ďťż
Katalog wyszukanych fraz
The miomir show

Dziś na 2 jeżdzi skład 235+271(na dwóch patykach).
Foto: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-189434.html


Dziś żelazko wyjedzie ok. 13.30 na linie nr.2.
a miał jeździć na 1 cały czas
co jest
a miał jeździć na 1 cały czas
co jest już tydzień temu w Nowościach było napisane że będzie obsługiwał wszystkie linie


a miał jeździć na 1 cały czas
co jest już tydzień temu w Nowościach było napisane że będzie obsługiwał wszystkie linie

Szczególnie często będzie widziany na 3
moze i tak ja czytam tylko Wyborczą bo jest lepsza i tansza
także sie nie kloce o to gdzie ma jeżdzić ale moim zdaniem powinien nowy tram jezdzić gł na 1
Dziś żelazko wyjedzie ok. 13.30 na linie nr.2.
O 16 "żelazko" stało w hali, wiec dziś chyba już nie wyjedzie.
przed chwila moja mama do mnie dzwonila powiedzieć że żelazko jeżdzi na ,,2"
Dziś żelazko śmiga na linii nr. 4.
Dziś żelazko śmiga na linii nr. 4.
Czyli jednak to będzie prawdą to co bylo napisane w Nowściach, że ma jeździć na wszystkich liniach
Dwie rzeczy mnie zdziwiły:
- brak jakiejkolwiek informacji wewnątrz "żelazka" o linii i trasie (czy tak trudno zamontować uchwyty na "korale" na tylnej ściance wyświetlacza bocznego?),
o braku systemu informacji dźwiękowej nie wspomnę, że jej nie będzie wiadomo było już wcześniej ze specyfikacji przetargu na części do tej modernizacji;
- siedzenia firmy Ster z wytłoczonym logo "MAN-a" z tyłu (co na to firma MAN?);
Dwie rzeczy mnie zdziwiły: - siedzenia firmy Ster z wytłoczonym logo "MAN-a" z tyłu (co na to firma MAN?); Te siedzenia dostali od Mana za free
- brak jakiejkolwiek informacji wewnątrz "żelazka" o linii i trasie (czy tak trudno zamontować uchwyty na "korale" na tylnej ściance wyświetlacza bocznego?),
To jest największy skandal. Mogli już zostawić dechy. Chociaż było wiadomo dokąd się jedzie.
- brak jakiejkolwiek informacji wewnątrz "żelazka" o linii i trasie (czy tak trudno zamontować uchwyty na "korale" na tylnej ściance wyświetlacza bocznego?),
To jest największy skandal. Mogli już zostawić dechy. Chociaż było wiadomo dokąd się jedzie.
Albo zamontować wyświetlacze wzorem z naszych autobusów na ktorych jest informacja o biletach ulgowych oraz trasa przejazdu. Ale to tylko niestety marzenia
Jestem tu nowy i w Toruniu także bo co niedawno sie wprowadziłem do kuzyna
Ale zgodzę się z kolegami z forum co do nowego tramwaju bo miałem okazję dziś nim jechać i przyznam się ze jesli chodzi o informacje dla pasażerów to jest to skandal żeby taki tramwaj nie miał żadnych tablic bądz informacji głosowych
pod tym kątem wole many bo jest i wyświetlacz i informacja głosowa a dla mnie to ważne bo dopiero poznaje Toruń i jego KM
Np jechałem dziś do miasta 4 właśnie tym nowym tramem i co musiałem pytać pasażerów gdzie wysiąść < mimo że kuzyn mi trochę pomógł > Albo wracałem dziś po południu z Bielan i fakt jechałem manem fajnie było + informacja dzwiękowa i wiz < wyswietlacz>
ale mimo to wysiadłem za wcześnie ponieważ na Żwirki i Wigury jest remont i bus jezdzi objazdem i musiałem isc z kapcia 2 przystanki

→Konto zakłada się w banku -mod.
Czyli jednak to będzie prawdą to co bylo napisane w Nowściach, że ma jeździć na wszystkich liniach No nie wiem czy prawda, na "trójce" żelazka nie zobaczysz.
Dzisiaj, ok. godziny 14.30 dwójka jadąca w stronę Elany skręciła w Reja. Dodatkowo jechała na dwóch tyczkach (zdaje się, że 235+271)
Było zablokowane torowisko na pl. Niepodległości (Os. Młodych). Więcej w wątku o kolizjach i wypadkach.
Ten nietypowy skład widuję wyłącznie na linii 2.
W wagonie 225 wstawiono automat biletowy - prawdopodobnie któryś ze składu 262+263.
Dziś (okolo 10.15) na ulice Torunia z zajezdni tramwajowej wyjechał wóz techniczny 102.
Wczoraj 235+271 śmigał na dwóch patykach i nie jest to pierwszy raz kiedy ten skład jedzie na dwoch patykach. Mam pytanie dlaczego ten skład często jeździ na dwóch patykach ??
Bo ponieważ nie ma połączenia kablem Wysokiego Napięcia pomiędzy wozami...

→Zdecyduj się, albo bo, albo ponieważ -mod.
Wczoraj 235+271 śmigał na dwóch patykach i nie jest to pierwszy raz kiedy ten skład jedzie na dwoch patykach. Mam pytanie dlaczego ten skład często jeździ na dwóch patykach ??

Nie wiesz, że trzeba oszczędzać gdzie się da? No to kable sprzedali, i teraz jeżdżą na dwóch patykach . Ponoć w żelazku prąd przesyłany jest przez światła tylnie(w przypadku przedniego wagonu) i przednie(w drugim). Tak bezprzewodowo i oszczędnie
Wczoraj 235+271 śmigał na dwóch patykach i nie jest to pierwszy raz kiedy ten skład jedzie na dwoch patykach. Mam pytanie dlaczego ten skład często jeździ na dwóch patykach ??
. Ponoć w żelazku prąd przesyłany jest przez świateł tylnich(w przypadku przedniego wagonu) i przednich(w drugim). Tak bezprzewodowo i oszczędnie
Nie zrozumiałem Twoje wypowiedzi...

Nie zrozumiałem Twoje wypowiedzi...

Nie ważne. Ale tak na serio to ja też się zdziwiłem jak go widziałem. Może wtyczki im nie pasują. Albo coś podobnego.
Kabel WN to ten kabel co ciągnie się od dachu do dachu, że tak powiem zwisa sobie...Specjalnych Wtyczek to tam nie potrzeba...
Dziś zima zaskoczyła. Rano motorniczy mieli problemy z dotarciem na czas, po przez śliskość torów. Według informacji moich znajomych problemy były Przy Kaszowniku i przy Dworcu Wschód (tramwaje nie mogły się "wspiąć" po wzniesieniu). Czy jeszcze gdzieś wystąpiły takie problemu np. Dworzec Miasto?
Poza tym tramwaje jeździły z mniejszą prędkością.
Dziś na 4 jeździ skład 266 - 267.
W ogóle na czwórce składy jeździły nawet 11 listopada.
Z powodu remontu toru wjazdowego do zajezdni trzy rezerwowe składy stały na pętli Wschodnia.
Foto: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-204237.html
Paweł nie rezerwowe, tylko 3 solówki z linii nr 3 i szczytówka z jedynki. W godzinach szczytu nie było żadnego z tych wagonów
Paweł nie rezerwowe, tylko 3 solówki z linii nr 3 i szczytówka z jedynki. W godzinach szczytu nie było żadnego z tych wagonów
Tomaszu ja pisałem o wagonach które stały/stoją na Wschodniej
Kurde no tak. Nie przeczytałem uważnie i jeszcze Twoja fotka z Bydgoskiej mnie zasugerowała
Wczoraj na 3 jeżdził skład w postaci 266+267, czyżby prognozy się sprawdzają i ujrzymy na 3 żelazko
Na 3 jak sama nazwa wskazuje, powinny jeździć potrójniaki.
Dziś na 3 skład #221+222, ale za dużo ludu to nim nie jechało. Widziany na Uniwersyteckiej.
Skład 235+271 jeździ już na jednym patyku.
Nie wiem od jak dawna, ale możliwe są już zjazdy do zajezdni ulicą Sienkiewicza od Bydgoskiej. Nie ma na razie wjazdu w Bema i Broniewskiego.
Nie wiem od jak dawna

1,5 tygodnia czy coś koło tego
Czy się nie mylę? 270 ma przetwornicę statyczną??
Czy się nie mylę? 270 ma przetwornicę statyczną??

Już dawno takową posiada.
Skład 235+271 jeździ już na jednym patyku.
271 jeździ już solo, dzisiaj na linii 4:

Jako skład kursuje 260 - 261.
Wóz 232(232+233) jeździ solo.
O godzinie 23:20(kierunek Reja) na linii nocnej 1N jechał skład a o 1:20(kierunek Olimpijska) solówka.
Foto: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-211918.html
O godzinie 23:12(kier. Olimpijska) na linii 1N jechał skład, mimo zapowiedzi obydwa wagony były zapalone.
Skład 260+261, oba wagony zapalone.
Skład 260+261, oba wagony zapalone.
A drugi miał być zgaszony. Pierwszy post w 2008 roku gratki Krzysztof.
Skład 260+261, oba wagony zapalone.
A drugi miał być zgaszony. Pierwszy post w 2008 roku gratki Krzysztof.

A dziękuje, a w nagrodę chce buziaka od Marii.
Drugim kursem w tramwaju jechalo 0 osób.. i po co tu skład?
W hali głównej stoi zrobiony po wypadku skład 262 - 263. Wczoraj miał nakładaną nową wersję reklamy.
Dziś widziałem żelazko jak jeździło na tylnym patyku... Czemuż to...
Skład 266+267 ponownie rozdzielony.
Wagon 267 kursuje dzisiaj na linii 4.
Rozpoczęla się NB składu 242+243.
Cytat: Skład 260+261, oba wagony zapalone.

A jechała za nimi straż pożarna?
Dziś okolo 16:00 na ulicy Sienkiewicza widziałem wóz 266 na jeździe próbnej.
Wagon #261 znów kursuje solo, pewnie 260 też.
Skład 254+255 (linia 1) na drugim patyku.
Prawie byłem świadkiem ściągania pierwszego i podnoszenia drugiego przez motorniczego na przystanku Wyszyńskiego około 13-tej.
Dziś po godzinie 16 na ulicy Sienkiwicza pasażerowie z 235(linia 4) przesiadali się do 267. Czy ktois wie co się stało
Dziś po godzinie 16 na ulicy Sienkiwicza pasażerowie z 235(linia 4) przesiadali się do 267. Czy ktois wie co się stało
Podmiana wozu.
Dziś 268 kursuje solo.
Dziś 268 kursuje solo.
Kolejny skład rozdzielony...
W tym roku rozdzielono już 260+261, 266+267, ale te wagony jeździły jako składy w ostatnich latach tylko w 2007, natomiast 268 z 269 jeździły razem chyba od zawsze, najstarsze zdjęcie na http://transport.wroc.biz/ tego składu pochodzi z 1996 roku:
Dziś 268 kursuje solo.
Kolejny skład rozdzielony...
W tym roku rozdzielono już 260+261, 266+267, ale te wagony jeździły jako składy w ostatnich latach tylko w 2007, natomiast 268 z 269 jeździły razem chyba od zawsze, najstarsze zdjęcie na http://transport.wroc.biz/ tego składu pochodzi z 1996 roku: [url=http://www.phototran...550.jpg]Obrazek[/URL]
Rozłączyli je na czas naprawy wozu 269 po wykolejeniu więc może jeszcze będą razem jeździć.
Właśnie miałem o tym napisać, bo przejrzałem zdjęcia wagonu 269, jest też tam takie, na którym te dwa wagony już są solo

Są solo, ale wydaje mi się, że to po kolizji rozłączyli żeby łatwiej było wagon z powrotem na tory wstawić.
No o to mi chodzi, nie zauważyłeś buźki z przymrużonym okiem?
Faktycznie, nie zwróciłem na nią uwagi. Już rozłączony był też podczas ostatniego wykolejenia (i pewnie innych jakie miał) - tyle, że na fotach tego nie widać. Później go ponownie złączyli żeby zjechał do zajezdni.
228+229 zjeżdżał do zajezdni na patyku z wagonu 229. Na dowód mam zdjęcie, ale robione komórką.
269 wrócił na trase. I znów mamy skład 268+269.
269 wrócił na trase. I znów mamy skład 268+269.
W piątek widziałem ten skład na linii nr 1. Miał wystawioną dechę "Awaria" i zabierał normalnie pasażerów.
Nasze tramwaje kursują z dumnym napisem 117 lat Tramwajów w Toruniu.
Tylko żelazko transparentu nie otrzymało .
Tylko żelazko transparentu nie otrzymało .
Dziś już jeździło z tym śmiesznym "transparentem".
Skład 250+251 jako nauka jazdy.
Są szlifowane szyny od Uniwersyteckiej do Warneńczyka.
W sobote koło zoo na ul Bydgoskiej stało w korku ok sześć tramwajów, a wszystko przez to że pełno ludzi ( kilka tysięcy) na bulwar na festyn szli.
Skład 250+251 ponownie jeździ jako nauka jazdy.
Toruń znowu miastem solówek. Tylko linia 1 jest obsługiwana składami. Dzisiaj na linii 2 widziałem wyłącznie solówki, i to w szczycie popołudniowym, natomiast linie 3 i 4 są jak zwykle obsługiwane taborem pojedyńczym. Żeby pokryć zapotrzebowanie na brygady pojedyńcze rozdzielono skład 252+253, wagon 252 kursuje dzisiaj na linii 4.
EDIT: zdjęcia samotnych 252 i 253:

Toruń znowu miastem solówek. Tylko linia 1 jest obsługiwana składami. Dzisiaj na linii 2 widziałem wyłącznie solówki, i to w szczycie popołudniowym, natomiast linie 3 i 4 są jak zwykle obsługiwane taborem pojedyńczym. Żeby pokryć zapotrzebowanie na brygady pojedyńcze rozdzielono skład 252+253, wagon 252 kursuje dzisiaj na linii 4.

Daniel Tego dnia co Ty widziałeś solówki na 2 oraz 4 na zajezdni około godziny 15 widziałem żelazko i jeszcze 1 lub 2(nie pamiętam dokładnie ) składy.
Toruń znowu miastem solówek. Tylko linia 1 jest obsługiwana składami. Dzisiaj na linii 2 widziałem wyłącznie solówki, i to w szczycie popołudniowym, natomiast linie 3 i 4 są jak zwykle obsługiwane taborem pojedyńczym. Żeby pokryć zapotrzebowanie na brygady pojedyńcze rozdzielono skład 252+253, wagon 252 kursuje dzisiaj na linii 4.

Daniel Tego dnia co Ty widziałeś solówki na 2 oraz 4 na zajezdni około godziny 15 widziałem żelazko i jeszcze 1 lub 2(nie pamiętam dokładnie ) składy.
No dobra, ale te składy kursowały pewnie na linii 1? Jedynek się nie czepiam, przeczytaj jeszcze raz mojego posta
Toruń znowu miastem solówek. Tylko linia 1 jest obsługiwana składami. Dzisiaj na linii 2 widziałem wyłącznie solówki, i to w szczycie popołudniowym, natomiast linie 3 i 4 są jak zwykle obsługiwane taborem pojedyńczym. Żeby pokryć zapotrzebowanie na brygady pojedyńcze rozdzielono skład 252+253, wagon 252 kursuje dzisiaj na linii 4.

Daniel Tego dnia co Ty widziałeś solówki na 2 oraz 4 na zajezdni około godziny 15 widziałem żelazko i jeszcze 1 lub 2(nie pamiętam dokładnie ) składy.
No dobra, ale te składy kursowały pewnie na linii 1? Jedynek się nie czepiam, przeczytaj jeszcze raz mojego posta
Daniel chodziło mi o to, że w czasie kiedy wszystkie już brygady byly w trasie to na 2 solo a na zajezdni "śpią" przynajmniej dwa składy.
Kilka dni temu jechałem wagonem nr 213. Ku mojemu zdziwieniu, mimo upalnej pogody, ogrzewanie wciąż działało. Spotkałem się już z tym zjawiskiem wcześniej kilka razy w innych składach. Nakłoniło mnie to do przesiadki na busy.
To jest chyba element układu chłodzenia silników niestety. W autobusach też się tak zdarza, chociażby w gniotach. Tam pod oknami nisko są grzejniki, w których krąży płyn chłodzący. Jak się mylę, to proszę mnie poprawić.
W autobusach też się tak zdarza, chociażby w gniotach. Tam pod oknami nisko są grzejniki, w których krąży płyn chłodzący. Jak się mylę, to proszę mnie poprawić.
W lato ogrzewanie powinno być wyłączone, czyli wymienniki ciepła powinny być odcięte od reszty systemu chłodzenia (patrz zawór trójdrożny dwu pozycyjny na schemacie).

Schemat instalacji grzewczej/chłodzącej Jelcza M121 http://picasaweb.google.c...252627931828898

Jednak w duże upały, gdy system chłodzenia traci wydolność, otwarcie obiegu na kaloryfery i nagrzewnice wewnątrz wozu obniża nieco temperaturę silnika.
Dziś "żelazko" 230+231 kursuje na linii 1R. To chyba pierwszy raz, do tej pory na linii 1 jeździł tylko na pełnych kursach do Merinotexu.
Dziś "żelazko" 230+231 kursuje na linii 1R. To chyba pierwszy raz, do tej pory na linii 1 jeździł tylko na pełnych kursach do Merinotexu.

Jakiś czas temu była mowa o tym.
Ja mam u siebie zanotowany ten fakt pod 23 czerwca .

http://www.km-forum.com.p...?image_id=12148 - tu jest jakaś fotka z jednego dnia później
Około godziny 21 widziałem skład na "dwójce", mam nadzieje że od jutra nie będzie to nietypowy obrazek, zwłaszcza w godzinach szczytu.
Kilka tramwajów (m.in. 230+231, 252) dostało z przodu transparenty z hasłem "22 IX Europejski Dzień Bez Samochodu".
Pewnie zwróciliście już na to uwagę, ale nowe żelazko przynajmniej na plakatach w tramwajach ma zielony wyświetlacz przedni.
Dzisiaj na linii nr 4 będzie można spotkać skład
A jaki skład 230+231, czy nowe żelazko?

→ Za brak stosowania znaków interpunkcyjnych, a przez to nieczytelność postów dostaniesz ostrzeżenie. -mod.
Nowe "żelazko" wyjechało dziś na kurs specjalny, Zajezdnia przez Lubicką do Wschodniej, Wschodnia przez Kościuszki do Reja(na tym kursie popsuły się drzwi), Reja przez Kościuszki do Wschodniej i Wschodnia przez Lubicką do Zajezdni. Po kursach bezpłatnych 232+233 miał jeździć liniowo lecz zjechał awaryjnie, popsute drzwi i niesprawny system informacji pasażerów. Następnym składem który ma być zmodernizowany jest najprawdopodobniej 219+220, który jest uszkodzony po zderzeniu z wozem 212 na Merinotexie.
Z tego co widzę na zdjęciu, to czcionka numerów taborowych różni się nieco od tej ze składu 230+231, przede wszystkim zabrakło napisów "MZK" nad numerem taborowym z przodu wagonu.
Niech lepiej zbierają kasę na niskopodłogowce, a nie stwarzają pozory... Idiotyzm.
Obecne tramwaje będą pewnie jeździły do chwili śmierci technicznej... do 50-tki myślę, że dociągną Jeżeli myślą, że ludzie będą się podniecać starym g... które udaje, że jest nowoczesne to się grubo mylą! Gdzie niska podłoga? Gdzie udogodnienia dla niepełnosprawnych? Nigdzie, lepiej wywalać kasę w inteligentne wyświetlacze, za ile minut przyjedzie tramwaj (jakby rozkładów jazdy nie było!) Echhh...
Może jednak bez takich g... . Naszekasz jak pewna babka w czasie inauguracyjnego kursu Żelazka 232 że podłogi powinny być niskie. Pewnie, że tak, ale tak krawiec kraje, jak mu materii staje. Wolisz mieć 55 zwykłych czy 1 - 2 niskopodłogowe?! Z częstotliwością co 180 minut? Spróbuj pomyśleć... Dołączam zdjęcie Żelazka na Wschodniej, w czasie pierwszego kursu
Aleś mnie chłopie rozśmieszył Według ciebie zakup tramwaju niskopodłogowego równałby się z zezłomowaniem wszystkich dotychczasowych?
Oto ono:
Dziewoński kiedyś powiedział, co prawda w kabarecie, ale to nadal pozostaje widać aktualne: "Chamstwu w życiu należy przeciwstawiać się siłom... (siłą... siłą... siłom) i godnościom osobistom". I kończę z tobą młodzieńcze dyskusję, bo to nie ten temat. A widać, że na ekonomii nie znasz się za grosz. Do szkoły.
Jako, że jesteś nowy na forum, to grzecznie wytłumaczę, że tu za takie zagrywki się wylatuje To jest forum elitarne, a ty nie dojrzałeś jeszcze do pisania w takich miejscach I zwracam uwagę, że na tym forum nie pouczamy nikogo, być może lecząc tym swoje kompleksy a już na peeeeewno nie zaczynamy wojen z adminem i moderatorami Żegnam, całe 2 dni się nabyłeś u nas. To straszne.
Jako, że jesteś nowy na forum, to grzecznie wytłumaczę, że tu za takie zagrywki się wylatuje To jest forum elitarne, a ty nie dojrzałeś jeszcze do pisania w takich miejscach I zwracam uwagę, że na tym forum nie pouczamy nikogo, być może lecząc tym swoje kompleksy a już na peeeeewno nie zaczynamy wojen z adminem i moderatorami Żegnam, całe 2 dni się nabyłeś u nas. To straszne.
Trochę przesadziłeś z tą blokadą, aż tak mocno uraził Ciebie nowy użytkownik A po drugie zauważyłem ze tobie Łukaszu wszystko się nie podoba, znajdź również pozytywną stronę. Ja tez nie jestem "fanem żelazek" ale lepsze to, niż brak modernizacji.
Tak, uraził. Nie toleruję na tym forum głupiego wymądrzania się i prymitywnych pouczeń, wskazałem 2 punkty, które naruszył. I nieprawda, że wszystko mi się nie podoba! Przegubowe MANy są piękne!!!!
Ale nie kontynuujmy już tego, bo będę musiał kasować posty, a bardzo nie lubię tej czynności
Tak, uraził. Nie toleruję na tym forum głupiego wymądrzania się i prymitywnych pouczeń, wskazałem 2 punkty, które naruszył. I nieprawda, że wszystko mi się nie podoba! Przegubowe MANy są piękne!!!!
Ale nie kontynuujmy już tego, bo będę musiał kasować posty, a bardzo nie lubię tej czynności
A ja zakończę tym ze mogłeś dać ostrzeżenie.
Hmmm, moim zdaniem djrm79 nie złamał regulaminu, za to Łukasz narusza punkt 2.3.
Sądziłem, że użytkownik łamie pkt 2.1 gdy zaatakuje interlokutora inwektywami bądź imputuje rzeczy nieprawdziwe o użytkowniku. Niepotrzebne było to "Do szkoły.", ale sankcja jest chyba niewspółmierna z winą.
Dziś na 2 i 4 składy, nie wiem czy na wszystkich brygadach, widziałem dwie 2 i jedna 4.
Więc kilka aktualności tramwajowych:
1. W środe i dziś wyjechał z zajezdni a zaraz do niej wjechał wóz techniczny 101
2. 268 jest ,,samotny"
ad. 1 Mam fotki ale robione komórką.
http://img264.imageshack....jcia0110ht7.jpg

http://img258.imageshack....jcia0109hf5.jpg

http://img258.imageshack....jcia0111dv9.jpg

Jeszcze pytanie co to za cudo ma 264 (chodzi mi o tą blache ) link :

http://img392.imageshack....jcia0107jw1.jpg

Jeszcze pytanie co to za cudo ma 264 (chodzi mi o tą blache ) link :

http://img392.imageshack....jcia0107jw1.jpg

Takie blachy zakłada się podczas wjazdu na myjnie.
Zmiany na linii nr 1 i nr 54
18.10.2008.

Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu informuje że w dniu 25 pażdziernika 2008r (sobota) z powodu robót drogowych na ul.Szumana tramwaje linii nr1 w godzinach 8.30 - 12.30 od Placu Teatralnego pojadą do ul. Wschodniej objazdem ulicami Uniwersytecką, Kościuszki i Skłodowskiej-Curie. Od pętli Wschodnia w kierunku Merinotex-u tramwaje kursować będą bez zmian. Od Placu Teatralnego do Olimpijskiej kursować będą autobusy linii nr 54.
Bilety skasowane w tramwaju linii nr 1 są ważne w autobusach linii nr 54.
Tramwaje linii nr 4 dojeżdzać będą do Placu Daszyńskiego. Na czas robót zawieszone zostaną przystanki linii autobusowej nr 54 na ul. Wschodniej /ZDZ/ oraz Rydygiera przy pętli tramwajowej, przy Placu Daszyńskiego autobus zatrzymywać się będzie przy Szosie Lubickiej.

www.mzk-torun.pl

Pozdrawiam
Jutrzejszy dzień przyniesie kolejny absurd. Dziś m.in #247 postawiono na pętli Wschodnia z dyktą 1-ki, oznacza to, że od jutra na 1 kursują solówki.
Jutrzejszy dzień przyniesie kolejny absurd. Dziś m.in #247 postawiono na pętli Wschodnia z dyktą 1-ki, oznacza to, że od jutra na 1 kursują solówki.
1s - S nie jak Sienkiewicza, tylko jak "Solówka"

Frekwencja na linii 1 bardzo niska. Można było się tego spodziewać...
MZK kontynuuje rozdzielanie składów na masową skalę, do grona solówek dołączyły #228 oraz #268.
Po kolizji kursuje skład 219+220.
Dziś 213+214 na drugim pantografie (linia 2).
Dziś podczas dni otwartych słuchałem co ludzie z MZK gadają.
* Najprawdopodobniej nowe tramwaje to będą Pesy.
* Mieli sprowadzić jakiś tramwaj na testy !! Ale prezydent Torunia nie chciał wyrazić zgody czy tam kasy nie dać na to ;/.
Dziś na 2 jeździ skład 262+263 na drugim pantografie.
Foto: http://www.phototrans.eu/...26836&ticket=82
Przed chwilą w kierunku zajezdni jechał pusty skład 230+231 z napisem: "SŁUŻBOWY".
Ja około 13. widziałem go na Odrodzenia jak jechał w kier. Wschodniej.
Po 17. jechałem nim już liniowo na "jedynce".
Dziś podczas dni otwartych słuchałem co ludzie z MZK gadają.
* Najprawdopodobniej nowe tramwaje to będą Pesy.
* Mieli sprowadzić jakiś tramwaj na testy !! Ale prezydent Torunia nie chciał wyrazić zgody czy tam kasy nie dać na to ;/.

BREDNIE

Nie będzie nowy tramwajów (w najbliższych latach - napewno nie do 2014), ponieważ za
1000000zł można by wyremontować 3 składy tramwajowe, przystosowanie wszystkich przystanków (ok. 80) to są jeszcze większe koszty !!!

Nie bedzie testowania MZK sądzi (popieram ich myśli), że niema sensu płacić za przewóz takiego pojazdu (w końcu autobusem możesz pojechać - tramwaj musi mieć tory),
a poza tym testowanie nie jest tak popularne w POLSCE.
Dziś podczas dni otwartych słuchałem co ludzie z MZK gadają.
* Najprawdopodobniej nowe tramwaje to będą Pesy.
* Mieli sprowadzić jakiś tramwaj na testy !! Ale prezydent Torunia nie chciał wyrazić zgody czy tam kasy nie dać na to ;/.

BREDNIE

Podaj mi źródło że moje info to brednie. Kto jak kto ale ludzie na tramwajówce wszystko dobrze wiedzą
Żródłem moich informacji są właśnie DRZWI OTWARTE ZAJEZDNI TRAMWAJOWEJ - rozmawiałem chyba 40 minut o komunikacji miejskiej (w tym dużo o tramwajach) wszystkie moje wieści są poparte przez dyrektora MZK - nie są wyssane z palca
Żródłem moich informacji są właśnie DRZWI OTWARTE ZAJEZDNI TRAMWAJOWEJ - rozmawiałem chyba 40 minut o komunikacji miejskiej (w tym dużo o tramwajach) wszystkie moje wieści są poparte przez dyrektora MZK - nie są wyssane z palca
To chyba mówimy o dwóch różnych dniach otwartych, ja byłem 16 maja i potwierdzam słowa Wojtka.
Może po prostu co innego mówiła pani dyrektor, a co innego pozostali pracownicy
Może po prostu co innego mówiła pani dyrektor, a co innego pozostali pracownicy
Tomasz tylko że nie było wtedy pani dyrektor
Tomasz tylko że nie było wtedy pani dyrektor
A no właśnie. Bo kolega mikolaj_a pisze: Cytat: wszystkie moje wieści są poparte przez dyrektora MZK
Więc każdy z Was słyszał co innego i od kogo innego
mikolaj_a pisze: Cytat: wszystkie moje wieści są poparte przez dyrektora MZK

W końcu dyrektor decyduje o testowaniu i kupnie nowych składów tramwajowych

Informacje te otrzymałem od pracownika który zajmuje się remontem składów

Słowa które zacytowałem nie mówią, że informacje otrzymałem od dyrektora, ale mówią, że każda decyzja podejmowana jest przez dyrektorstwo MZK - informacje te są jawne wśród pracowników

Na chłopski rozum - po co by przystosowywać jakieś 80 przystanków dla 2-3 tramwajów niskopodłogowych (1000000zł) - przystosowanie kosztowała by chyba też z kilka milionów
(przypomnę: 3 żelazka - milion zł)

P.S. Dostałem również informacje, że po wyremontowaniu obecnego składu (oddanie będzie w SIERPNIU - może jeszcze w LIPCU) będą remontowane solówki - a więc kto wie może za 1,5 roku zobaczymy żelazko na linii nr 3

Na chłopski rozum - po co by przystosowywać jakieś 80 przystanków dla 2-3 tramwajów niskopodłogowych (1000000zł) - przystosowanie kosztowała by chyba też z kilka milionów
(przypomnę: 3 żelazka - milion zł)

By mieszkańcy mieli wygodnie. O ile się nie myle to na tramwaje chętnie Unia daje kase bo to ekologiczny środek transportu
I znowu by się zaczęły remonty - musieli by po kolei wyłączać z ruchu każdą linie (z torowiskami nie było by problemu) Wtedy to by był SAJGON

W końcu dyrektor decyduje o testowaniu i kupnie nowych składów tramwajowych

Informacje te otrzymałem od pracownika który zajmuje się remontem składów

Słowa które zacytowałem nie mówią, że informacje otrzymałem od dyrektora, ale mówią, że każda decyzja podejmowana jest przez dyrektorstwo MZK - informacje te są jawne wśród pracowników

Na chłopski rozum - po co by przystosowywać jakieś 80 przystanków dla 2-3 tramwajów niskopodłogowych (1000000zł) - przystosowanie kosztowała by chyba też z kilka milionów
(przypomnę: 3 żelazka - milion zł)

P.S. Dostałem również informacje, że po wyremontowaniu obecnego składu (oddanie będzie w SIERPNIU - może jeszcze w LIPCU) będą remontowane solówki - a więc kto wie może za 1,5 roku zobaczymy żelazko na linii nr 3

Projekt BiT City zakłada zakup nowego niskopodłogowego taboru więc dyrekcja ma wpływ tylko na treść przetargu. Informacja ze "żelazko" wyjedzie w lipcu czy sierpniu tez masz od pracowników? Ja słyszałem ze będzie oddane jak w ubiegłych latach czyli we wrześniu.
"NIEPEŁNOSPRAWNI i OSOBY STARSZE mają zawsze do dyspozycji AUTOBUSY"

- cytuje PREZYDENTA MIASTA TORUNIA (spotkanie z mieszkańcami 2009 - BYDGOSKIE II)
Racja PROJEKT BiT CITY zakłada zakup nowego taboru niskopodłogowych pojazdów

ALE BĘDĄ TO SZYNOBUSY - z tego co wiem szynobusy jeżdzą po torach dla pociągów
Racja PROJEKT BiT CITY zakłada zakup nowego taboru niskopodłogowych pojazdów

ALE BĘDĄ TO SZYNOBUSY - z tego co wiem szynobusy jeżdzą po torach dla pociągów
Weź zabawki i przenieś sie do piaskownicy, jeżeli masz zamiar pisać takie bzdury na tym forum!
PROJEKT BiT CITY mówi:
(cytaty z WIKIPEDII)
"Pozostaje jeszcze zakup czterech nowoczesnych szynobusów za 39 milionów złotych.

Pierwsze z nich kursować mają po istniejących już dziś, a niewykorzystywanych torach łączących byłe zakłady chemiczne Polchem ze zlokalizowaną na Podgórzu ulicą Szubińską oraz po mającym powstać ciągu szyn między Dworcem Wschodnim a Polchemem.

W Bydgoszczy BiT-City obejmie szybsze, zmodernizowane połączenie kolejowe od stacji Bydgoszcz-Łęgnowo, Bydgoszcz-Leśna, do Bydgoszcz-Główna. System SKM będzie łączył Toruń z Bydgoszczą pod nazwą BiT-City. Obecnie trwają szczegółowe prace projektowe oraz pozyskiwanie środków unijnych dla potrzeb projektu."

Co do wyjazdu 264+265, ja również słyszałem, że chcą, by to był sierpień. Wrzesień ma być terminem rezerwowym.
16 maja 264+265 stał już rozebrany (miał zamontowane wyremontowane wózki)

NOWOŚCIĄ będą zamontowane PIASKARKI (przy podwoziu)
Gdzie Ty tam wózki widziałeś?

To się chyba piasecznica nazywa.
Koleś to nazwał PIASKARKA.

→ Zdania rozpoczynamy wielką literą i kończymy odpowiednim znakiem interpunkcyjnym. -mod.
Kolego jest funkcja edycji posta nie piszemy jeden pod drugim.
Wracając do żelazka na zajezdni mówili że wyjazd ma to być tak jak poprzednie dwa. Mam nadzieje że teraz nie będzie krzesełek MANa
Pracownicy zapewniali - NIE BĘDZIE TYCH OKROPNYCH SIEDZEŃ MANa
Pracownicy zapewniali - NIE BĘDZIE TYCH OKROPNYCH SIEDZEŃ MANa
Kolego mi chodziło o to że w tramwaju marki Konstal są siedzenia firmy MAN . Już w tym drugim nie było takiego napisu i była gitara Dla mnie te krzesełka są OK.
"NIEPEŁNOSPRAWNI i OSOBY STARSZE mają zawsze do dyspozycji AUTOBUSY"

- cytuje PREZYDENTA MIASTA TORUNIA (spotkanie z mieszkańcami 2009 - BYDGOSKIE II)

Tak? Co najmniej w kilku miejscach w Toruniu tramwaje nie pokrywają się z autobusami.

Tak? Co najmniej w kilku miejscach w Toruniu tramwaje nie pokrywają się z autobusami.
ul. Broniewskiego, ul. Bydgoska, ul. Lubicka.
"NIEPEŁNOSPRAWNI i OSOBY STARSZE mają zawsze do dyspozycji AUTOBUSY"

- cytuje PREZYDENTA MIASTA TORUNIA (spotkanie z mieszkańcami 2009 - BYDGOSKIE II)

I niech mi ktoś udowodni, że władze tego miasta traktują tramwaje jako liczący się i przyjazny WSZYSTKIM pasażerom środek transportu...
Też mnie to zaszokowało
Wogóle całe władze naszego miasta powinny sie isc leczyć na głowkę do psychiatry ja tylko czekam na wybory i lece do urny glosowac na pana Lenza to jest porządny i zdrowy na głowie pan
Wogóle całe władze naszego miasta powinny sie isc leczyć na głowkę do psychiatry ja tylko czekam na wybory i lece do urny glosowac na pana Lenza to jest porządny i zdrowy na głowie pan
Może lepiej nie mieszajmy polityki z komunikacją miejską.
Właśnie, tym bardziej, że admin jest bardzo uczulony na ugrupowanie wspomnianego wyżej pana
A drogi Admin mowi o mnie czy o P.Lenzu jesli o panu Lenzu to szkoda bo to porzadny człowiek ale dosc polityki
Drogi Czesławie - ja wspólpracowałem z Panem Lenzem i takiego zakłamanego hipokryty jak on to dawno nie widziałem.
Może nie wiesz, ale to Pan Lenz naciskał na współpracę PO z Zaleskim.
Może się nie orientujesz, ale ten porządny człowiek zostawił żonę i dwoje dzieci dla kochanki.
Ten Pan to zwykłe moralne dno, zwykły karierowicz. I on bardzo wspiera Pana Zaleskiego.
Admin nie mówił o Tobie, CZESŁAWIE Ale chyba niestety będę musiał skasować te posty...
http://mzk-torun.pl/index...bice_zuzla.html

Uwaga! Kibice żużla
Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu informuje, że każdorazowo w dniach rozgrywania meczów żużlowych na Moto Arenie na trzy godziny przed zawodami wszystkie kursy tramwajów linii nr 1, 2 i 4 będą wykonywane do pętli „Merinotex" w zestawach dwuwagonowych, a po zakończeniu zawodów z pętli Merinotex uruchomione zostaną dwa dodatkowe składy tramwajowe linii nr 1.
Szczury wygryzły tramwaj w Toruniu

Tramwaj nie pojedzie na Bielany przez kampus, ale Szosą Okrężną. Powód? Drgania utrudniałyby badania oraz przestraszyłyby... doświadczalne szczury.

Od połowy stycznia br. sytuacja wydawała się jasna: władze Torunia i UMK uzgodniły przebieg nowej linii tramwajowej do miasteczka uniwersyteckiego. Tory miały zostać ułożone na ul. Sienkiewicza, Gagarina i Krzemienieckiej - na tyłach Wydziału Chemii oraz Biologii i Nauk o Ziemi. Zgodnie z planami tramwaj dojeżdżałby do pętli przy projektowanym Collegium Humanisticum. Jak się dowiedzieliśmy, te plany są już nieaktualne. Uczelnia, która zabiegała o linię przez środek kampusu, zwróciła się do miasta z wnioskiem o zmianę trasy.

Biolodzy mówią "nie"
Zabiegał o to Wydział Biologii i Nauk o Ziemi oraz Chemii, na tyłach których miał kursować tramwaj. - Trasa została wytyczona tak, że przecinałaby nasze obiekty naukowe - mówi prof. Wiesław Kozak, dziekan WBiNoZ. - To było nieporozumienie. Linia tramwajowa zrujnowałaby milionowe nakłady na inwestycje np. parking na tyłach kampusu. Oczywiście, byłoby to wygodne połączenie dla studentów, obsługujące wszystkie wydziały.

Jak podkreśla Kozak, tramwaje kursujące pod oknami wydziału powodowałyby drgania, które przenosiłyby się na budynki i czułą aparaturę. Wystraszyłyby też szczury doświadczalne hodowane w zwierzętarni i mogłyby zakłócić pomiary wykonywane w stacji meteorologicznej wydziału. - To oczywiście potencjalne zagrożenia, które mogłyby wystąpić - mówi dziekan WBiNoZ.

Magistrat wyznaczył już nową trasę. To jeden z wariantów wskazanych we wstępnym studium wykonalności. Tory zostaną ułożone na ul. Sienkiewicza, Gagarina oraz Szosie Okrężnej - do pętli Bielany. Opcja jest tańsza o ok. 440 tys. zł niż trasa przez kampus. Według wyceny może kosztować ok. 38,7 mln zł. Zgodnie z decyzją senatu uczelnia użyczy tereny pod budowę linii. Do końca tego miesiąca potrwa ocena oddziaływania na środowisko, a pod koniec lipca ma zostać wydana decyzja środowiskowa dla przedsięwzięcia. Następnie magistrat rozpisze przetarg na studium wykonalności, konsultacje społeczne oraz program funkcjonalno-użytkowy. - Zgodnie z harmonogramem, który złożyliśmy w Urzędzie Marszałkowskim, przetarg na projekt i budowę linii tramwajowej na Bielany ogłosimy w połowie maja. Nowa trasa będzie gotowa w 2011 r. - mówi Anna Gawełek z wydziału gospodarki komunalnej Urzędu Miasta.

Szybciej do kampusu
W ramach projektu zostanie przywrócony ruch na torowisku na al. Solidarności, co przyspieszy jazdę ze wschodnich osiedli do kampusu. Linia na Bielany to jedna z inwestycji projektu "Rozwój sieci komunikacji tramwajowej w Toruniu" finansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego. Pochłonie on 70 mln zł, z czego 33,4 mln zł ma pochodzić z UE.

http://www.pomorska.pl/ap...ORUN01/85388797
16 maja 264+265 stał już rozebrany (miał zamontowane wyremontowane wózki)

NOWOŚCIĄ będą zamontowane PIASKARKI (przy podwoziu)
czy wysietlacze czy dykty
Czy to prawda, co piszą na km-forum.com.pl, że MZK Toruń wpadło na jakże genialny pomysł puszczenia linii na lewy brzeg nie nowym mostem, a mostem im. Józefa Piłsudskiego?
Czy to prawda, co piszą na km-forum.com.pl, że MZK Toruń wpadło na jakże genialny pomysł puszczenia linii na lewy brzeg nie nowym mostem, a mostem im. Józefa Piłsudskiego?
MZK ma w tej sprawie mało do gadania, na nowym moście nie będzie linii tramwajowej, jest przewidziana na starym.
ktokolwiek na to wpadł, pogratulować pomysłu...
W kontekscie debilnych zmian w okolicy Dw. Glownego wprowadzonych ze wzgledu na korki, linia tramwajowa z wydzielonym po drugiej stronie mostu torowiskiem to dobry pomysl.
W kontekscie debilnych zmian w okolicy Dw. Glownego wprowadzonych ze wzgledu na korki, linia tramwajowa z wydzielonym po drugiej stronie mostu torowiskiem to dobry pomysl.

Jakich debilnych zmian? Chodzi o to, że autobusy jadą drugą stroną zamiast tłuc się Kujawską i grzęznąć na amen w korkach? Człowieku, to bardzo dobra zmiana, wreszcie ktoś pomyślał! Wcześniej dojazd z lewej strony to był prawdziwy dramat (a wiem coś o tym, jestem ze Stawek i do liceum dojeżdżałem 3 lata przeklętą 11) a teraz jest dużo lepiej.

ale nie offtopujmy, to temat o tramwajach

inna sprawa, że tramwaj na lewej stronie jest bardzo potrzebny, po prostu irracjonalny jest pomysł pociągnięcia go po Moście Piłsudskiego
Cytat: Ze strony MZK: Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu informuje, że każdorazowo w dniach rozgrywania meczów żużlowych na Moto Arenie na trzy godziny przed zawodami wszystkie kursy tramwajów linii nr 1, 2 i 4 będą wykonywane do pętli „Merinotex" w zestawach dwuwagonowych, a po zakończeniu zawodów z pętli Merinotex uruchomione zostaną dwa dodatkowe składy tramwajowe linii nr 1.
Dziś nie ma co prawda meczu ale są zawody( Indywidualne Mistrzostwa Polski), więc zastanawiam się czy będą dodatkowe tramwaje. Ktoś się orientuje
Przyjedź i wróć do domu tramwajem

Ceremonia zakończenia igrzysk polonijnych i wieńczący ją koncert zespołu Perfect cieszy się sporym zainteresowaniem torunian. Na widzów, którzy przyjadą na imprezę własnymi autami, będą czekać dodatkowe miejsca parkingowe na torze rally-crossowym.

Urząd Miasta Torunia apeluje jednak, aby tego dnia skorzystać z usług komunikacji miejskiej. Z dojazdem i powrotem do domu nie powinno być problemów. MZK uruchomi dodatkowe kursy - tramwaje będą jeżdzić do godz. 23.00.
http://www.torun.pl/index...=0&news_id=8119
http://nowosci.com.pl/loo...46805&IdTag=238

Na ile składów wystarczy?
Miasto chce kupić 15 nowych tramwajów za 76 milionów złotych. Eksperci twierdzą: to nierealne!

W ramach projektu BiT-City władze Torunia ogłoszą przetarg na dostarczenie 15 nowych niskopodłogowych składów tramwajowych.

Pojedziemy nimi w 2010 albo 2011 roku. Na ich zakup miasto chce przeznaczyć 76,5 mln złotych, czyli ok. 5 milionów złotych za jeden tramwaj.

- To niedoszacowana kwota. Może wystarczy na jakieś 10 sztuk - nie kryje Marcin Kamola z Zespołu Doradców Gospodarczych „Tor”, wicenaczelny specjalistycznego „Transportu Szynowego”. - Na jeden w 100 proc. niskopodłogowy skład trzeba liczyć przynajmniej 8 albo 9 mln zł. Może Zakłady Cegielskiego dostarczyłyby taniej składy niskopodłogowe tylko w 70 proc., ale i tak wątpię, żeby zmieściły się w tej kwocie.

- Liczymy, że tyle pieniędzy wystarczy. Jeśli nie, to po prostu kupimy mniej tramwajów. Pamiętajmy, że mamy kryzys, który chcemy wykorzystać, negocjując cenę - twierdzi Marcin Kowallek, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej toruńskiego Urzędu Miasta.

Wszędzie drożej

Cena za nowy tramwaj zależy od wielu czynników: modelu, tego czy jest wyposażony w monitoring i klimatyzację, albo od wielkości zamówienia.
Reklama

Wczoraj zostały otwarte oferty na przetarg poznańskiego MPK. Na dostarczenie 40 tramwajów, miejski przewoźnik ma przeznaczyć nawet 40 mln zł. Czyli dwa razy więcej za jeden skład niż w Toruniu!

W ubiegłym roku Tramwaje Warszawskie rozstrzygnęły superprzetarg na 186 tramwajów. Wygrała go, uważana za jedną z najtańszych na rynku, bydgoska firma Pesa, która dostarczy do stolicy pojazdy za niemal 1,5 miliarda złotych.

- Nasze tramwaje kursują już w Bydgoszczy, Elblągu, Łodzi i Warszawie, a oferta Pesy okazała się najlepsza również w Gdańsku i Szczecinie. Cena za jeden skład to ok. 8 mln zł, może nieco mniej. Należy pogratulować władzom Torunia, że zdecydowały się na zakup nowych tramwajów, ale nie chciałbym komentować, czy ta kwota wystarczy na 15 składów - mówi Michał Żurowski, rzecznik prasowy Pesa Bydgoszcz SA.

Nowe tory, nowe linie

Warty 231 mln euro projekt BiT-City zakłada integrację transportu publicznego w Toruniu i Bydgoszczy. Zadania w naszym mieście pochłoną ok. 72 mln euro. Za tą cenę nowe oblicze zyskają dworce Główny i Miasto, przy którym powstanie węzeł przesiadkowy, zmodernizowana zostanie linia kolejowa Toruń Miasto - Toruń Wschodni oraz torowisko tramwajowe od dworca Miasto do ul. Chopina. Między Toruniem a Bydgoszczą kursować ma szybka kolej. Jak szybka? Jeszcze nie wiadomo. Każde dodatkowe 10 km na godzinę szybciej jest droższe. BiT-City ma ruszyć pełną parą w 2014 roku.

To niejedyne nowości, jakie czekają toruńskie tramwaje. W ramach projektu „Rozwój sieci tramwajowej w Toruniu w latach 2007-2013” zmienione zostaną trasy linii tramwajowych. „Jedynka” połączy kampus UMK na Bielanach z ul. Olimpijską. „Dwójka” pojedzie tak jak dziś, a „trójka” kursować będzie od byłego Merinoteksu do al. Solidarności, tak jak teraz „jedynka”, a po skręcie w ul. Odrodzenia doprowadzi do pętli na ul. Olimpijskiej.

Oprócz tego, tramwaje pojadą szybciej dzięki „zielonej fali”, a na przystankach pojawią się elektroniczne tablice, które poinformują nas, kiedy przyjedzie tramwaj. Projekt realizowany będzie etapami. Całość zakończy się w 2018 roku.

- Liczymy, że tyle pieniędzy wystarczy. Jeśli nie, to po prostu kupimy mniej tramwajów. Pamiętajmy, że mamy kryzys, który chcemy wykorzystać, negocjując cenę - twierdzi Marcin Kowallek, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej toruńskiego Urzędu Miasta.

Wydaje mi się ze jeżeli miasto planuje zakup 15 tramwajów to nie powinno liczyć ze 75 mln wystarczy, Pan dyrektor powinien być zorientowany ile kosztuje jeden niskopodłogowy tramwaj i jak wygląda sytuacja na tym rynku. Akurat na rynku "tramwajowym" kryzysu nie ma, PESA czy inny zakład nie zejdzie poniżej 7 mln za sztukę, no chyba ze produkcji Made in China.
W sam raz wystarczy na krótszą 20-metrową (a nie jak w artykule 30-metrową) wersję PESY. Elbląg kupił je w cenie prawie 5 mln zł za sztukę.

Powala trochę profesjonalizm tego wszystkiego. Operowanie np. w Zintegrowanym Planie Rozwoju dla Miasta Torunia pojęciem typu "trój-członowy" woła o pomstę do nieba. Nie od dziś wiadomo, że w takiej wersji można otrzymać tramwaje zarówno 20- jak i 30-metrowe.
taaa... jakby wierzyć gazetom to niskcze powinny po Toruniu jeździć od 4 lat... chociaż z drugiej strony podawana data (2014) brzmi w miarę realnie...

a tramwajów dwuczłonowych nie bardzo opłaca się kupować - wszak mają pojemność zaledwie 1,5x solówki. Tłok w nich byłby niekiedy straszny...
Skłąd 264 - 265 stoi już w hali w której inne wozy stoją. W hali NG stoi jakaś solówka.
Skłąd 264 - 265 stoi już w hali w której inne wozy stoją. W hali NG stoi jakaś solówka.
Potwierdzam Twoje słowa Powied dodatkowo że na dniach szykują się do próbnego przejazdu 264+265 - info od znajomego torowca
W hali remontowej stoi 213+214. Do jazdy próbnej składu 264+265 to już od zeszłego piątku się szykują.
wczoraj ok 12 widziałem nowe żelazko na jezdzie probnej koło kościoła Kolbego testowali chyba piaskarkę tzn ten cały system piaskowy bo na małym odcinku torów było widać piach

Fotek niestety nie mam bo wracałem z zajęc i nie miałem przy sobie cyfry
wczoraj ok 12 widziałem nowe żelazko na jezdzie probnej koło kościoła Kolbego testowali chyba piaskarkę tzn ten cały system piaskowy bo na małym odcinku torów było widać piach

Fotek niestety nie mam bo wracałem z zajęc i nie miałem przy sobie cyfry
To chyba żyjemy w innych strefach czasowych bo ja koło 12 to na zajezdni widziałem ;P
Dzisiaj na 1R kursuje skład 264 - 265.
Następne zmodernizowane składy mają pojawić się na ulicach w czerwcu 2010 będą to 213+214
Foto nowego "żelazka" http://www.phototrans.eu/...55911&ticket=82

Jako solówka na 4 jeździ wóz 223, w ubiegłym tygodniu na pl. Al. Jana Pawła II/Wały Gen. Sikorskiego w 224 urwało się całe mocowanie sprzęgu.
Dzisiaj na 1R kursuje skład 264 - 265.
Jakieś problemy na trasie, wóz zjechał awaryjnie do zajezdni.
Wczorajsze konsultacje społeczne w sprawie projektu "Rozwój sieci komunikacji tramwajowej" przyniosły trochę uspokojenia i wiary w poprawę podróży tym środkiem transportu. Wyjaśniła się też w końcu kwestia nowych tramwajów. W ramach projektu "BiT City" będą to niestety wagony tylko 20-metrowe (planowane 15 sztuk za 75 mln zł) - czyli kwota jest raczej wystarczająca.
Mam nadzieję, że do tego działu pasuje.

Pełno ludzi w każdym wozie
Od dziś tramwaje linii nr 4 będą jeździły w większych składach, złożonych z dwóch wagonów

Szymon Spandowski, Piątek, 25 Września 2009

Szosa Lubicka w remoncie, drogowcy zamknęli ul. Niesiołowskiego. Korki we wschodniej części Torunia stają się większe, niektórzy przesiadają się do tramwajów. Tu czeka ich niespodzianka...
image

Pasażerowie tramwajów „jedynki” i „czwórki” muszą się czasem tłoczyć niczym sardynki w puszce / Fot. Adam Zakrzewski

- Od momentu, gdy została rozkopana ulica Lubicka z tramwajów linii nr 1 i 4 korzysta znacznie więcej pasażerów niż zwykle. W godzinach szczytu w pojazdach panuje tak wielki tłok, że w ogóle nie można wejść do wagonu - skarży się Marian Wilczewski. - Dlaczego w Toruniu jeżdżą składy złożone z dwóch wagonów, czy nie można dołączyć jeszcze dwóch? Tak jest w każdym większym mieście w Polsce, nie mówiąc o innych krajach Unii Europejskiej, gdzie tramwaje składają się nawet z sześciu wagonów.

Dwuczęściowy tramwaj to i tak, jak na Toruń, nieźle, po miejskich torach na ogół kursują pojazdy jednowagonowe. Postanowiliśmy sprawdzić, jak wygląda sytuacja i wczoraj ruszyliśmy w podróż na Skarpę i z niej do centrum. Przed 8 rano w stronę największej toruńskiej sypialni jedzie się bardzo komfortowo, miejsca pod dostatkiem, można wybierać, z którego fotela najlepiej będzie obserwować świat za oknem. Jadąc w stronę przeciwną, o podobnych luksusach można zapomnieć, choć „jedynka” przyjechała w wersji dwuwagonowej, miejsca siedzące trzeba zostawić potrzebującym. Wagoniki napełniają się, gdy przejeżdżamy między blokami i pustoszeją z każdą mijaną szkołą. Generalnie jest ciasno, ale w miejskich tramwajach i autobusach nieraz bywało gorzej.

Zupełnie inaczej wygląda podróż tramwajem linii nr 4. W jego przypadku określenie tramwaj brzmi dość dumnie, na przystanek przy Ślaskiego zajechał jednowagonowy maluch. Jeżeli w pojazdach dwuczęściowych panuje tłok, to ich mniejsza wersja w godzinach szczytu przypomina puszkę sardynek na kołach. Pojazd jedzie dość długą trasą, zabiera mieszkańców kilku sporych osiedli. Nie ma mowy o tym, by podróżować na siedząco, no chyba, że ktoś ma w nosie powtarzane co jakiś czas w każdym pojeździe miejskiego przewoźnika apele, by ustąpić miejsca osobom bardziej potrzebującym.

Przy ulicy Kościuszki zrobiło się jeszcze ciaśniej, wzrosła też średnia wieku, dla niektórych starszych pasażerów brakuje siedzeń, choć i tak niemal wszystkie, jakimi dysponuje tramwaj, zajęli właśnie oni. Podróż w tych warunkach zdecydowanie już do komfortowych nie należała. Podpisujemy się więc pod wnioskiem naszego Czytelnika, by zwiększyć składy jeżdżących po Toruniu tramwajów, jeśli nie wszystkich, to na pewno tych, które wysyłane są w trasy w godzinach szczytu.

- Cały czas staramy się kontrolować sytuację - mówi Piotr Rama, zastępca dyrektora do spraw techniczno-eksploatacyjnych Miejskiego Zakładu Komunikacji w Toruniu. - Nasi ludzie sprawdzają liczbę pasażerów na poszczególnych trasach. O tym, czy jakieś kursy są szczególnie oblężone, informują nas też motorniczowie. Od piątku na przykład do dwóch wagonów zostaną zwiększone składy obsługujące linię nr 4. Więcej doczepić nie możemy, bo w Toruniu są zbyt krótkie perony, by mogły przyjmować zestawy złożone z trzech czy czterech wagonów.

http://nowosci.com.pl/loo...50323&IdTag=103

Cytat: "skarży się Marian Wilczewski. - Dlaczego w Toruniu jeżdżą składy złożone z dwóch wagonów, czy nie można dołączyć jeszcze dwóch? Tak jest w każdym większym mieście w Polsce"
Od razu niech sześcioskład zrobią. Jeśli dobrze kojarzę, ten pan podobne teksty pisał na maila TKMKM.

Cytat: do dwóch wagonów zostaną zwiększone składy obsługujące linię nr 4
Polska język - trudna język
Co ciekawe składy na 4 jeździły w ostatnią sobotę, niedzielę i poniedziałek a wczoraj już same solówki.
Wczoraj na czwórce na pewno 2 składy jeździły : 225 - 226 oraz 252 - 253.
225 - 226 oraz 252 - 253. Oraz 254+255.
A dziś czyli w sobotę na 4 też kursują składy, tylko po co?
W dzień powszedni na 4 jeżdżą składy,a w wekend solówki, bo jeździ mniej osób
Mimo iż dzień powszedni to na 4 widziałem dziś solówke.
Mimo iż dzień powszedni to na 4 widziałem dziś solówke.
Obowiązuje rozkład jak w ferie i dodatkowo sylwester dziś mamy, nie ma potrzeby aby jeździły składy.

Obowiązuje rozkład jak w ferie i dodatkowo sylwester dziś mamy, nie ma potrzeby aby jeździły składy.
Regularne kursy składów zaczęly się od października więc cieżko powiedzieć jak mogło być w ferie
Na 4 znowu pojawiły się solówki.
A tak przy okazji, w okresie między świętami a sylwestrem (czyli wtedy, gdy obowiązywały rozkłady feryjne), na 15 i 26 jeździły przeguby.
Od wakacji kursują przegubowce w dni powszednie (rozkład na ferie).
Jutro jest 111 rocznica tramwajów elektrycznych;)
Nawet na przodzie tramwajów są o tym informacje. Przykład zdjęcie Bextora: http://www.phototrans.eu/..._805Na_221.html
MZK na swojej stronie zamieściło piękny okolicznościowy baner.
MZK wagonów nie dołączy
Pasażerowie „czwórki” narzekają na tłok w tramwaju w godzinach popołudniowego szczytu

Alicja Cichocka, Piątek, 5 Lutego 2010; aktualizowano: 05.02.2010 09:07

- MZK wozi w skandalicznych warunkach - alarmują pasażerowie. - W tłoku i ścisku, gdzie kasowanie biletów wymaga umiejętności akrobatycznych, a wydostanie się z pojazdu graniczy z cudem.

Z nowym rokiem MZK ograniczył liczbę wagonów tramwaju linii nr 4 do jednego i nie zamierza tego zmieniać / Fot. Adam Zakrzewski

Tak wygląda obecnie jazda tramwajem „czwórką” po Toruniu w popołudniowym szczycie. Ludzie są wściekli, bo odkąd skończyły się ferie, „czwórka” jest przepełniona, a Miejski Zakład Komunikacji nie zamierza dołączyć dodatkowego składu. - Tłoczymy się w jednym wagoniku - opisuje jazdę jedna z pasażerek, która wsiada przy ul. Sienkiewicza. Dodaje też: - Ten tramwaj jest często jedyną formą transportu dla ludzi, którzy muszą przedostać się z Zieleńca i Bydgoskiego Przedmieścia na Rubinkowo - podkreśla kobieta (nazwisko do wiadomości redakcji).
Reklama

Oddelegowany do rozmowy Krzysztof Przybyszewski, odpowiedzialny w MZK za programowanie i kontrolę ruchu, potwierdza, że liczbę wagoników w „czwórce” z nowym rokiem ograniczono do jednego. Twierdzi też, że firma drugiego nie dołączy, bo „nie ma takiej potrzeby”.

Tłumaczenie MZK jest zadziwiające. Kierownik powołuje się na badania zapełnienia dla - uwaga - porannego szczytu. Twierdzi, że możliwości wagonów w szczytowych kursach nie są wykorzystane nawet w połowie. - Wagon pomieści 115 osób, a jedzie maksymalnie 42 - podaje Krzysztof Przybyszewski. Dopiero gdy prosimy o dane popołudniowe, wychodzi, że po godz. 14 ludzi jeździ więcej. - Rekord to 60 osób - podaje Krzysztof Przybyszewski. Gdy dopytujemy dalej, okazuje się, że badanie robiono, gdy trwały ferie. - Nie ma to znaczenia - zaznacza kierownik. - Na tej trasie, poza placówkami przy przystanku Świętopełka, nie ma obciążenia szkolnego, zresztą pasażerowie mogą równie dobrze korzystać z tramwaju nr 1., który też dojeżdża na Rubinkowo - argumentuje Przybyszewski.

- Na ten przystanek przychodzi młodzież z LO nr 5, studenci z Wydziału Sztuk Pięknych UMK z wielkimi teczkami, pracownicy pobliskiej firmy Energa oraz pracownicy MZK. W pobliżu jest też Szkoła Podstawowa nr 7. Tym tramwajem jeżdżą również ludzie z Caritasu, często starsi i biedni, którzy nie chcą się skarżyć - odpowiada kierownikowi pasażer, który jeździ „czwórką”.

Jest jeszcze jeden powód, dla którego MZK wypuszcza na trasę pojedyncze wagoniki. Koszty. Każdy kolejny skład to dla firmy taki sam koszt, jak wypuszczenie w trasę kolejnego tramwaju. - Czoło tramwaju to nie przyczepa dla kolejnych składów - mówi Przybyszewski.

MZK wagonów więc nie dołączy. Co z opiniami pasażerów? - Osobiście przejadę się tą trasą - zapowiada Przybyszewski, po czym wysyła swojego pracownika. Gdy dzwonimy następnego dnia, słyszymy, że w środę sytuacja była ekstremalna, bo torowisko zablokował samochód, tramwaj był opóźniony, na przystanku czekało 70 osób, ale kierownik nie wie, czy to dużo czy mało, bo „tłok to pojecie względne”.
Skład 250+251 są odstawione na malowanie i już się rozpoczęło 256+257 zdjęto reklamę (najbrzydszą) reklamę świata i wyjechał po odmalowaniu
Tramwaje jeżdżą z biało czerwonymi flagami z czarnym kirem.
Autobusy też. Wszystko z MZK tak jeździ.
Czy wczoraj były dodatki tramwajowe w związku z finałem Mistrzostw Polski Par Klubowych ?
Tak ale tylko 1. Dodatkowe jedynki to wozy #215+216 i #250+251. Dodam jeszcze iż na stadionie było 7.700 widzów na finale MPPK.
Dostałem informacje, że podobno nowe żelazko wyjechało na jazdę próbną. Chyba informacja się sprawdziła bo widziałem piasek na torach na całej długości ulicy Sienkiewicza
Te informacje prawdopodobnie nie sa sprawdzone i zelazko prawdopodobnie wyjedzie pod koniec czerwca
Te informacje prawdopodobnie nie sa sprawdzone i zelazko prawdopodobnie wyjedzie pod koniec czerwca
Liniowo ma wyjechać pod koniec czerwca Teraz są podobno już jazdy próbne.
Skład 213+214 już wyjechał.
Dzisiaj już nanowsze "żelazko" jeździ liniowo -> linia nr 1.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bolanda.keep.pl


  • © The miomir show Design by Colombia Hosting