Witam wszystkich. Mam do Was kochani uprzejmę zapytanie, może Wy mi pomożecie... Otórz moja dziewczyna ma kłopot ze swoim bolidem, chodzić chodzi, wszystko ładnie pięknie, ale do czasu...podczas jazdy pali się kontrolka ładowania akumulatora, choć akumulator jest nowy (styczeń tego roku), słabną światła i nagle gaśnie, ani jedna kontrolka na desce rozdzielczej się nie świeci i koniec jazdy, trzeba odczekać od kilku do kilkunastu minut i na pych weźmie bo inaczej nie ma mowy w żadnym wypadku, żeby ruszył. Czy to może być alternator, odpowiedzialny za ładowanie akumulatora? Jak sprawdzić, że to jest akurat ta usterka? Pozdrawiam serdecznie i do usłyszenia.
Ładowanie na pewno musisz sprawdzić miernikiem, każdy elektryk lub punkt sprzedaży akumulatorów taki ma. Ładowanie musi być 14,4 pod obciążeniem czyli przy załączonych światłach. Najprawdopodobniej diody są do wymiany w alternatorze.
ja mialem cos podobnego i byl to regulator pradu w alternatorze . no a moze szczotki sie koncza??
Jestes pewien ze aku jest dobre? Taki jeden co tu bywal o pseudo pamper,kupil tez nowy aku i po tygodniu byl juz popsuty!!! Wiec ja bym radzil wlozyc inne aku i tak na poczatku sprawdzic..
Gdyby aku było dobre to silnik by nie gasł - do jego sie doczep a nie alternatora. ale napięcie ładowania sprawdzić można w malcu koło 14V
Dzięki za Wasze podpowiedzi będę musiał sprawdzić ładowanie akumulatora. Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-08-27, 21:22 ] więc tak, ładowanie sprawdziłem i na mierniku pokazało 12,2 czyli za mało o wiele, prąc pobiera cały czas z akumulatora, więc jeżdzę tak długo, aż aku nie siądzie...oczyściłem także przewody od masy i napiecia, bo były zielone, co nie dało rezultatu...kontrolka pali się podczas jazdy. Kolega twierdzi, że będzie to moduł w alternatorze (taka blaszka z dwoma przewodami). Pozdrawiam
Prawdopodobnie padł Ci mostek prostowniczy( to badziewsko za czarnym plastikiem na altku). Taki objaw daje właśnie paląca się kontrolka od ładowania w czasie jazdy.
to o czym mowisz to jest regulator napięcia.... mostek prostowniczy jest w alternatorze w środku ,sa to potocznie zwane diody w alternatorze...
ale zgadza sie ze przez regulator moze sie palic kontrolka...
Zgadza się był to jednak regulator napięcia, tak jak pisaliście. Dziękuje Wam bardzo za podpowiedź. Pozdrawiam i do usłyszenia. Cytat: mostek prostowniczy jest w alternatorze w środku za takim czarnym plastikowym badziewskiem
Witam mam pytanko gdy zapalam Bolida swieci m isie kontrolka ładowania a gdzy przegazuje gasnie i zaczyna łądowac około 15,5 ?? mozliwe ze regolator ?? albo szczotki ?? czekam za odpowiedzia
mozliwe ze regolator ?? Tak
albo szczotki ?? Nie, jak by szczotki sie skończyły to albo by nie ładował albo za niskie napięcie by było.
zaczyna łądowac około 15,5 cały czas czy tylko przez jakiś moment ?
Calutki czas od czasu gdy przegazuje
sprawdź regulator napięcia i szczotki bo ja tak ostatnio miałam i jak obie te rzeczy wymieniłam i jest gites
Ok dziekówka )
Nie ma za co i napisz czy to pomogło
ja od roku tak jeżdżę
ja od roku tak jeżdżę Przynajmniej światła lepiej świecą
Noo to fakt ze swieca ale akumulator zepsuje ;/;/
sprawdź regulator napięcia i szczotki bo ja tak ostatnio miałam i jak obie te rzeczy wymieniłam i jest gites
O matko Nati to Ty sie na takich sprawach znasz, zadziwiasz mnie byle tak dalej.