ďťż
Katalog wyszukanych fraz
The miomir show

Na terenie zajezdni stoi odmalowany wagon 230.Sądzę,że zostanie on pojedynczym wagonem i nieujrzymy już składu 230-231;
konkret będę miał w poniedziałek


Na terenie zajezdni stoi odmalowany wagon 230.Sądzę,że zostanie on pojedynczym wagonem i nieujrzymy już składu 230-231;
konkret będę miał w poniedziałek

A z 231 co będzie? Też będzie jeździł osobno czy idzie na śmietnik?
PS. Niedługo to pewnie nawet na linii 1 dwuwagonowe tramwaje będą rzadkością
Będzie jeździł jako osobny wagon


Na terenie zajezdni tramwajowej stoi odnowiony wagonik 231 - będzie kursował jako osobny pojazd.
W miejscu,gdzie zazwyczaj odnawiane są tramwaje stoi skład 244-245 . Ma już poodklejane herby torunia i numery boczne. Jeśli nie będzie miał szybkiego liftingu,to wygląda to na przygotowanie do zakładania jakieś reklamy.
dzisiaj na 1 jezdzi 230 razem w parze z 231.
To nie wiem co kombinują ; jeszcze w zeszłym tygodniu 230 jeździł jako solówka.Na terenie zajezdni stoi rozłączony skład 244-245
To nie wiem co kombinują ; jeszcze w zeszłym tygodniu 230 jeździł jako solówka.Na terenie zajezdni stoi rozłączony skład 244-245
Ja widziałem jakieś 2-3 dni temu pojedyńczego 231 na Szosie Lubickiej Może jeden tęsknił za drugim i zdecydowali się je połączyć?
Dzisiaj jako solówka na "2" jeździł 244.
Dzisiaj jako solówka na "2" jeździł 244.
Mam nadzieję, że wejdzie w życie plan rozwoju transportu publicznego i MZK postawi na tramwaje w Toruniu. Jak na razie, są spychane na margines. (zostały nam 3 linie tramwajowe). Powinno się zlikwidować część linii autobusowych i postawić na tramwaje! A wtedy zrobić więcej składów i zwiększyć częstotliwość kursowania - tak jak jeszcze w zeszłym roku jedynka jeździła w szczycie co 7-8 minut.
Brawo dla tego pana popiera komunikacje tramwajową Wszyscy wiemy jakie są plany wobec tramwajów, są bardzo ciekawe. Ale to są tylko plany i kiedy zostaną zrealizowane nikt tego nie wie. Jednym z planów jest poprowadzenie linii tramwajowej na druga stronę Wisły i to oczywiście nie jest łatwe bo musi powstać nowy most ale np. linia na UMK co za problem poprowadzić kilka kilometrów(może z dwa) toru? Wszystko w rękach naszych radnych, wierzymy was!!!!!!!!!!
Brawo dla tego pana popiera komunikacje tramwajową Wszyscy wiemy jakie są plany wobec tramwajów, są bardzo ciekawe. Ale to są tylko plany i kiedy zostaną zrealizowane nikt tego nie wie. Jednym z planów jest poprowadzenie linii tramwajowej na druga stronę Wisły i to oczywiście nie jest łatwe bo musi powstać nowy most ale np. linia na UMK co za problem poprowadzić kilka kilometrów(może z dwa) toru? Wszystko w rękach naszych radnych, wierzymy was!!!!!!!!!!
Co do tramwajów na drugiej stronie Wisły - jak najbardziej to popieram, jak doczekamy się nowego mostu, fajnie by było sobie pojechać tramwajem na Główny. Ale... ostatnio przeglądałem sobie plan miasta z myślą, gdzie by te tory mogły się znaleźć. I jak by na to nie spojrzeć, ulice za Wisłą są za wąskie, żeby pomieścić tory tramwajowe...
Jeszcze 20 lat temu tramwaje jeździły na Podgórzu i jakoś sobie radziły
Od wczoraj kursuje odnowiony 271.Na terenie zajezdni stoi natomiast rozłączony skład 248 - 9.
Skład 248-9 został rozłączony z powodu remontu?
Myślę,żę tak ale pewności nie mam.
no wypada wziasc sie za tramwaje w toruniu bo jak tak dalej pojdzie to kto wie jak bedzie wygladac ich najblisza przyszlosc. trzeba dzialac poki nie jest za pozno. ja tez jestem tego zdania aby inwestowac w tramwaje. budowa lini do umk to swietna sprawa napewno odciagnie czesc pasazerow. no i wypadalo by sie tez zainteresowac nowym taborem.
no wypada wziasc sie za tramwaje w toruniu bo jak tak dalej pojdzie to kto wie jak bedzie wygladac ich najblisza przyszlosc. trzeba dzialac poki nie jest za pozno. ja tez jestem tego zdania aby inwestowac w tramwaje. budowa lini do umk to swietna sprawa napewno odciagnie czesc pasazerow. no i wypadalo by sie tez zainteresowac nowym taborem.
Torunskie tramwaje są bardzo zadbane moim zdaniem. Popatrz chociażby na Łódź. Tam jest istny syf. U nas mimo wieku wagony bdb się trzymają.
No masz racje.Ale ogolnie rozbudowa komunikacji tramwajowej powinna nastapic no i wypadalo by cos nowego kupic bo od 15 lat nie bylo dostaw.Ja wcale nie napisalem ze wasze tramwaje sa w zlym stanie. Ale ogolnie wszystko powoli upada mniejsza czestotliwosc pojedyncze sklady no i zawieszanie lini. Jak tak dalej pojdzie to kto wie czy warto bedzie jeszcze cos z tym wogole robic. Mozliwe ze jezeli nie zacznie sie rozbudowywac tramwajow w toruniu, mowie to o nowych liniach, planowanej zajezdni rozbudowie lub nowej. To za klika lat znikna one calkowicie z torunia.
Podobno chyba w 2007 r. MZK ma kupić jakieś tramwaje. Rozmawialiśmy o tym na jednym ze spotkań Klubu. Zapraszamy również Ciebie.
w miare mozliwosc bede sie staral uczeszczac na te spotkania
W związku z remontami tramwajÓW ogłoszono przetarg na dostawę części zamiennych (powyżej 60000 euro).
Bez przesady, roczne przetargi na dostawy części do autobusów i tramwajów są ogłaszane co rok
Bez przesady, roczne przetargi na dostawy części do autobusów i tramwajów są ogłaszane co rok
Być może, ale na tramwaje to chyba z jeden większy przetarg tylko widziałem
Dzisiaj na linii 1R jeździ skład 244 - 245.
W 3 kwartale zacznie się remont składu tramwajowego.
W 3 kwartale zacznie się remont składu tramwajowego.
A czy wiadomo jaki to będzie skład Będzie to zwykła modernizacja(jak poprzednie) czy z niespodziankami
Nie wiadomo jaki to będzie skład i będzie to pełna modernizacja
(m.in taka jak w 221 - 222 oraz 262 - 263 ).
Dobie ga końca NB wagonu 247.
Ad vocem mojego powyższego postu :
dzisiaj spojrzałem na zajezdnię tramwajową i zauważyłem, iż 247 ma zamontowany system otwierania drzwi przez pasażera.
Być może był on poddany głębszej modernizacji - dokładne informacje podam w poniedziałek.
Ad vocem mojego powyższego postu :
dzisiaj spojrzałem na zajezdnię tramwajową i zauważyłem, iż 247 ma zamontowany system otwierania drzwi przez pasażera.
Być może był on poddany głębszej modernizacji - dokładne informacje podam w poniedziałek.

#247 stoi dziś na Olimpijskiej. Ma guziki do otwierania drzwi ale pozatym to nic nowego, siedzenia starego typu
Tzn. te twarde brązowe? Szkoda.
Tzn. te twarde brązowe? Szkoda.

dokładnie te twarde brązowe. Spodziewałem się więcej po tym remoncie
dokładnie te twarde brązowe. Spodziewałem się więcej po tym remoncie
Ja tak samo. Zresztą spośród tych dwóch rzeczy: siedzenia i przyciski - to te pierwsze powinny być priorytetem. A przyciski i tak bardzo często nie działają.
dokładnie te twarde brązowe. Spodziewałem się więcej po tym remoncie
Ja tak samo. Zresztą spośród tych dwóch rzeczy: siedzenia i przyciski - to te pierwsze powinny być priorytetem. A przyciski i tak bardzo często nie działają.

Wkońcu powinien liczyć się komfort jazdy a nie jakiś bajer, który nie zawsze działa
Kiedy będzie NG?
- NG zacznie się w okolicach listopada
- 247 przeszedł nie NG, a tylko NB.
Batorus: A to już pewne na 100%, czy znowu jak dojdzie do listopada będzie styczeń itd. ?
Jest to pewne tak jak 2*2 = 4
Trwa NB 232 - 233.
Trwa NB 232 - 233. Trwa już od maja.
pytania:
Czy MZK planuje w najbliższym czasie powiększyć ilostan doczep czynnych bądź NG tramwajów i instalację w nich monitoringu, a jeżeli tak to w jakich składach
pytania:
Czy MZK planuje w najbliższym czasie powiększyć ilostan doczep czynnych bądź NG tramwajów i instalację w nich monitoringu, a jeżeli tak to w jakich składach
Przed halą remontową stoi już 250+251, niebawem podobno ma mieć NG.
Rozpoczęła się naprawa bieżąca wozu 267. Natomiast z wagoników 230 i 231 utworzono ponownie skład.
Do NG poszedł 231 a do NB 250+251.
Do NG poszedł 231
Wow Wreszcie nadszedł czas na tramwaje
Ta, ale solówki :/
Ale zawsze coś ;p
Ta, ale solówki :/
Jaka tam solówka Tydzień temu widziałem go w składzie z 230.(mam nawet foto )
Jaka tam solówka Tydzień temu widziałem go w składzie z 230.(mam nawet foto ) No ja też widziałem. Ale napisałeś tylko nr 231, to zrozumiałem, że ino on pójdzie do NG
A co im zrobią w tej NG? Sprawią, że będą wylądały tak, jak 262 albo 268?
Może nawet lepiej
Mam cichą nadzieję, że starczy im budzetu na zakup jakiś ładnych elementów "nadwozia" Jakis ładny dodateczek w stylu Łódzkich bulw byłby fajny.
To gazety napiszą że MZK kupiło nowy Tabor :D
Mam cichą nadzieję, że starczy im budzetu na zakup jakiś ładnych elementów "nadwozia" Jakis ładny dodateczek w stylu Łódzkich bulw byłby fajny.
Lepiej jakby poprzestali na wyświetlaczach i monitoringu
Lepiej jakby poprzestali na wyświetlaczach i monitoringu

Tysz prafda
[No ja też widziałem. Ale napisałeś tylko nr 231, to zrozumiałem, że ino on pójdzie do NG Z tego co się dowiedziałem to na razie 231 ma tylko NG.
Potem jakieś potwory i maszkarony z tego zrobią jeszcze
A, fajnie by było zachować taki jeden orginalny tramwaj bez żadnych modyfikacji, ze starymi siedzeniami i w ogóle, przystosować go do stanu z początku eksploatacji i zachować na wieki wieków jako muzealny

PS. Wie ktoś może, dlaczego w naszych tramwajach zamieniono te normalne, ładne, orginalne światła w czarnej obudowie na te wyłupiaste paskudstwo? Jakieś przepisy, że światełka muszą wystawać czy co? Czy krzywe poczucie estetyki kogoś z MZK?
Z tego co się dowiedziałem to na razie 231 ma tylko NG.
Chyba aż NG...
Dzień Dobry Pani Rzecznik

W związku z rozpoczynającymi sie naprawami głównymi (NG) tramwajów, pisze do pani z zapytaniem:

Jaki będzie zakres napraw tramwajów??

Jeżeli nie sprawia pani to problemu, nie jest to tajemnica i p. Dyrektor zgadza sie na udostępnienie takich informacji prosze o wyczrepującą informacji.

P.S.- Prosze nie odebrać tego majla jako prowokacja. Pisze z czystej Ciekawości mojej oraz moich kolegów.

Taki majl poszedł do MZK.
A, fajnie by było zachować taki jeden orginalny tramwaj bez żadnych modyfikacji, ze starymi siedzeniami i w ogóle, przystosować go do stanu z początku eksploatacji i zachować na wieki wieków jako muzealny

PS. Wie ktoś może, dlaczego w naszych tramwajach zamieniono te normalne, ładne, orginalne światła w czarnej obudowie na te wyłupiaste paskudstwo? Jakieś przepisy, że światełka muszą wystawać czy co? Czy krzywe poczucie estetyki kogoś z MZK?

Jeden z pracowników zajezdni tramwajowej nawet taki pomysł miał aby jeden z wagonów/składów przystosować do stanu z początku eksploatacji. A może właśnie 231 będzie takim wagonem, wszystko jest możliwe

To zależy od zakładu jakie zamontują światła.
A, bo pewnie przeczytał na Forum jak kiedyś już pisałem o tym przystosowaniu
No a co do świateł to naprawdę ktoś musi mieć wypaczony gust... :/
A, bo pewnie przeczytał na Forum jak kiedyś już pisałem o tym przystosowaniu
No a co do świateł to naprawdę ktoś musi mieć wypaczony gust... :/

http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-113123.html A to jak się podoba
Drzwi może jeszcze, jeszcze, ale światła to ja już podziękuje
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-113123.html A to jak się podoba
A fe!!!

http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-113123.html A to jak się podoba
Jakby chory jakiś ten tramwaj był, mongolizm miał albo coś... ja nie wiem, odbija im z tymi wyłupiastmi gałami normalnie
Wszystko OK ale światła porażka
Pisze z czystej Ciekawości mojej oraz moich kolegów.

dlaczego zawsze piszesz rzeczowniki dużymi literami?
Cytat: dlaczego zawsze piszesz rzeczowniki dużymi literami?
To jest dobre pytanie! Jakaś germańska naleciałość?
To jak skończy się NG 458, który stoi jeszcze na Sienkiewicza, to pewnie wezmą 230.
Natomiast dziwi mnie, iż nic nie robią ze składem 215 - 216 - on też wygląda kiepsko
Jakaś germańska naleciałość?

Iiiiii maaaaam tysiąc postóóóóów!!!
To jak skończy się NG 458, który stoi jeszcze na Sienkiewicza, to pewnie wezmą 230.
Najpierw muszą skończyć 231.
Pisze z czystej Ciekawości mojej oraz moich kolegów.

dlaczego zawsze piszesz rzeczowniki dużymi literami?

Za duzo gg
Najpierw muszą skończyć 231
Przecież są 2 stanowiska.
Ale na jednym stanowisku trwa NG 458.
Ale na jednym stanowisku trwa NG 458.
Pisałem w odpowiedzi na:
To jak skończy się NG 458, który stoi jeszcze na Sienkiewicza, to pewnie wezmą 230.
Najpierw muszą skończyć 231.
W odpowiedzi na zapytanie z dnia 10 listopada 2006 r. proponujemy
spotkanie z przedstawicielami oddziału tramwajowego w celu zapoznania
się z zakresem napraw. Prosimy o podanie dogodnego dla Pana terminu
przybycia.

Rzecznik prasowy MZK w Toruniu

/-/ Sylwia Kowalska
To może spróbujmy razem wszyscy chętni tam się udać. Zapytaj się ich o to i jakiś termin wymyślmy?
To może spróbujmy razem wszyscy chętni tam się udać. Zapytaj się ich o to i jakiś termin wymyślmy?
Najlepiej żeby był taki termin, w którym nie będę pracował, bo chętnie pójdę też
Dzisiaj na linii śmiga skłąd 250 - 251 ( miał NB ). Na stanowisku do tych że napraw stoi 232 - 233. Natomiast przed chalą NG stoi 230.
Dzisiaj na linii śmiga skłąd 250 - 251 ( miał NB ). Na stanowisku do tych że napraw stoi 232 - 233. Natomiast przed chalą NG stoi 230.
232-233 miał z 2/3 miesięcy temu NB wiec po takim krótkim czasie dziwne by było jak by ponownie miał to samo robione
Stoi na stanowisku do NB. Może po prostu będzie malowany, by zdjąć te malunki z dniua bez samochodu.
232 - 233 kursuje dziś normalnie. Natomiast na stanowisku do NB stoi skłąd 228 - 229.
Natomiast na stanowisku do NB stoi skłąd 228 - 229. Kilka dni temu miał kolizje.
Byłem dziś w zajezdni tramwajowej. Trwa pełną parą NB składu 258 - 259.
A czy doczekamy sie zakupu nowych tramwajów w Toruniu??
W przyszłym roku, może .
ten trawnwaj co go robiom bedżie miał klime jest pszetag na stronie mzk http://www.bip.mzk.torun.pl/index.php?str=490
OMG, on wrócił? Ktoś przetłumaczy?
Chodzi o to, że niby ten tramwaj co się ślimaczy jego NG aktualnie, będzie miał klimatyzację, i jest podany link do ogłoszenia o przetargu, z którego to wcale nie wynika
Oooo kuuuur** Jaaaa nie mogę
Tylko klimatyzator, dla motorniczego. Szału ni ma.
Wiatraczek mu zamontują, taki na baterie
z którego to wcale nie wynika
Wynika. Trzeba otworzyć specyfikację. Oprócz klimatyzatora jest mowa m.in. o przetwornicach statycznych.
Kurde, no w jajo mnie X-ik zrobił, takim dzikim śmiechem wybuchłem a nie było ku temu powodu
Kurde, no w jajo mnie X-ik zrobił

X-ikowi po prostu nie pokazało, że tam link jest
Po naprawie bieżącej śmiga skład 258-259. Zaczęła się NB 228-229.
228-229 nie ma NB.
Byc może.
Udzielenia zamówienia publicznego na dostawę kompletów modernizacyjnych dla dwóch wagonów tramwajowych w trybie z wolnej ręki na podstwie art. art. 67 ust.1 p.1a) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - prawo zamówień publicznych.

Zawarto umowę z:

Miejskim Przedsięiorstwem Komunikacyjnym - Łódź Sp. z o.o.

90-132 Łódź ul. Tramwajowa 6.

http://www.bip.mzk.torun.pl/index.php?str=498

Czyżby tak ma wyglądać nasza modernizacja http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-156518.html
Będzie chociaż jakieś urozmaicenie w tramwajach.
ale np. linia na UMK co za problem poprowadzić kilka kilometrów(może z dwa) toru? Wszystko w rękach naszych radnych, wierzymy was!!!!!!!!!!

Jeszcze z Tego co kojarzę w tej sprawie ma prawo zająć głos MIŁOŚCIWIE nam panująca pani Z. która ma pod d*** całe MZK i radni mają g*** do gadania jeśli Z. sie nie zgodzi ale wasze plany sa realne to sie zgodze
Nieee!!! Tylko nie "żelazko"!
Nie podoba mi się ta modernizacja, zarówno wizualnie, jak i sposób jej przeprowadzenia, najczęściej MPK Łódź przebudowuje tylko przód pierwszego wagonu i tył drugiego, ściany czołowe pozostawiając bez zmian. Ogólnie nie przestawia się to zbyt ciekawie. Do tego okna i drzwi pozostają takie same... Wiadomo jakie są tego powody - pieniądze, ale nie ukrywam że bardziej podobałaby mi się modernizacja PESY, lub też coś na wzór warszawskich "bulw".
ale nie ukrywam że bardziej podobałaby mi się modernizacja PESY, lub też coś na wzór warszawskich "bulw".

Modernizacja PESY byłaby do d**y, ponieważ na tydzień jeżdżenia ten tramwaj stoi 3 miesiące na jakiś naprawach itp., z resztą nie wiem nawet czy PESA ma jeszcze wogóle w ofercie modernizację tramwajów, z resztą była to najdroższa polska modernizacja.

A co do warszawskich bulw to nie jest żadna modernizacja tylko to jest inny model tramwaju a mianowicie 105N2K2000
Ja to oczywiście wiem! Pisząc o modernizacji PESY miałem na myśli tylko jej wygląd zewnętrzny, podobnie nawiązałem do wyglądu warszawskich bulw, które ostatecznie należą do tej samej rodziny tramwajów.
Mam dla kolegów miłą wiadomość. W remontowanym składzie pojawią się diody i kasowniki R&G. Szczegóły: http://www.bip.mzk.torun....6.07%20siwz.doc
Rozpoczęto naprawę bieżącą składu 219 - 220.
http://www.bip.mzk.torun.pl/index.php?str=541
Wybrana firma na swojej stronie prezentuje coś takiego: http://www.lemma.com.pl/oferta.html
Remontowany tramwaj ma byc gotowy na koniec sierpnia.
Remontowany tramwaj ma byc gotowy na koniec sierpnia.
Widzę,że nawet szybko,choc sam szkielet był juz w grudniu,więc robiony bedzie 9 miesięcy.
Zdjęcie modernizacji:

Narazie to wygląda,jakby miało sie skonczyc w grudniu a nie pod koniec sierpnia,tam nic nie ma,porocz kawalka przodu i tyłu.
Ps.Mam pytanie,czy on bedzie miał przód drugiego i tyłek pierszego taki sam,jak na zdjęciu,czy niestety taki stary jak miał
Ja nie widze zdjecia
Ja nie widze zdjecia
Trzeba wysłać smsa
Faktem jest, że na forum coś się popsuło i nie można otworzyć większości zdjęć, chociaż to konkretne akurat mi działa dobrze.
Mi też nie działa .
Wczoraj mi po pewnym czasie dopiero zadziałał,najpierw jak niechciał działac to na tej stronie gdzie są wypisane wszystki tematy,to było widac adres strony,pzrepisałem adres i znalazłem fotkę Potem zadziałało.
Niewiadomo czemu ale nasza modernizacja jest pomalowana na zołto,mam nadzieje ze to jakis podkład pod farbę.
Niewiadomo czemu ale nasza modernizacja jest pomalowana na zołto,mam nadzieje ze to jakis podkład pod farbę.
Jest to powrót do dawnego malowania tramwajów.
Jasne, bo żółta farba pewnie tańsza niż kremowa i czerwona. Kolejne paskudstwa do kolekcji będą... Jeszcze dobrze, że nie białe!!!
Czyli będzie paskudny jak te wszystkie nasze Choc juz wolałbym białego,by bardzo fajnie wyglądał,tylko ze ta farba ma jakiś straszny połysk,jak gdyby to emalia była.
Ja bym wolał białego. Raz, że malowanie firmowe to ważna rzecz, dwa - ze srebrnymi światłami mógłby całkiem ładnie wyglądać.
Zachciało im się kanarków.
W składach 264+265 oraz 240+241,na tyle pierwszego i przodzie drugiego wagonu załozono żabie oczka oraz trwa NB 266.
W składach 264+265 oraz 240+241,na tyle pierwszego i przodzie drugiego wagonu załozono żabie oczka oraz trwa NB 266.
"Żabie oczka", masz na myśli reflektory Jeżeli tak to widziałem 240+241 i on ma tylko z przodu lampy.
Tak mam na myśli reflektory,wzcoraj 240+241 stał na Sienkiewizca i miał na przodzie drugiego i tyle pierwszego wagonu miał również żabie oczka.Pamiętam ten skład bardzo dobrze,bo miał przedtem na przodzie na drugiego miał zwykłe reflektory,takie jak kiedys były na przodach pierwszego.
Tak mam na myśli reflektory,wzcoraj 240+241 stał na Sienkiewizca i miał na przodzie drugiego i tyle pierwszego wagonu miał również żabie oczka.Pamiętam ten skład bardzo dobrze,bo miał przedtem na przodzie na drugiego miał zwykłe reflektory,takie jak kiedys były na przodach pierwszego.
Pomyliłeś wozy albo mylisz reflektory z światłami mijania. 240 ma tylko z przodu reflektory a 241 nie ma ich wcale.
No pomyliłem sie,zwracam honor
Jak dowiedziałem się w zajezdni od p. Dyrektor toruńskie "żelazko" wyjedzie najszybciej 14 sierpnia.
Widzę że na forum jest ktoś w równym wieku ze mną.
A no jest
Jak na zajezdni zobaczyłem 266 odstawionego do NB to już myślałem że to NG ...
NB wagonu 266 potrwa do połowy września .
Żelazko oprócz takich nowości jak elektroniczne wyświetlacze czy klimatyzacja w kabinie będzie miało również połówkowy pantograf.
Oraz siedzenia z MAN-a, ale nie wiadomo czy STER-y czy KIEL-a.
Widzę że u żelazka było tak:

-Panie, chce pan klime?
-A daj pan.
-A diody?
-Też mogą być.
-A pantograf polowkowy?
-Może być.
I tak stało się że żelazko będzie w wersji LUX.
Słuchajcie ważne że jakiś przełom w remoncie...Zobaczymy jak to im wyjdzie wogóle....Czy po remoncie będzie awaryjne i tak dalej....I może w końcu zaczną sie remonty tramwajów ale żeby trwały one krócej...
połówkowy pantograf
czyli taki, jak w Warszawie? to ma jakieś znaczenie? różni się czymś w użytkowaniu od normalnego?
połówkowy pantograf.

Ciekawe czy będzie on pod włos czy odrotnie ;] ...
to ma jakieś znaczenie? różni się czymś w użytkowaniu od normalnego?
Poza tym, że jest droższy, to podobno lepiej współpracuje z siecią.
Dziś były montowane wózki w żelazkach.
Foto: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-184449.html
Tramwaj jak nowy wkrótce wyjedzie na tory

W toruńskim MZK kończy się przebudowa pierwszych dwóch wagonów tramwajowych - robotnicy montują siedzenia, oświetlenie i wykładziny. Odnowione pojazdy wyjadą na toruńskie tory za tydzień.
Przebudowa 24-letnich wagonów na podwoziach typu 805Na rozpoczęła się na początku roku. Jak zapewniają w MZK, dzięki temu poprawi się komfort jazdy. - Tramwaj będzie ciszej pracować m.in. na zakrętach i podczas postojów na przystankach - mówi Wojciech Olszewski, kierownik oddziału tramwajowego.
Dzięki nowemu mechanizmowi mniej hałasu będzie też podczas zamykania drzwi. Sporo zmian jest wewnątrz. Wagony pomieszczą więcej pasażerów, bo mają 24 miejsca siedzące - o cztery więcej niż wcześniej. Z drugiego wagonu zniknęła kabina motorniczego, a ta w pierwszym jest klimatyzowana. Poprawi się bezpieczeństwo pasażerów. To, co się dzieje w wagonach, kierujący może obserwować na monitorze.
Tramwaj, w odróżnieniu od starszych czerwonych, jest niebiesko-żółty. Zyskał też bardziej opływowy i zgrabniejszy kształt. Odnowiony skład ma kursować na liniach nr 1 i 2. Modernizacja wagonów kosztowała ok. 500 tys. zł. - Za nowe trzeba zapłacić od 5 do 7 mln zł - podkreśla Paweł Bohdziewicz z oddziału tramwajowego MZK. - Po remoncie tramwaj będzie nam służył przez kolejne 15 lat.
MZK chce wkrótce odnowić następne dwa pojazdy. W firmie jest 55 wagonów typu 805Na, dwa techniczne i turystyczny. Najstarszy ma 28 lat, a najmłodszy 17.

Źródło: Gazeta Wyborcza Toruń

http://miasta.gazeta.pl/torun/1,35576,4447185.html

Najstarszy ma 28 lat,

Źródło: Gazeta Wyborcza Toruń

http://miasta.gazeta.pl/torun/1,35576,4447185.html

Zawsze chciałem zadać to pytanie ale zapominałem, jaki jest tramwaj z 1979? Bo mi się wydaje że żaden.
Mam takie pytanie : Kiedy żelazko wyjedzie na miasto i co się dzieje (bądź co się stanie) ze składem 262+263 i wagonem 260 ?
Wagon 262 stoi na stanowisku NB i jest robiony, natomiast 260 jest schowany w głębi zajezdni.
Dziś otrzymaliśmy telefoniczne zaproszenie na sobote na 11 do MZK w zwiazku z wyjazdem Tramwaju....
Żelazko już wyjechało z hali remontowej i obecnie jest w hali głównej.
Dziś otrzymaliśmy telefoniczne zaproszenie na sobote na 11 do MZK w zwiazku z wyjazdem Tramwaju....

Czy klub się wybiera? Bo w sobote jest dzien bez samochodu.
Ja przypominam, że obsługujemy dwie linie i klubowe stoisko. Więcej informacji podam później w mailach.
Żelazko widziane dzisiaj ok godziny 8:15 przed halą główną.


Ps. Przepraszam za jakość zdjęcia ale mój prehistoryczny telefon nie potrafi lepszych
"Gazeta" zaprasza na przejażdżkę tramwajem
Zmodernizowany tramwaj wyjedzie na toruńskie tory już w najbliższą sobotę. Pierwsi pasażerowie dostaną upominki od "Gazety" i MZK. Impreza jest częścią obchodów "Europejskiego Dnia bez Samochodu"
Prezentacja zacznie się o godz. 11 w zajezdni tramwajowej przy ul. Sienkiewicza. Wówczas prototyp przejdzie chrzest i zabierze pasażerów w trasę. Na pierwszych czekają upominki od "Gazety" oraz Miejskiego Zakładu Komunikacji. Goście zobaczą też wystawę zdjęć prezentujących kolejne fazy modernizacji tramwajów.
Odnowione wagony wyjadą ok. godz. 12 w kierunku pętli na ul. Olimpijskiej. Przejazd odbędzie się na trasie zbliżonej do tej, na jakiej kursuje tramwajowa "czwórka". Żółto-niebieski tramwaj pojedzie ul. Bydgoską, przez pl. Rapackiego i Teatralny, Wałami gen. Sikorskiego, Uniwersytecką, Przy Kaszowniku, Warneńczyka, Kościuszki, Skłodowskiej-Curie, Wschodnią, Szosą Lubicką, Ślaskiego oraz Konstytucji 3 maja. Z powrotem wyruszy ok. godz. 13 i pokona podobną trasę. Potem pojedzie do pętli przy Merinoteksie. Stamtąd wyruszy o godz. 14.37 i do godz. 23 ma kursować jako tramwaj linii nr 1. Tego dnia jego pasażerowie będą podróżowali za darmo.
Prototyp powstał w zajezdni tramwajowej MZK. Wczoraj wyjechał na pierwszą jazdę próbną między zajezdnią a pętlą przy Merinoteksie. Przechodnie z ciekawością przyglądali się pojazdowi, który zyskał bardziej nowoczesny wygląd oraz opływowy i zgrabniejszy kształt. - Musimy jeszcze ustawić hamulce oraz silniki, sprawdzić, jak tramwaj zachowuje się na łukach i przystankach - mówi Paweł Bohdziewicz z oddziału tramwajowego MZK. - Chcemy, aby podczas przejazdu nie było żadnych niespodzianek. Bardzo nam zależy na wygodzie pasażerów i ich bezpieczeństwie.
Jak zapewniają pracownicy MZK, w odnowionych wozach poprawi się komfort jazdy. Pojazdy zyskały dodatkowe osłony, przez co będą ciszej pracować podczas postojów i na zakrętach. Mniej hałasu będzie przy otwieraniu i zamykaniu drzwi. Zmieniło się też wnętrze: jest więcej miejsc siedzących, bo mechanicy zdemontowali kabinę motorniczego w drugim wagonie. Są nowe wykładziny, oświetlenie oraz fotele. Wygodniej będą mieli motorniczowie: w ich kabinie została zamontowana klimatyzacja. Tramwaj jest monitorowany i ma automat do sprzedaży biletów. Modernizacja pochłonęła ok. 500 tys. zł. W MZK już planują odnowienie następnych pojazdów. Przebudowa dwóch kolejnych wagonów zacznie się jeszcze w tym roku.
Darmowy przejazd tramwajem to jedna z imprez kampanii "Europejski Dzień bez Samochodu". Jej tegoroczna edycja odbędzie się w sobotę na Bulwarze Filadelfijskim pod hasłem "Ulice dla ludzi". Od godz. 8 do 18 droga będzie zamknięta dla ruchu kołowego na odcinku do Woli Zamkowej do Ślimaka Getyńskiego. W programie są m.in.: piknik szachowy, pokazy jazdy na rowerach BMX. Nad Wisłą staną również stoiska informacyjno-edukacyjne ośrodków ekologicznych. Na godz. 16 zaplanowano Rowerową Masę Krytyczną, podczas której cykliści przejadą wokół Starówki. Natomiast w niedzielę odbędzie się wycieczka rowerowa, którą organizuje oddział miejski PTTK. Rowerzyści pokonają 40-kilometrową trasę przez Różankowo, Pigżę, Zamek Bierzgłowski oraz Barbarkę. Wystartują o godz. 10.30 spod pomnika Mikołaja Kopernika. Zbiórki są też zaplanowane na godz. 10 na parkingu przy markecie Obi (Szosa Lubicka) oraz przy stadionie żużlowym (ul. Broniewskiego).

Źródło: Gazeta Wyborcza Toruń

http://miasta.gazeta.pl/torun/1,35576,4500420.html
"Gazeta" zaprasza na przejażdżkę tramwajem
Zmodernizowany tramwaj wyjedzie na toruńskie tory już w najbliższą sobotę. Pierwsi pasażerowie dostaną upominki od "Gazety" i MZK. Impreza jest częścią obchodów "Europejskiego Dnia bez Samochodu"
Prezentacja zacznie się o godz. 11 w zajezdni tramwajowej przy ul. Sienkiewicza. Wówczas prototyp przejdzie chrzest i zabierze pasażerów w trasę. Na pierwszych czekają upominki od "Gazety" oraz Miejskiego Zakładu Komunikacji. Goście zobaczą też wystawę zdjęć prezentujących kolejne fazy modernizacji tramwajów.
Odnowione wagony wyjadą ok. godz. 12 w kierunku pętli na ul. Olimpijskiej. Przejazd odbędzie się na trasie zbliżonej do tej, na jakiej kursuje tramwajowa "czwórka". Żółto-niebieski tramwaj pojedzie ul. Bydgoską, przez pl. Rapackiego i Teatralny, Wałami gen. Sikorskiego, Uniwersytecką, Przy Kaszowniku, Warneńczyka, Kościuszki, Skłodowskiej-Curie, Wschodnią, Szosą Lubicką, Ślaskiego oraz Konstytucji 3 maja. Z powrotem wyruszy ok. godz. 13 i pokona podobną trasę. Potem pojedzie do pętli przy Merinoteksie. Stamtąd wyruszy o godz. 14.37 i do godz. 23 ma kursować jako tramwaj linii nr 1. Tego dnia jego pasażerowie będą podróżowali za darmo.
Prototyp powstał w zajezdni tramwajowej MZK. Wczoraj wyjechał na pierwszą jazdę próbną między zajezdnią a pętlą przy Merinoteksie. Przechodnie z ciekawością przyglądali się pojazdowi, który zyskał bardziej nowoczesny wygląd oraz opływowy i zgrabniejszy kształt. - Musimy jeszcze ustawić hamulce oraz silniki, sprawdzić, jak tramwaj zachowuje się na łukach i przystankach - mówi Paweł Bohdziewicz z oddziału tramwajowego MZK. - Chcemy, aby podczas przejazdu nie było żadnych niespodzianek. Bardzo nam zależy na wygodzie pasażerów i ich bezpieczeństwie.
Jak zapewniają pracownicy MZK, w odnowionych wozach poprawi się komfort jazdy. Pojazdy zyskały dodatkowe osłony, przez co będą ciszej pracować podczas postojów i na zakrętach. Mniej hałasu będzie przy otwieraniu i zamykaniu drzwi. Zmieniło się też wnętrze: jest więcej miejsc siedzących, bo mechanicy zdemontowali kabinę motorniczego w drugim wagonie. Są nowe wykładziny, oświetlenie oraz fotele. Wygodniej będą mieli motorniczowie: w ich kabinie została zamontowana klimatyzacja. Tramwaj jest monitorowany i ma automat do sprzedaży biletów. Modernizacja pochłonęła ok. 500 tys. zł. W MZK już planują odnowienie następnych pojazdów. Przebudowa dwóch kolejnych wagonów zacznie się jeszcze w tym roku.
Darmowy przejazd tramwajem to jedna z imprez kampanii "Europejski Dzień bez Samochodu". Jej tegoroczna edycja odbędzie się w sobotę na Bulwarze Filadelfijskim pod hasłem "Ulice dla ludzi". Od godz. 8 do 18 droga będzie zamknięta dla ruchu kołowego na odcinku do Woli Zamkowej do Ślimaka Getyńskiego. W programie są m.in.: piknik szachowy, pokazy jazdy na rowerach BMX. Nad Wisłą staną również stoiska informacyjno-edukacyjne ośrodków ekologicznych. Na godz. 16 zaplanowano Rowerową Masę Krytyczną, podczas której cykliści przejadą wokół Starówki. Natomiast w niedzielę odbędzie się wycieczka rowerowa, którą organizuje oddział miejski PTTK. Rowerzyści pokonają 40-kilometrową trasę przez Różankowo, Pigżę, Zamek Bierzgłowski oraz Barbarkę. Wystartują o godz. 10.30 spod pomnika Mikołaja Kopernika. Zbiórki są też zaplanowane na godz. 10 na parkingu przy markecie Obi (Szosa Lubicka) oraz przy stadionie żużlowym (ul. Broniewskiego).

Źródło: Gazeta Wyborcza Toruń

http://miasta.gazeta.pl/torun/1,35576,4500420.html

Ci co idą niech wezmą upominki z tramwaju dla klubu
Ci co idą niech wezmą upominki z tramwaju dla klubu

Podpisuje się za tym rękami i nogami
A ten pantograf to będzie STEMANN czy jakaś podróbka?
Ja będe już czekał przed zajezdnią o 10.30 i czekał na kogoś z klubu bo mam zamiar wam klubowiczom pomóc i porobić pare fotek
Zdjęcia możesz robić. Nie oczekuje od Ciebie żadnej pomocy bo nie ma takiej potrzeby....W ogóle co Ty wypisujesz??
Ja będe już czekał przed zajezdnią o 10.30 i czekał na kogoś z klubu bo mam zamiar wam klubowiczom pomóc i porobić pare fotek
i co znowu będziesz sie zachowywał skandalicznie tak jak podczas przejazdu szynobusem gdzie do swoich zdań w rozmowie z pasazerami wrzucaleś słowo Ku... i poźniej wyjdzie że ludzie z TKMKM to tacy i owacy.
Sory ale nie życzę sobie abyś jutro robił coś dla TKMKM....
Ja będe już czekał przed zajezdnią o 10.30 i czekał na kogoś z klubu bo mam zamiar wam klubowiczom pomóc i porobić pare fotek
i co znowu będziesz sie zachowywał skandalicznie tak jak podczas przejazdu szynobusem gdzie do swoich zdań w rozmowie z pasazerami wrzucaleś słowo Ku... i poźniej wyjdzie że ludzie z TKMKM to tacy i owacy.

Jeśli chodzi ci o słowo KURWA to masz chyba przytępiony słuch albo ktoś ci naopowiadał bajeczek wiesz jesli coś juz powiedziałem brzydkiego to kurde ale nie kurwa
A po drugie możesz zapytać się o to marcina on cały czas ze mną był w wagonie i może potwierdzić to amo co mowię

Chyba że kotlewski takie bajki na opowiadal to wybacz nie wiem co mu do główki strzeliło
żeby takie brednie opowiadać

A co do postu kolegi kotlewskiego < sorki jak pisze żle nazwisko>
To wybacz Bardzo chętnie bym został członkiem klubu ale jak niektórzy nie mam kasy żeby płacić składki < może to wzbudzać śmiech > Ale dam ci 550 zł i wyżyj z tego przez cały miesiąć oczywiście opłać gaz wodę czynsz za mieszkanie itd to zostanie ci może jakies 220 zł i wyżyj z tego
Jesli mimo to zostanie ci kasa na składki na klub to jesteś wielki i potrafisz sobie omówić jedzenia przez tydzień

bo to co mi zostaje po oplaceniu to zostaje mi to na życie

Dlatego zejdź ze mnie dobrze

I spytaj marcina czy nie mówie prawdy
Jeszcze raz podkreślam bardzo bym chciał należeć do klubu bo sam się bardzo interesuje KM i Koleją od niedawna ale wybaczcie nie mam kasy żeby płacić składek mimo że wynoszą one chyba 5 zł prawda ale z czegoś trzeba żyć wy np. macie rodziców zarabiacie itd i macie na to czy tamto a ja nie mam a roboty szukam już 4 rok i nic

Co innego jak zaczne pracować

Dlatego nie dziw się zę chce wam coś tam pomóc ok i zejdz ze mnie ok Kotlewski

Acha co do mojego ponoć skandalicznego zachowania <no np. za glosno mówie > to wybacz ale od dziecka mam niedosłuch a na np. aparat słuchowy mnie nie stać a po drugie granie w kapeli cięzkiej muzy też ma sw uboczne skutki no i chodzenie na mecze też może maleńkie efekty uboczne ma co do słuchu ok
Cytat: Jeśli chodzi ci o słowo KURWA to masz chyba przytępiony słuch albo ktoś ci naopowiadał bajeczek wiesz jesli coś juz powiedziałem brzydkiego to kurde ale nie kurwa
A po drugie możesz zapytać się o to marcina on cały czas ze mną był w wagonie i może potwierdzić to amo co mowię

Chyba że kotlewski takie bajki na opowiadal to wybacz nie wiem co mu do główki strzeliło
żeby takie brednie opowiadać

A co do postu kolegi kotlewskiego < sorki jak pisze żle nazwisko>
To wybacz Bardzo chętnie bym został członkiem klubu ale jak niektórzy nie mam kasy żeby płacić składki < może to wzbudzać śmiech > Ale dam ci 550 zł i wyżyj z tego przez cały miesiąć oczywiście opłać gaz wodę czynsz za mieszkanie itd to zostanie ci może jakies 220 zł i wyżyj z tego
Jesli mimo to zostanie ci kasa na składki na klub to jesteś wielki i potrafisz sobie omówić jedzenia przez tydzień

bo to co mi zostaje po oplaceniu to zostaje mi to na życie

Dlatego zejdź ze mnie dobrze

I spytaj marcina czy nie mówie prawdy
Jeszcze raz podkreślam bardzo bym chciał należeć do klubu bo sam się bardzo interesuje KM i Koleją od niedawna ale wybaczcie nie mam kasy żeby płacić składek mimo że wynoszą one chyba 5 zł prawda ale z czegoś trzeba żyć wy np. macie rodziców zarabiacie itd i macie na to czy tamto a ja nie mam a roboty szukam już 4 rok i nic

Co innego jak zaczne pracować

Dlatego nie dziw się zę chce wam coś tam pomóc ok i zejdz ze mnie ok Kotlewski

Acha co do mojego ponoć skandalicznego zachowania <no np. za glosno mówie > to wybacz ale od dziecka mam niedosłuch a na np. aparat słuchowy mnie nie stać a po drugie granie w kapeli cięzkiej muzy też ma sw uboczne skutki no i chodzenie na mecze też może maleńkie efekty uboczne ma co do słuchu ok

Nazwiska piszemy z dużej literki, a po drugie kolega Kotlewski ma imię: Patryk. Kultura nie kosztuje, a co do reszty to rozumiem Twój problem.

/edit: popieram kolegę Darka. Może zakończmy tą kłótnię póki na dobre się nie rozkręciła.
Panowie nie chcę się wtrącać ale to chyba temat "Remonty Tramwajów" a nie kłótnie Ludzie którzy czytają ten dział pewnie nie będą zainteresowani waszymi pogawędkami. No chyba ze się mylę Proponuje wam PW
no chociaż jedna osoba trochę staneła po mojej stronie
a co do interpunkcji itd to przepraszam ale kolega Patryk i kolega Wokie mnie wnerwili tymi postami
Z gory przepraszam za błędy
A po trzecie to znam tylko nicki na forum bądz naziwska także też proszę o wybaczenie
no chociaż jedna osoba trochę staneła po mojej stronie
a co do interpunkcji itd to przepraszam ale kolega Patryk i kolega Wokie mnie wnerwili tymi postami
Z gory przepraszam za błędy
A po trzecie to znam tylko nicki na forum bądz naziwska także też proszę o wybaczenie

No problem, chociaż popieram apel byś ograniczył się ze słownictwem łacińsko-pochodzącym co też mówiłem gdy rozwieszaliśmy rozkłady. Musisz się ograniczać z tym. Bo w szynobusie trochę słówek poszło. Więc co niektórzy mają uprzedzenia do Ciebie i to nie bezpodstawne.

No problem, chociaż popieram apel byś ograniczył się ze słownictwem łacińsko-pochodzącym co też mówiłem gdy rozwieszaliśmy rozkłady. Musisz się ograniczać z tym. Bo w szynobusie trochę słówek poszło. Więc co niektórzy mają uprzedzenia do Ciebie i to nie bezpodstawne.

No może mają ale chcialem tylko powiedzieć że napewno nie padło z moich ust słowo K******
tylko kurde a to chyba nie jest tzw. bluzg i wulgaryzm a zwłaszcza jakiś ostry jak kur*****
no postaram się pochamować ten moj jeżyk

A co do krytyki tego że chce pomagać to odpowiedz i wyjasnienie jest wyżej jak juz pisałem

A tak na marginesie to zgadzam się z kolegą DARUSEM xczy jakoś tak że to nie miejsce na takie pisanie i rozmowy ale chciałem zwrócic uwagę na ten mój problem
A do kolegi Patryka mam tylko jedno niech zamkni tą sw ****** buzię i da se siana bo tak jak Marcin mówił on lubi i tylko potrafi krytykować innych ale cóz taki charakter

No problem, chociaż popieram apel byś ograniczył się ze słownictwem łacińsko-pochodzącym co też mówiłem gdy rozwieszaliśmy rozkłady. Musisz się ograniczać z tym. Bo w szynobusie trochę słówek poszło. Więc co niektórzy mają uprzedzenia do Ciebie i to nie bezpodstawne.

No może mają ale chcialem tylko powiedzieć że napewno nie padło z moich ust słowo K******
tylko kurde a to chyba nie jest tzw. bluzg i wulgaryzm a zwłaszcza jakiś ostry jak kur*****
no postaram się pochamować ten moj jeżyk

A co do krytyki tego że chce pomagać to odpowiedz i wyjasnienie jest wyżej jak juz pisałem

A tak na marginesie to zgadzam się z kolegą DARUSEM xczy jakoś tak że to nie miejsce na takie pisanie i rozmowy ale chciałem zwrócic uwagę na ten mój problem
A do kolegi Patryka mam tylko jedno niech zamkni tą sw ****** buzię i da se siana bo tak jak Marcin mówił on lubi i tylko potrafi krytykować innych ale cóz taki charakter

W związku z intencją Tomasza W. i innych czytelników przenoszę temat do ogólnych rozmów http://www.forumtorun.yoy...p?p=15651#15651
Elo ludzie witam was nazywam sie Paweł Wierzchowski jestem tu nowy i jestem kuzynem Tomasza.W 21
Chciałbym stanąć w obronie mojego kuzyna Tomasza.W 21 jest to osoba szczera i porządna i wasze i nie pojmuje czemu wieszacie na nim tak psy.

Jeszcze nigdy nie slyszałem z jego ust słowa K****** o które się kłócicie mogę dać sobię uciąć głowę że nie powiedział tego słowa w_ogóle podczas pobytu w szynobusie a skąd to wiem bo od Unisławia w kierunku Bydgoszczy i z powrotem nie wymienił tego słowa ani razu
Takie jest moje zdanie

→Czyli takie byle jakie pisanie jest u Was rodzinne -mod.
Proponuję usunąć kilka ostatnich postów w tym wątku, bo po pierwsze odbiegają od tematu, a po drugie robią klubowi złą opinię. Wiele osób czyta to forum i w ich oczach wychodzimy na jakichś gburów. Natomiast koledze Tomaszowi W. już podziękujemy. Ładny wizerunek nam wykreował.
To może wracając do pierwotnego tematu zapytam czy planowane są jakieś kolejne remonty wozów tramwajowych po tej, jakże udanej, żółto-niebieskiej modernizacji? Wcześniej mówiono, że będą kolejne, takie same modernizacje, ale ostatnio coś przebąkują o nowych tramwajach (kaktus mi tu wyrośnie!) Bombardierach czy tam innych Skodach. Czy w obliczu tego, że do naszego pięknego miasta mkną już po szynach piękne, nowiutkie wagoniki będą te następne modernizacje, czy nie?
Tak w formie żartu. Oby tego tramwaju Apatorowcy nie roznieśli jak będą jechali na mecz :D:D:D

→Zdanie rozpoczynamy wielką literą -mod.
Sie o to nie bój.... :D:D
Mam pytanie na hali głównej(kanał 1) stoi tramwaj ze zdjętą całą tylną obudową(numeru tramu nie pamiętam) ktoś wie co bedzie robione z tym tramwajem .

→Poprawiam twój trzeci post z rzędu! Będzie ostrzeżenie -mod.
Mam pytanie na hali głównej(kanał 1) stoi tramwaj ze zdjętą całą tylną obudową(numeru tramu nie pamiętam) ktoś wie co bedzie robione z tym tramwajem .
Jest naprawiany i jest to zapewne 260 który miał zderzenie z 262. Za rok ma być modernizowany następny skład a za dwa lata zakup nowego składu i na 90% będzie to produkt firmy PESA.
No fajnie jeśli miała by to być Pesa ale mam zastrzeżenie klima musi działać bo to co mieliśmy z Marcinem i moim kuzynem w środkowym składzie to było piekło a zwłaszcza że jakaś baba wsiadła z psem i nie dośc tego ten pies się zj******* i waliło g******
jak nie wiem jak mi nie wierzycie pytajcie Marcina i m. kuzyna

Toć i tak każdy wie, co tam kryje się pod tymi gwiazdkami. Polska język jest bardzo ładne i bogata i można coś opisać bez tego typu wyrazów...
Mam parę pytań :
1. Czy wiadomo, coś o remoncie kapitalnym jakiegoś składu na żelazko ?
2. Co się dzieje z 260 i składem 262+263 ?
262 robiony na stanowisku do NG a o 260 słuch zaginął.
1. Czy wiadomo, coś o remoncie kapitalnym jakiegoś składu na żelazko ?
W przyszłym roku będzie kolejna modernizacja.
260 śmiga w składzie z 261 od min 2 tygodni.
Dziś skład #260+261 oznaczone jako "Jazda Próbna" pod eskortą sieciowców i dźwigu jechała bardzo wolno w stronę pętli Olimpijska. Widziana chwilę po 8 na Ślaskiego...Nie jestem pewny, ale chyba iskry sypały się z pod pierwszego wózka drugiego wagonu. A całą akcja z kabiny motorniczego jako pilot nadzorował p. Przybyszewski
Mam pytanie o NG 805Na wykonaną w MZK Toruń (chodzi o tzw. żelazko) Kto opracował projekt NG i jakie rozwiązania zastosowano w napędzie. Szczególnie chodzi o to jakie są silniki, rozruch itp. Jakiego rodzaju aparaturę elektroniczną zastosowano? Czy zmieniono wózki? Proszę o odpowiedź na forum. Pozdrawiam.
Mam pytanie o NG 805Na wykonaną w MZK Toruń (chodzi o tzw. żelazko) Kto opracował projekt NG i jakie rozwiązania zastosowano w napędzie. Szczególnie chodzi o to jakie są silniki, rozruch itp. Jakiego rodzaju aparaturę elektroniczną zastosowano? Czy zmieniono wózki? Proszę o odpowiedź na forum. Pozdrawiam. Projekt został zakupiony od MPK Łódź, wózków nie zmieniano.
Czyli to jest Konstal 805 Na Enika? Bo MPK Łódź robiło NG z aparaturą ENiki i ścianami Astromal. Dzięki za te informację, to dużo, ale może jest ktoś kto mógłby przedstawić historię tej modernizacji? Dlaczego zdecydowano się na tę wersję (i jaka ona jest dokładnie)? Pozdrawiam.
MPK Łódź udostępniło tylko projekty ściany czołowej i tylnej.
UUU, to ciekawe! Opracowanie takiej modernizacja jest skomplikowane. Modernizacja warszawskich 105 Na przebiegała dość nerwowo Ekperymenty na torach się nie udają, więc myślę, że MZK kupiło gdzies gotowy i sprawdzony projekt, a nie samo robiło od podstaw. Słychać w tramwaju, ze nie ma przetwornicy wirującej, ale jest statyczna, prawdopodobnie nie ma też przekaźnika itp. Choć płyta inspekcyjna została. No to zrobiono modernizację ograniczoną do face liftingu? Ciekawe co można za 500k zł zrobić, mam na myśli czy da się wymienić rozruch i silniki... Zajezdnia pewnie tego nie ujawni. Ktoś stąd ma jakieś dane o tym? Bo to jednak interesujące coraz bardziej. Będę musiał się przyjżeć tramwajowi dokładniej, może jakąś tabliczkę gdzieś wypatrzę.
W hali napraw głónych na sienkiewicza stał 232. Nie wiem, czy jak wyjechał stamtąd 476 nie postawiono 233.
Nie wiem, czy będzie miał robioną główną, czy modernizacje, czy też bieżącą. W każdym razie jest rozebrany.
Skład 262+263 jeździ dziś na 1/9.
Polakierowany został skład 248+249, którego lakier nie był za ciekawy.
W przetargu na dostawę części do kolejnego żelazka znalazł się zapis dotyczący dwóch wewnętrznych tablic informacyjnych.
http://www.bip.mzk.torun....y/08.23siwz.doc
W przetargu na dostawę części do kolejnego żelazka znalazł się zapis dotyczący dwóch wewnętrznych tablic informacyjnych.
http://www.bip.mzk.torun....y/08.23siwz.doc
O! Jakiś postęp. Przejrzałem specyfikację, wynika z niej, że tablice będą wyświetlać jedynie linię i kierunek, no i oczywiście reklamy (może chodzi przede wszystkim o nie?). O możliwości zapowiadania przystanków na tych tablicach nie wspomiano.
Daniel, ciężko by było żeby tablica zapowiadała, może wyświetlać. Nie jest to pełnia szczęścia ale zawsze jakiś postęp, przynajmniej już będzie wiadomo jakim sie jedzie tramwajem.
No tak, takie przejęzyczenie, sorry .
Instalację wyświetlaczy też uważam za jakiś postęp, trzecie żelazko będzie może miało pełną informację pasażerską... kto wie...
Zastanawiam się czy nie można by wykorzystać tylnej ścianki wyświetlaczy bocznych (także w autobusach) jako miejsca na "korale" z wykazem przystanków?
Mówiliśmy w MZK o tym żeby dać "korale" w tym jeżdżącym żelazku, ale efektów nie widać... Może to zbyt trudne dla nich .
Oni sobie żarty stroją. Remontują tramwaje za grubą kasę, a starsze, chore osoby które głównie mieszkają na tych osiedlach dalej mają problemy z wejściem do tych tramwajów. I czym tu się chwalić?
I pewnie remont każdego tramwaju będą hucznie obchodzić, zrobią drzwi otwarte i będą się chwalić.
Takie poranne, świąteczne zdenerwowanie..
A taK W ogóle to co to są te "korale" ?
Dykty wewnątrz większości toruńskich tramwajów z przebiegiem trasy (zaznaczonymi m.in. przystankami), które mogą kojarzyć się z koralami na łańcuszku . Z powodzeniem stosowane na szerszą skale też w komunikacji autobusowej, np. w Warszawie.
A taK W ogóle to co to są te "korale" ?
http://seba.rail.pl/tkmkm/img/t1n.jpg Coś w tym stylu
ok teraz już wiem
Dzisiaj na pętli Wschodnia można było zobaczyć spotkanie dwóch żelazek.
Z ciekawszych rzeczy w wyremontowanym składzie 232+233 są wewnętrzne tablice kierunkowe, komputer pokładowy Pixela i zapowiedzi przystanków. Jak zwykle Pixel nie działa tak jak powinien i podczas zjazdu do zajezdni po przejeździe promocyjnym, wewnątrz wagonów po ruszeniu z każdego przystanku była emitowana ciekawa zapowiedź. Plik mp3 w załączniku.
o 14:40 nowe żelazko było widziane na trasie dwójki na przystanku jubilat w kierunku wschodniej nawet ładnie się prezentował
264+265 jest prawdopodobnie kolejnym " żelazkiem ", na razie stoi rozebrany w hali remontów.
Przejdą lifting w zajezdni
Do 2013 roku toruński MZK planuje remonty dwunastu kolejnych wagonów tramwajowych

Paweł Kęsicki, Piątek, 24 Lipca 2009

Pracownicy MZK kończą właśnie modernizację dwóch wagonów, które pojawią się na torowiskach w połowie września. Wkrótce czeka ich więcej pracy.

Kupno nowego tramwaju to koszt ok. 7 milionów złotych. MZK na razie nie stać na taki wydatek, więc ratuje się remontami swoich starych składów. Odnowienie jednego wagonu pochłania ok. 400 tysięcy złotych.

Teraz po Toruniu jeżdżą dwa zmodernizowane tramwaje, we wrześniu dołączy trzeci. Roboty przy nim trwają od stycznia.

- Do 2013 roku planujemy wyremontować 12 kolejnych wagonów - mówi Paweł Bohdziewicz z toruńskiego MZK.

Odnawiany właśnie tramwaj zaopatrzony będzie w piasecznice sterowane elektronicznie, które sypią pod koła piasek. Zapewni to bezkolizyjną jazdę, gdy na tory spadną liście lub śnieg. Zdarzały się bowiem przypadki, że tramwaje utykały na górce przy ul. Traugutta i Lubickiej. Oprócz tego ma mieć monitoring, klimatyzowaną kabinę kierowcy i automat do sprzedaży biletów. Niestety, nie mamy co liczyć na klimatyzację.

- Kosztuje aż 300 tys. zł dla jednego przedziału. Czy to się opłaca? - pyta Paweł Bohdziewicz i odpowiada: - Nie. Wagon nie zdąży się sklimatyzować. Może gdybyśmy jechali od ul. Olimpijskiej do Merinoteksu przy zamkniętych drzwiach to odczulibyśmy różnicę, ale gdy drzwi są otwierane co kilkaset metrów, klimatyzacja nie przyniesie oczekiwanych skutków. Chciałbym też żeby tramwaj był niskopodłogowy, ale oparty jest na starej konstrukcji Konstalu i nie da się jej zmienić. Poprawimy za to estetykę, będzie też zdecydowanie cichszy - wymienia.

Być może kolejne remontowane przez MZK wagony zyskają nowy design. Do przedsiębiorstwa zgłaszają się bowiem firmy chcące współpracować przy ich projektach.

Ostatnie fabrycznie nowe tramwaje MZK nabył w... 1990 roku. Przez siedemnaście lat przewoźnik nie zasilił taboru kolejnymi pojazdami ani żadnych nie remontował. Od dwóch lat co roku na ulice wyjeżdża jeden zmodernizowany skład. Kupno nowych tramwajów pozostaje w sferze życzeń.

- Stare po remoncie mogą jeździć jeszcze 15-20 lat, w sumie wychodzi więc nawet 50 lat - twierdzi Paweł Bohdziewicz.

http://www.nowosci.com.pl...ion=1&IdTag=238
No to super, czyli zapowiadane od dawna niskacze będziemy mogli zobaczyć w Toruniu za 20 lat. Wszystkie miasta zaczynają stawiać na tramwaj, tylko w kujawsko-pomorskim się je kompletnie zaniedbuje...
Nie do końca zaniedbuje.
Z poniższego artykułu pozwolę sobie zacytować tylko części dotyczące tramwajów.
---

Skrócenie czasu przejazdu między Toruniem a Bydgoszczą to tylko jeden z elementów projektu

Magdalena Janowska

Znamy już szczegóły toruńskiej części projektu BiT City. Co zyskamy dzięki tej inwestycji? Zostaną odnowione dworce. Powstaną też nowe linie, na które wyjadą niskopodłogowe tramwaje.

[...]

Wczoraj poznaliśmy szczegółowe założenia BiT City dotyczące naszego miasta. Skrócenie czasu przejazdu na trasie Bydgoszcz-Toruń to tylko jeden z jego elementów. Najważniejsza jest część projektu, która zakłada "integrację systemu transportu miejskiego”.

Co to oznacza?
- W ramach BiT City nastąpi przebudowa torowiska tramwajowego na odcinku od Dworca Miasto do Chopina - mówi Marcin Kowallek, szef wydziału gospodarki komunalnej magistratu. - W wyniku modernizacji przystanków poprawi się dostępność dla niepełnosprawnych i starszych, a dzięki monitoringowi - bezpieczeństwo pasażerów.

Projekt kolei metropolitalnej to także inne wymierne korzyści dla Torunia. Planowana jest m.in. rewitalizacja dwóch dworców kolejowych (Główny i Miasto), powstanie węzeł przesiadkowy, a tabor tramwajowy wzbogaci się o 15 nowych niskopodłogowych składów.
- Dzięki Bit City mieszkaniec Rubinkowa będzie mógł szybko dojechać do Dworca Miasto, a tam natychmiast przesiąść się w pociąg jadący do Bydgoszczy - mówi Rafał Pietrucień, wiceprezydent Torunia. - Rozkłady będą skonstruowane w taki sposób, by pasażer nie tracił czasu na czekanie.
Przewidziana jest również budowa nowych linii tramwajowych, które połączą wybrane części miasta z szybką koleją. Gdzie można się ich spodziewać? Dowiemy się tego ze studium wykonalności, które będzie gotowe w I kwartale 2010 r. Być może jedna z nich pobiegnie na osiedle JAR.

[...]

http://www.pomorska.pl/ap...RUN01/688972381
Jak napisano w sobotnim wydaniu "Nowości", modernizowany skład # 264+265 jest już niemalże gotowy. W tym tygodniu rozpocząć się mają jazdy próbne.
Dziś do hali remontowej wjechał skład 213+214.
Nie do końca zaniedbuje.
Z poniższego artykułu pozwolę sobie zacytować tylko części dotyczące tramwajów.
---

Skrócenie czasu przejazdu między Toruniem a Bydgoszczą to tylko jeden z elementów projektu

Magdalena Janowska

Znamy już szczegóły toruńskiej części projektu BiT City. Co zyskamy dzięki tej inwestycji? Zostaną odnowione dworce. Powstaną też nowe linie, na które wyjadą niskopodłogowe tramwaje.

[...]

Wczoraj poznaliśmy szczegółowe założenia BiT City dotyczące naszego miasta. Skrócenie czasu przejazdu na trasie Bydgoszcz-Toruń to tylko jeden z jego elementów. Najważniejsza jest część projektu, która zakłada "integrację systemu transportu miejskiego”.

Co to oznacza?
- W ramach BiT City nastąpi przebudowa torowiska tramwajowego na odcinku od Dworca Miasto do Chopina - mówi Marcin Kowallek, szef wydziału gospodarki komunalnej magistratu. - W wyniku modernizacji przystanków poprawi się dostępność dla niepełnosprawnych i starszych, a dzięki monitoringowi - bezpieczeństwo pasażerów.

Projekt kolei metropolitalnej to także inne wymierne korzyści dla Torunia. Planowana jest m.in. rewitalizacja dwóch dworców kolejowych (Główny i Miasto), powstanie węzeł przesiadkowy, a tabor tramwajowy wzbogaci się o 15 nowych niskopodłogowych składów.
- Dzięki Bit City mieszkaniec Rubinkowa będzie mógł szybko dojechać do Dworca Miasto, a tam natychmiast przesiąść się w pociąg jadący do Bydgoszczy - mówi Rafał Pietrucień, wiceprezydent Torunia. - Rozkłady będą skonstruowane w taki sposób, by pasażer nie tracił czasu na czekanie.
Przewidziana jest również budowa nowych linii tramwajowych, które połączą wybrane części miasta z szybką koleją. Gdzie można się ich spodziewać? Dowiemy się tego ze studium wykonalności, które będzie gotowe w I kwartale 2010 r. Być może jedna z nich pobiegnie na osiedle JAR.

[...]

http://www.pomorska.pl/ap...RUN01/688972381

To same ogólniki, którymi się nas mami od 5 lat. Niestety. Miasto wyłącza latarnie na ulicach żeby zaoszczędzić parę mln, nie chce wydać 10 mln na rozbudowę dachu Motoareny więc skąd nagle miałoby wziąć 70 mln na tramwaje...

Co do "żelazek" - czy ma ktoś z Was może dostęp do kogoś z biura projektowego albo dyrekcji? Bo przecież żelazka mają jedną, dramatyczną wadę - nie mają nawet przyciemnianych szyb. A to w przypadku tramwaju totalnie pozbawionego wentylacji jest morderstwem na pasażerach. Niedawno jechałem żelazkiem i wytrzymałem na nasłonecznionej stronie CAŁE 3 minuty... Jeśli ktoś może dać im znać żeby coś z tym zrobili to byłoby bardzo fajnie.
Toruń: PIXEL dostarczy zespoły tramwajowe dla MZK

Przetarg na dostawę w 2010 roku, wraz z transportem na koszt Wykonawcy, zespołów tramwajowych dla MZK Toruń oraz ich montaż wygrała firma PIXEL sp. z o.o. z Osiecka. Liczba otrzymanych ofert: 1. Cena wybranej oferty: 203180,00
Kolejny skład przygotowany do modernizacji to 238+239.
Modernizowany skład, który jest obecnie w realizacji najprawdopodobniej wyjedzie z hali pod koniec czerwca. Nowe "żelazko" będzie miało lekko zmieniony przód, nowy typ drzwi oraz nową tapicerkę z motywem miejskim(podobna tapicerka jest w nowych Pesach dla Warszawy).
oraz nową tapicerkę z motywem miejskim(podobna tapicerka jest w nowych Pesach dla Warszawy)
Nie tylko tapicerka, bo i producent siedzeń się zmienił. To jest Astromal Leszno, a był Ster Poznań.
Dziś 213+214 wciągnięto do głównej hali, w zamian do hali NG trafił 238+239.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bolanda.keep.pl


  • © The miomir show Design by Colombia Hosting