ďťż
Katalog wyszukanych fraz
The miomir show

Dlaczego w naszym mieście tramwaje przegrywają z autobusami ? Dlaczego trasy
tramwajów i autobusów się pokrywają ? Obecnie Toruń powinien mieć 3 linie
tramwajowe kursujące od 5 do 23. Linia 1 z Olimpijskiej powinien dojeżdżać do
Reja ( jak 1R ) z częstotliwością co 8 - 10 minut. Linia 2 też z Olimpijskiej
powinna jeżdzić przez Wschodnią , Kościuszki , Odrodzenia , Kraszewskiego ,
Broniewskiego do pętli Merinotex ; z częstotliwością 10 - 15 minut. Linia 3 z
Elany przez Skłodowskiej , Dworzec Wschodni , Kościuszki do Uniwersyteckiej i
dalej przez Bydgoską do Reja ; częstotliwość co 10 - 15 minut.

Przeczytałem to na forum gazeta.pl


No tak, może w ogóle najlepiej zerwać wszystkie tory tramwajowe i cały Toruń
pokryć jezdniami, szosami, obwodnicami i innymi takimi. A teraz ja wypowiem
swoje zdanie.
1. Budowa torów tramwajowych na obecnym moście wydaje mi się bez sensu.
Oznaczało by to stworzenie kolejnej, pokrywającej się linii, na dodatek sami
wiecie jak "nowoczesny" jest ten most. Przejazd tramwaju był tam bardzo
kłopotliwy, między jezdnie z trudem wejdzie 1 tor (no i teraz oczekiwanie na
mijanki...). Gdyby jezdnie były 2-pasmowe można by było coś pozmieniać,
poprzestawiać i jeden pas przeznaczyć na tramwaj. No ale jak mamy tak szerokie
(w dosłownym znaczeniu) pole do popisu to można sobie darować...
2. Jeżeli nie będzie torów na nowym moście (szczerze mówiąc nie słyszałem o
takim pomyśle z oficjalnego źródła...), możemy sobie darować jaki kolwiek
rozwój komunikacji tramwajowej w Toruniu. Dodam, że chyba we wszystkich dużych
miastach w Polsce tory tramwajowe są położone na moście, w wolnym pasie między
jezdniami, i nikt się nie awanturuje i nie protestuje. Nasze linie tramwajowe
były przecież wytyczone dziesiątki lat temu, układ miasta był "trochę" inny i
było dużo miejsca na tramwaje. Teraz wciskanie gdziekolwiej linii tramwajowej
graniczy chyba z cudem, ulice są na to za wąskie, natomiast jeżeli chciało by
się wytyczyć trasę poza nimi - musiała by przebiegać poza osiedlami (no bo
gdzie się wciśnie tory między domy...) i mało ludzi by korzystało.
3. Moje propozycje dotyczące rozbudowy:
*nowa zajezdnia tramwajowa gdzieś na Bielawach, za Carefourem
*stara zajezdnia przemianowana na muzeum komunikacji miejskiej w Toruniu
*budowa linii tramwajowej na Szosie Lubickiej (czyli połączenie zajezdni na
Olsztyńskiej z ul. Ślaskiego) - jest na to dużo miejsca między jezdniami
*budowa 1-torowej linii na dalszej części ul. Reja - od ul. Broniewskiego do UMK
*wydłużenie torów z pętli Merinotex do Portu Drzewnego i dalej Przysieka
(zastąpi linię 18)
*budowa linii z pętli przy Elanie do ul. Olsztyńskiej (połączenie z linią w
kier. Szosy Lubickiej)
*jeżeli Wschodnia ma być postawiona do góry nogami i miejsce na tory między
jezdniami się nie znajdzie to właśnie powyższe rozwiązanie zastąpi rozebrane
tory na Wschodniej
*budowa 1 toru na ul. Żółkiewskiego
*pociągnięcie torów od pl. Daszyńskiego przez nowy most, za Wisłą w okolicy
dworca Głównego i gdzieś dalej, w kierunku Poznańakiej. Problemem pozostanie
jednak to, gdzie te tory tramwajowe wcisnąć...
4. Moje propozycje linii tramwajowych (na podstawie powyższego)
*1 - Olimpijska-Merinotex, niektóre kursy wydłużone do Przysieka (przebieg
trasy taki jak obecnie)
*2 - Zajezdnia Olsztyńska-Barwna-Elana-Skłodowskiej-tak jak obecnie-Merinotex-
niektóre kursy wydłużone do Przysieka
*3 - Zajezdnia Olsztyńska-Szosa Lubicka-pl. Daszyńskiego-most-Dworzec Główny-
gdzieś dalej (tak, żeby się tory zmieściły
*4 - Olimpijska-Konst. 3-go Maja-Ślaskiego-Szosa Lubicka-Olsztyńska-Barwna-
Elana-Skłodowskiej-wiadukt-Kościuszki-Przy Kaszowniku-Uniwersytecka-Wały gen.
Sikorskiego-Bydgoska-Sienkiewicza-Broniewskiego-Reja-UMK
*5 - Olimpijska-Konst. 3-go Maja-Ślaskiego-Szosa Lubicka-Żółkiewskiego-wiadukt-
Kościuszki-Grudziądzka-Wielki Rów (ten, co teraz budują za cmentarzem)-Legionów-
Polna-Wrzosy os. Leśne
Pewnie doprowadziło by to miasto do ruiny ale wypowiedziałem swoje zdanie

To co ludzie pisza to az główa boli! CO wy na To!
1. Budowa torów tramwajowych na obecnym moście wydaje mi się bez sensu.
Popieram.
*nowa zajezdnia tramwajowa gdzieś na Bielawach, za Carefourem
*stara zajezdnia przemianowana na muzeum komunikacji miejskiej w Toruniu
*budowa linii tramwajowej na Szosie Lubickiej (czyli połączenie zajezdni na
Olsztyńskiej z ul. Ślaskiego) - jest na to dużo miejsca między jezdniami
albo Olsztyńska-Olimpijska w miejsce linii autobusowej nr 40.
*wydłużenie torów z pętli Merinotex do Portu Drzewnego i dalej Przysieka (zastąpi linię 18)
18 nie jeździ do Przysieka. Kończy bieg przy Porcie Drzewnym.
*budowa linii z pętli przy Elanie do ul. Olsztyńskiej (połączenie z linią w
kier. Szosy Lubickiej)
*jeżeli Wschodnia ma być postawiona do góry nogami i miejsce na tory między
jezdniami się nie znajdzie to właśnie powyższe rozwiązanie zastąpi rozebrane
tory na Wschodniej
Dopiero co zlikwidowano 5-kę, a nad istnienem czwórki trzeba się zastanowić, więc być może tory na Wschodniej okazałyby się niepotrzebne, gdyby zastąpił je np. tor na Żółkiewskiego.
*budowa 1 toru na ul. Żółkiewskiego)
Czy tam się da coś wcisnąć? Jeśli tak, to powstałoby szybkie połączenie i alternatywa dla obecnej czwórki.
*pociągnięcie torów od pl. Daszyńskiego przez nowy most, za Wisłą w okolicy
dworca Głównego i gdzieś dalej, w kierunku Poznańakiej. Problemem pozostanie
jednak to, gdzie te tory tramwajowe wcisnąć...
Właśnie...
4. Moje propozycje linii tramwajowych (na podstawie powyższego)
*1 - Olimpijska-Merinotex, niektóre kursy wydłużone do Przysieka
Bez sensu chyba. Przecież niedawno połowę kursów na trasie Reja-Merinotex zlikwidowano. Chyba że powstałyby tory Reja-Okrężna, to może byłby sens poprowadzić też tory do portu, ale wątpię (fakt, że 18-kę obsługują edki mówi sam za siebie).
*5 - Olimpijska-Konst. 3-go Maja-Ślaskiego-Szosa Lubicka-Żółkiewskiego-wiadukt-
Kościuszki-Grudziądzka-Wielki Rów (ten, co teraz budują za cmentarzem)-Legionów-
Polna-Wrzosy os. Leśne
Lepiej może żeby linia szła Grudziądzką od razu do Polnej lub jeszcze dalej i wtedy odbijała na Wrzosy, bo przez Legionów chyba by ciążko było.
Moim zdaniem Toruń jest zbyt ciasnym miastem dla autobusów, które stoją w korkach i mają ciągle opóźnienia. W miejsce kilku linii autobusowych powinno się stworzyć linie tramwajowe, wytyczyć nowe trasy. Jednak wiadomo, że z urchomieniem linii tramwajowej nie jest łatwo, szczególnie jeśli ciężko jest znaleźć miejsce dla jej poprowadzenia. Ciekaw jestem jaką koncepcję zawarto w planie rozwoju transportu publicznego, czy jak to tam się zwie.
No i wiadomo, że zawsze będzie problem kasy


jak sie postarają to i kasa będzie. CO do zółkiewskiego to tam trzeba by było teraz myśleć o wcisnięciu jakiej kolwiek lini jak jest budowa ulicy. A co z placem koło dworca na wschodnim. Trzeba by było wtedy cały rozkopać a to by była lekka przesada.

To co ludzie pisza to az główa boli! CO wy na To!
No no no
To właśnie ja to napisałem Jak ludzie chcą rozwoju sieci tramwajowej w Toruniu to niech mają, ja mówiłem, że taki rozwój nie ma w naszym mieście większych szans, no ale jak usilnie chcą jeździć tramwajem na Wrzosy, Koniuchy czy inne dzielnice, gdzie tor trudno wcisnąć to proszę bardzo
Można to potraktować z przymrużeniem oka, o tak: i nie brać na poważnie wszystkiego, co pojawia się na forum gazeta.pl. Czasami pisze się tam coś, żeby się wyładować albo odstresować i nie można tego traktować jako poważnego forum
*nowa zajezdnia tramwajowa gdzieś na Bielawach, za Carefourem
*stara zajezdnia przemianowana na muzeum komunikacji miejskiej w Toruniu
*budowa linii tramwajowej na Szosie Lubickiej (czyli połączenie zajezdni na
Olsztyńskiej z ul. Ślaskiego) - jest na to dużo miejsca między jezdniami
albo Olsztyńska-Olimpijska w miejsce linii autobusowej nr 40.
Tylko czy tam było by gdzie wcisnąć tory...
*wydłużenie torów z pętli Merinotex do Portu Drzewnego i dalej Przysieka (zastąpi linię 18)
18 nie jeździ do Przysieka. Kończy bieg przy Porcie Drzewnym.]
No tak, ja nie napisałem, że jeździ do Przysieka.
*budowa linii z pętli przy Elanie do ul. Olsztyńskiej (połączenie z linią w
kier. Szosy Lubickiej)
*jeżeli Wschodnia ma być postawiona do góry nogami i miejsce na tory między
jezdniami się nie znajdzie to właśnie powyższe rozwiązanie zastąpi rozebrane
tory na Wschodniej
Dopiero co zlikwidowano 5-kę, a nad istnienem czwórki trzeba się zastanowić, więc być może tory na Wschodniej okazałyby się niepotrzebne, gdyby zastąpił je np. tor na Żółkiewskiego.

Tory na Wschodniej i tak okażą się niepotrzebne. O to możemy się nie martwić

*budowa 1 toru na ul. Żółkiewskiego)
Czy tam się da coś wcisnąć? Jeśli tak, to powstałoby szybkie połączenie i alternatywa dla obecnej czwórki.
Tak właśnie się zastanawiałem, czy między jezdniami było by miejsce...

*pociągnięcie torów od pl. Daszyńskiego przez nowy most, za Wisłą w okolicy
dworca Głównego i gdzieś dalej, w kierunku Poznańakiej. Problemem pozostanie
jednak to, gdzie te tory tramwajowe wcisnąć...
Właśnie...

4. Moje propozycje linii tramwajowych (na podstawie powyższego)
*1 - Olimpijska-Merinotex, niektóre kursy wydłużone do Przysieka
Bez sensu chyba. Przecież niedawno połowę kursów na trasie Reja-Merinotex zlikwidowano. Chyba że powstałyby tory Reja-Okrężna, to może byłby sens poprowadzić też tory do portu, ale wątpię (fakt, że 18-kę obsługują edki mówi sam za siebie).[/quote]
No zlikwodowano, pod rządami wiadomo kogo. No a jeżeli 18-tka jeździ z taką częstotliwością no to nic dziwnego...
Swoją drogą ten pomysł wziąłem z tego, że ktoś kiedyś pisał na forum gazeta.pl o możliwości włączenia Przysieka do Torunia i właściwie nie ma żadnej komunikacji między nimi
*5 - Olimpijska-Konst. 3-go Maja-Ślaskiego-Szosa Lubicka-Żółkiewskiego-wiadukt-
Kościuszki-Grudziądzka-Wielki Rów (ten, co teraz budują za cmentarzem)-Legionów-
Polna-Wrzosy os. Leśne
Lepiej może żeby linia szła Grudziądzką od razu do Polnej lub jeszcze dalej i wtedy odbijała na Wrzosy, bo przez Legionów chyba by ciążko było.[/quote]
No tak, nie kojarzę jak wygląda ul. Legionów.
Jeżeli na forum tak mocno chcieli tramwajów to napisałem co o tym myślę, można więc ocenić czy rozwój komunikacji tramwajowej w Toruniu jest realny czy tak raczej nie za bardzo. Dla mnie nie za bardzo.
Panowie, ja nie wiedziałem, że i w soboty przed południem na jedynce krążą solówki Między godziną 9 a 10, na siedem brygad, które widziałem - cztery stanowiły pojedyncze wagony.
No i jechałem taką solową jedynką. Jak sardynka w puszce
Co do zmian (dotyczących całej komunikacji), to porządaną rzeczą byłoby umieszczenie nazw przystanków na każdym słupku przystankowym, tak żeby nazwa była widoczna z pojazdu.
Druga rzecz - moim zdaniem jeśli na jakiejś linii mamy objazd (np. z powodu remontu), to w każdym wozie powinna być chociaż krótka informacja o zmianie trasy. Nie mówię tu o wypisywaniu całego jej przebiegu, ale chociaż o umieszczaniu za przednią szybą 'dykty' z napisem "Zmiana trasy". Tak żeby pasażer miał świadomość, że może nie dojechać w wybrane miejsce. Bo naprawdę nawet w Toruniu można się pogubić (sam tego doświadczyłem).
Co Wy na to???
Panowie, ja nie wiedziałem, że i w soboty przed południem na jedynce krążą solówki Między godziną 9 a 10, na siedem brygad, które widziałem - cztery stanowiły pojedyncze wagony.
No i jechałem taką solową jedynką. Jak sardynka w puszce

Też to dzisiaj widziałem, też o takiej godzinie, ale myślałem, że to już norma w naszym MZK (niedługo to będzie i w dni robocze w godzinach szczytu kursować 1 wagon). Na szczęście jak jechałem pod wieczór wszystkie tramwaje, które widziałem miały już po 2 wagony. W środku tłoczno. Nie wyobrażam sobie, co by było, gdyby puścili pojedyńcze
Z tego co pamiętam jak były objazdy z powodu remontu np. torowiska, to z przodu była tablica "Zmiana trasy".
Z tego co pamiętam jak były objazdy z powodu remontu np. torowiska, to z przodu była tablica "Zmiana trasy".
Być może. Ale w autobusach nigdy nie widziałem takiego czegoś.
Zgadzam się z Tomkiem, w autobusach z filmem dykta, z elektronicznymi tablicami, napis pod nazwą pętli docelowej.
Moim zdaniem 1 cały dzień powinna jeździć co 10 minut na trasie Olimpijska-Merinotex(obsługiwana składami), a w godzinach szczytu powinna jeździć 1R do reja też co 10 min(solówki, ewentualnie sprowadzone używane przeguby), przez co na trasie Reja Olimpijska tramwaje jeździłyby co 5 minut w szczycie.

Gdyby była budowana trasa od pętli Elana do Olimpijskiejto można by tam skierować 4, która jeździłaby co 10 min z Olimpijskiej do pl.Rapackiego(obsługiwana solówkami).
Gdyby była budowana nowa zajezdnia, to możnaby zbudować tam pętlę, do której dojeżdżałaby 2 i kończyła trasę na Reja, bo do Merinotexu wystrarzczy 1 co 10 min.

Kolejnym usprawniniem byłoby wprowadzenie biletów czasowych.
w każdym wozie powinna być chociaż krótka informacja o zmianie trasy. Nie mówię tu o wypisywaniu całego jej przebiegu, ale chociaż o umieszczaniu za przednią szybą 'dykty' z napisem "Zmiana trasy". We środę widziałem #430 na linii 36, jadącego w kier. Kluczyków. Za szybą miał dyktę "Drzymały" Szkoda tylko, że inne wozy jeżdżące objazdami nie mają takich tablic. Ale może ta tablica w 430 to znak, że zastosują to na większą skalę
w każdym wozie powinna być chociaż krótka informacja o zmianie trasy. Nie mówię tu o wypisywaniu całego jej przebiegu, ale chociaż o umieszczaniu za przednią szybą 'dykty' z napisem "Zmiana trasy". We środę widziałem #430 na linii 36, jadącego w kier. Kluczyków. Za szybą miał dyktę "Drzymały" Szkoda tylko, że inne wozy jeżdżące objazdami nie mają takich tablic. Ale może ta tablica w 430 to znak, że zastosują to na większą skalę
Ale w tym wypadku zmianie uległa pętla, w innych wypadkach tylko trasa przejazdu...
Ale w tym wypadku zmianie uległa pętla, w innych wypadkach tylko trasa przejazdu... Racja. Nie zwróciłem uwagi na to. Ale musimy zaproponować w MZK oznaczenie zmian tras
jak wiadomo budowana jest obwodnica ktora zapewne odciagnie spory ruch i pozwoli odetchnac mostowi wtedy moze realniejsze byly by plany rozbudowy lini za wisle. Sadze ze byla by opcja zeby poszerzyc jedno z przejsc dla pieszych na moscie uzyskujac wystarczajaca szerokosc dla jedno kierunkowego torowiska. Wkoncu drugi bok mostu pozostal by dla pieszych
Tramwaje mogly by jechac srodkiem tak jak w Poznaniu czy nawet kiedyś 3 w Toruniu
Tramwaje mogly by jechac srodkiem tak jak w Poznaniu czy nawet kiedyś 3 w Toruniu
Co 3?
Najwyżej 4.
Nie, no na tym moście to napraaawde nie ma miejsca nawet na jedną szynę
Jedynym wyjściem było by zlikwidowanie w ogóle jednej jezdni, tylko wtedy komu by taki most służył... oprócz tramwajom...
Tramwaje mogly by jechac srodkiem tak jak w Poznaniu czy nawet kiedyś 3 w Toruniu
Co 3?
Najwyżej 4. ]

A co jezdzio na Głowny?? 3!!
A co jezdzio na Głowny?? 3!!

Nie wiem, co oznacza słowo "jezdzio", ale chyba nie to samo, co "jeździło", bo AFAIK na Dworzec Główny kursowała "czwórka"...
A co jezdzio na Głowny?? 3!!

Nie wiem, co oznacza słowo "jezdzio", ale chyba nie to samo, co "jeździło", bo AFAIK na Dworzec Główny kursowała "czwórka"...

Dokladnie 4 i 6. Tak, w Trn kiedys bylo 6 linii tramwajowych.
Pozdrawiam
Ale 6 to jakoś chyba nie długo i pod koniec, jeździła bodaj do Elany.
Co do rozwoju Toruńskich tramwaji:
1. Jakimś cudem wybudować torowisko i puścić solówki od Skarpy do Grunwaldzkiej i dalej jakoś przez Józefa (można pokąbinować z wykorzystaniem miejsca po torowisku kolejowym). Ludzie tam jest aż 5 szkół !!! Odciążone byłyby zatłoczone linie autobusowe
2. Pociągnąć torowisko do Carrefoura
3. Sądzę że dość łatwo można by zaadaptować jedną nitkę torowiska PKP na moście kolejowym i zrobić taki cwancyś żeby tramwaje łukiem wjeżdżały na dwożec miasto i puźniej pośpiechem jechały na Dworzec Główny. Byłoby to świetne połączenie komunikacji podmiejskiej z komunikacją miejską. Z tego co kiedyś pisali w gazetach to PKP chce się pozbyć "części" mostu.

Po co inwestować gigantyczną kasiorę w kolej miejską?? Od tego są tramwaje i w dodatku o wiele tańsze.

Co o tym sądzicie??
Może ktoś nagłośni ten temat ale najlepiej publicznie.
Poprawka!!

"puścić solówki"

Miałobyć "duety"

Sorx
Ale 6 to jakoś chyba nie długo i pod koniec, jeździła bodaj do Elany.

ja mam plan Torunia z 1977 z komunikacją miejską
szóstka jeździła z Dworca Głównego przez most, później Warszawską, Lubicką, Wschodnią i do Elany
Ostatnio zastanawieałem się, kiedy w Toruniu będą niskopdłogowe tramwaje. Wymyśliłem, żeby zrobić coś takiego jak np. w Hannowerze lub Bielefel tzn. zrobić wysokie perony, na wysokości podłogi w tramwajach, a w wagonach składane schody, żeby można było też wysiadać np. na Lubickiej, bo w obecnej sytuacji nie da się zrobić wysokiego peronu. Myśle, że jest jakaś alternatywa, poniewarz tramwaje wysokopodłogowe są tańsze, oraz można zmodernizować nasze "osiemsetpiątki".
Proszę ocenić mój pomysł.
W 2007 chcą dwa kupić "jeden dłuższy, drugi krótszy".
W 2007 chcą dwa kupić "jeden dłuższy, drugi krótszy".

ooo
a jakieś szczegóły? jakie modele?
może pesa?
Co do zmian to można wybudować torowisko do Lubicza który staje się już pręzną wsią/miastem? Taki wariant jest w Łodzi jak się do niej wjeżdża od Torunia. Problemem jest tylko przeprawa przez autostradę. Ewentualnie przez Drwęcę. Można wtedy zrobić cos z niechcianą 4 Np. Przy wybudowaniu pętli Okrężna: /OKRĘŻNA/, Reja, Bydgoska, (Sienkiewicza), dalej tak samo jak teraz aż do skrzyżowania Ślaskiego-Jamontta-Sz.Lubicka, gdzie przedłużeniem do Lubicza.
Co do zmian to można wybudować torowisko do Lubicza który staje się już pręzną wsią/miastem? Taki wariant jest w Łodzi jak się do niej wjeżdża od Torunia. Problemem jest tylko przeprawa przez autostradę. Ewentualnie przez Drwęcę.

Póki co widze inne priorytety aczkolwiek tez o tym myslalem, i na pewno w dalszej przeszłosci ten pomysl przejdzie.

Cytat: Można wtedy zrobić cos z niechcianą 4 Np.

Niechciana czwórka wróci do łask po wybudowaniu torowiska na Żółkiewskiego, zamiast likwidowanego torowiska na Wschodniej, w związku z budową drugiej nitki ulicy. I wtedy czwórka na trasie Reja (Okrężna) - pl. Rapackiego - Mokre - Dw.Wsch - Żólkiewskieg- Lubicka -... - Olimpijska czy nawet dalej będzie miała jak najbardziej sens. I mozna zlikwidowac linie nr 15 zupełnie, dokonując korekt w sieci tramwajowej.
Co do zmian to można wybudować torowisko do Lubicza który staje się już pręzną wsią/miastem? Taki wariant jest w Łodzi jak się do niej wjeżdża od Torunia. Problemem jest tylko przeprawa przez autostradę. Ewentualnie przez Drwęcę.

Póki co widze inne priorytety aczkolwiek tez o tym myslalem, i na pewno w dalszej przeszłosci ten pomysl przejdzie.

Cytat: Można wtedy zrobić cos z niechcianą 4 Np.

Niechciana czwórka wróci do łask po wybudowaniu torowiska na Żółkiewskiego, zamiast likwidowanego torowiska na Wschodniej, w związku z budową drugiej nitki ulicy. I wtedy czwórka na trasie Reja (Okrężna) - pl. Rapackiego - Mokre - Dw.Wsch - Żólkiewskieg- Lubicka -... - Olimpijska czy nawet dalej będzie miała jak najbardziej sens. I mozna zlikwidowac linie nr 15 zupełnie, dokonując korekt w sieci tramwajowej.
To pisałem ja , sorq, zapomniałem się zalogowac pzdr
Niechciana czwórka wróci do łask po wybudowaniu torowiska na Żółkiewskiego, zamiast likwidowanego torowiska na Wschodniej, w związku z budową drugiej nitki ulicy.
ale gdzie? na Żołkiewskiego nie ma miejsca!
Niechciana czwórka wróci do łask po wybudowaniu torowiska na Żółkiewskiego, zamiast likwidowanego torowiska na Wschodniej, w związku z budową drugiej nitki ulicy.
ale gdzie? na Żołkiewskiego nie ma miejsca!

to zrobią, w planach zagospodarowania przestrzenego jest przewidywana linia
Niechciana czwórka wróci do łask po wybudowaniu torowiska na Żółkiewskiego, zamiast likwidowanego torowiska na Wschodniej, w związku z budową drugiej nitki ulicy.
ale gdzie? na Żołkiewskiego nie ma miejsca!

to zrobią, w planach zagospodarowania przestrzenego jest przewidywana linia
bezsens
dopiero co robili ulicę i znowu będzie paraliż komunikacyjny
i galeria copernicus...

a mógłbyś podać jakieś szczegóły? jak chcą to zrobić?

z góry dzięki

bezsens
dopiero co robili ulicę i znowu będzie paraliż komunikacyjny
i galeria copernicus...

a mógłbyś podać jakieś szczegóły? jak chcą to zrobić?

z góry dzięki

hehehe , oj ta ulica jeszcze sie rozpadnie do tego czasu, druga nitka ma byc budowana dopiero gdy powstanie nowy most przez Wisłe, a do tego czasu jeszcze ho ho! takze poki co tory na wschodniej sobie poleżą
to zrobią, w planach zagospodarowania przestrzenego jest przewidywana linia

To chyba w dalekiej przyszłości Bo jak narazie to ja tam torowiska nie widzę Zwłaszcza po remoncie i przebudowie ulicy.
to zrobią, w planach zagospodarowania przestrzenego jest przewidywana linia

To chyba w dalekiej przyszłości Bo jak narazie to ja tam torowiska nie widzę Zwłaszcza po remoncie i przebudowie ulicy.

czytaj wyżej, po wybudowaniu mostu, i totalnej przebudowie tamtejszych okolic,
czytaj wyżej, po wybudowaniu mostu, i totalnej przebudowie tamtejszych okolic,

No nie wiem projekt mostu ma być gotowy w tym roku(kosztuje duże pieniądze wiec chyba cos z tego wyjdzie) pieniądze na budowę tez są wiec tak do 4 lat się z tym uporają i czy w tym wypadku był sens remontować i przebudowywać ulice (z jednej strony u nas dużo rzeczy robi się bez sensu) I jest jeszcze jedno pytanie jeżeli nawet przebudują Żółkiewskiego i tak miejsca dla tramow nie będzie dużo bo chyba nie wyburza zakładów produkcyjnych lub Galerii
chyba nie wyburza zakładów produkcyjnych lub Galerii
galerii nie trzea burzyc bo jest daleko od ulicy, a co do zakladow, to nie bylbym tego taki pewien hehe
galerii nie trzea burzyc bo jest daleko od ulicy
burzyć nie trzeba, ale trzeba będzie zmniejszyć parking, który i tak nie jest zbyt wielki...
chyba nie wyburza zakładów produkcyjnych lub Galerii
galerii nie trzea burzyc bo jest daleko od ulicy, a co do zakladow, to nie bylbym tego taki pewien hehe

No tak, bo w naszym kochanym Toruniu jedynymi zakładami zatruniającymi ludzi pozostaną sklepy. Takie życie...
No tak, bo w naszym kochanym Toruniu jedynymi zakładami zatruniającymi ludzi pozostaną sklepy. Takie życie...

dokladnie... życie nie uczyli na geografii że udział usług na rynku będzie rósł kosztem przemysłu ? a poza tym, popatrzmy sobie na zaklady wzdluz zolkiewskiego, wiekszosc z nich to dogorywające firmy, ktorych budynki mają pozabijane okna. Ja mysle, ze wyburzyc wystarczyloby tąstrone po ktorej jest galeria copernicus. Ponadto tam budyek fabryczny w bliskiej odleglosci od ulicy jest chyba 1 lub 2, są tez 2 jakies rozwalające sie domki.
Na ulicy Żółkiewskiego są tylko trzy zakłady "Kopernik", "Bella" i "Torsed". Wszystkie bardzo dobrze działają i się rozwijają. Nie wiem gdzie ty widziałeś pozabijanie okna deskami A po drugie po stronie galerii jest szkoła, "Torsed" i "Apator" i napewno okien pozabijanych deskami nie maja
Na ulicy Żółkiewskiego są tylko trzy zakłady "Kopernik", "Bella" i "Torsed". Wszystkie bardzo dobrze działają i się rozwijają. Nie wiem gdzie ty widziałeś pozabijanie okna deskami A po drugie po stronie galerii jest szkoła, "Torsed" i "Apator" i napewno okien pozabijanych deskami nie maja

moja kuzynka pracowala w torsedzie i mowila mi zupelnie co inego , a apator nie jest przy samej ulicy zolkiewskiego, tzn chodzi mi o to, ze przy poszerzaniu ulicy nie trzeba by nic burzyc, szkola tez jest troche dalej od ulicy
CO do Bella ma byc zlikiwowany tam zakład.
moja kuzynka pracowala w torsedzie i mowila mi zupelnie co inego , a apator nie jest przy samej ulicy zolkiewskiego, tzn chodzi mi o to, ze przy poszerzaniu ulicy nie trzeba by nic burzyc, szkola tez jest troche dalej od ulicy
Nie znam sytuacji finansowej "Torsetu" ale jak na pierwszy rzut oka to funkcjonuje normalnie, co do "Belli' to chyba dużo nie trzeba mówić(chyba każdy zna tą firmę) a "Kopernik' prawie w każdym sklepie spożywczym na rynku lokalnym można kupić jego produkt. Więc przejdź się ulicą Żółkiewskiego i sam oceń.
moja kuzynka pracowala w torsedzie i mowila mi zupelnie co inego , a apator nie jest przy samej ulicy zolkiewskiego, tzn chodzi mi o to, ze przy poszerzaniu ulicy nie trzeba by nic burzyc, szkola tez jest troche dalej od ulicy
Nie znam sytuacji finansowej "Torsetu" ale jak na pierwszy rzut oka to funkcjonuje normalnie, co do "Belli' to chyba dużo nie trzeba mówić(chyba każdy zna tą firmę) a "Kopernik' prawie w każdym sklepie spożywczym na rynku lokalnym można kupić jego produkt. Więc przejdź się ulicą Żółkiewskiego i sam oceń.

Paweł, enty raz mówie że nie chce burzyc calych fabryk. Mowie o pojedynczych budynkach , a co do belli - patryk mial na mysli to ze zaklad bedzie w innym miejscu. A ulicą Żółiewskiego spaceruje sobie co tydzien, nawet czsciej
Mówienie o wyburzaniu czegokolwiek na Żółkiweskiego jest nieporozumieniem, poza tym plan puszczenia tramwajów Żółkiewskiego tyczył się projektu s-f toruńskiego szybkiego tramwaju mającego jechać Żółkiewiskiego-Kościuszki-Podgórną-Bema-UMK, takie tam pismakowe science-fiction.
Paweł, enty raz mówie że nie chce burzyc calych fabryk. Mowie o pojedynczych budynkach , a co do belli - patryk mial na mysli to ze zaklad bedzie w innym miejscu. A ulicą Żółiewskiego spaceruje sobie co tydzien, nawet czsciej

Oj to coś słabo obserwujesz teren
Mówienie o wyburzaniu czegokolwiek na Żółkiweskiego jest nieporozumieniem, poza tym plan puszczenia tramwajów Żółkiewskiego tyczył się projektu s-f toruńskiego szybkiego tramwaju mającego jechać Żółkiewiskiego-Kościuszki-Podgórną-Bema-UMK, takie tam pismakowe science-fiction.

czyli jak zaasfaltują wschodnią, to nie bedzie żadnego łącznika? pzdr
Mówienie o wyburzaniu czegokolwiek na Żółkiweskiego jest nieporozumieniem, poza tym plan puszczenia tramwajów Żółkiewskiego tyczył się projektu s-f toruńskiego szybkiego tramwaju mającego jechać Żółkiewiskiego-Kościuszki-Podgórną-Bema-UMK, takie tam pismakowe science-fiction.
Nie wiem kiedy takie plany mieli ale napewno dawno dawno temu
czyli jak zaasfaltują wschodnią, to nie bedzie żadnego łącznika? pzdr
Cholera wie, przecież jest plan zrobienia lini 'odnogi' do Rubinkowa I i II, przy wycięciu odcinka Wschodnia - Elana, może z tym jakoś zrobią, np. Wschodnia - Rub. I i II i połączenie z linią do Olimpijskiej, w ten czas linia 15 zostałaby skierowana na Elane, a ruch z 26/40/34 zostałby przejęty przez tramwaje, przynajmniej tak to ja zrozumiałem czytając plan rozwoju komunikacji Torunia, czy jak to tam się zwie.

czyli jak zaasfaltują wschodnią, to nie bedzie żadnego łącznika? pzdr

To będzie za tyle lat, że narazie nie musimy się o to martwić

dokladnie... życie nie uczyli na geografii że udział usług na rynku będzie rósł kosztem przemysłu ?

No uczyli, uczyli I takim sposobem niedługo poza sklepem nie będzie gdzie w Toruniu pracować

dokladnie... życie nie uczyli na geografii że udział usług na rynku będzie rósł kosztem przemysłu ?

No uczyli, uczyli I takim sposobem niedługo poza sklepem nie będzie gdzie w Toruniu pracować

Ale czy ja wiem czy to takie straszne:) w Europie sobie z tym radzą doskonale!! i nie narzekają, taka kolej rzeczy, zmienił się ustrój zmieniają się udziały poszzególnych sektorów gospodarki. I już nawet my tego nie zmienimy:P
Ale czy ja wiem czy to takie straszne:)

No mię to trochę boli, dlatego, że w Toruniu niedługo nie będzie praktycznie innych miejsc pracy niż w sklepach. Kurde, chyba się już powtarzam
Słyszałem, że jakiś zagraniczny inwestor chce jakąś fabrykę stawiać, chwała mu za to, przynajmniej trochę facetów będzie miało pracę, bo tak to tylko te kobitki na charówkę do sklepu do kasy za pare stówek
Ale czy ja wiem czy to takie straszne:) w Europie sobie z tym radzą doskonale!! i nie narzekają, taka kolej rzeczy, zmienił się ustrój zmieniają się udziały poszzególnych sektorów gospodarki. I już nawet my tego nie zmienimy:P
Kiedyś mawiali: "co ze wschodu, to dobre dla narodu", teraz zamienili wschód na zachód i dalej tak gadają. Widać jak Polacy przeprowadzili proces transformacji systemowej, będzie szło tak dalej to zostaną puste hipermarkety i szczęśliwy lud pracujący za 800zł. w kasach po 10h.
Ale to nie to forum.
Ale czy ja wiem czy to takie straszne:) w Europie sobie z tym radzą doskonale!! i nie narzekają, taka kolej rzeczy, zmienił się ustrój zmieniają się udziały poszzególnych sektorów gospodarki. I już nawet my tego nie zmienimy:P
Kiedyś mawiali: "co ze wschodu, to dobre dla narodu", teraz zamienili wschód na zachód i dalej tak gadają. Widać jak Polacy przeprowadzili proces transformacji systemowej, będzie szło tak dalej to zostaną puste hipermarkety i szczęśliwy lud pracujący za 800zł. w kasach po 10h.
Ale to nie to forum.

No dokładnie, niedługo wszyscy będziemy pracować w hipermarketach, ale tak po za tym to fakt, nie to forum, wszyscy wspólnie łamiemy już nowo powstający regulamin Ale co tam, mogę uznać, że nie zmieniło to tematu dyskusji, w końcu tyczy się to wyburzeń na Żółkiewskiego gdzie za 50 lat może pojedzie tramwaj
Pamiętam, że w zeszłym roku pisali w "Nowościach" o planach budowy nowego mostu i likwidacji torowiska na Wschodniej ze względu na poszerzenie ulicy o drugi pas. Nowy odcinek linii tramwajowej miał być za to wybudowany na odcinku Elana - Olimpijska i przebiegać w okolicach Carrefour'a, gdzie miała powstać nowa zajezdnia trawajowa.
dokładnie o to mi chodziło
Według mnie dyrekcja MZK jak najszybciej powinna wprowadzić zmiany w numeracji i częstotliwości kursowania tramwajów w Toruniu. 1 Olimpijska - Dworzec Miasto - Pl. Rapackiego - Merinotex 20 - 30 2 Elana - Dworzec Wschodni - Odrodzenia - Merinotex 20 - 30 3 Wschodnia - Dworzec Wschodni - Pl. Rapackiego - Reja 30 4 Olimpijska - Dworzec Wschodni - Odrodzenia - Reja 20 - 30 5 Olimpijska - Dworzec Miasto - Pl. Rapackiego - Reja 20 - 30 Tory na Wschodniej powinny być używane , bo komunikacja tramwajowa jest ekonomiczna , ekologiczna i może być szybsza . Okolice ul. Konstytucji 3 Maja powinny być obsługiwane przez tramwaje a 2-3 linie autobusowe mogłyby tam kursować tylko w godzinach szczytu.
Ten numer odpada.
Tak tak a będzie tak że tory na Żółkiewskiego będą jak do Fordonu w Bydzi będzie już ostro kursował tramwaj od jakiś 20 lat
2 artykuły z dzisiejszych Nowości:

Cytat: Nowości, Marek Nienartowicz, Wtorek, 28 Marca 2006

Tramwajem do unijnej kasy

Coraz większy ruch widać wśród producentów tramwajów. Do ich zakupu przymierza się też Toruń. Wszystko za sprawą funduszy unijnych.

- Rynek tramwajowy w Polsce jest bardzo duży - przyznaje Bohdan Pol, dyrektor do spraw technicznych Fabryki Pojazdów Szynowych przy Zakładach Cegielskiego w Poznaniu. - Większość zakładów komunikacji miejskiej w Polsce ma bardzo wysłużony tabor. A szansa na pozyskanie funduszy unijnych sprawia, że będą go systematycznie uzupełniać dostawami nowych pojazdów.

Niektóre z polskich miast już dostały duże unijne pieniądze na odnowienie taboru tramwajowego. I tak do Warszawy trafiło 100 mln złotych na remont torów w Alejach Jerozolimskich. Stolica kupiła też 30 tramwajów od wspomnianej fabryki z Poznania i 15 z bydgoskiej Pesy. Takie zakupy poczyniły też Poznań, Kraków i Wrocław. Przymierza się do tego Gdańsk.

Firmy z Poznania i Bydgoszczy to krajowi producenci tramwajów. Zaczęły się nimi interesować w związku z szansą zdobycia unijnych pieniędzy przez miasta. Dotąd produkowały pojazdy głównie dla kolei. Z tego samego powodu polskim rynkiem tramwajowym zaczęli interesować się zagraniczni producenci - czeska Skoda, niemiecki Siemens czy kanadyjski Bombardier. Fachowcy wyliczają średnią cenę oferowanego przez nich tramwaju na około 8 mln zł, Cegielskiego i Pesy - na około 6 mln zł.

A co na to Toruń? Najmłodsze tramwaje w Toruniu mają... 16 lat.

- Obecnie nie ma unijnych pieniędzy do wzięcia na ten cel - wyjaśnia Piotr Całbecki, dyrektor Wydziału Rozwoju i Projektów Europejskich toruńskiego Urzędu Miasta. - Te, które były do wzięciaw programach do 2006 roku zostały już rozdzielone. Nam udało się zdobyć pieniądze na zakup autobusówi modernizację zatok autobusowych. Będą kolejne programy na okres od 2007 do 2013 roku. Z nich będziemy chcieli zdobyć pieniądze na zakup tramwajów.

Cytat: Nowości, mn, Wtorek, 28 Marca 2006

W planach nowe wagony i dłuższe trasy

Do 2013 roku na ulicach Torunia mają pojawić się nowe tramwaje. Planowane jest też stworzenie nowych linii.

Obecnie Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu dysponuje 55 wagonami typu 805 NA. Najmłodszy pochodzi z roku 1990. Zdecydowana większość ma ponad 20 lat. Tramwaje jeżdżą na trzech liniach. Ich łączna długość to 33,5 kilometra.

W ostatnich latach ostatnia z tych liczb zmniejszyła się. Taki był efekt likwidacji linii nr 5. Wagony natomiast systematycznie starzeją się. Czy jest szansa na odwrócenie tej tendencji?

Taką szansę daje pozyskanie funduszy unijnych na rozwój komunikacji. Konkretnie - programy na lata 2007-2013. Toruń może uzyskać pieniądze na zakup nowych tramwajów. W planach jest unowocześnienie obecnie istniejących linii. Tramwaje miałyby mieć bezkolizyjną trasę przejazdu. Będzie to można osiągnąć dzięki wprowadzeniu m.in. zielonej fali na ulicy Lubickiej. Tu miałyby powstać perony dla pasażerów. Obecne przystanki są bardzo niebezpieczne. Pasażerowie wsiadają do tramwaju z jezdni. W planach jest również budowa nowych linii na Rubinkowo i ulicę Gagarina.

– Przygotowujemy już nasza koncepcję na bazie Zintegrowanego Programu Rozwoju Transportu Publicznego – wyjaśnia Piotr Całbecki, dyrektor Wydziału Rozwoju i Projektów Europejskich toruńskiego Urzędu Miasta. – Pierwsze wnioski o finansowe wsparcie będzie można składać w 2007 roku. Czasu jest więc niewiele. Musimy przygotować to, co będzie konieczne w przyszłości, a więc ewentualne wyburzenia czy wykupy gruntu pod rozbudowę sieci tramwajowej. Nie chce na razie strzelać, jakie kwoty nam są potrzebne. Na pewno będziemy o nie walczyć.
Według mnie dyrekcja MZK jak najszybciej powinna wprowadzić zmiany w numeracji i częstotliwości kursowania tramwajów w Toruniu. 1 Olimpijska - Dworzec Miasto - Pl. Rapackiego - Merinotex 20 - 30 2 Elana - Dworzec Wschodni - Odrodzenia - Merinotex 20 - 30 3 Wschodnia - Dworzec Wschodni - Pl. Rapackiego - Reja 30 4 Olimpijska - Dworzec Wschodni - Odrodzenia - Reja 20 - 30 5 Olimpijska - Dworzec Miasto - Pl. Rapackiego - Reja 20 - 30 Tory na Wschodniej powinny być używane , bo komunikacja tramwajowa jest ekonomiczna , ekologiczna i może być szybsza . Okolice ul. Konstytucji 3 Maja powinny być obsługiwane przez tramwaje a 2-3 linie autobusowe mogłyby tam kursować tylko w godzinach szczytu.

Ogólnie to moja koncepcja tylko z czwórką wyciągniętą do Olimpijskiej hehe. A jesli juz tak chcecie bardzo wyciągac do Olimpijskiej to proponuje wyciągnąć trójkę , a czworke dac do Wschodniej. Co do autobusow na Konstytucji, jak wywalisz 22,31 ,40tke i linie w rejon polnej i mazowieckiej to ludzie Cie zjedzą. Pozdrawiam.
Tak tak a będzie tak że tory na Żółkiewskiego będą jak do Fordonu w Bydzi będzie już ostro kursował tramwaj od jakiś 20 lat

No ja mysle, ze tragiczna passa w rozwoju tramwajow sie skonczyla, przynajmniej w naszym regionie, i bedziemy sie starac o fundusze z UE, wiec mysle ze do 2013 napewno cos powstanie. O ile zajezdnia na Olsztynskiej moze byc zbyt kosztowna, to mysle ze UMK i Żółkiewskiego to realne plany.
No ja mysle, ze tragiczna passa w rozwoju tramwajow sie skonczyla, przynajmniej w naszym regionie, i bedziemy sie starac o fundusze z UE, wiec mysle ze do 2013 napewno cos powstanie. O ile zajezdnia na Olsztynskiej moze byc zbyt kosztowna, to mysle ze UMK i Żółkiewskiego to realne plany.

Fajnie by było żebyś miał rację
Ogólnie to moja koncepcja tylko z czwórką wyciągniętą do Olimpijskiej hehe. A jesli juz tak chcecie bardzo wyciągac do Olimpijskiej to proponuje wyciągnąć trójkę , a czworke dac do Wschodniej.

Popieram
A jesli juz tak chcecie bardzo wyciągac do Olimpijskiej to proponuje wyciągnąć trójkę , a czworke dac do Wschodniej.
Tylko po co?
Co do autobusow na Konstytucji, jak wywalisz 22,31 ,40tke i linie w rejon polnej i mazowieckiej to ludzie Cie zjedzą.
No i dobrze , to byłaby katastrofa komunikacyjna w tym rejonie...
[quote="seba"] A jesli juz tak chcecie bardzo wyciągac do Olimpijskiej to proponuje wyciągnąć trójkę , a czworke dac do Wschodniej.
Tylko po co?
quote]

A po to że czwórką z Olimpijskiej i Szosy Lubickiej nikt nie jeździ na Plac Rapackiego. A chętni na Kraszewskiego może i by się znaleźli, bo zauważ że 15tka tylko I Rubinkowo obsługuje, a tramwaj generalnie wszystkie.
A po to że czwórką z Olimpijskiej i Szosy Lubickiej nikt nie jeździ na Plac Rapackiego. A chętni na Kraszewskiego może i by się znaleźli, bo zauważ że 15tka tylko I Rubinkowo obsługuje, a tramwaj generalnie wszystkie.
Nie sądze żeby 'Kraszewskiego' dało potoki pasażerskie, które zapewnią tej linii rentowność. Tam można iść na 1ke, lub do 22 na os. Młodych. Ludzie głównie jeżdżą z Rubinkowa do Odrodzenia.
A po to że czwórką z Olimpijskiej i Szosy Lubickiej nikt nie jeździ na Plac Rapackiego. A chętni na Kraszewskiego może i by się znaleźli, bo zauważ że 15tka tylko I Rubinkowo obsługuje, a tramwaj generalnie wszystkie.
Nie sądze żeby 'Kraszewskiego' dało potoki pasażerskie, które zapewnią tej linii rentowność. Tam można iść na 1ke, lub do 22 na os. Młodych. Ludzie głównie jeżdżą z Rubinkowa do Odrodzenia.

No własnie, a obecnie połączenia tramwajowego takowego nie ma. Choc zapewnia to 22. To jaki jest sens wogóle istnienia tramwaju nr 4 w obecnej postaci?
Ogólnie Panowie jaki widzicie układ linii w 2013 roku, zakładając że:
- wybudowano kryterium uliczne Sienkiewicza- Gagarina - Reja,
- wybudowano tory wzdłuż Żółkiewskiego, zlikwidowano Wschodnią razem z pętlą,
- wybudowano tory do pętli na Olsztyńskiej (i zajezdni),
- wybudowano torowisko na Placu Teatralnym, Uniwersytecka pełni rolę wyłącznie rezerwową lub nie istnieje.

Jestem ciekaw Waszych pomysłów.

Moja propozycja:
1 - Merinotex - Bydgoska - Lubicka - Sz.Lubicka - Olsztyńska,
2 - Merinotex - Odrodzenia - Kościuszki - Skłodowskiej - Elana,
3 - UMK - Odrodzenia - Kościuszki - Sz.Lubicka - Konstytucji - Olimpijska
4 - UMK - Bydgoska - Pl.Teatralny - Kościuszki - Sz.Lubicka - Olsztyńska,
5 - UMK - Bydgoska - Lubicka - Sz.Lubicka - Olimpijska.

Linia nr 3 staje się linią magistralną, dodatkowo ważny jest ciąg 1+5, dwojka pelni charakter typowo uzupelniający.

Czestotliwosci: (Szczyt/Poza szcz./ Poranek i wieczor)
1 - 15 / 20 / -
2 - 15 / 20 / 30
3 - 7,5 / 10 / 15
4 - 15 / 20 / -
5 - 15 / 20 / 15
zlikwidowano Wschodnią razem z pętlą
czyli przy likwidowaniu torowiska na Wschodniej trzeba też zlikwidować pętlę? niedobrze
czyli przy likwidowaniu torowiska na Wschodniej trzeba też zlikwidować pętlę? niedobrze

No to nam też siedzibę zlikwidują
zlikwidowano Wschodnią razem z pętlą
czyli przy likwidowaniu torowiska na Wschodniej trzeba też zlikwidować pętlę? niedobrze

No a druga nitka ulicy bedzie w locie szła?? Zrozumcie wreszcie ze tam gdzie są torybedzie ulica, nikt nie wycina tych torow bo tak mu sie chce.
No to nam też siedzibę zlikwidują
To wrócimy do ciasteczkowego...
Ogólnie Panowie jaki widzicie układ linii w 2013 roku, zakładając że:
- wybudowano kryterium uliczne Sienkiewicza- Gagarina - Reja,
- wybudowano tory wzdłuż Żółkiewskiego, zlikwidowano Wschodnią razem z pętlą,
- wybudowano tory do pętli na Olsztyńskiej (i zajezdni),
- wybudowano torowisko na Placu Teatralnym, Uniwersytecka pełni rolę wyłącznie rezerwową lub nie istnieje.

Jestem ciekaw Waszych pomysłów.

Moja propozycja:
1 - Merinotex - Bydgoska - Lubicka - Sz.Lubicka - Olsztyńska,
2 - Merinotex - Odrodzenia - Kościuszki - Skłodowskiej - Elana,
3 - UMK - Odrodzenia - Kościuszki - Sz.Lubicka - Konstytucji - Olimpijska
4 - UMK - Bydgoska - Pl.Teatralny - Kościuszki - Sz.Lubicka - Olsztyńska,
5 - UMK - Bydgoska - Lubicka - Sz.Lubicka - Olimpijska.

Linia nr 3 staje się linią magistralną, dodatkowo ważny jest ciąg 1+5, dwojka pelni charakter typowo uzupelniający.

Czestotliwosci: (Szczyt/Poza szcz./ Poranek i wieczor)
1 - 15 / 20 / -
2 - 15 / 20 / 30
3 - 7,5 / 10 / 15
4 - 15 / 20 / -
5 - 15 / 20 / 15

Ja bym nie ruszał 1 bo jest dobra a 3 zmienił był na Olsztyńska z pojedynczymi kursami do Lubicza
5-zdublowałeś 1 oprócz UMK
Ja słyszałem że chcą zrobić nowe połączenie przez Rubinkowo i połączyć też WRZosy pozostawiam do myślenia....
http://www.mpk.krakow.pl/...+1026+1036+1246 to taki link do KM Krakowskiej. Jadę tam i może jakieś foto przywiozę. A o takich cackach to możemy tylko pomarzyć. A już nie mówiąc o ilości zajezdni i tramwajowych i autobusowych. Wiem że Kraków jest wiekszy itd. itp. To tylko ciekawostka.
Trzeba być nienormalnym, żeby kupić tramwaj za tyle kasy i oszczędzać na klimie i siedzeniach, tak jak Kraków i Łódź.
Taki rozkład na toruńskiej 1...
Taki rozkład na toruńskiej 1...
Ale ładny paluszek
Pomarzyc dobra rzecz. I jak juz wczesniej mowilem, po tygodniu jezdzenia po kraju stwierdzam: wszedzie lepiej niz w Toruniu.
Kochani - spokojnie :
- rozkład jest non stop monitorowany i dostosowywany do potrzeb ludności;
- miasto jest ze sobą dobrze skomunikowane
- tabor jest systematycznie modernizowany i wymieniany stąd jest jednym z lepszych w Polsce
- pojazdy są czyste
- większość przystanków jest owiatowana.
Powyżej toczy się dyskusja o komunikacji tramwajowej - ale ona zaczyna schodzić trochę na poziom postinwestycyjny tj. na moment, kiedy zostaną oddane nowe torowiska.
Obecnie wiemy, iż będzie układ linii tramwajowych modernizowany zgodnie z sugestiami zawartymi w planie Rafała.
A co do rozkładów i częstotliwości - ja bym wolał, by była większa, ale zdaję sobie sprawę, iż nie wolno puszczać pustych pojazdów, ponieważ ktoś musi za to zapłacić - ja nie chcę!
pozdrawiam i życzę więcej pozytywnego spojrzenia
Kochani - spokojnie :
- rozkład jest non stop monitorowany i dostosowywany do potrzeb ludności;
- miasto jest ze sobą dobrze skomunikowane
- tabor jest systematycznie modernizowany i wymieniany stąd jest jednym z lepszych w Polsce
- pojazdy są czyste
- większość przystanków jest owiatowana.
Powyżej toczy się dyskusja o komunikacji tramwajowej - ale ona zaczyna schodzić trochę na poziom postinwestycyjny tj. na moment, kiedy zostaną oddane nowe torowiska.
Obecnie wiemy, iż będzie układ linii tramwajowych modernizowany zgodnie z sugestiami zawartymi w planie Rafała.
A co do rozkładów i częstotliwości - ja bym wolał, by była większa, ale zdaję sobie sprawę, iż nie wolno puszczać pustych pojazdów, ponieważ ktoś musi za to zapłacić - ja nie chcę!
pozdrawiam i życzę więcej pozytywnego spojrzenia

Jedź do innych miast i zobaczyć jak funkcjonuje komunikacja miejska , oczywiście nie jesteśmy najgorszym miastem ale są sprawy które trzeba zmienić np. zmiana dyrektora MZK na osobę która się zna na komunikacji miejskiej, bardziej czytelne rozkłady, autobusy przegubowe i inwestycje w komunikacje tramwajowa itp.
po pierwsze :
- inwestycje w komunikacje tramwajową - tego nie realizuje MZK tylko miasto przy wsparciu ZPORR
( i to będzie realizowane od 2008 r. właśnie dzięki staraniom MZK )
- co do nowej formy rozkłądów - co za problem podpowiedzieć; jutro mogę to zrobić;
- przeguby - też jestem za i dlatego często rozmawiam na ich temat.
A co do zmiany dyrekcji - obecna dyrekcja wygrała konkurs i dajmy się jej wykazać np. poczekać do połowy przyszłego roku by móc oceniać w sposób uczciwy i kompetentny.
Kochani - spokojnie :
- rozkład jest non stop monitorowany i dostosowywany do potrzeb ludności;
Rozkład jest wciąż cięty.
- miasto jest ze sobą dobrze skomunikowane
Nie wiem gdzie, nawet na głównych ciągach porządnego taktu nie ma. Spojrzysz na rozkład dajmy na to w Poznaniu to masz odjazdy: szczyt: 5, 15, 25, 35, 45, 55, poza: 0, 15, 30, 45 i tak cały dzień ładny takt, a u nas? Lepiej nie gadać.
- tabor jest systematycznie modernizowany i wymieniany stąd jest jednym z lepszych w Polsce
No to jest prawdą, bo jest rezultatem strategii i rządów poprzedniego dyrektora, chyba nie musze przypominać zakupów z II połowy lat '90? I poza tym tramwajowy jest coraz gorszy, czekam tylko czy w 2007 dojdzie do zakupienia 2 jednostek niskopodłogowych, tak jak było to planowane. Remonty stanęły w miejscu.
- pojazdy są czyste
- większość przystanków jest owiatowana.
Ja to czasem mam wrażenie, że MZK już tylko potrafi wiaty stawiać i nowe zatoczki budować, gdzie się nie wejdzie, na strone czy do autobusu to wszędzie się tym chwalą. Ok, ale w innych miastach przy oddaniu nowej wiaty szampany nie strzelają...
Powyżej toczy się dyskusja o komunikacji tramwajowej - ale ona zaczyna schodzić trochę na poziom postinwestycyjny tj. na moment, kiedy zostaną oddane nowe torowiska.
Od kąd żyje w tym mieście to słysze, wszystko już jest w planach, już za chwile, mosty, parkingi, trasy tramwajowe, naokoło budują, a w Toruniu się planuje. W innych miastach piszą wnioski o dofinansowanie, męczą się, starają, a MZK z UM Toruń czeka, czeka, na mannę z nieba. A prawda jest taka, że kasy nie ma nawet na remont łuku na wałach sikorskiego, niedługo tam tramwaj będzie po bruku jeździł! Dospawują jakieś kawałki metalu, żeby jakoś można było przejechać i wstawiają kolejne ograniczenia...
A co do rozkładów i częstotliwości - ja bym wolał, by była większa, ale zdaję sobie sprawę, iż nie wolno puszczać pustych pojazdów, ponieważ ktoś musi za to zapłacić - ja nie chcę!
A ja sobie zdałem sprawę, że w Toruniu, to pojazdy km, jeszcze jak na Polskę, pełne jeżdżą. Bydgoszcz, Poznań, Szczecin (w tym ostatnim z 90% to tabor przegubowy) na ulicach świątek, piątek i niedziela przeguby, nikt dramatu nie robi, że w Szczecinie nie widziałem przeguba z zajętymi wszystkimi miejscami siedzącymi, w Bydgoszczy na Jagielońskiej każdy skład tramwajowy po 10 ludzi w środku, nikt też dramatu nie robi w Poznaniu, że klimatyzowany, przegubowy solaris, jechał z nami i 6 innymi pasażerami w niedzielne południe. To samo w tramwaju, 3 członowy Duewag, pasżerów w szczytowym momencie może z 20. Przyjeżdżam do Torunia, po godzinie 22, 10 od Teatralnego pełna, ludzie stoją. Niech sobie MZK zda wreszcie sprawę z tego, że to nie komuna i ludzie nie będą jeździć w ścisku, w upale, w niewygodzie, podziękują bardzo i przesiądą się do samochodów. A jeżeli dla MZK autobus ze wszystkimi zajętymi miejscami siedzącymi, to autobus nierentowny, to niech MZK szuka przyczyny u siebie, a nie wszędzie na około. Jeżeli minimum obecny rozkład nie zostanie zachowany (częstotliwość), to niedługo w niedziele już nikt nie będzie korzystał z niektórych linii, ponieważ czas jaki musiałby przeznaczyć na stanie w upale na przystanku, wystarczy mu na dojście spacerem do domu. Tną kursy -> spada liczba pasażerów -> tną kursy, koło zamknięte, równia pochyła.
MZK się dziwi, że mało kierowców. Niech dyrekcja się przejedzie w upale 40 stopniowym w kabinie jedną rundke i powie jak przyjemnie. W Warszawie na Ikarusach klimatyzacje dla kierowców zakładają, w tramwajach to samo. Ostatnio Solbusa z klimą kupili nawet w... Brodnicy! Klimatyzacja kabiny kierowcy to standard w przedsiębiortwach km, tylko nie w MZK Toruń, MZK Toruń jak zwykle sto lat za murzynami.
po pierwsze :
- inwestycje w komunikacje tramwajową - tego nie realizuje MZK tylko miasto przy wsparciu ZPORR
Odbijanie piłeczki, jak w ping-ponga, znane to jest. Niech MZK się nałazi w UM, a nie czeka na manne z nieba! Dla MZK chyba taki stan jak teraz jest na ręke, jakoś wszystko jeździ, jest ok, jakby zbudowali trase do UMK, toż to rewolucja by musiała być! Układ od nowa. Nie, nie, lepiej tak jak teraz, nie trzeba prawie nic robić, czasem rozkłady przjedziemy, jakąś linie na odczpene się dorzuci, oczywiście po wcześniejszym zmniejszeniu pracy przewozowej na innej.

- co do nowej formy rozkłądów - co za problem podpowiedzieć; jutro mogę to zrobić;
Ta, o wyświetlaczach diodowych w nowych autobusach też miałeś wspominać, już nie wspominając o przesuwnych oknach, a nie tych lufcikach w MANach, a co tam góra autobusami nie jeździ, co będzie się martwić, nowy man ładny, ładnie wygląda jak stoi, ludzi będą się cieszyć...
- przeguby - też jestem za i dlatego często rozmawiam na ich temat.
Tak, a ja nie jestem za matematyką pani Z. 1 przegub = 2 solo (co jest idiotyzmem, bo 12+12 daje 24, a nie 18m). Nowe przeguby na magistrale 26+34+40 przy obecnym zachowaniu rozkładu, względnie ustanowieniu ładnego taktu, np. 5 minutowego w szczycie. Jeszcze raz powtarzam, ludzie mają dosyć jeżdżenia na glonojada w towarzystwie śmierdzących meneli, w szczycie na 26, 40 (tu także i szczególnie w weekendy) i 15 każdy autobus jest przeładowany! Chyba że się zdaży że jedzie toruński za przegub, czyli dwa autobusy za sobą, wtedy ten pierwszy napachany do granic, a drugi świeci pustkami... Bo to taka ekonomia księżycowa.
A co do zmiany dyrekcji - obecna dyrekcja wygrała konkurs i dajmy się jej wykazać np. poczekać do połowy przyszłego roku by móc oceniać w sposób uczciwy i kompetentny.
Superkonkurs. Się wykazuje już długi czas i coraz to z gorszej strony. Do kąd Pani Zawal była głowną księgową, a dyrektor MZK znał się na km, kompromis wychodził całkiem dobry i z pożytkiem dla komunikacji w Toruniu. Od kąd jeden biegun odpadł, pozostała tylko ekonomia, dzieje się coraz gorzej. MZK Toruń potrzebuje silnego menedżera, a nie ekonomisty. Takiego, który da silny impuls, w postaci chciażby nowego cennika, taryfy i przepisów, typu bilet rodzinny w weekend, obniżenie cen i to duże biletów długookresowych w raz z powiększeniem ich oferty, przewóz bagażu za darmo poza godzinami szczytu, usystematyzowanie komunikacji nocnej, w tym system jeden bilet - 1 przesiadka. Wszystkie zmiany poparte szeroką kampanią informacyjną, która pozowoli odbudować image MZK wśród mieszkańców, bo jak narazie MZK jest kojarzone przez mieszkańców z jak najgorszej strony i się nie dziwię.
Bez emocji :
- co do wspólfinansowania budowy inwestycji tramwajowych -
MZK nie czeka na jakąś " mannę z nieba " ale po prostu wspólrealizuje politykę samorządową ( odsyłam do tzw. Konstytucji samorządu );
- co do tego, że momentami wozy jeżdzą jeden za drugim i psuje się rozkłąd - to wina tego, iż w Toruniu ciągi komunikacyjne są niedrożne z powodu realizacji kilku inwestycji
(gł. ISPA )
- remonty tramwaji - są przeprowadzane naprawy bieżące; od listopada wchodzimy z tramwajami na NG
- rok 2008 pojawią się nowe tramwaje w Toruniu ( uchwałą RM )
- co do cięcia linii - naprawdę - kursy nierentowne trzeba ciąć, by dołożyć pojazdów na innych kursach.
Radzę raz jeszcze przyjżeć się toruńskiej KM bez zbędnych emocji i uprzedzeń.
Bez emocji :
- co do tego, że momentami wozy jeżdzą jeden za drugim i psuje się rozkłąd - to wina tego, iż w Toruniu ciągi komunikacyjne są niedrożne z powodu realizacji kilku inwestycji
(gł. ISPA )
Wcale nie. Na 15 i 26 z tego co wiem, niektore kursy w szczycie sa bisowane, czyli z zalozenia w jednym kursie jada dwa wozy. No chyba, ze to zbieg okolicznosci powtarzajacy sie codziennie.
tramwaji
Czego???
- są przeprowadzane naprawy bieżące; od listopada wchodzimy z tramwajami na NG
- rok 2008 pojawią się nowe tramwaje w Toruniu ( uchwałą RM )
Ta. Juz w styczniu mialy sie NG zaczac, potem w wakacje. Teraz czytam, ze listopad. Jasne, juz to widze. A co do nowych tramwajow to trzymam za slowo, ale predzej to mi chyba tu kaktus wyrosnie.
- co do cięcia linii - naprawdę - kursy nierentowne trzeba ciąć, by dołożyć pojazdów na innych kursach.
Ja rozumiem, ale dlaczego ma byc ciete np. 28? Jezdzilem ta linia przez ostatni rok akademicki srednio 2 razy w tygodniu na odcinku Chrobrego-Kraszewskiego. Zawsze wszystkie miejsca siedzace zajete + osoby stojace. A czasem sie zdarzalo, ze autobus z Mazowieckiej jechal zapchany jak szczytowa 15-ka. Ale widze, ze kurs w ktorym ludzie nie wypadaja na chodnik przy otwarciu drzwi jest dla MZK nierentowny. Wiecej nie komentuje tego.
ale po prostu wspólrealizuje politykę samorządową ( odsyłam do tzw. Konstytucji samorządu );
Mnie to mało obchodzi, nie mój problem. Taki bełkot bez konkretów.
to wina tego, iż w Toruniu ciągi komunikacyjne są niedrożne z powodu realizacji kilku inwestycji
Ja tego nie obserwuje od wczoraj, tylko od kilku lat!
Cytat: - rok 2008 pojawią się nowe tramwaje w Toruniu ( uchwałą RM )
Pojawią, czy zostaną zakupione, bo jak mają się pojawić, to zakupione muszą być już w 2007. A jeżeli zakupione zostaną dopiero w 2008r. no to znowu przekładamy, w planach jeszcze sprzed roku, bł rok 2007, no ale to typowe.
- co do cięcia linii - naprawdę - kursy nierentowne trzeba ciąć, by dołożyć pojazdów na innych kursach.
Taa, tylko rozdzielmy pojęcia: nierentowne dla MZK, od kursu pustego, których już stricte nie ma. Ale MZK jest chyba tak ślepe, że nawet nie widzi, jak kręci bat na własny tyłek.
Jeśłi dla Ciebie Konstytucja samorządowa, więc prawne umocowanie i funkcjonowanie najbliższych obywatelą przedstawicielstw państwa jest bełkotem - ja to pozostawię bez komentarza!
??
Czytaj dokładniej. Nie konstytucja, a uzasadnianie nieporadności MZK w taki sposób jest dla mnie typowym bełkotem, zamiast konkretów. MZK też stosuje taki bełkot, zadasz proste pytanie, a oni odpowiadają na około.
A ja dodam tylko apropos wiat, ze ZTCW firma montuje je na wlasny koszt w zamian za zyski z reklam, wiec nie mozna tego uznac za sukces MZK. Co do reszty wypowiedzi Batorusa nie wypowiem sie, kto ma znac moje zdanie juz je zna. Jeszcze troche to w Toruniu bedziemy mieli drugi Zamość.
Jeszcze troche to w Toruniu bedziemy mieli drugi Zamość.
A co jest w Zamościu? Tak chociaż skrótowo, jednym zdaniem
http://www.mzk.zamosc.pl/

Poswiec 3 minuty na przejrzenie aktualnosci i rozkladow.
http://www.mzk.zamosc.pl/

Poswiec 3 minuty na przejrzenie aktualnosci i rozkladow.
Ło Jezu
Zdążyłem DWA zdania przeczytać i już boję się dalej... Częstotliwość: 80 minut, ograniczenie do dwóch kursów na dzień... tak jak z PKP - jak już się zacznie to dalej tylko się wciąga, wciąga, jedna linia do piachu, druga, trzecia... Ech
PS. Strona bardzo, niezwykle profesjonalnie wykonana (to tak przy okazji ), natomiast to http://www.mzk.zamosc.pl/roz/0060/0060t024.htm przekracza wszelkie granice już...
Firma zewnętrzna montuje wiaty, ale to sukces MZK że ją znalazł i porozumiał się.
Co do reszty poglądów Whispera - ja ich nie znam i chętnie poznam, ponieważ nie lubię polemizować z domysłami!
Firma zewnętrzna montuje wiaty, ale to sukces MZK że ją znalazł i porozumiał się.
Ale mi sukces, najprawdopodobniej ta firma sama znalazła Toruń i tu zainwestowała.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bolanda.keep.pl


  • © The miomir show Design by Colombia Hosting