciæ linia do Kamionek.
By³a w latach '80. Z innych ciekawych, to w latach '90 by³a linia "gie³da", w soboty z Teatralnego do koszar posowieckich, gdzie odbywa³a siê gie³da samochodowa.
Przy czym linia G miala regularne rozklady i oznaczenia na slupkach przystankowych jako "G" wlasnie. Jezdzila do petli Wrzosy II, ktora nie miala jeszcze polaczenia z Polna, razem z 12-tka. Kursowala w soboty i niedziele.
By³a w latach '80.
I na pocz±tku 90-tych chyba te¿, bo kojarzê z wczesnego dzieciñstwa, ¿e co¶ takiego istnia³o, natomiast pamiêci± do lat 80-tych nie siêgam
Z innych ciekawych, to w latach '90 by³a linia "gie³da", w soboty z Teatralnego do koszar posowieckich, gdzie odbywa³a siê gie³da samochodowa. Có¿ za symboliczna wymowa! Jedziesz autobusem, wracasz samochodem