Niemniej do tej pory nie wiedzia³em o tym (cytat Nowo¶ci, artyku³ "Miliony euro sp³yn± do Brodnicy"):
. Z inwestycji o szerszych zasiêgu Zarz±d Województwa przyzna³ dofinansowanie na budowê drogi z Brodnicy do Sierpca w wysoko¶ci 4,9 mln euro oraz na zagospodarowanie dla potrzeb ruchu turystycznego linii kolejowej 209 z Brodnicy do Torunia (2,75 mln euro).
Kto¶ co¶ wiedzia³/wie?
No i jeszcze Grudzi±dz - Laskowice Pom. bêdzie mia³a NG z RPO.
dla potrzeb ruchu turystycznego linii kolejowej 209 z Brodnicy do Torunia (2,75 mln euro).
Kto¶ co¶ wiedzia³/wie?
Faktycznie, ca³kiem mi to z g³owy ulecia³o... Z tym, ¿e ja s³ysza³em o 2 turystycznych po³±czeniach: Jab³onowo - Golub p. Kowalewo (mimo, i¿ w Pomorskiej by³o o Brodnica - Toruñ tak jak piszesz) i Pruszcz Bagiennica - Koronowo.
Mhmm, szkoda. Mia³em nadziejê na rewitalizacjê ca³ego odcinka...
A Pruszcz - Koronowo te¿ troszkê bez sensu... Chocia¿ blisko Tucholi, wiêc mo¿na Arrive zaprz±c. ;]
A Pruszcz - Koronowo te¿ troszkê bez sensu... Chocia¿ blisko Tucholi, wiêc mo¿na Arrive zaprz±c. ;] W tym projekcie by³a tak¿e mowa o uruchomieniu parowozu, który je¼dzi³by z jakim¶ zabytkowym-turystycznym sk³adem po tych dwóch szlakach. Temat by³ poruszony jako¶æ w sierpniu, chyba. Ciekawe co z tego wyjdzie...
Temat pojawi³ siê ju¿ w maju przy okazji przejazdu Toruñ - Che³m¿a - Bydgoszcz. Kto¶ to podpowiedzia³ marsza³kowi, albo sam na to wpad³ W ka¿dym razie kto¶ tam dosta³ oficjalne polecenie wybadania sprawy, tj. koszty, czy z PKP "dasiê" co¶ takiego zorganizowaæ itp. Przeb±kiwano nawet o w³±czeniu poci±gu retro w akcjê poromuj±c± Toruñ jako stolicê kultury. Pierwotnie plan by³, aby to ruszy³o ju¿ w sezonie letnim 2008r.
dla potrzeb ruchu turystycznego linii kolejowej 209 z Brodnicy do Torunia (2,75 mln euro). Kto¶ co¶ wiedzia³/wie?
Faktycznie, ca³kiem mi to z g³owy ulecia³o... Z tym, ¿e ja s³ysza³em o 2 turystycznych po³±czeniach: Jab³onowo - Golub p. Kowalewo (mimo, i¿ w Pomorskiej by³o o Brodnica - Toruñ tak jak piszesz) i Pruszcz Bagiennica - Koronowo.
A ostatnio w w "Pomorskiej" by³o og³oszenie o sprzeda¿y materia³u z rozbiórki nastawni Gd i Gd1...
Coz, nastawnie potrzebne w sumie nie beda. Wystarczy, ze bedzie to STH i klucze do rozjazdow np. w Kowalewie.
No proszê, a dowiadujê siê, ¿e ma je¼dziæ tak¿e pseudoretro na Barbarkê. Planuje siê m.in. dobudowaæ 800 m torów bezpo¶rednio pod park le¶ny. Je¼dziæ ma lokomotywka i letniaki z Torunia Wschodniego. Hehe, cuda na kiju, pasa¿ery na pó³nocnym.
No proszê, a dowiadujê siê, ¿e ma je¼dziæ tak¿e pseudoretro na Barbarkê. Planuje siê m.in. dobudowaæ 800 m torów bezpo¶rednio pod park le¶ny. Je¼dziæ ma lokomotywka i letniaki z Torunia Wschodniego. Hehe, cuda na kiju, pasa¿ery na pó³nocnym. A od kiedy mo¿e wiesz Czy co¶ wiêcej wiesz
Cytat z prasy (nie wiem jakiej, jest w±tek na PMK, ale zatrollowa³ go P³aszczyca):
<cite> Wkrótce us³yszymy: tu stacja Barbarka Zielone p³uca miasta, czyli toruñska Barbarka, dusi siê coraz mocniej. Miejsce to szczególnie w weekendy prze¿ywa prawdziwe oblê¿enie.
Szans± na odkorkowanie ma byæ kolej, któr± chc± tam poprowadziæ urzêdnicy.
"Kolej na dotyk" - tak± robocz± nazwê nosi unijny projekt turystyczny zak³adaj±cy uruchomienie po³±czeñ kolejowych miêdzy Toruniem a Brodnic±. Jego elementem ma byæ po³±czenie poci±giem centrum Torunia z po³o¿on± na skraju miasta Barbark±, która jest miejscem wypoczynku wielu torunian.
Jak informuj± Czytelnicy, w ostatnich tygodniach coraz trudniej dotrzeæ w to miejsce. Swoje samochody trzeba zostawiæ przy drodze dojazdowej w lesie, dalej pozostaje ju¿ tylko wêdrówka pieszo, nawet pó³ kilometra.
- Jak tak dalej pójdzie, miejsce to straci swoje walory turystyczne - alarmuj±.
Dobuduj± tory - To prawda, Barbarka wyczerpa³a swoje mo¿liwo¶ci komunikacyjne - wyja¶nia Tomasz Moraczewski, dyrektor departamentu infrastruktury w Urzêdzie Marsza³kowskim w Toruniu. - Proponujemy alternatywê, czyli po³±czenie kolejowe. W odleg³o¶ci blisko 800 metrów od Barbarki znajduj± siê dwie linie kolejowe. Zamierzamy wykorzystaæ jedn± z nich, biegn±c± do dawnego Polchemu. Jest ona w prywatnych rêkach, ale prowadzimy rozmowy w sprawie jej przejêcia. Aby tury¶ci przesiedli siê na kolej, musi byæ ona atrakcyjna, dlatego zamierzmy te¿ dobudowanie toru bezpo¶rednio do samej Barbarki.
Kolejk± przez las Dziêki temu, turystycznym szlakiem z Brodnicy dotrzemy do Torunia, a st±d po zwiedzaniu miasta, bêdziemy mogli wybraæ siê dalej z Dworca Wschodniego na Barbarkê. Zgodnie z za³o¿eniami projektu, turystów w sezonie mia³aby woziæ lokomotywa wraz z letnimi wagonami, zbli¿onymi wygl±dem do kolejki w±skotorowej w ¯ninie. Osi±ga³aby prêdko¶æ oko³o 40 km na godzinê. W podró¿ do lasu bêdziemy mogli wybraæ siê ze stacji Toruñ Wschód oraz Toruñ Pó³noc.
Milion na pocz±tek Uruchomienie po³±czenia kolejowego z Barbark± ma kosztowaæ blisko milion z³otych. Obecnie opracowywane jest studium wykonalno¶ci ca³ego turystycznego przedsiêwziêcia, wpisanego na listê projektów podstawowych Regionalnego Programu Operacyjnego. Oznacza to, ¿e prawie pewne jest sfinansowanie tego zadania w 60 proc. ze ¶rodków unijnych. Realizacja ca³ej inwestycji rozpocznie siê w przysz³ym roku i potrwa kilka lat.
Co ju¿ dzi¶ czeka nas na Barbarce? Szko³a le¶na, schronisko, nowoczesny plac zabaw i ostatni hit turystyczny, czyli park linowy, to najwiêksze atrakcje. </cite>
Orygina³ macie tu: http://www.pomorska.pl/ap...STYKA/876213121 Z wielkim szacunkiem dla pomys³u, ale tak w to wierzê, jak np. budowê linii kolejowej z Maksymilianowa do Koronowa.