ďťż
Katalog wyszukanych fraz
The miomir show

Lub też jak wolicie Unisław-Brodnica.
Pytanie jest proste: Co dalej?? Kiedyś słyszałem, że Toruń chce mieć połączenie pasażerskie do Unisławia. Czy to prawda?? Bo Bydgoszcz jakoś się nie kwapi...


Wyobraź sobie jakie to są koszty. No chyba ze pojdzie przez CHełmże to tak. to koszty sa troche mniejsze
No chyba ze pojdzie przez Chełmżę to tak. to koszty sa troche mniejsze

No a którędy? Przecież chyba nie przez Pigżę...
Nie widze poczatku dyskusji... O co biega?


o Połączenie
Toruń-Unisław
Bydgoszcz-Unisław
No chyba ze pojdzie przez CHełmże to tak. to koszty sa troche mniejsze

Ależ oczywiście, że przez Chełmżę! ponoć Toruń chciał to połączenie utrzymać.
Niusy sprzed 3 minut, dnia 12 maja br. pojedzie próbny poc. osobowy relacji Bydgoszcz - Chełmża p. Unisław A od nowego rj mają już być pociągi planowe. Od ok. 3 tygodni trwają jakieś prace remontowe na linii, więcej szczegółów wkrótce (mam nadzieje)
SUPER WIADOMOSC !! !! !!
REWLACJA !!!
30 stycznia br. słyszałem informację w Radiu PIK, że jakaś firma zajmująca się produkcją materiałów budowlanych planuje w Unisławiu dużą inwestycję (może po cukrowni), ale stawia warunek istnienia połączenia kolejowego z Bydgoszczą. Więc może to z tym ma związek. Trzymam kciuki za powodzenie. Jechałem ostatnim rozkładowym pociągiem na tej linii i chętnie przejechałbym sie pierwszym po reaktywacji .
Narazie nic więcej nie wiadomo. PLK wycina krzaki na linii, następnie będzie uzupełnianie ubytków, tak, żeby tego dwunastego mógł pociąg przejechać. Nie wiem czy z VIP-ami, czy z "normalnymi" ludźmi. Prawdopodobnie linię przejmie prywaciarz, bo do przetargu stanęły Przewozy Regionalne i dwie prywatne spółki.
JES JEEEESSSS JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!! Super, kurrrrr** super Chwała tej firmie za warunek W końcu ktoś coś mądrego wymyślił Z niecierpliwością czekam na dalszy rozwój wydarzeń
No sory, a co z Toruniem i relacją Toruń - Unisław - Bydgoszcz na przykład. Albo sama relacja Toruń - Unisław.
Byłoby super gdyby i Toruń miał połączenie z Unisławiem, z moim rodzinnym miastem.
no sory a co z Toruniem relacją Toruń - Unisław - Bydgoszcz na przykład albo sama relacja Toruń - Unisław
Byłóo by super gdyby i toruń miał połączenie z Unisławiem z moją rodzinną miastem

Przecież za Olkiem kończą się tory w kier. Unisławia. Gdyby ktoś wymyślił relację Toruń - Bydgoszcz przez Chełmżę i Unisław, to byś miał bezpośrednie połączenie
Tylko dawniej jeździł pociąg z Torunia do Unisławia i to bezpośrednio.
Tylko dawniej jeździł pociąg z Torunia do Unisławia i to bezpośrednio.

Tylko dawniej to leżały tory.
Na dzień dzisiejszy szlakowa z Bydgoszczy do Chełmży wynosi 10km/h. Gdy będą jeździły pociągi planowe, będzie ona wynosić 80km/h
Przejazd 12 maja - szynobusem.
Gdy będą jeździły pociągi planowe, będzie ona wynosić 80km/h
Kopernik, a nie mówiłem ?

No to świetna wiadomość.
Na dzień dzisiejszy szlakowa z Bydgoszczy do Chełmży wynosi 10km/h. Gdy będą jeździły pociągi planowe, będzie ona wynosić 80km/h
Przejazd 12 maja - szynobusem.

To 12 maja będą jechać 10 czy 80? Bo przy 10 to bym może rowerem pogonił
To 12 maja będą jechać 10 czy 80? Bo przy 10 to bym może rowerem pogonił

12 jeszcze będzie 10, no chyba, że podniosą do 20
12 jeszcze będzie 10, no chyba, że podniosą do 20

Pan Marek Ostrowski napisał na pmk, że prawdopodobny termin przejazdu to 26 maja.
Pan Marek Ostrowski napisał na pmk, że prawdopodobny termin przejazdu to 26 maja.

Telegram wczoraj w PLK był pisany na 12
Super wiadomość. A nie wie ktoś przypadkiem czy od nowego rj. będą jeździły szynobusy czy składy??
Muszę się gaznąć na Bydgoszcz Fordon zobaczyć czy coś majstrowali. W końcu daleko nie mam.
Według mnie całą trasą nie będzie 80 km/h. Przecież chociażby dowodem tego jest sama Chełmża. A ponadto na linii należy uzupełnić pewne braki (na szczęście nieznaczne) i zainstalować urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego. Bo w przeciwnym razie będzie stało wiele ograniczników.
CHyba jednak to robią od pewnego czasu?
A ponadto na linii należy uzupełnić pewne braki (na szczęście nieznaczne) i zainstalować urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego.

Raczej zabezpieczenia ruchu drogowego przed ruchem kolejowym - ze 4 punkty z SSP na tej linii by było planem minimum (DK80 pod Ostromeckiem, przejazd przed Dąbrową Chełmińską i dwa przejazdy w Unisławiu). Ponadto w Dąbrowie Chełmińskiej należałoby wybudować przystanek osobowy bliżej miasta. Wystarczyłoby ze 70 metrów peronu, żeby 3 pesy się przy krawędzi zmieściły.
Przecież chociażby dowodem tego jest sama Chełmża.

Tzn. ? To, że w obrębie stacji obowiązuje 50km/h to nie znaczy, że na szlaku nie może być wyższa prędkość. A to, że między Chełmżą a Wrocławkami są dwa ograniczenia do 30km/h i jedno do 20km/h to znaczy tylko dobrze. Ktoś się wreszcie wziął za wymianę podkładów i chwała mu za to. Pragnę również dodać, że na odcinku Chełmża - Toruń Wsch. szlakowa wynosi 80km/h. No i jak narazie to najlepiej utrzymanym szlakiem na linii 209 jest Chełmża - Unisław oraz Chełmża - Kowalewo. Jakieś pytania?
Według mnie całą trasą nie będzie 80 km/h. Przecież chociażby dowodem tego jest sama Chełmża.

Na szczęście jest to tylko twoja opinia, która nie ma żadnego wpływu na decyzje ludzi naprawdę zorientowanych w temacie
w Grudziądzu też nie jest różowo, chociażby odcinek G-dz - Gardeja = to to już się tylko na ścieżkę rowerową nadaje
Coś mi sie wydaje ze ktoś tu nie odróżnia szlaku od stacji...
Coś mi sie wydaje ze ktoś tu nie odróżnia szlaku od stacji...

A mi się wydaję, iż ktoś nie rozróżnia słów które są obecnie używane w polszczyźnie od tych które już zanikły.
Przecież chociażby dowodem tego jest sama Chełmża.

Tzn. ? To, że w obrębie stacji obowiązuje 50km/h to nie znaczy, że na szlaku nie może być wyższa prędkość. A to, że między Chełmżą a Wrocławkami są dwa ograniczenia do 30km/h i jedno do 20km/h to znaczy tylko dobrze. Ktoś się wreszcie wziął za wymianę podkładów i chwała mu za to. Pragnę również dodać, że na odcinku Chełmża - Toruń Wsch. szlakowa wynosi 80km/h. No i jak narazie to najlepiej utrzymanym szlakiem na linii 209 jest Chełmża - Unisław oraz Chełmża - Kowalewo. Jakieś pytania?

Widzę, iż jesteś obeznany w tych sprawach, to napisz mi proszę czy planowane jest otworzenie na tej linii jakiegoś posterunku, i ile ma tam być założonych SSP.
Według mnie całą trasą nie będzie 80 km/h. Przecież chociażby dowodem tego jest sama Chełmża.

Na szczęście jest to tylko twoja opinia, która nie ma żadnego wpływu na decyzje ludzi naprawdę zorientowanych w temacie
w Grudziądzu też nie jest różowo, chociażby odcinek G-dz - Gardeja = to to już się tylko na ścieżkę rowerową nadaje

Czy ja kiedykolwiek pisałem, iż w Grudziądzu pociągi mkną z prędkością 120km/h
A ponadto na linii należy uzupełnić pewne braki (na szczęście nieznaczne) i zainstalować urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego.

Raczej zabezpieczenia ruchu drogowego przed ruchem kolejowym

Co znaczy to zdanie- czemu je napisałeś mimo, iż ja pisałem o tym samym. A ja penetrując tą linię kolejową zauważyłem braki w częściach zwrotnic- to miałem na myśli.
Coś mi sie wydaje ze ktoś tu nie odróżnia szlaku od stacji...

A mi się wydaję, iż ktoś nie rozróżnia słów które są obecnie używane w polszczyźnie od tych które już zanikły.
A niby ktore z tych slow jest nieuzywane??!!
A ponadto na linii należy uzupełnić pewne braki (na szczęście nieznaczne) i zainstalować urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego.

Raczej zabezpieczenia ruchu drogowego przed ruchem kolejowym

Co znaczy to zdanie- czemu je napisałeś mimo, iż ja pisałem o tym samym. A ja penetrując tą linię kolejową zauważyłem braki w częściach zwrotnic- to miałem na myśli.
No jezeli nie widzisz roznicy w tym co napisales, a co napisal Matej to ja nie mam pytan!!

Czy ja kiedykolwiek pisałem, iż w Grudziądzu pociągi mkną z prędkością 120km/h

w Grudziądzu może i nie będzie 120 km/h, ale podobno na trasie Chełmza - Bydgoszcz planują co najmniej 130 km/h, co pozwoli ET22 pokazac co potrafi oczywiście z toba przy nastawniku. Przy odgrobinie szczęścia gdy się dobrze rozpędzisz, to dojedziesz nawet do Unisławia

słownik trudniejszych wyrazów:

nastawnik urządzenie do przełączania w określonej kolejności obrotów zasilania maszyn i urządzeń elektrycznych przy sterowaniu ich pracą (źródło: www.pwn.pl)

i z poprzednich postów:

stacja - miejsce zatrzymywania się pociągów i innych środków transportu (źródło: www.pwn.pl)
szlak - fragment linii kolejowej, zawarty pomiędzy dwiem stacjami, względnie posterunkami odgałęźnymi. Na szlaku mogą się znajdować takie obiekty jak przystanki osobowe. (źródło: www.wikipedia.pl)

A mi się wydaję, iż ktoś nie rozróżnia słów które są obecnie używane w polszczyźnie od tych które już zanikły.:-D

jak widzisz te słowa są nadal używane w ich właściwym znaczeniu

Aha, jest jednak mała, ale zasadnicza różnica pomiędzy zabezpieczeniem ruchu drogowego przed kolejowym i kolejowego przed drogowym oraz ich obu oddzielnie To tak a'propos twojej polemiki z Matejem

Żeby nie mieć wątpliwości, trzeba się mocno skupić podczas czytania wypowiedzi innych i na pewno nie popełni się błędów w interpretacji cudzej wypowiedzi
Co znaczy to zdanie- czemu je napisałeś mimo, iż ja pisałem o tym samym. A ja penetrując tą linię kolejową zauważyłem braki w częściach zwrotnic- to miałem na myśli.

Części zwrotnic to element nawierzchni kolejowej. Chociaż nie wiem, czy elementy napędu zwrotnic, nawet tych ręcznie przestawianych i blokowanych na klucze nie należy zakwalifikować do USRK (urządzeń sterowania ruchem kolejowym).
Posterunku żadnego nie będzie napewno. Jeśli coś przywiozą do Unisłwia to pewnie będą brać klucze z Chełmży. Co do SSP nie mam pojęcia, ale przydałyby się. I to nawet na przejazdach między polami, żeby nie wpaść pod osiągającego przeszło 130km/h ET22. Co do postu Kopernika, jak skończą pracę z Bydgoszczy do Chełmży to zaczną modernizację do Grudziądza i w Mniszku dodatkowo ma być wybudowna szopa na 10 stanowisk, tylko dla ET22
szlak - fragment linii kolejowej, zawarty pomiędzy dwiem stacjami, względnie posterunkami odgałęźnymi. Na szlaku mogą się znajdować takie obiekty jak przystanki osobowe. (źródło: www.wikipedia.pl)

Korzystaj dalej z takich dyletanckich źródeł, to daleko zajedziesz .
"Podręcznik Toromistrza", strona 5, cytuję:

"Odcinki linii kolejowej i szlak
Część linii kolejowej między dwiema stacjami węzłowymi, lub między stacją węzłową a najbliższym posterunkiem odgałęźnym, albo pomiędzy stacją krańcową a najbliższą stacją węzłową, nazywa się odcinkiem linii kolejowej.
Część linii kolejowej pomiędzy dwoma sąsiednimi posterunkami zapowiadawczymi lub między ostatnim na linii posterunkiem zapowiadawczym a końcowym punktem linii, na którym nie ma posterunku ruchu, nazywa się szlakiem."
W Fordonie nie widać jeszcze działań mających na celu poprawę stanu linii i infrastruktury, bo na to chyba jeszcze za wcześnie, ale byłem dziś na dworcu i oto co udało mi się zarejestrować:

http://muki1.fotosik.pl/albumy/182901.html

Krótko mówiąc PLK ma co robić. Ciekawe czy budynek dworca zostanie Wynajęty czy w związku z zaistniałym faktem zostanie w rękach przewoźnika.
W Fordonie nie widać jeszcze działań mających na celu poprawę stanu linii i infrastruktury, bo na to chyba jeszcze za wcześnie, ale byłem dziś na dworcu i oto co udało mi się zarejestrować:

http://muki1.fotosik.pl/albumy/182901.html

Krótko mówiąc PLK ma co robić. Ciekawe czy budynek dworca zostanie wynajęty czy w związku z zaistniałym faktem zostanie w rękach przewoźnika.
szlak - fragment linii kolejowej, zawarty pomiędzy dwiem stacjami, względnie posterunkami odgałęźnymi. Na szlaku mogą się znajdować takie obiekty jak przystanki osobowe. (źródło: www.wikipedia.pl)

Korzystaj dalej z takich dyletanckich źródeł, to daleko zajedziesz .

Jeśli ktoś ma problemy z podstawowym znaczeniem wyrazów, to przecież nie można go od razu obciążać literaturą fachową
Racje ma!!
Piwo mu!!
I to nawet na przejazdach między polami, żeby nie wpaść pod osiągającego przeszło 130km/h ET22. Co do postu Kopernika, jak skończą pracę z Bydgoszczy do Chełmży to zaczną modernizację do Grudziądza i w Mniszku dodatkowo ma być wybudowna szopa na 10 stanowisk, tylko dla ET22

Twoja wiedza jest nikła skoro nie wiesz jaką prędkość kiedykolwiek osiągnął helmut.

A ja słyszałem, iż w Chełmży na miejscu dzisiejszej nastawni Che mają budować szopę na 15 stanowisk dla drezyn PLK. I modernizować linie wychodzące z Chełmży na 100 km/h aby drezyny mogły osiągać maksymalne prędkości. I dodatkowo wybudować linię do Płużnicy na prędkość 50 km/h aby drezyny PLK mogły tam jeździć z prędkością 100 km/h.
A ja słyszałem, iż w Chełmży na miejscu dzisiejszej nastawni Che mają budować szopę na 15 stanowisk dla drezyn PLK. I modernizować linie wychodzące z Chełmży na 100 km/h aby drezyny mogły osiągać maksymalne prędkości. I dodatkowo wybudować linię do Płużnicy na prędkość 50 km/h aby drezyny PLK mogły tam jeździć z prędkością 100 km/h.

Akurat toruńska drezyna WMB10 ma konstrukcyjną prędkość 110km/h, więc się Twoje wypociny się nie udały
Coś mi sie wydaje ze ktoś tu nie odróżnia szlaku od stacji...

A mi się wydaję, iż ktoś nie rozróżnia słów które są obecnie używane w polszczyźnie od tych które już zanikły.
A niby ktore z tych slow jest nieuzywane??!!

Pomyśl sobie o czym pisałeś w ShoutBoxie, nie mogłeś mi czegoś powiedzieć wprost tylko pisałeś o mnie, trzeba mieć honor i nie obgadywać kogoś za jego plecami.

A ponadto na linii należy uzupełnić pewne braki (na szczęście nieznaczne) i zainstalować urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego.

Raczej zabezpieczenia ruchu drogowego przed ruchem kolejowym

Co znaczy to zdanie- czemu je napisałeś mimo, iż ja pisałem o tym samym. A ja penetrując tą linię kolejową zauważyłem braki w częściach zwrotnic- to miałem na myśli.
No jezeli nie widzisz roznicy w tym co napisales, a co napisal Matej to ja nie mam pytan!!

Widzę różnicę, tylko wy nie wiecie jakie są braki na tej linii kolejowej i piszecie bzdury.
Coś mi sie wydaje ze ktoś tu nie odróżnia szlaku od stacji...

A mi się wydaję, iż ktoś nie rozróżnia słów które są obecnie używane w polszczyźnie od tych które już zanikły.
A niby ktore z tych slow jest nieuzywane??!!

Pomyśl sobie o czym pisałeś w ShoutBoxie, nie mogłeś mi czegoś powiedzieć wprost tylko pisałeś o mnie, trzeba mieć honor i nie obgadywać kogoś za jego plecami.

A ponadto na linii należy uzupełnić pewne braki (na szczęście nieznaczne) i zainstalować urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego.

Raczej zabezpieczenia ruchu drogowego przed ruchem kolejowym

Co znaczy to zdanie- czemu je napisałeś mimo, iż ja pisałem o tym samym. A ja penetrując tą linię kolejową zauważyłem braki w częściach zwrotnic- to miałem na myśli.
No jezeli nie widzisz roznicy w tym co napisales, a co napisal Matej to ja nie mam pytan!!

Widzę różnicę, tylko wy nie wiecie jakie są braki na tej linii kolejowej i piszecie bzdury.

Akurat toruńska drezyna WMB10 ma konstrukcyjną prędkość 110km/h, więc się Twoje wypociny się nie udały

Twoje wypociny także się nie udały ponieważ ja w Mniszku nie mieszkam.
A jak jechałem to wysiadłem na dworcu głównym ponieważ tam mieszkam.
A ty śmiałeś twierdzić, iż was śledziłem

słownik trudniejszych wyrazów:

nastawnik urządzenie do przełączania w określonej kolejności obrotów zasilania maszyn i urządzeń elektrycznych przy sterowaniu ich pracą (źródło: www.pwn.pl)

i z poprzednich postów:

stacja - miejsce zatrzymywania się pociągów i innych środków transportu (źródło: www.pwn.pl)
szlak - fragment linii kolejowej, zawarty pomiędzy dwiem stacjami, względnie posterunkami odgałęźnymi. Na szlaku mogą się znajdować takie obiekty jak przystanki osobowe. (źródło: www.wikipedia.pl)

Co chcesz zademonstrować tym? I tak nie masz wiedzy tylko korzystasz z internetu.
A ja nadal twierdzę iż na całej trasie z Chełmży do Bydgoszczy pociąg nie będzie jechał z prędkością 80 km/h. Przecież trasa zaczyna się w peronach w Chełmży.
Ja nie moge, zbanujcie to dziecko.
Ale w tym temacie większość postów wygląda jakby wyszły spod ręki przedszkolaka.

Ja nie moge, zbanujcie to dziecko.
Jestem ZA!! Wystarczy przeczytac posty tego dzieciaka, albo kogos atakuje albo pisze głupty...
Manuel nie masz co sie kłócić bo z tej całej naszej gromady najlepiej zorientowani są właśnie Przemek i Mechanik. Więc Twoje wypociny nie mają największego sensu... pozdrawiam....
Twoje wypociny także się nie udały ponieważ ja w Mniszku nie mieszkam.
A jak jechałem to wysiadłem na dworcu głównym ponieważ tam mieszkam.
A ty śmiałeś twierdzić, iż was śledziłem

Zbliżamy się do Mniszka od strony Chełmży i tu cytuję twoje słowa "o kurde, chyba już nie zdąże wysiąść, jadę dalej". A np. w piątek widziałem cię wraz z Kopernikiem jak wysiadałeś na Mniszku z pociągu 19032 (Czersk - Toruń). Na nasze szczęście się nie spotkaliśmy w tym pociągu... Więc kłamiesz w żywe oczy. Jesteś najsłabszym ogniwem, musisz odejść.
[
Co chcesz zademonstrować tym? I tak nie masz wiedzy tylko korzystasz z internetu.

Spokojnie, dysponuję odpowiednią literaturą, którą regularnie przeglądam. Ale po co serwować takie informacje, skoro nawet "papka" internetowa jest dla pewnych osób trudno strawna? Zamiast marzyć o szalonych jazdach ET22 lepiej poczytaj sobie, może i grube, ale bardzo bogate w treść wydawnictwa kolejowe
wysiadłem na dworcu głównym ponieważ tam mieszkam.

O cholera... to chyba współczuć powinniśmy, nie?
wysiadłem na dworcu głównym ponieważ tam mieszkam.

O cholera... to chyba współczuć powinniśmy, nie?

P.S. Niewytrzymałem
Cytat: wysiadłem na dworcu głównym ponieważ tam mieszkam.

O cholera... to chyba współczuć powinniśmy, nie?

Tym bardziej, że nie ma Grudziądza Głównego, więc chyba bezdomność dotknęła kolegę.
Nie, no Grudziądz Główny to nie jest, ale dworzec główny to czemu nie? Przecież w większości miast, które mają po kilka dworców jeden z nich jest główny nawet, jeśli nie nazywa się Główny Gdyby napisał Główny, wtedy chodziłoby o nazwę własną a tak główny jako... główny... najważniejszy, największy, jakoś tak yyy... tylko nie bierzcie tego jako jakieś umoralnianie czy upierdliwość
kilka minut temu TVP3 podała, że przejazd promocyjny na trasie z Torunia do Bydgoszczy p. Chełmżę planowany jest na 21 lub 23 maja. Jeśli znajdzie się kasa, to od września ruch planowy
A taki ARTYKUŁ jest w dzisiejszej Gazecie Pomorskiej:

Pociąg z niedaleka w Unisławiu zaczeka

Najpierw z Torunia do Bydgoszczy, przez Unisław i Chełmżę, a później także z Inowrocławia do Żnina oraz z Kcyni przez Szubin do Bydgoszczy znowu zaczną jeździć pociągi osobowe.
Takie plany ma Urząd Marszałkowski. I to plany bardzo realne. Bo już za prawie za dwa tygodnie, dokładnie 26 maja, pierwszy szynobus wyruszy na trasę z Torunia, by przez Chełmżę i Unisław dotrzeć do Bydgoszczy.
Na razie będzie to przejazd pokazowy, ale jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, być może już we wrześniu, a najpóźniej w grudniu br. pociągi na tej trasie powinny kursować regularnie. Pod warunkiem oczywiście, że radni sejmiku dadzą na to pieniądze. Byłoby jednak dziwne, gdyby nie dali, bo zawsze protestują gdy kolej chce zamykać jakąś linię. A teraz można jedną przywrócić.
Ostatni raz pociąg osobowy zawitał do Unisławia (powiat chełmiński) pięć lat temu. Od tego czasu mieszkańcy tej miejscowości, położonej w połowie drogi z Bydgoszczy do Torunia, do pracy i na uczelnie mogli dojeżdżać tylko autobusami.
Z powrotu pociągów do Bydgoszczy zadowolony jest też Jerzy Czerwiński, burmistrz Chełmży. - Walczyliśmy o to połączenie i cieszę się bardzo, że się nam udało - mówi.
O pieniądze na przywrócenie połączeń kolejowych, na zamykanych przed laty liniach, Urząd Marszałkowski wystarał się też w Brukseli.
Dzięki unijnym funduszom, do końca 2008 roku, ma być odnowiona nie tylko trasa z Torunia, przez Chełmżę i Unisław do Bydgoszczy, ale także połączenia z Inowrocławia, przez Barcin, do Żnina oraz z Kcyni przez Szubin do Bydgoszczy.
Nie wiadomo jeszcze, czy obsługiwać będzą je PKP Przewozy Regionalne, czy być może prywatna spółka. Wiadomo, że podróż odbywać się będzie szynobusami.
- W piątek odbieramy ostatni z pięciu szynobusów, zakupionych dzięki unijnym funduszom. Razem mamy ich już 13 - cieszy się Tomasz Moraczewski, z Urzędu Marszałkowskiego.
To jest piękne, cudowne!!! Tylko ciekawe, czy na te linie dadzą SU42+Bh a do Grudządza będą dalej jeździć 3*SA106 czy może jednak...
a (...) do Grudządza będą dalej jeździć 3*SA106 (...)
takie zestawy wynikają z obiegów, czasem pesy jadą jako podsyły, czy też są ściagane defekty z planowcem. Gdy ruszy połączenie Bydgoszcz - Chełmża raczej nie powinno być takich "trojaczków". Dodatkowo tą linią będzie można z jakimś poc. rozkładowym zatargać padniętą pesę wprost do fabryki, bez kombinowania z dodatkowym pociągiem przez Solec.
Na forum wolsztyńskim ktoś znalazł takie oto "coś" :

http://www.kujawsko-pomor...08-74-928-z.pdf

Póki co, do realizacji jeszcze... HOHO, ale światełko w tunelu??
Ja osobiście średnio wierzę w pomyślność projektu. Obym się mylił.
To inicjatywa Tomka Moraczewskiego (czyli de facto Dep. Infrastruktury K-PUM), ale wszystko zależy od kwestii na ile samorządy powiatów przez które miałaby przebiegać kolej turystyczna są tym zainteresowane i ile pracy są w stanie w to włożyć.
Odcinkiem tym jest zainteresowana... Arriva. Dziś mama słyszała w telewizji, że wymieniony przewoźnik ma chęć do świadczenia usług na odcinkach Bydgoszcz - Kcynia (reaktywacja już pewna) oraz Toruń - Brodnica .

Zdrowy rozsądek podpowiada: NIE DA SIĘ!!!!!!!!!!!!!!
Z drugiej strony... Jeśli Arriva nadąży z taborem może się rozkręci...

Tylko, że chęci do świadczenia przewozów nie oznaczają, że przewozy będą. No cóż, niewątpliwie jest to pozytywny gest dla Kowalewo - Brodnica, szkoda, że idzie kryzys.
Dziś mama słyszała w telewizji, że wymieniony przewoźnik ma chęć do świadczenia usług na odcinkach Bydgoszcz - Kcynia (reaktywacja już pewna) oraz Toruń - Brodnica

Było o tym w Zbliżeniach (chyba można obejrzeć w wydaniu internetowym Zbliżeń), przy czym chyba nie powiedziano tam explicite o zainteresowaniu Arrivy, tylko że "kolejne linie planowane do przywrócenia to Bydgoszcz - Szubin i Toruń - Brodnica"...
Dziś mama słyszała w telewizji, że wymieniony przewoźnik ma chęć do świadczenia usług na odcinkach Bydgoszcz - Kcynia (reaktywacja już pewna) oraz Toruń - Brodnica

Było o tym w Zbliżeniach (chyba można obejrzeć w wydaniu internetowym Zbliżeń), przy czym chyba nie powiedziano tam explicite o zainteresowaniu Arrivy, tylko że "kolejne linie planowane do przywrócenia to Bydgoszcz - Szubin i Toruń - Brodnica"...

Uśmiałem się trochę oglądając dzisiejsze "Zbliżenia"... Moim zdaniem materiał o wznowieniu połączeń do Kwidzyna był na poziomie "Pomorskiej"...
Dziś mama słyszała w telewizji, że wymieniony przewoźnik ma chęć do świadczenia usług na odcinkach Bydgoszcz - Kcynia (reaktywacja już pewna) oraz Toruń - Brodnica

Było o tym w Zbliżeniach (chyba można obejrzeć w wydaniu internetowym Zbliżeń), przy czym chyba nie powiedziano tam explicite o zainteresowaniu Arrivy, tylko że "kolejne linie planowane do przywrócenia to Bydgoszcz - Szubin i Toruń - Brodnica"...

Uśmiałem się trochę oglądając dzisiejsze "Zbliżenia"... Moim zdaniem materiał o wznowieniu połączeń do Kwidzyna był na poziomie "Pomorskiej"...
dla zainteresowanych http://ww6.tvp.pl/6981,20090302887745.strona 09:15
Oprócz Zbliżeń dostępna jest też reklamowana w nich ROZMOWA DNIA, również poświęcona tematyce kolei w regionie. W pewnym momencie redaktorka prowadząca zapytała, dlaczego reaktywowano połączenie Toruń - Kwidzyn, a nie Bydgoszcz - Kwidzyn...
Jakby odbudować most w Opaleniu...
Mimo wszystko nie mialbym wielkich nadziei na reaktywacje Kowalewo - Chelmza. Podobnie jak Wierzchucin - Laskowice jest raczej skazany na straty, ewentualnie moze funkcjonowac jako linia awaryjna/do podsylow. Po prostu glowne potoki i zapewne takze relacje pociagow beda Torun - Brodnica + byc moze wahadla Brodnica - Kowalewo...
Na linii Kowalewo Pom. - Brodnica będzie prowadzony ruch turystyczny.
W pewnym momencie redaktorka prowadząca zapytała, dlaczego reaktywowano połączenie Toruń - Kwidzyn, a nie Bydgoszcz - Kwidzyn...

To pytanie przebiło wczorajsze Zbliżenia Na końcu redaktorka mówiła o nowych szynobusach (że jeden już kursuje, a kolejne pojawią się niedługo). Wystarczy zmienić malowanie pesy i już ludzie mają mętlik w głowie...

Mimo wszystko nie mialbym wielkich nadziei na reaktywacje Kowalewo - Chelmza

To by miało sens latem. Jestem przekonany, że wiele osób jeździłoby m.in. z Torunia do Mirakowa nad jezioro.
W pewnym momencie redaktorka prowadząca zapytała, dlaczego reaktywowano połączenie Toruń - Kwidzyn, a nie Bydgoszcz - Kwidzyn...

Buhahahaa. Można było jej jeszcze powiedzieć, że trzeba by most zbudować przez Wisłę, bo ten który był kiedyś pod Kwidzynem, stoi teraz w Toruniu.
Narazie nie ma się niestety czym podniecać...
Jednak na podstawie takich informacji można mieć pewne nadzieje.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bolanda.keep.pl


  • © The miomir show Design by Colombia Hosting