ďťż
Katalog wyszukanych fraz
The miomir show

Tekst wart przeczytania:

Tor atlernatywny G. Pomorska

Z pytaniem o możliwość przejęcia połączenia Brodnica-Działdowo zwróciliśmy się do PCC Rail.

Firma PCC RAIL SA, jest drugim co do wielkości prywatnym przewoźnikiem kolejowym w Polsce, a historia firmy liczy sobie już ponad 50 lat.

Jednym z celów naszej firmy jest dywersyfikacja dotychczasowej działalności skoncentrowanej na przewozie piasku podsadzkowego do kopalń węgla oraz samego węgla, objawiającą się także w rozwoju nowych obszarów przewozowych takich jak: transport intermodalny (jako pierwsi uruchomiliśmy prywatne pociągi kontenerowe), oraz
kolejowe przewozy pasażerskie.

Ten ostatni obszar z uwagi na swoją specyfikę, złożoność oraz deficytowość wynikającą z realizacji usług o charakterze służby publicznej, jest przez nas obecnie szczegółowo badany.

Rozważamy różne warianty i miejsca realizacji ewentualnych przewozów, nie wykluczając żadnego regionu Polski, o ile będzie tam ogłoszony przetarg na świadczenie usług odpowiednio wcześniej i na możliwych do realizacji warunkach. Uruchomiliśmy kilka pilotażowych pociągów pasażerskich aby pokazać właściwym jednostkom samorządu terytorialnego szczebla wojewódzkiego iż prócz spółek PKP są podmioty zdolne technicznie, organizacyjnie oraz kapitałowo zmierzyć się z tym przedsięwzięciem jakim jest bez wątpienia realizacja kolejowych przewozów pasażerskich w Polsce.

Zgodnie z obowiązującym prawem, organizacją oraz finansowaniem kolejowych przewozów pasażerskich zajmuje się urząd marszałkowski właściwy dla danego regionu/linii kolejowej.

To on ustala warunki, terminy i obszar na którym chce utrzymywać połączenia kolejowe o określonej jakości. To także samorząd ustala kwotę dotacji dla przewoźnika by mu zrekompensować straty wynikłe ze świadczenia usług o charakterze służby publicznej.

Suma dotacji samorządu oraz wpływów z biletów i refundacji ulg ustawowych musi pokryć koszty realizacji przewozów oraz uzasadniony i akceptowalny zysk, gdyż przewozy realizuje podmiot działający na zasadach prawa handlowego.

Reasumując to czy będzie możliwość rewitalizacji zawieszonego połączenia Działdowo - Brodnica zależy wyłącznie od samorządu.

Aby w przetargu mogli i chcieli wystartować inni przewoźnicy (prywatni) niż wywodzący się z grupy PKP niezbędne jest ogłoszenie przetargu z terminem rozpoczęcia realizacji przewozów ok. 12 miesięcy od chwili podpisania umowy z przewoźnikiem czyli ok. 1,5 roku od chwili ogłoszenia przetargu.

Ponadto kwota dofinansowania musi być tak dobrana by pokryła stratę pomiędzy kosztami realizacji przewozów a wpływami z działalności przewozowej.

Z opinii niezależnych ekspertów wynika iż ogłaszanie przetargu wyłącznie na odcinek Brodnica -Działdowo, jest zbyt małym przedsięwzięciem by mogło to zainteresować prywatnych przewoźników, ze względów techniczno-operacyjnych.

Aby taki przetarg miał sens wydaje się że powinien być ogłoszony na następującą relację: Działdowo - Brodnica - Jabłonowo Pom - Grudziądz - Laskowice Pom (z opcją do Chojnic) - Toruń - Grudziądz - Kwidzyn - Malbork

ewentaulanie dodatkowo:

Chojnice - Wierzchucin - Bydgoszcz

Laskowice Pom - Czersk

Tylko taki obszar daje nadzieję na optymalizację kosztów utrzymania zaplecza technicznego oraz zaproponowanie oferty przewozowej na lepszym poziomie niż oferuje spółka PKP PR.

Ponadto istotnym warunkiem jest zagwarantowanie co najmniej 5 letniego kontraktu i stabilnej dotacji do tych przewozów.

Rafał Błaszkiewicz prezes spółki Kolej Nadwiślańska z grupy Pcc Rail


Toruń - Grudziądz

Szkoda, że tu ludmiłami by nie wjechali
Szkoda, że tu ludmiłami by nie wjechali
A czym mogli by przez Chełmżę jeździć?
A czym mogli by przez Chełmżę jeździć?

Pewnie SN61 ze Szczecina pożyczą, albo wjadą swoimi sputnikami Narazie PCC nie dysponuje takim taborem, żeby mogli przewozić ludzi na naszej linii.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bolanda.keep.pl


  • © The miomir show Design by Colombia Hosting