Taniej dojedziemy pociągiem do Warszawy Krzysztof Aładowicz 2009-05-11, ostatnia aktualizacja 2009-05-11 10:46
Polskie koleje wprowadzają korekty do rozkładu jazdy - nowością dla bydgoszczan będą szybkie i tanie pociągi Inter Regio, które połączą nasze miasto z Warszawą, Gdynią i Poznaniem. 38,5 - tyle złotych będzie kosztował bilet do Warszawy w pociągu Inter Regio. Fot. Tymon Markowski / AG 38,5 - tyle złotych będzie kosztował bilet do Warszawy w pociągu Inter Regio. Inter Regio to nowa kategoria pociągów pospiesznych spółki Przewozy Regionalne. Od kwietnia takie składy jeżdżą między Wrocławiem a Przemyślem, Warszawą a Białymstokiem i Warszawą a Poznaniem. Od czerwca do siatki połączeń włączona będzie również Bydgoszcz.
- Charakteryzują się one czasem jazdy zbliżonym do pociągów pospiesznych, jednak niższą ceną i nieco niższym komfortem jazdy. Na trasy wyjeżdżają jednostki elektryczne oraz wagony piętrowe - wyjaśnia Tomasz Moraczewski, zastępca dyrektora Przewozów Regionalnych. - Nie chcemy zabierać klientów spółce Intercity, ale zachęcić do podróżowania te osoby, które do tej pory zniechęcała wysoka cena.
Nowe pociągi od początku czerwca będą kursowały m.in. z Bydgoszczy do Warszawy oraz z Poznania przez nasze miasto do Trójmiasta. Skład na trasie Bydgoszcz - Warszawa z naszego dworca głównego od poniedziałku do piątku będzie wyjeżdżać o godz. 8.46 i dojedzie do Warszawy Centralnej o godz. 12.15. W niedzielę wyjazd zaplanowano na godz. 12.29, aby do stolicy dojechać o godz. 16.20. W trasę powrotną z warszawskiego Dworca Centralnego Inter Regio wyjeżdżać ma codziennie (oprócz sobót) o godz. 18.10 i dojedzie do Bydgoszczy Głównej o 21.54.
Jak wynika z rozkładu, IR będą pokonywać trasy mniej więcej w takim samym czasie, jak pociągi pospieszne. Wszystko dzięki temu, że zatrzymywać się mają tylko na nielicznych stacjach: Bydgoszcz Leśna, Bydgoszcz Wschód, Toruń Główny, Aleksandrów Kujawski, Włocławek, Kutno i Łowicz. Bilet normalny na to połączenie kosztować będzie 38,5 zł - o 11 zł mniej niż na pociąg pospieszny i 15 zł mniej niż w Tanich Liniach Kolejowych.
Pociągiem IR do Trójmiasta będziemy mogli wyjechać z Bydgoszczy o godz. 9.33. Do Gdańska Głównego dojedzie o godz. 12.43, Sopotu o godz. 12.59, a Gdyni o godz. 13.11. Wyjazd z Gdyni zaplanowano na godz. 16.56, z Gdańska o godz. 17.44, a przyjazd do naszego miasta o godz. 19.51. Pomiędzy Bydgoszczą a Trójmiastem skład zatrzymywać się będzie jedynie w Tczewie. Natomiast do Poznania wyjedziemy Inter Regio o godz. 19.54. Pociąg do stolicy Wielkopolski przyjedzie o godz. 22.09, a odjedzie z powrotem do Bydgoszczy o godz. 7.15. Po drodze stawać będzie w Inowrocławiu, Mogilnie, Trzemesznie, Gnieźnie i Pobiedziskach.
Bilet do Gdańska i Poznania będzie kosztować 26,50 zł. Dla porównania na zwykły pociąg osobowy kosztuje 20,5 zł, ale już na pospieszny 34 zł. Jak zaznacza Moraczewski, ostateczne rozkłady mogą się różnić o kilka minut, bo są teraz dopracowywane.
Źródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz
Mam nadzieję, że świeżo wyremontowane piętrusy z PESY trafią na pociągi do Warszawy.
Mam nadzieję, że świeżo wyremontowane piętrusy z PESY trafią na pociągi do Warszawy.[/i]
IR rel. Bydgoszcz - Warszawa będą obsługiwane przez ED72.
Bardzo kiepskie godziny do Waw, bardzo dobre z Waw, akurat w trakcie godzinnej dziury. Reasumujac i tak pewnie zostane przy PKP IC ze wzgledu na bilet podroznika... :/
Bardzo kiepskie godziny do Waw, bardzo dobre z Waw, akurat w trakcie godzinnej dziury. Reasumujac i tak pewnie zostane przy PKP IC ze wzgledu na bilet podroznika... :/ Trudno wytrasować pociąg w środku rozkładu, także będą też takie minusy jak np. 12 min. postoju w Kutnie.
PS. Bohuny pojadą na Poznań - Gdynia (składy nawet do 5 wagonów).
PS. Bohuny pojadą na Poznań - Gdynia (składy nawet do 5 wagonów).
Na Poznań - Olsztyn też mają jeździć.
Pomiędzy Bydgoszczą a Trójmiastem skład zatrzymywać się będzie jedynie w Tczewie.
Ciekawe, dlaczego na przelocie będzie mijał Laskowice.
Pomiędzy Bydgoszczą a Trójmiastem skład zatrzymywać się będzie jedynie w Tczewie. Ciekawe, dlaczego na przelocie będzie mijał Laskowice. Laskowice pewnie same w sobie nie generują aż tylu pasażerów, większość się przesiada z innych pociągów z którymi nie będzie żadnego skomunikowania (i wspólnej taryfy).
Nowe połączenia kolejowe od 1 czerwca - Inter Regio taniej niż Inter City
Od czerwca mieszkańcy naszego regionu zyskają nowe połączenia kolejowe z Warszawą, Poznaniem i Trójmiastem, Łodzią i Olsztynem. PKP Przewozy Regionalne uruchamiają pociągi Inter Regio - tańsze niż pospieszne, równie szybkie, choć nie tak wygodne.
Nowe połączenia kolejowe Inter Regio będą tańsze niż połączenia pospieszne Kąpielowy do Gdyni
Niektóre połączenia zaplanowano tylko na wakacje.
- Na przykład pociąg z Sieradza przez Łódź Kaliską i Toruń do Gdyni nazywamy potocznie kąpielowym, bo nad morze - żartuje Marek Ostrowski, rzecznik Przewozów Regionalnych PKP w Bydgoszczy. - Będzie kursował w długi weekend 11-14 czerwca i w wakacje. I to jedyny pociąg łączący bezpośrednio Toruń z Gdańskiem - omija Bydgoszcz i jedzie o godzinę krócej.
Sezonowy będzie też pociąg Poznań (odj.7.15) - Bydgoszcz (odj. 12.34) - Gdynia (przyj. 13.02). Będzie kursował od 11 czerwca do końca sierpnia.
W kierunku Mazur
Przez cały rok natomiast pojadą trzy pary pociągów na trasie Poznań - Olsztyn zabierające pasażerów na stacjach Mogilno, Inowrocław, Toruń Główny, Miasto, Wschód, Kowalewo, Wąbrzeźno i Jabłonowo.
Do stolicy
Od 1 czerwca będziemy mieli kolejne połączenie ze stolicą. Pociąg wyruszy do Warszawy o godz. 8.40 (pon.-pt.) i o 12.29 (niedz.).
Zatrzymywać się będzie na stacjach: Bydgoszcz Główna, Leśna, Wschód, Toruń Główny, Aleksandrów Kuj., Włocławek Zazamcze oraz Główny.
Taniej, ale nie tak wygodnie
- Pociągi Inter Regio pojadą mniej więcej tak długo, jak pospieszne - zapewnia Ostrowski. - Elektryczne składy nie są wprawdzie aż tak komfortowe jak "pospieszne”, ale na trasy Inter Regio "delegujemy” nasze najlepsze pociągi.
Połączenia Inter Regio są też tańsze od pociągów pospiesznych Inter City. I tak przykładowo normalny bilet IR do Warszawy kosztować będzie 38,50 zł. Za bilet na pociąg IC zapłacimy już 50 zł.
Sieradz - Gdynia - Sieradz
przez Łódź Kaliską i Toruń Główny
kursować będzie w długi weekend 11-14 czerwca oraz w wakacje od 20 czerwca do 31 sierpnia
3. codziennie oprócz sobót: Poznań (godz. 15.42) - Toruń Główny (godz. 17.47) - Olsztyn (godz. 20.00)
PKP zastrzega jednak, że godziny odjazdów i przyjazdów mogą do czasu ich uruchomienia zmienić się. - Myślę, że nie więcej niż kilka minut w jedną lub w drugą stronę - dodaje Marek Ostrowski.
Jeżeli pociąg z Torunia do Gdańska przez Iławę jedzie o godzinę krócej niż przez Bydgoszcz to więc czemu nie ma regularnych połączeń relacji Toruń - Iława - Gdańsk?
Sezonowy będzie też pociąg Poznań (odj.7.15) - Bydgoszcz (odj. 12.34) - Gdynia (przyj. 13.02). Super czas przejazdu - tylko pół godziny
Na Poznań - Olsztyn też mają jeździć.
Ja słyszałem że EN57.
Dwa pytanka: 1) Dlaczego regiokible Poznań - Olsztyn nie będą stawać w Toruniu Miasto i/lub Wschodnim? Gol PKP PR do własnej bramki... 2) Czy kąpielokibel z Sieradza (ten z pominięciem Bydgoszczy) pojedzie przez Toruń - Grudziądz - Malbork? Nie widziałem, żeby druty wieszali, no chyba że SU45 przeciągnie...
2) Czy kąpielokibel z Sieradza (ten z pominięciem Bydgoszczy) pojedzie przez Toruń - Grudziądz - Malbork?
ma jechać przez Iławę
[quote="WinD"]Dwa pytanka: 1) Dlaczego regiokible Poznań - Olsztyn nie będą stawać w Toruniu Miasto i/lub Wschodnim? Gol PKP PR do własnej bramki... [/quote]
Winicjusz, cytat z posta powyżej:
Przez cały rok natomiast pojadą trzy pary pociągów na trasie Poznań - Olsztyn zabierające pasażerów na stacjach Mogilno, Inowrocław, Toruń Główny, Miasto, Wschód (...)
Pozdrawiam!
Ooops, rzeczywiście niedokładnie to przeczytałem...
Laskowice pewnie same w sobie nie generują aż tylu pasażerów, większość się przesiada z innych pociągów z którymi nie będzie żadnego skomunikowania (i wspólnej taryfy).
No tak, w Laskowicach są potoki tylko dlatego, że to jest duży węzeł przesiadkowy. Nie spojrzałem w rozkład wcześniej, faktycznie IR nie miałoby z czym się skomunikować.
Ja słyszałem że EN57.
Od wielu osób wiem, że jednak na Poznań - Olsztyn będą składy. Jeżeli coś się zmieniło (nie sądzę) to niech się Koledzy z Przewozów wypowiedzą
Od wielu osób wiem, że jednak na Poznań - Olsztyn będą składy. Jeżeli coś się zmieniło (nie sądzę) to niech się Koledzy z Przewozów wypowiedzą Z tego co się dowiedziałem w dniu dzisiejszym pomiędzy Olsztynem a Poznaniem będą jeździły EZT ale nie U-booty vel Spoty vel EN 57-20xx .Na trasie Bydgoszcz -Warszawa ma być ED-72 pojedyńcza. Chyba że będzie duża frekwencja, dorzucimy drugą. Gdynia -Sieradz na składach. To info na dzisiaj..
Z tego co się dowiedziałem w dniu dzisiejszym pomiędzy Olsztynem a Poznaniem będą jeździły EZT ale nie U-booty vel Spoty vel EN 57-20xx .Na trasie Bydgoszcz -Warszawa ma być ED-72 pojedyńcza. Chyba że będzie duża frekwencja, dorzucimy drugą. Gdynia -Sieradz na składach. To info na dzisiaj..
No to zamienili tabor, bo Sieradz miał być na EZT Dzięki za sprostowanie informacji. Swoją drogą, jestem ciekaw czy zdążą w 8 minut oblecieć skład na Głównym Kiedyś takie rzeczy trwały kilka minut, a dziś potrzeba na to kilkanaście...
Gdynia - Sieradz 2x EN57 na 100%. Do/z Kutna w planie osobówek (jako osobówka).
Swoją drogą, jestem ciekaw czy zdążą w 8 minut oblecieć skład na Głównym Drogi Przemasie. Moze nie będzie oblatywania ,po prostu może dojedzie druga lok. od strony Kutna.? Ale tego nie wiem na 100 % Po za tym jak napisałem powyżej to dane na dzisiaj. Jak będę wiedział więcej i dokładnie walnę postem.
Gdynia - Sieradz 2x EN57 na 100%. Do/z Kutna w planie osobówek (jako osobówka).
Kurde, a ja już w głowie miałem motywy na siódemki z bohunami...
Po za tym jak napisałem powyżej to dane na dzisiaj
Dlaczego mnie to nie dziwi... Ciekawe ile razy jeszcze "góra" zmieni zdanie.
Na Olsztyn - Poznan hulaja pojedyncze EZT z wnetrzem po modernizacji. Zapelnienie w sobote, 20 czerwca okolo 30-50% na Toruniu Wschodnim.
Dziś IR Sieradz- Gdynia pojedyńcza EN. Zapełnienie ok. 95-98% !! Tylko na samym wschodnim czekało na niego 20 osób. Rewelka! A oni odwołują inne IR-y
A oni odwołują inne IR-y [/quote]
a dlaczego niby odwołują?? słaba frekfencja??
[quote="mechanik"] A oni odwołują inne IR-y [/quote]
Niestety sam sie o tym przekonalem w bardzo nieladny sposob o 8 na dworcu Glownym. Reklamacja dzisiaj wychodzi. Musialem zabulic 34 PLN za Jezioraka.
Wczoraj IR Brda do Bydgoszczy (ED72-003) na 20 min przed odjazdem z W-wy Centralnej zapełnienie około 25%, a jeszcze kilkanaście osób negocjowało z kierpoc możliwość przejazdu na biletach na pośp bo Niemen miał opóźnienie 120 min (ciekawe która część złapała opóźń.) to Śniardwy w Toruniu pewnie też sobie postały...
W niedzielę i poniedziałek Brda pojechała na EN57-655 (po NG, nowe wnętrze). Trzymała się rozkładu bez najmniejszych problemów.
Dziś też 655 jechała jako IR.
Jak ostatnio wspomniał Kolega Never64, ED72 zostały wycofane z IR do Warszawy m.in. z braku odpowiedniej na te pojazdy frekwencji.
W niedzielę i poniedziałek Brda pojechała na EN57-655 Widziałem w niedzielę na moście średnicowym. Zdziwiłem się, że zwykły kibel.
Jak ostatnio wspomniał Kolega Never64, ED72 zostały wycofane z IR do Warszawy m.in. z braku odpowiedniej na te pojazdy frekwencji. Za to EDa być może wejdzie w obieg poznańskich iR.
Faktem jest, ze ludzie spokojnie mieszcza sie w 3 czlonach. Niemniej szkoda 1 klasy.
ED72 zostały wycofane z IR do Warszawy m.in. z braku odpowiedniej na te pojazdy frekwencji. Cytat: Faktem jest, ze ludzie spokojnie mieszcza sie w 3 czlonach.
Właśnie między innymi ...jest jeszcze inny powód. Finansowy, łączący się z powyższym. Jeżeli się ludzie mieszczą w trzech członach,po co płacić peelce za czwarty wagon ...
Jak ostatnio wspomniał Kolega Never64, ED72 zostały wycofane z IR do Warszawy m.in. z braku odpowiedniej na te pojazdy frekwencji. Za to EDa być może wejdzie w obieg poznańskich iR.
Dzisiaj ED72 na osobowym Olsztyn - Bydgoszcz latał zamiast EN71.
Niestety iR Łódź Kaliska - Gdynia Gł. - Łódź Kaliska nie zmieścił się w rozkładzie remontowanego odcinka Malbork - Gdańsk.
Konduktorzy w Brdzie licza pasazerow. Do tego czesc biletow skanuja jakims dziwnym skanerkiem przy terminalu do biletow. Podobno ma to cos wspolnego z biletami sprzedanymi w kasie Intercity. Moze ktos to wyjasnic?
Dzieki.
Konduktorzy w Brdzie licza pasazerow. Standardowe zadanie, szczególnie że Brda mało zarabia. Do tego czesc biletow skanuja jakims dziwnym skanerkiem przy terminalu do biletow. Podobno ma to cos wspolnego z biletami sprzedanymi w kasie Intercity. W PR został wprowadzony system analizy sprzedaży biletów (a także będzie pisany system rozliczania biletów między przewoźnikami). Można na bieżąco śledzić wartość sprzedanych biletów w danym dniu, województwie, utarg w danej kasie czy u konduktora. Zaś wszystkie bilety wystawione poza urządzeniami podłączonymi do systemu (czyli nie należącymi do PR) są skanowane, aby trafiły do bazy danych. W przyszłości skanery będą potrzebne do weryfikacji biletów kupionych przez internet (kody na drukowanych w domu biletach będą dwuwymiarowe: http://www.veritecinc.com...ode_feature.jpg ).
Doskonale. Widze, ze obecnych wladz nie da sie byle czym zbyc. Szacun.
PKP PR akurat nie w naszym regionie ale uruchamia kolejne połączenie IR. To połączenie jest odpowiedzią na skierowanie pociągu IC ,,Gwarek" do Kołobrzegu zmiast do Ustki/Słupska Cytat: Przewozy Regionalne wsłuchują się w głosy podróżnych
Dwa ponad stutysięczne miasta Słupsk i Koszalin nie zostaną pozbawione połączenia z Poznaniem. Decyzja Przewozów Regionalnych o kolejnym nowym pociągu interREGIO to efekt wielu próśb docierających od mieszkańców Pomorza. Pociąg rusza 7 września.
„Po ponad 40 latach PKP Intercity odcina nas od reszty Polski. A za miesiąc rozpoczynamy naukę w Poznaniu. Jeśli nie Wy, to pozostanie nam furmanka lub rower” – napisali do nas studenci z Koszalina i Słupska. „Dwa ponad stutysięczne miasta zapewniające frekwencję w obu pociągach zostaną odcięte od reszty Polski. Przeczy to (...) interesom mieszkańców Koszalina i Słupska. Przeczy zdrowemu rozsądkowi. Proszę Waszą firmę o wypełnienie powstałej luki” – to fragment korespondencji z jednym z naukowców Politechniki Poznańskiej.
Takich listów, maili i telefonów otrzymaliśmy bardzo dużo, a przeprowadzona wraz z samorządowcami województw pomorskiego i zachodniopomorskiego analiza wykazała racjonalność uruchomienia pociągu interREGIO na tej trasie. Dlatego dla osieroconych pasażerów mamy zdroworozsądkową wiadomość: Nie zaprzęgajcie koni do furmanek!
Od poniedziałku 7 września pociąg interREGIO będzie wyjeżdżał codziennie o godzinie 7.30 ze Słupska, a o 18.20 z Poznania. Trasę powrotną przez Piłę, Szczecinek, Białogard i Koszalin będzie pokonywał o 40 minut krócej od kursującego dotąd pociągu pospiesznego. Kolejnym powodem do zadowolenia będzie cena przejazdu – mniejsza od dotychczasowej stosowanej przez PKP IC. Przejazd całą trasą będzie kosztował 41 zł, a ze zniżką studencką tylko 25,83 zł.
Warto dodać, że uruchomienie tego połączenia było możliwe dzięki dobrej współpracy różnych firm kolejowych. Pilną potrzebę wypuszczenia tego pociągu w trasę zrozumieli nasi koledzy - kolejarze z PKP Polskie Linie Kolejowe (zarządcy infrastruktury kolejowej), którzy błyskawicznie ułożyli rozkład jazdy oraz z PKP CARGO, którzy wyrazili zgodę na zmianę rozkładu swoich pociągów towarowych tak, by umożliwić przejechanie pociągu Przewozów Regionalnych na newralgicznych odcinkach. W imieniu pasażerów dziękujemy.
http://www.pr.pkp.pl/aktualnosci,s,0,260.html
Dzisiejszy IR Brda z Warszawy do Bydgoszczy został podczas przejazdu przez stacje Toruń Czerniewice obrzucony kamieniami. Kilka szyb zostało wybitych.
Brda 17.04.2010
To będą skład z Gdyni ręcznie pchali, a w Sopocie dopiero loka podczepią?
Nie wiem jak to od Gdyni jechało, ale przez Solec przejechały 2 siemensy (454 i 456) + 4 bonanzy + 3 bohuny.
Nie wiem jak to od Gdyni jechało, ale przez Solec przejechały 2 siemensy (454 i 456) + 4 bonanzy + 3 bohuny.
Z Gdyni przyjechały 4 prawie puste bonanzy (stary a la kibel,mod,stary a la kibel,mod). W Bydgoszczy dołączono 3 bohuny i na Warszawie Centralnie z tego co słyszałem ktoś naliczył 109pasazerów. Momentami w wagonach było podobno więcej obslugi niż pasażerów...
Widziałem w Bydgoszczy przypadkowo tez kurs powrotny. Byl prowadzony tylko jedną lokomotywą i opóźniony ok 15min (podobno po zderzeniu z większym zwierzakiem pod Kutnem). W Bydgoszczy wysiadło ~25-30 pasażerów, odłączono 3 bohuny i do Gdyni w 4 bonanzach odjechało ~15-20 pasażerów.
W Krakowie miało być około miliona osób, a było niecałe dwieście tysięcy... Cytat: W Krakowie miało być około miliona osób, a było niecałe dwieście tysięcy... Dokładnie - podobnie jak w Wa-wie. Dramat wielki...a media (?) się rozszalały..może stacje telewizyjne powinny się zrzucić i zapłacić za niepotrzebnie uruchomione pociągi ? Pozdrawiam