A więc dzisiejsze Nowości: Pasażerom ma być lepiej i łatwiej Uwaga klienci MZK – wkrótce zmienią się trasy niektórych autobusów i tramwajów w Toruniu Ze sporymi zmianami muszą się liczyć pasażerowie komunikacji miejskiej w Toruniu. Wejdą one w życie 1 stycznia i – w większości – 1 lutego.
1 stycznia zmienią się trasy autobusów nr 11, 14 i 36 na Stawkach. „Jedenastka” zacznie kursować w obie strony ulicami Łódzką Hallera i Kniaziewicza. Autobusy nr 14 wrócą na stałą trasę sprzed robót kanalizacyjnych, czyli na ulice Kniaziewicza I Hallera. Linia nr 36 będzie kursować ulicą Andersa zamiast ulicami Armii Ludowej i Hallera.
Inaczej przy Dworcu Głównym
Od 1 lutego MZK chce zmienić trasy autobusów nr 11, 12, 14 i 36 w rejonie Dworca Głównego. Linie nr 11 i 14 – tak jak od lat nr 12 i 36 – w kierunku stacji PKP pojadą ulicą Kujawską. Wszystkie cztery linie nie będą nią kursować w stronę centrum Torunia. Pojadą bowiem ulicą Podgórską.
Te linie są narażone na zatory drogowe na dojeździe do mostu ulicą Kujawską, zwłaszcza między godzinami 6.15 a 10 i 13 a 19 – mówi Krzysztof Przybyszewski z MZK. Te zmiany powinny poprawić punktualność autobusów.
MZK zapowiada też wydłużenie od 1 lutego trasy autobusów nr 15 od ulicy Łyskowskiego ulicą Dziewulskiego do pętli Rubinkowo II. Z tego miejsca w kierunku centrum Torunia będą jeździć ulicami Dziewulskiego i Łysowskiego do Szosy Lubickiej i dalej bez zmian. Na tej linii pojawi się dodatkowy autobus.
Powstać ma również nowa linia autobusowa nr 43. Będzie ją obsługiwał mały autobus. Pojedzie na trasie: plac Teatralny-Czerwona Droga-Kraszewskiego-Matejki-Bema-Fałata- Sienkiewicza-Gagarina-Szosa Okrężna-Polna-osiedle „Przy lesie”. Jednocześnie MZK skróci trasę autobusów nr 36. Dojadą tylko do pętli przy Szosie Okrężnej. Przestaną kursować ulicami Matejki i Bema.
- Duże autobusy na linii nr 36 miały problemy z przejazdem wąską ulicą Matejki i z zakrętami na Szosie Okrężnej. Małe pojazdy na pewno sobie tu poradzą – mówi Krzysztof Przybyszewski.
Także od 1 lutego autobusy nr 21 i 30 z centrum Torunia do - odpowiednio - ulicy Wapiennej i osiedla Nad Strugą zamiast Szosą Lubicką w obie strony pojadą przez Rubinkowo. A dokładnie ulicami Jamontta, Dziewulskiego, Łyskowskiego, Rydygiera, Skłodowskiej-Curie, a potem Sobieskiego, Dobrzyńską, placem Św. Katarzyny, Dąbrowskiego, Wałami gen. Sikorskiego ido placu Teatralnego. Linia nr 30 będzie obsługiwana dodatkowo przez jeszcze jeden autobus.
- To rozwiązanie powinno odciążyć linię nr 19 – uważa Krzysztof Przybyszewski.
Tylko do mostu
Autobusy nr 23 1 lutego przestaną kursować do Złotorii i Kopanina. Dojadą tylko do pętli przed mostem na Drwęcy. Ich trasa zmieni się też na innym odcinku. Będą jeździć ulicami Żółkiewskiego, Chrobrego, Dobrzyńską, przez plac Św. Katarzyny, Warszawską do Dworca Miasto (powrót ulicami Piastowską, Dobrzyńską, Sobieskiego i Żółkiewskiego).
W tym samym terminie MZK chce też uruchomić autobus nr 44 do ronda przy ulicy Odległej. Miałaby zapewnić dojazd do pracy osobom zatrudnionym w tym rejonie w firmie Staler czy w magazynach Opatrunków.
Od 1 lutego tramwaje nr 3 mają dojeżdżać do pętli przy Merinoteksie zamiast do ulicy Reja. Tu jednak kursy będzie kończyć jeszcze więcej „jedynek”. Częściej mają jeździć tramwaje nr 4.
Już dawno nic mnie tak nie zirytowało jak ten tekst. Jak tak dalej pójdzie, to skończą się nam numery dwucyfrowe linii... Jak dla mnie najgorsza w tym wszystkim jest zmiana liniach 21, 23 i 30...
Ten wątek powinien trafić do działu "Pozdróżujemy".
Linia nr 36 będzie kursować ulicą Andersa zamiast ulicami Armii Ludowej i Hallera. I to tak na stałe pozbawią ludzi dojazdu do Armii Ludowej?
Od 1 lutego MZK chce zmienić trasy autobusów nr 11, 12, 14 i 36 w rejonie Dworca Głównego. (...) Wszystkie cztery linie nie będą nią kursować w stronę centrum Torunia. Pojadą bowiem ulicą Podgórską. Nareszcie. Już dawno powinno to być zrobione. Dobrze że w ogóle wpadli na to.
Powstać ma również nowa linia autobusowa nr 43. Niech zgadnę - kosztem linii 36. I tak często będą tu się pojawiały 12-metrowe autobusy. Wiadomo dlaczego
W tym samym terminie MZK chce też uruchomić autobus nr 44 do ronda przy ulicy Odległej. Amputowane 35. Nie można było zostawić tego numeru? A co z resztą podmiejskich? Inna firma będzie mogła wykorzystać ich numery?
To teraz moje zdanie na ten temat Cytat: Od 1 lutego MZK chce zmienić trasy autobusów nr 11, 12, 14 i 36 w rejonie Dworca Głównego. Linie nr 11 i 14 – tak jak od lat nr 12 i 36 – w kierunku stacji PKP pojadą ulicą Kujawską. Wszystkie cztery linie nie będą nią kursować w stronę centrum Torunia. Pojadą bowiem ulicą Podgórską.
Ile to lat trzeba było na to czekać. Tylko problem dojścia z dworca głównego będzie ;/ Cytat: Powstać ma również nowa linia autobusowa nr 43. Będzie ją obsługiwał mały autobus. Pojedzie na trasie: plac Teatralny-Czerwona Droga-Kraszewskiego-Matejki-Bema-Fałata- Sienkiewicza-Gagarina-Szosa Okrężna-Polna-osiedle „Przy lesie”. Jednocześnie MZK skróci trasę autobusów nr 36. Dojadą tylko do pętli przy Szosie Okrężnej. Przestaną kursować ulicami Matejki i Bema. Tomasz nie ma nic o rozkładzie więc się nie zmieni. No nareszcie MZK pomyślało o tym osiedlu brawo.
Cytat: Od 1 lutego tramwaje nr 3 mają dojeżdżać do pętli przy Merinoteksie zamiast do ulicy Reja. Tu jednak kursy będzie kończyć jeszcze więcej „jedynek”. Częściej mają jeździć tramwaje nr 4 Jeżeli więcej jedynek do Reja to źle bo przecież jest przy pętli stadion Apatora, jeszcze jest teraz ten nowy pasaż handlowy :/ Jak dla mnie najgorsza w tym wszystkim jest zmiana liniach 21, 23 i 30... To jest dobre rozwiązanie koniec konkurencjii tramwaju z autobusem na lubickiej. I ciekawe jest to że 23 będzie jeździć do dworca miasto
Tylko do mostu
Autobusy nr 23 1 lutego przestaną kursować do Złotorii i Kopanina. Dojadą tylko do pętli przed mostem na Drwęcy. No ale to przecież do samosądu dojdzie...
Ich trasa zmieni się też na innym odcinku. Będą jeździć ulicami Żółkiewskiego, Chrobrego, Dobrzyńską, przez plac Św. Katarzyny, Warszawską do Dworca Miasto (powrót ulicami Piastowską, Dobrzyńską, Sobieskiego i Żółkiewskiego).
Trochę ciężko jest mi to sobie wyobrazić, będzie sobie jeździć w kółko po centrum, tak? Komu to ma służyć? I co za (już się głośno nie wyrażę) wpędza kolejne linie w wątpliwej przyjemności uczestnictwo w korkach na Żółkiewskiego i Sobieskiego?! Ile teraz będzie trwała podróż z centrum do MOSTU granicznego? 40 minut? Ale jak ktoś sobie ubzdurał, że Lubicką może jeździć tylko tramwaj (weźcie może się go w ogóle pozbądźcie, i tak nie będzie większej szkody) a połowa linii ma jeździć w tym samym miejscu, jeden za drugim, jeden przy drugim i jeden na drugim w razie wypadku nie daj Boże? I tak to nikogo nie obchodzi, co pasażerowie o tym sądzą, ale chociaż sobie dałem upust moim emocjom
Od 1 lutego MZK chce zmienić trasy autobusów nr 11, 12, 14 i 36 w rejonie Dworca Głównego. Linie nr 11 i 14 – tak jak od lat nr 12 i 36 – w kierunku stacji PKP pojadą ulicą Kujawską. Wszystkie cztery linie nie będą nią kursować w stronę centrum Torunia. Pojadą bowiem ulicą Podgórską. Brawo! W tym samym terminie MZK chce też uruchomić autobus nr 44 do ronda przy ulicy Odległej. Miałaby zapewnić dojazd do pracy osobom zatrudnionym w tym rejonie w firmie Staler czy w magazynach Opatrunków. Czemu tego nie nazwą 35? Może taniej byłoby zamówić taksówki dla pracowników tej firmy niż dawać 12 metrowy autobus z kierowcą... Powstać ma również nowa linia autobusowa nr 43. Będzie ją obsługiwał mały autobus. Pojedzie na trasie: plac Teatralny-Czerwona Droga-Kraszewskiego-Matejki-Bema-Fałata- Sienkiewicza-Gagarina-Szosa Okrężna-Polna-osiedle „Przy lesie”. Jednocześnie MZK skróci trasę autobusów nr 36. Dojadą tylko do pętli przy Szosie Okrężnej. Przestaną kursować ulicami Matejki i Bema. Jak już nie mają gdzie tych edików wsadzać, to niech jeżdżą tu, tylko ciekawe jaka będzie częstotliwość tej linii. Od 1 lutego tramwaje nr 3 mają dojeżdżać do pętli przy Merinoteksie zamiast do ulicy Reja. Tu jednak kursy będzie kończyć jeszcze więcej „jedynek”. Częściej mają jeździć tramwaje nr 4. Obecny układ linii tramwajowych na tych torach co mamy jest ok, nie rozumiem czemu ma służyć ta kombinacja. A 4 może mieć najwyżej wydłużone godziny kursowania, bo jak ma jeździć częściej bez modyfikacji rozkładu dla 2?
Jak dla mnie najgorsza w tym wszystkim jest zmiana liniach 21, 23 i 30...
Bardzo dobra zmiana, autobusy nie będą się pokrywać z tramwajami. A linie 21, 23 i 30 będą lepiej wykorzystane.
Od 1 lutego tramwaje nr 3 mają dojeżdżać do pętli przy Merinoteksie zamiast do ulicy Reja. Tu jednak kursy będzie kończyć jeszcze więcej „jedynek”. Częściej mają jeździć tramwaje nr 4. Wydłużenie 3 do Merinotexu bardzo dobrze ale dlaczego więcej kursów 1 ma kończyć na Reja Na odcinku Reja - Merinotex, są bloki mieszkalne, wydział UMK, rożne firmy i zakład produkcyjny, więc jest kogo wozić na Merinotex.
Z tego co napisano tutaj i na stronie MZK wynika, że przystanki "Biała" i "Armii Ludowej" będą obsługiwane tylko w nocy. Dziwne, że wycofują stamtąd 36, skoro mało ludzi wsiada/wysiada na Andersa.
Z tego co napisano tutaj i na stronie MZK wynika, że przystanki "Biała" i "Armii Ludowej" będą obsługiwane tylko w nocy. Dziwne, że wycofują stamtąd 36, skoro mało ludzi wsiada/wysiada na Andersa. Nie było nic w tekście o 38, na szczęście... Przydałoby się jedynie wydłużyć trochę kursowanie tego autobusu... W sumie nie wiem po co to posunięcie, skoro ruch w 36 był niezły jak w godzinach szczytu, tak poza szczytem na tych przystankach. A przy tej częstotliwości w Edikach może być czasami ciasnawo...
Faktycznie. Zapomniałem o 38. Czyli dojazd do centrum miasta jest.
Pasażerów od lutego powiozą inni
Prywatna firma zapewni połączenia Torunia z gminą Lubicz. MZK wkrótce zmieni ceny biletów
Rada Miasta uchwaliła nowy cennik komunikacji miejskiej w Toruniu. Tymczasem nie brakuje opinii, że MZK traci wielu klientów dojeżdżających w okolice miasta.
Cennik został zatwierdzony na wtorkowej sesji Rady Miasta. Będzie obowiązywał od 1 lutego. Przypomnijmy, że jednorazowy bilet normalny zdrożeje z 2,10 zł do 2,40 zł. W górę o 10-15 procent pójdą ceny karnetów, biletów jednodniowych i tygodniowych. Nie będzie już biletów miesięcznych na dwie linie i na pół miesiąca. Pozostaną bilety na jedną linię oraz sieciowe, które stanieją - normalny z 104 zł do 76 zł. Przepadła propozycja, by znieść opłatę za bagaż.
- Przez pół roku będziemy się przyglądali sytuacji i kwestii tej opłaty. Wtedy pojawią się ewentualnie propozycje, co z nią zrobić - zapowiada prezydent Michał Zaleski.
Zmiany na trasach
Prezydent zapowiedział również zmiany na trasach autobusów i tramwajów. Mają m.in. powstać nowe linie, a istniejące być wydłużone i tak poprowadzone, by zachęcały pasażerów. Pierwsze zmiany wejdą w życie od 1 stycznia, a w więcej od 1 lutego. O szczegółach już informowaliśmy w „Nowościach”. Wszystko to ma m.in. poprawić sytuację finansową MZK.
Od 1 lutego MZK zlikwiduje cztery linie autobusowe nr 24 (Grębocin i Papowo Toruńskie), 25 (Rogówko, Grębocin, Gronowo), 35 (Lubicz) i 37 (Gronowo) kursujące na tereny gminy Lubicz, a nr 23 (Złotoria i Kopanino) skróci do mostu na Drwęcy. To oczywiście oznacza utratę pasażerów. Autobusami „zaoszczędzonymi” na liniach podmiejskich MZK chce wzmocnić miejskie. Z władzami gminy nie porozumiał się w kwestiach finansowych.
- To myśmy pokrywali koszty funkcjonowania tych linii - wyjaśnia prezydent Zaleski.
Gmina Lubicz już znalazła nowego przewoźnika. Będzie nim firma Mobidis.
- Działa m.in. w Bydgoszczy i Warszawie - mówi Marek Olszewski, wójt gminy Lubicz. - Zacznie kursy 1 lutego. 13 autobusów będzie jeździć na wszystkich liniach obsługiwanych dotąd przez MZK. Na wszystkich liniach dojadą do placu św. Katarzyny w Toruniu. Wprowadzimy więcej niż dotąd kursów. Jednorazowy bilet normalny będzie kosztował u nowego przewoźnika 2,40 zł w graniach miasta lub gminy, a podwójną stawkę przy przekroczeniu ich granic. Będzie je sprzedawał kierowca. Tak jak bilety miesięczne, ale tylko na początkowych przystankach. Będzie je można również kupić w specjalnych punktach w Lubiczu Górnym i na placu św. Katarzyny. Będą obowiązywać ulgi jak w MZK. Ustalenie lokalizacji przystanków należy do firmy Mobidis.
MZK chce za dużo
MZK oczekiwał od gminy Lubicz dopłaty w wysokości 1,4 mln zł na rok 2009. Tymczasem umowa z Mobidisem przewiduje wydatek samorządu w wysokości 800 tys. złotych. Na oczekiwania MZK narzekają też władze innych gmin wokół Torunia.
- Są nie do przyjęcia - podkreśla Piotr Kowal, wójt gminy Łysomice. - U nas MZK mógłby skorzystać na istnieniu strefy ekonomicznej. Połączenia Torunia z Łysomicami i Ostaszewem miałyby pasażerów. Przydałyby się kursy do miejsc, gdzie wybudowało się wielu torunian, jak np. do Papowa.
Dariusz Łyjak, toruński radny i dyrektor japońskiej fabryki Orion, dwukrotnie pytał MZK o możliwość kursów do Ostaszewa. W odpowiedzi zawsze słyszał, że miejski przewoźnik nie jest nimi zainteresowany.
- U nas sytuacja komunikacyjna się pogorszyła, gdy upadła A-linia - mówi Kazimierz Kaczmarek, wójt gminy Wielka Nieszawka. - Jest mniej kursów do i z Torunia. Przyglądam się sytuacji w gminie Lubicz i zapewne wkrótce wyciągniemy z niej wnioski. MZK ma wygórowane żądania. Nic się nie zmieni, dopóki będzie zakładem budżetowym miasta. Trzeba czekać, gdy stanie się spółką, co wkrótce, jak słyszałem, ma nastąpić. Rynek komunikacyjny to ta sfera gospodarki, w której trzeba być wyjątkowo elastycznym.
Cytat: Przestaną jeździć po peryferiach Po artykułach w „Nowościach” toruński MZK zmieni trasę autobusu nr 36 tak, jak tego oczekują pasażerowie. Po apelach Czytelników „Nowości” Miejski Zakład Komunikacji zmieni trasę przejazdu autobusu nr 36. Wkrótce zaczną obowiązywać korekty na innych liniach.
Pierwszego stycznia zmienił trasy autobusów nr 11, 14 i 36 na Stawkach. „Jedenastka” zaczęła kursować w obie strony ulicami Łódzką, Hallera i Kniaziewicza. Autobusy nr 14 wróciły na stałą trasę sprzed robót kanalizacyjnych, czyli na ulice Kniaziewicza i Hallera. Linia nr 36 zaczęła kursy ulicą Andersa zamiast ulicami Armii Ludowej i Hallera.
I to ostatnie rozwiązanie wzbudziło wielkie protesty mieszkańców. Przedstawiali je za pośrednictwem „Nowości”.
- MZK odbiera mieszkańcom ulic Hallera i Armii Ludowej jedyny środek komunikacji łączący ich z centrum Torunia. Tyle się mówi i pisze o zrównaniu przywilejów mieszkańców lewo- i prawobrzeżnej części Torunia i, jak się okazuje, są to po raz kolejny puste słowa. Uważam, że autobus nr 36 powinien służyć mieszkańcom i jeździć po osiedlu, a nie kursować po peryferiach miasta, gdzie nikt z niego nie będzie korzystał - to jeden z głosów Czytelników.
- Trasa autobusu nr 36 przechodziła już wiele metamorfoz, które dało się jakoś przeżyć. Obecna jednak zmiana jest tak nielogiczna, że brak mi słów. Uważam, że poprzednia trasa przejazdu autobusu nr 36, która biegła ulicą Armii Ludowej i Hallera, była najbardziej sensowna. Blisko szkoły znajdowały się dwa przystanki (Kniaziewicza, Biała), z których korzystałam ja i moje dziecko oraz wiele innych osób i uczniów - to kolejna opinia.
Miejski Zakład Komunikacji na szczęście wysłuchał uwag pasażerów. Autobusy numer 36 od 1 lutego znów pojadą ulicami Hallera i Armii Ludowej, a dokładniej trasą: Łódzka-Andersa-Kniaziewicza (dodatkowy przystanek przed ul. Hallera)-Hallera-Armii Ludowej-Andersa.
Także od 1 lutego MZK w Toruniu zmieni trasy autobusów numer 11, 12, 14 i 36 w innej części lewobrzeżnego Torunia, a dokładnie w rejonie Dworca Głównego PKP.
Linie numer 11 i 14 - tak jak od lat autobusy numer 12 i 36 - w kierunku stacji Polskich Kolei Państwowych pojadą ulicą Kujawską. Wszystkie cztery linie nie będą nią kursować w stronę centrum Torunia. Pojadą bowiem ulicą Podgórską.
Na www.mzk-torun.pl pojawiły się nowe rozkłady obowiązujące od 1 lutego. I tak: 1) linia nr 19 wspólnie z liniami 21 i 30 na odcinku pl. Teatralny - Saturn będzie kursowała w takcie 10-minutowym; 2) linia nr 15 wydłużona do Rubinkowa II, częstotliwość generalnie co 9 minut, więc podobnie jak teraz; w szczycie porannym co 5-6 minut; 3) uruchomiona będzie nowa linia autobusowa nr 25 na trasie: RUBINKOWO CENTRUM - Łyskowskiego, Sz. Lubicka, Żółkiewskiego, Chrobrego (powrót Sobieskiego, Skłodowskiej-Curie, Wschodnią, Rydygiera), Przy Kaszowniku, Odrodzenia, al. Jana Pawła II, Kujawska (powrót Podgórską) - DWORZEC GŁÓWNY, częstotliwość: 25-35'; 4) linia autobusowa 35 jako linia miejska będzie kursowała: DWORZEC WSCHODNI - Żółkiewskiego, Szosa Lubicka - ODLEGŁA, częstotliwość: 40-75'; faktycznie linia będzie wyjeżdżać za granice miasta - krańcówkę będzie stanowił nowy przystanek "Odległa II"; 5) krańcówka linii 23 pozostaje na pl. Św. Katarzyny; w kierunku pętli Drwęca linia zatrzymywać się będzie przy Dworcu Miasto; częstotliwość stała co 30'; 6) nowa linia nr 43 z pl. Teatralnego trasą linii 36 (dodatkowo wjazd w Matejki) do Okrężnej i dalej Szosą Okrężną i Polną do nowej pętli "Przy Lesie"; częstotliwość 40'; 7) zlikwidowana zostaje pętla "Brzezina"; na trasie linii 43 powstaną dwa przystanki: "Bluszczowa" i "Orzechowa"; 8 ) wszystkie linie dzienne od Dworca Głównego w kierunku mostu będą kursowały ulicą Podgórską; linie nocne bez zmian - Kujawską w obu kierunkach; 9) zostanie uruchomiona linia autobusowa nr 24 na trasie: KONIUCHY - Legionów - Plac ToMiTo (powrót Sz. Chełmińską i Grudziądzką) - PLAC TEATRALNY; zatem linie 10 i 20 do pocięcia.
P.S. Bardzo ciekawe są odjazdy linii nr 30 z pl. Teatralnego w godzinach szczytu: 7 07. 41. 43*. 13 03. 08*. 48. 15 08. 40. 43*.
No muszę przyznać, że rozkład 23, pomimo wydłużenia czasu przejazdu, się poprawił! Nie ma radosnych, 40-minutowych dziur i rozwalonych końcówek minutowych... Przynajmniej tu mają plusa
P.S. Bardzo ciekawe są odjazdy linii nr 30 z pl. Teatralnego w godzinach szczytu: 7 07. 41. 43*. 13 03. 08*. 48. 15 08. 40. 43*. na zachodzie to jest dość często spotykane by rozładować tłok i zapewnić dojazd do/ze szkól lub na zmianę do/z pracy bo się nie opłaca na cały dzień wystawiać przeguba na linie. z tym ze "*" pewnie kursuje tylko w dni nauki szkolnej, mam racje??? chyba ze po drodze jest zakład pracy wtedy kursuje codziennie a "*" oznacza niskacz.
* to niska brygada. W przeciwnym kierunku odstępy między odjazdami są już większe.
A więc tak brakuje rozkładu tramwajów. A schemat jest teraz tragiczny :/ Wiele błędów: brakuje np. linii 36 na Okrężnej.
A może mi ktoś wyjaśni, dlaczego linia nr 43 jadąca przez cała Polną nie zatrzymuje się na żadnym przystanku? Np: Polna Chrobrego Kanałowa itd:
3) uruchomiona będzie nowa linia autobusowa nr 25 na trasie: RUBINKOWO CENTRUM - Łyskowskiego, Sz. Lubicka, Żółkiewskiego, Chrobrego (powrót Sobieskiego, Skłodowskiej-Curie, Wschodnią, Rydygiera), Przy Kaszowniku, Odrodzenia, al. Jana Pawła II, Kujawska (powrót Podgórską) - DWORZEC GŁÓWNY, częstotliwość: 25-35';
9) zostanie uruchomiona linia autobusowa nr 24 na trasie: KONIUCHY - Legionów - Plac ToMiTo (powrót Sz. Chełmińską i Grudziądzką) - PLAC TEATRALNY; zatem linie 10 i 20 do pocięcia. Co to w ogóle ma być?!
A może mi ktoś wyjaśni, dlaczego linia nr 43 jadąca przez cała Polną nie zatrzymuje się na żadnym przystanku? Np: Polna Chrobrego Kanałowa itd: Znów ta sama sytuacja. Czytaj ze zrozumieniem!
Seba: oszczedzanie wozokm a'la MZK Torun.
Pojawił się nowy rozkład tramwajowy dla linii 2, 3, 4. Linia 2 - dwa kursy, 3 - jeden i 4 + 11. Na szczęście nie widać zapowiadanych zmian na linii "jeden", czyli zwiększenie liczby kursów tylko do Reja.
Dodam ze już dziś na przystankach były nowe rozkłady, które będą obowiązywały dopiero w niedziele.
Zmiany w komunikacji od 1 lutego br. 29.01.2009.
Informacja o zmianach w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej od dnia 1 lutego br.
• Zlikwidowane zostaną linie miejsko - podmiejskie: 24, 25, 35, 37 • Zmodyfikowany zostanie przebieg dotychczasowej linii miejsko-podmiejskiej nr 23 • Wydłużona zostanie trasa linii 15 • Uruchomione zostaną nowe linie autobusowe: • Zmienione zostaną rozkłady jazdy tramwajów Od dnia 01 lutego 2009r:
1. Zlikwidowane zostaną linie miejsko - podmiejskie: - nr 24 na trasie Pl. Św. Katarzyny - Papowo, - nr 25 na trasie Dworzec Wschodni - Rogówko, - nr 35 na trasie Pl. Św. Katarzyny - Lubicz, - nr 37 na trasie Pl. Św. Katarzyny - Gronowo. - Zmodyfikowany zostanie przebieg dotychczasowej linii miejsko-podmiejskiej nr 23. Autobusy kursować będą w granicach administracyjnych miasta na trasie od Pl. Św. Katarzyny do pętli w Kaszczorku. W kierunku centrum autobusy pojadą ulicami. Turystyczną, Przy Skarpie, Szosą Lubicką, Żółkiewskiego, Chrobrego, Dobrzyńską, natomiast w drodze powrotnej ul. Warszawską, przez Dworzec Miasto PKP, Piastowską, Dobrzyńską, Sobieskiego, Żółkiewskiego i dalej bez zmian. Częstotliwość kursowania linii co 30 minut zostaje zachowana.
2. Zmienione zostaną trasy przejazdu linii autobusowych: - Autobusy linii nr 21 i 30 z Wapiennej i Os. Nad Strugą zamiast ul. Lubicką zostaną skierowane od Szosy Lubickiej przez Rubinkowo ulicami Jamontta - Dziewulskiego - Łyskowskiego - Rydygiera - Skłodowskiej-Curie - Sobieskiego - Dobrzyńska - Pl. Św. Katarzyny - Dąbrowskiego - Wały gen. Sikorskiego - Pl. Teatralny. Do obsługi linii nr 30 zostaną skierowane dwa dodatkowe autobusy. Częstotliwość kursowania tych linii zostanie zwiększona z 70 minut do 40 minut. Obie linie na wspólnym odcinku tras kursować będą przemiennie z częstotliwością co 20 minut. Na Placu Teatralnym autobusy linii nr 21 i 30 zatrzymywać się będą na przystanku linii nr 19. Pasażerowie posiadający bilety miesięczne oznaczone na linię nr 19 mogą korzystać z przejazdu autobusami linii nr 21 i 30 na trasie Plac Teatralny - Szosa Lubicka/Dziewulskiego.
- Wydłużona zostanie trasa linii nr 15. Autobusy obecnie kursujące do ul. Łyskowskiego na Rubinkowie I po zmianie kursować będą do pętli Rubinkowo II. Od Rubinkowa I do pętli pojadą ulicą Dziewulskiego - powrót ul. Dziewulskiego i Łyskowskiego do Szosy Lubickiej i dalej bez zmian. Do obsługi linii zostanie skierowany dodatkowy autobus. Częstotliwość kursowania linii nie ulegnie zmianie.
- Zmienione zostaną trasy przejazdu linii autobusowych nr 11, 12, 14 i 36 w rejonie Dworca Głównego PKP. Z kierunku centrum autobusy kursować będą ul. Kujawską (przy Dworcu), a w kierunku centrum ul. Podgórską. Zmiana ta podyktowana jest usprawnieniem przejazdu poprzez ominięcie zatorów drogowych przy ul. Kujawskiej.
- Autobusy linii nr 36 kursujące na trasie Kluczyki - Brzezina będą kończyć bieg na pętli Okrężna i nie będą wjeżdżać w ulice Matejki i Bema. Zmieniony zostanie przebieg tej linii na Osiedlu Stawki, gdzie autobusy pojadą ulicami Łódzką, Andersa, Kniaziewicza (dodatkowy przystanek przed ul. Hallera), Hallera i Armii Ludowej do Andersa i dalej do pętli przy Kluczykach. Obsługę komunikacyjną Os. Brzezina i Os. Bema przejmie nowa linia nr 43.
3. Uruchomione zostaną nowe linie autobusowe: - Nr 24 na trasie Koniuchy – Pl. Teatralny ulicami Legionów, Grudziądzką, Pl. To-Mi-To, Uniwersytecką, Wały gen. Sikorskiego, Al. Solidarności – powrót Grudziądzką i Legionów. Linię obsługiwać będzie w 1 autobus od poniedziałku do piątku z częstotliwością co ok. 25 min. w godzinach 7.00-9.30 i 14.00 – 17.30. - Nr 35 na trasie Dworzec Wschodni – Odległa ulicami Żółkiewskiego, Szosą Lubicką, Odległą. Linię obsługiwać będzie 1 autobus we wszystkie dni tygodnia z częstotliwością co ok 50 min. - Nr 25 na trasie Dworzec Główny – Rubinkowo ulicami Podgórską, mostem Piłsudskiego, Al. Jana Pawła II, Czerwoną Drogą, Odrodzenia, Przy Kaszowniku, Sobieskiego, Skłodowskiej-Curie, Rydygiera, Łyskowskiego - powrót Szosą Lubicką, Żółkiewskiego, Chrobrego. Linię obsługiwać będą 2 autobusy z częstotliwością co 30 minut. - Nr 43 na trasie Pl. Teatralny - Os. Przy Lesie ulicami: Czerwoną Drogą, Kraszewskiego, Matejki – Bema, Fałata, Sienkiewicza, Gagarina, Szosą Okrężną, Polną. Linię obsługiwać będzie jeden autobus małopojemny we wszystkie dni tygodnia z częstotliwością co ok. 40 minut.
4. Zmienione zostaną rozkłady jazdy tramwajów: - tramwaje linii nr 2 kursować będą z częstotliwością co 24 minuty, - tramwaje linii nr 3 kursujące dotychczas do ul. Reja będą dojeżdżać do Merinotex-u w godzinach szczytu z częstotliwością co 24 minuty, - tramwaje linii nr 4 w godzinach od 7.00 do 16.00 zwiększą częstotliwość kursowania z 22 minut do 13 – 17 minut (2 dodatkowe składy tramwajowe).
Na wspólnych odcinkach tras tramwajowych odjazdy będą koordynowane, a częstotliwość kursowania w godzinach szczytu wyniesie od 5 do 11 minut.
Jednocześnie informujemy, że od 1 lutego będzie można korzystać z biletów miesięcznych imiennych na wszystkie linie dzienne w granicach administracyjnych miasta w cenie 76 zł za bilet normalny i 41 zł za bilet ulgowy.
Od dnia 13 lutego 2009r: Wprowadzone zostaną nowe rozkłady jazdy linii nocnych nr 01 i 02. Zmiany polegają na zwiększeniu częstotliwości kursowania w dni wolne (soboty i niedziele) – odjazdy na trasie Pl. Teatralny - Os. Na Skarpie odbywać się będą co 30 min.
Od dnia 01 marca 2009r: Wprowadzone zostaną kolejne zmiany rozkładów jazdy linii nr 10, 11 i 20 polegające na zwiększeniu liczby kursów.
Wszystkie zmiany będą na bieżąco monitorowane i analizowane. W uzasadnionych sytuacjach zostaną wprowadzone odpowiednie korekty.
Nowe rozkłady jazdy linii tramwajowych nr 2, 3 i 4 oraz linii autobusowych nr 15, 19, 21, 23, 25, 30, 35, 36 i 43 ważne od 1 lutego br. dostępne na stronie internetowej www.mzk-torun.pl w formacie pdf. http://mzk-torun.pl/index..._lutego_br.html
A więc powiem tak. nocny takt 30 minutowy na trasie plac teatralny - skarpa to mi się bardzo podoba . Przydałoby się więcej kursów do Grębocina (granice admin.). Na linii 24 będe pewnie wyjazdowe i zjazdowe kursy linii 19, 21 i 30. Ogólne zmiany oceniam na 4+.
Rozkład linii 25 został przygotowany wedle najlepszych wzorców tworzenia rozkładów MZK Toruń: http://picasaweb.google.c...feat=directlink Na 35 jeździ edik, frekwencja 0-2 osoby.
Linią 43 na os. Przy Lesie nawet ktoś jeździ, np. 7 osób wysiadło z przyjazdu wozu ok. godz. 14:00.
Część MAN-ów nie miało wgranych nowych ustawień wyświetlaczy, przez co kursowały z dyktami.
Na placu Teatralnym komuś się przez noc nudziło, skutkiem czego był brak rozkładów na przystankach 32, 38 i 43. Tym samym pierwszy rozkład 43 zdążył powisieć sobie tylko kilka godzin :/ .
Kurs 17:05 połowa zajętych miejsc jednak większość wysiadła na Matejki.
Wczoraj kursem linii 43 o godz. 16.25 z Teatralnego jechały dwie osoby. Ta linia powinna dojeżdżać do dw. głównego (gdyby nie te korki).
Na 38 dziś jeździła jakaś 120-ka. Na 4 skład. Wg nowego rozkładu tramwajowego, w ciągu 2+4 mamy 6-7 kursów na godzinę (oczywiście raz się czeka 5, a czasami 10 minut), a na 1 5-6 kursów. Ktoś rozumie koncepcję?
W poniedziałek na 4 były dwa składy (żelazko i 219+220).
Pasażerowie z Lubickiej zostali w sumie nieźle wykiwani przez MZK - usunięto im 21, 23 i 30, natomiast w zamian nic nie dodano linii nr 1.
Na 38 dziś jeździła jakaś 120-ka. Na 4 skład. Wg nowego rozkładu tramwajowego, w ciągu 2+4 mamy 6-7 kursów na godzinę (oczywiście raz się czeka 5, a czasami 10 minut), a na 1 5-6 kursów. Ktoś rozumie koncepcję? A jeszcze do tego dochodzi 3 ;/
A może mi ktoś wyjaśni, dlaczego linia nr 43 jadąca przez cała Polną nie zatrzymuje się na żadnym przystanku? Np: Polna Chrobrego Kanałowa itd: Znów ta sama sytuacja. Czytaj ze zrozumieniem!
A czego niby nie przeczytałem?Jakoś nic nie widze! Autobus jedzie przez prawie całą Polną a zatrzymuje się tylko na orzechowej???
Znowu nie przeczytałeś trasy ... Pętla linii 43 jest przed skrzyżowaniem z Szosą Chełmińską, więc autobus jadący od Szosy Okrężnej ma po drodze tylko przystanek "Orzechowa". Spojrzyj sobie na lokalizację pod mapką z tej foty: http://phototrans.eu/14,298330,0.html .
Spojrzyj sobie na lokalizację pod mapką z tej foty: http://phototrans.eu/14,298330,0.html . Za wysoki poziom trudności Trzeba mu było podać link do schematu ze strony MZK.
A więc tak co do linii 25 mogliby zrobić którąś z dwóch wymienionych poniżej moich propozycjii: 1. Przesunąc odjazdy o jakieś 7 minut 2. Od dworca wschodniego do Odrodzenia przez Kościuszki i Grudziądzką ;]
Na linii 24 nie widziałem narazie więcej niż 7 osób, natomiast na linii 43 zawsze widze przynajmniej w połowie zapełniony autobus. Czy ktoś wie jak wygląda frekwencja na linii 35
Żeby pojechać autobusem, trzeba się nalatać Marcin Behrendt
Pasażerowie narzekają na nowy rozkład jazdy MZK. Mieszkańcy Rubinkowa I nie mogą dojechać autobusem linii nr 15 na Bielany, a pasażerowie PKP muszą biegać z ciężkimi bagażami wokół dworca głównego do przystanków na ul. Podgórskiej
Pasażerowie nie są zadowoleni z części zmian tras autobusów. Miejski Zakład Komunikacji od lutego poważnie zmienił rozkład jazdy swoich autobusów. Zniknęły z niego wszystkie kursy podmiejskie, a wielu liniom zmodyfikowano trasy przejazdu. Taki los spotkał popularną wśród torunian "piętnastkę". Autobusy zamiast skręcać w ul. Łyskowskiego i dojeżdżać do Szosy Lubickiej, kursują ul. Dziewulskiego do pętli. Dopiero w drodze powrotnej wracają na starą trasę. Po zmianie torunianie mieszkający w pobliżu przystanku Rubinkowo Centrum nie mogą bezpośrednio dojechać tym autobusem na Bielany. - Pasażerowie muszą wysiąść na pętli, po pięciu minutach wsiąść ponownie do tego samego autobusu i kupić drugi bilet - twierdzi nasz czytelnik Zbigniew Szalbot. - To jakieś nabijanie w butelkę.
Pasażerów dziwi też to, że "piętnastka", jadąc w kierunku centrum, przejeżdża obok przystanku Manhattan i nie zatrzymuje się na nim. Staje dopiero za zakrętem, zabierając mieszkańców z ul. Łyskowskiego. - Wiele osób wsiadałoby do tego autobusu - mówi czytelniczka "Gazety". - Przecież wjazd w zatoczkę zająłby mu kilkanaście sekund. A tak pasażerowie się denerwują, bo widzą przejeżdżający autobus, do którego nie mogą wejść.
Władze miejskiego przewoźnika twierdzą, że mieszkańcy Rubinkowa nie powinni narzekać. - Z tej dzielnicy kursuje tak dużo różnych linii, że bez problemu można bezpośrednio dojechać w każdy rejon naszego miasta - tłumaczy Krzysztof Przybyszewski, kierownik działu programowania i kontroli ruchu MZK. - Pasażerowie potrzebują czasu, by się do nich przyzwyczaić. Po zmianie rozkładu jazdy odbieramy mnóstwo sygnałów od mieszkańców. Wszystkie przeanalizujemy i wyciągniemy wnioski.
Podróżującym koleją nie podobają się też zmiany tras przejazdów autobusów kursujących przy Dworcu Głównym PKP. Przypomnijmy, od 1 lutego wozy linii nr 11, 12, 14 i 36 z centrum miasta jadą ul. Kujawską, a w przeciwnym kierunku - ul. Podgórską. Dzięki tej zmianie mają ominąć korki na ul. Kujawskiej. - Fajnie, że myślą o korkach, ale jak dojść na ten przystanek z dworca? - pisze na internetowym forum "Gazety" yavanna86.
- Wozy omijają korki, a pasażerowie idą pieszo - dodaje na tym samym forum x2p. - Aby łatwo dostać się z dworca PKP na ul. Podgórską, trzeba latać - nie jest łatwe życie pasażera.
Mimo narzekań pasażerów, szefostwo miejskiego przewoźnika broni nowej lokalizacji przystanków. - Mieszkańcy Podgórza, Stawek i Czerniewic chwalą to rozwiązanie - twierdzi Przybyszewski. - Mówią, że wreszcie szybko dojeżdżają do centrum. A pasażerowie PKP mogą ruszyć spod dworca jednym z trzech autobusów: "22", "25", "27" i na pl. Rapackiego przesiąść się w inny wóz lub przejść się na ul. Podgórską i pojechać bezpośrednio.
marcin.behrendt@torun.agora.pl
Źródło: Gazeta Wyborcza Toruń
http://miasta.gazeta.pl/t...ie_nalatac.html
Podróżującym koleją nie podobają się też zmiany tras przejazdów autobusów kursujących przy Dworcu Głównym PKP. Czego by nie zrobić, to zawsze znajdzie się jakiś malkontent, który będzie marudził... Jak za daleko na przystanek, to do taksówek bliżej mają.
Władze miejskiego przewoźnika twierdzą, że mieszkańcy Rubinkowa nie powinni narzekać. - Z tej dzielnicy kursuje tak dużo różnych linii, że bez problemu można bezpośrednio dojechać w każdy rejon naszego miasta - tłumaczy Krzysztof Przybyszewski, kierownik działu programowania i kontroli ruchu MZK. - Pasażerowie potrzebują czasu, by się do nich przyzwyczaić. Po zmianie rozkładu jazdy odbieramy mnóstwo sygnałów od mieszkańców. Wszystkie przeanalizujemy i wyciągniemy wnioski.
To co pogrubiłem to dla mnie jest odpowiedź żałosna :/ Zresztą wielu uczniów gimnazjum nr 8 (przystanek Rubinkowo Centrum) jeździ 15 i teraz MZK zapewnia spacer krajoznawczy po rubinkowie.
[quote="karol_12"]Czego by nie zrobić, to zawsze znajdzie się jakiś malkontent, który będzie marudził... Jak za daleko na przystanek, to do taksówek bliżej mają.[/quote]
No, stary, nie mow, ze Ci takie pranie mozgu zafundowano w MZK. Widziales, ile studentow z dworca chodzilo na 11 i 36? Widziales, w jakim stanie jest drugi wiadukt, pod ktorym trzeba przejsc na obecny przystanek? Nikt ze wzrostem powyzej 160 cm nie przejdzie bez zginania karku. Do tego plecaki, bagaze i podroz zarosnieta sciezka.
Oczywiscie, ze coraz wiecej ludzi korzysta z taksowek. Tylko czy o to chodzi w zapewnianiu komunikacji publicznej w miescie? "To jest moj zaklad, albo sie pasazerowie przyzwyczaja, albo niech wsiadaja w taksowki"...
Sorki, ale jako osoba regularnie jezdzacej pociagiem z Glownego od poczatku ocenialem fatalnie te zmiane.
Pozdrawiam
ocenialem fatalnie
A jak oceniasz to, że 11,36 itp. jezdziły opóznione z 30-40 minut, tylko po to, byś łaskawie miał blisko z tyłkiem do autobusu ? Proszę Cię, takie gadanie, że autobus mam za daleko, też już nudne jest. Może zaproponujemy by wybudowali przystanki przy peronie...
Moim skromny zdaniem, ta zmiana ma swoje +/-. Plusem jest to ze autobusy nie stoją w korku a minusem jest dostęp do przystanku na Podgórskiej który jest bardzo trudny. A rozwiązaniem tego problemu jest zbudowanie tunelu który by prowadził do ul. Podgórskiej i dzięki temu rozwiązaniu można zlikwidować "śmieszne" przejście dla podróżnych z rogatkami między peronem 1 i 2.
Żadnego prania mózgu nie było. Po prostu każdy pasażer by chciał mieć przystanek pod nosem i najlepiej jeszcze, by z tego miejsca mógł dojechać bezpośrednio w każdy punkt miasta. A tak się po prostu nie da - od realizacji takich zachcianek są taksówki.
Fakt, przejście pod wiaduktem jest fatalne (sam z niego czasem korzystam), ale lepsze wg mnie to, niż czekanie na autobus, który nie wiadomo czy przyjedzie za 5, czy 30 minut...
Odniosę się jeszcze do głosów na temat trasy linii 15. Z Rubinkowa I na Bielany można dojechać liniami 26, 34 i 40, a do centrum linią 25, która jeździ tak jak 15 poprzednio. Bilety sieciowe staniały, więc w czym problem?
przejście dla podróżnych z rogatkami między peronem 3 i 4 1. i 2.
Ja tam chodzę przez dziurę w płocie
Śmieszne jest to, że w mieście wielkości Torunia, dworzec główny nie ma podziemnego przejścia między peronami i porządnie zagospodarowanego terenu wokół (łącznie z miejscem dla komunikacji miejskiej).
Naocznie widziałem, jak żeś tam latał przez tą dziurę A czy jest w ogóle w jakichś planach zrobienie przejścia pod całym dworcem, łącznie z dojściem na ten magiczny przystanek "za płotem"? To by rozwiązało cały problem i nikt by już nie narzekał. Bo to nie jest normalne, że przystanek jest kilkadziesiąt metrów od peronu, a trzeba do niego dojść... yyy... dziesięć razy tak daleko? W najlepszym razie...
Plany niby były, ale jak na razie, na nich sprawa się zakończyła.
15 w kierunku Okrężna prawdopodobnie będzie stawać na przystanku Rubinkowo Centrum. Rozkład będzie przeniesiony z Łyskowskiego. Prawdopodobnie.
15 w kierunku Okrężna prawdopodobnie będzie stawać na przystanku Rubinkowo Centrum. Rozkład będzie przeniesiony z Łyskowskiego. Prawdopodobnie. A co z przystankiem Manhattan
A co z przysatnkiem Manhattan W takim wypadku powinna 15 się już tam zatrzymywać.
Na 39 pojawił się nowy kurs o godzinie 7:32 ozanczony literą Ś, czyli kurs wykonywany do ul. Ślaskiego ,jest on tylko w dni nauki szkolnej.
Pasażerowie tracą czas i pieniądze Spora grupa pasażerów autobusów nr 15 protestuje przeciw zmianie trasy pojazdów na Rubinkowie
Pasażerowie autobusów nr 15 w Toruniu są niezadowoleni ze zmiany ich trasy na Rubinkowie. Ponad 50 osób podpisało się pod listem protestacyjnym.
Ten przystanek autobusowy położony przy skrzyżowaniu Szosy Lubickiej i ulicy Leszczynowej ma strategiczne znaczenie Fot. Jacek Smarz
Przypomnijmy, że do 1 lutego autobusy nr 15 jadące od Szosy Okrężnej kończyły kursy przy ulicy Łyskowskiego, pod klubem Rubin. Nowe rozpoczynały dalej, jadąc ulicą Łyskowskiego do Szosy Lubickiej. Tu obierały kierunek na pętlę przy Szosie Okrężnej.
Od półtora tygodnia kursy linii nr 15 zostały wydłużone od ulicy Łyskowskiego ulicą Dziewulskiego do pętli na Rubinkowie II. W kierunku Szosy Okrężnej autobusy jadą ulicami Dziewulskiego i Łyskowskiego do Szosy Okrężnej. W ten sposób jednym kursem „piętnastki” spod Rubina nie można już dotrzeć na Bydgoskie Przedmieście.
- Mieszkańcy, a prze- de wszystkim osoby pracujące na Rubinkowie I nie mają możliwości bezpośredniego dojazdu na ulice Kraszewskiego i Fałata, tak jak to było przed zmianą - czytamy w liście protestacyjnym pasażerów wysłanym do Miejskiego Zakładu Komunikacji.
Podkreślają, że teraz muszą przejść dwa przystanki na ulicę Łyskowskiego, w pobliże stacji benzynowej BP. Mogą też jechać na pętlę na Rubinkowie II i czekać, aż autobus nr 15 zacznie nowy kurs lub od razu spod Rubina jechać w kierunku Bydgoskiego Przedmieścia np. autobusem nr 19 i przesiąść się na „piętnastkę” na przystanku przy Garbatym Mostku. To oznacza jednak większe koszty podróży.
- Tracimy czas i pieniądze - podkreślają pasażerowie i dodają, że zmiana skomplikowała podróż uczniom szkół na Rubinkowie I oraz pacjentom znajdującego się na tym osiedlu Miejskiego Ośrodka Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży.
Miejski Zakład Komunikacji nie rozważa jednak możliwości powrotu do trasy linii nr 15 sprzed 1 lutego. Nie widzi także szansy na taką jej korektę, by autobusy w obie strony kursowały przez Rubinkowo I i II ulicami Rydygiera, Łyskowskiego i Dziewulskiego z ominięciem Szosy Lubickiej.
- Do przejścia z okolic klubu Rubin na przystanek przy Łyskowskiego przy BP jest 250 metrów - mówi Krzysztof Przybyszewski z MZK. - Linia nr 15 musi kursować Szosą Lubicką ze względu na przystanek przy Leszczynowej. To miejsce, gdzie do „piętnastki” przesiadają się pasażerowie linii miejsko-podmiejskich oraz PKS.
Cięzko jest puścić 15 przez przystanek ,,Rubinkowo centrum'' i potem na Lubicką Szkoda gadać na to nasze MZK.
Rozwiązanie starej wersji 15 z normalnym rozkładem na 19 było po prostu najlepsze.
- Linia nr 15 musi kursować Szosą Lubicką ze względu na przystanek przy Leszczynowej. To miejsce, gdzie do „piętnastki” przesiadają się pasażerowie linii miejsko-podmiejskich oraz PKS.
Serio on ma racje? A spowrotem to niby gdzie oni się z 15 przesiadają na te linie? Przecież pasażerowie PKS i linii M-P mogą na Lubickiej przesiadać się na 22, 31, 29 - doskonały dojazd do centrum, a jeśli chodzi o Bydgoskie to przecież są tramwaje i 1 i 4. Można też wysiąść przy pętli Rubinkowo II i jechać 19, 26, 34 tudzież właśnie ową 15. Na Leszczynowej zostaje 25, halo czy tego pana strategii uczyli radzieccy wodzowie? Jeśli ma być jakaś platforma przesiadkowa to z całym szacunkiem, ale nie na Leszczynowej - brak predyspozycji.
Trasa 21 i 30 okazała się kiepskim rozwiązaniem. Część osób przepuszcza te autobusy na Pl. Św. Katarzyny i na Placu Teatralnym, czekając na linie 19....
Trasa 21 i 30 okazała się kiepskim rozwiązaniem. Część osób przepuszcza te autobusy na Pl. Św. Katarzyny i na Placu Teatralnym, czekając na linie 19... Bo ludzie są ciemni.
Na pl. Św. Katarzyny to rozumiem, że przepuszczają, bo dotychczas na liniach 21 i 30 zmiana szyfru kasowników była na Teatralnym, więc wsiadając na Katarzyny można było dojechać tylko do Teatralnego. Na 19-ce zmiana szyfru była już na pl. Św. Katarzyny i na jednym bilecie można było aż do Rubinkowa II dojechać. Nie wiem jak jest teraz.
Z tym, że przepuszczają te jadące z Placu Teatralnego w kierunku: Nad Strugą/Wapienna
Po głębszym przemyśleniu stwierdziłem, że przecież wszystkie trzy linie (19, 21, 30) w kierunku Rubinkowa zatrzymują się na tym samym przystanku (przy CKU). Więc jednak ludzie ciemni są albo MZK ma za słabą informację pasażerską
Po głębszym przemyśleniu stwierdziłem, że przecież wszystkie trzy linie (19, 21, 30) w kierunku Rubinkowa zatrzymują się na tym samym przystanku (przy CKU). Więc jednak ludzie ciemni są albo MZK ma za słabą informację pasażerską Z tym, że bardziej opłaca się wsiąść w 21 lub 30, ponieważ nie trzeba jechać przez Plac Teatralny.
Z nieukrywanym zadowoleniem przyjalem fakt, ze wraz w wprowadzeniem 24 nie zmodyfikowano rozkladow 10 i 11-tki. Jest wiec szczytowe odciazenie na odcinku do Pl. Teatralnego.
43 zapelniona roznie, od kilku osob w Ediku, do pelnego autobusu.
Informacja pasazerska umarla wraz z namnozeniem sie linii. Byl juz podnoszony brak schematow na przystankach ze wzgledu na brak miejsca. Dodam, ze ze wzgledu na brak miejsca nie ma czesto takze numerow zatrzymujacych sie linii i rozkladow (np. brak 36-tki na Kraszewskiego w kier. Okreznej). http://mzk-torun.pl/index.php/sondaz.html Sondaż dotyczący zmian w rejonie dworca głównego.
Wracajac do zmian przy dw. Glownym, bez problemu da sie zauwazyc, ze pasazerowie wola dymac na pl. Armii Krajowej, niz do nowego (cudownego) przystanku w zespole dw. Glowny. http://mzk-torun.pl/index.php/sondaz.html W tej chwili pod powyższym adresem mieści się sondaż dotyczący zmian wprowadzonych na liniach 15 i 25.