ďťż
Katalog wyszukanych fraz
The miomir show

Skończyło się lakierowanie wozu 440.Teraz czeka tylko na montaż drzwi , oznaczenie i w drogę .
Na Legionów rozpoczęto remont wozu 445 .
Do lakierowania czeka 436 .
a sienkiewicza rozpoczęto remont 450 , oraz kończy się remont 414 ( oczywiście lakierowany będzie na Legionów ).
Nie wiem co z 441 , ale prawdopodobnie już jeździ.

Temat zmieniony, analogicznie do tematu o remontach tramwajów. -mod.


MZK ogłosił przetarg na przeprowadzenie NG sześciu autobusów. O wieku pojazdów nie ma informacji.
"Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie napraw głównych 6 autobusów miejskich Jelcz 120M, wg technologii producenta w zakresie szkieletu i oblachowania, z użyciem własnych części zamiennych i materiałów."
No nieee... to jeszcze stanie na tym, że te rupiecie typu 422 czy 426 zamiast wyrzucić będą jeszcze remontować i eksploatować z 10 czy 15 lat...
No nieee... to jeszcze stanie na tym, że te rupiecie typu 422 czy 426 zamiast wyrzucić będą jeszcze remontować i eksploatować z 10 czy 15 lat...
Przecież po to jest naprawa główna. Autobusy te powinny z NG osiągnąć żywotność conajmniej 12-15 lat.


Chodzi o wozy:
432,433,443,444,448
Po naprawie głównej wozy jeżdzą jeszcze przez okres 5-6 lat.
No nieee... to jeszcze stanie na tym, że te rupiecie typu 422 czy 426 zamiast wyrzucić będą jeszcze remontować i eksploatować z 10 czy 15 lat...
Przecież po to jest naprawa główna. Autobusy te powinny z NG osiągnąć żywotność conajmniej 12-15 lat.
To jakby tak robili to chyba nie za bardzo można by mówić o szybszej wymianie taboru w Toruniu. Rozumiem, że jak autobus trochę szwankuje to można go tam dać do naprawy, ale jeżeli to jest jeżdżąca śmierć na kółkach że tak się wyrażę no to jego miejsce jest... no, każdy wie gdzie. Chcą kupować po 11 autobusów rocznie-prosze bardzo, ale niech zaczną pozbywać się tego starego syfu...
Ale nie mogą nagle pozbyć się wszystkiego bo by nie mieli czego wypuszczać na trasy;a po NG autobus może bezpiecznie jeździć 5-6lat.
Ale nie mogą nagle pozbyć się wszystkiego bo by nie mieli czego wypuszczać na trasy;a po NG autobus może bezpiecznie jeździć 5-6lat.
Nie, no nie chodzi mi o wszystkie
Myślałem, że może oni chcą przywracać te agonalne 422 i 426
Co do nich to nie wiem,ale sądzę ,że jeśli koszta będą znośne to je także zrobią choć na dzień dzisiejszy to czeka je przemiał na żyletki.
Natomiast średni wiek toruńskich wozów to 7 lat ; według wszelkich standardów autobus w komunkacji miejskiej może być eksploatowany przez 15-16 lat. Zatem to,czy wóz pojedzie do remontu zależy od ogólnego stanu technicznego ( np. tzw średnia awaryjności )
Chodzi o wozy:
432,433,443,444,448
To jeszcze jakiś szósty
Zdaje się, że 497 już jest gotowy. Stał dziś już razem z innymi wozami, bliżej ulicy Legionów, z oznaczeniem linii L na wyświetlaczach.
Chodzi o wozy:
432,433,443,444,448
To jeszcze jakiś szósty

Szosty - Rusty?
Nie, chyba nie, bo wymiawia sie {rasti}
Mam takie pytanko: czy 422 jak jeździł wyglądał tak źle jak 426 obecnie? Bo nie pamiętam go za bardzo
NIE!!! 422 był jednym z lepiej trymających się wczesnych 120 stąd jego awaria stanowi takie zaskoczenie zarówno dla MZK jak i dla mnie osobiście.
NIE!!! 422 był jednym z lepiej trymających się wczesnych 120 stąd jego awaria stanowi takie zaskoczenie zarówno dla MZK jak i dla mnie osobiście.
No właśnie... Bo ja nie kojarzyłem go raczej jako kupę złomu. Kiedyś sprzed lat pamiętam go jako autobus z zieloną reklamą "Ruchu", poźniej jako taki normalny, nie wyróżniający się. Z tych rozwalonych pamiętam 415, 418, oczywiście 426. 428 i 429 też nie wyglądały najlepiej
422 po Ruchu reklamował jeszcze hurtownię płyt i blatów Grot.
415,418 oraz oba gnioty są zrobione i jeżdżą trzymając się całkiem dobrze
428 i 429 też nie wyglądały najlepiej
One chyba miały NG, przynajmniej 428, poza tym to moje ulubione autobusy no może po 120MM/2 511, 512 i rodzynka 520.
Dziś do remontu odstawiono 438.Wydaje mi się,że na remont czeka także 451.
Do NG pojedzie 6 autobusów. Pozostałe będą zrobione w Toruniu.
Wozy z panoramiczną szybą od 460 wzwyż mają bardzo proste do remontu nadkola (całość trwa max 7 dni ) zatem one będą robione na bieżąco.
400 jest przerabiany na pojazd techniczny.
400 jest przerabiany na pojazd techniczny.
Czy ta przeróbka już się zaczęła
Kwestia dni jak się zacznie.
Dziś na linii 22 jeździ wyremontowany 441.
W zeszłym tygodniu widziałem 415 z wyjątkowo bladym wyświetlaczem numeru linii.Zgłosiłem ten fakt w MZK i 415 dostał nowy,wyraźny wyświetlacz , a całę tło wokół przedniego wyświetlacza i rolki z trasą przejazdu ma zrobione na czarno.Przypomnę tylko,że miał on je całe podrapane.Tak będą te tło miały zrobione wszystkie autobusy , będą miały także zrobiony przegląd wyświetlaczy.
Wymieniany będzie miał na pewno 418 , a 411 będzie miał odnawiane w/w tło.
Jeśli mowa o wyświetlaczach, to ciekawi mnie fakt, dlaczego zaprzestano montowania tylnych wyświetlaczy w remonotwanych autobusach. Wyświetlacze takie dostały np. 439, 452, 454. A pozostałe wyremontowane (np. 434, 440, 441) mają z powrotem zamontowane taśmy. Co do bladych cyferek to takie ma też 416. Pozdrawiam.
Wyjaśnienie jest prozaiczne:
wyświetlacze w remontowanych autobusach montowane są wtedy ,jak MZK ma jakieś wolne np. ze sprzedawanej PR-ki.
Teraz będą 3 takie - z wozów 420,425 i 427.
Jak wspomniałem przegląd wyświetlaczy się zaczął i myślę,że zakończy się w przyszłym tygodniu.
A ja mam takie pytanie... Czy 435 ma jakąś awarię? Dzisiaj jechałem nim i przez całą drogę jechał około 20 km/h, w porywach 33 km/h. Czekałem tylko, kiedy autobus stanie i podróż będę kontynuował na pieszo
W zeszłym tygodniu widziałem 415 z wyjątkowo bladym wyświetlaczem numeru linii.Zgłosiłem ten fakt w MZK i 415 dostał nowy,wyraźny wyświetlacz , a całę tło wokół przedniego wyświetlacza i rolki z trasą przejazdu ma zrobione na czarno.Przypomnę tylko,że miał on je całe podrapane.Tak będą te tło miały zrobione wszystkie autobusy , będą miały także zrobiony przegląd wyświetlaczy.
Wymieniany będzie miał na pewno 418 , a 411 będzie miał odnawiane w/w tło. To nie wymaga zadnej wymiany-mowie tu oczywiscie o wyswietlaczach! Po prostu po kilku latach uzytkowaniach szklo wyswietlacza oraz szklo nad szyba przednia sie zakuzylo i tylko nalezy to zdemontowac i wyczyscic!!!To samo ma zrobione #415 a nie zaden nowy wyswietlacz!
W zeszłym tygodniu widziałem 415 z wyjątkowo bladym wyświetlaczem numeru linii.Zgłosiłem ten fakt w MZK i 415 dostał nowy,wyraźny wyświetlacz , a całę tło wokół przedniego wyświetlacza i rolki z trasą przejazdu ma zrobione na czarno.Przypomnę tylko,że miał on je całe podrapane.Tak będą te tło miały zrobione wszystkie autobusy , będą miały także zrobiony przegląd wyświetlaczy.
Wymieniany będzie miał na pewno 418 , a 411 będzie miał odnawiane w/w tło. To nie wymaga zadnej wymiany-mowie tu oczywiscie o wyswietlaczach! Po prostu po kilku latach uzytkowaniach szklo wyswietlacza oraz szklo nad szyba przednia sie zakuzylo i tylko nalezy to zdemontowac i wyczyscic!!!To samo ma zrobione #415 a nie zaden nowy wyswietlacz! Sorrki za literowke w moim komentarzu wyzej:)Zorientowani wiedza o co chodzi.Pozdro
Dzisiaj na L.15 jeździ 418 z ładnym,wyrazistym wyświetlaczem i z porządnie zrobionym tłem wokół przedniego wyświetlacza.
Z Sienkiewicza wyjechał już 414 na Legionów gdzie będzie lakierowany.W warsztacie stoi natomiast szkielet 400 , który jest przerabiany na pojazd techniczny.
Z wyrazistym przednim wyświetlaczem jeździ wreszcie 418 . On jak też 411 mają w końcu porządnie zrobione tło wokół przedniego wyświetlacza i przebiegu linii - czarne.Uporządkowano je takze na 391.
Z wyrazistym przednim wyświetlaczem jeździ wreszcie 418 . On jak też 411 mają w końcu porządnie zrobione tło wokół przedniego wyświetlacza i przebiegu linii - czarne.Uporządkowano je takze na 391. Nie tylko te bo rowniez 422,417
403 stracił winde, ma teraz kabinę zabudowaną. Być może to początek szerszej akcji likwidowania wind.
Uuuuu... a te pierwsze drzwi dalej zostaną takie otwierane na zewnątrz?
Swoją drogą ciekawy to był wynalazek z tą windą, można by taki zostawić dla potomności Wynalazek ciekawy, ale trochę niewypał, bo z tego, co pamiętam to te windy i tak były porozwalane i na jakieś taśmy poprzylepiane...
Sytuacja wygląda tak :
windy założono w niewielkiej partii wozów i teraz ciężko jest z częściami do nich.403 miał windę dość uszkodzoną zatem podjęto decyzję o jej demontarzu . Nie będzie jednak podobnych czynności w innych wozach z windą ( na razie ). Zaproponowałem jednak,aby siedzenia z 425 i 427 przeniesiono do np. 407 (który przeszedł kapitalny remont ) i 409 którego wnętrze wygląda najlepiej.
Będzie to rozpatrywane.
A to jak, 425 i 427 będą bez siedzeń?
Autobusy towarowe z nich zrobią
moze techniczne tak jak z 400
Przecież 425 i 427 idą na sprzedaż ; jednak mają tak uszkodzone kratownice,że być może będziemy się nimi golić. Zresztą na razie one stoją w zajezdni bo nie ma ofert - kompletny zastuj w rynku autobusów używanych.
Remont 436 zbliża się ku końcowi. Jest on już polakierowany , ma zamontowane szyby . Ma także założone drzwi starego typu . Myślę,że w przeciągu najbliższych 14 dni powinien wyjechać .
W lakierni stoi 414 ; 436 został już polakierowany,ma zamontowane szyby,drzwi,etc. - teraz jakieś kosmetyczne sprawy ,kontrola techniczna i w drogę -; myślę,że może nawet w przeciągu 7 dni!
436 ma juz przyklejone numerki
436 ma juz przyklejone numerki Numerki to juz mial przyklejone swiezo po lakierowaniu jeszcze przed zalozeniem szyb:)
436 dziś wyjechał na linie 35.
479 dostal chyba nowy przód, taki jak 502 (nowszy napis JELCZ oraz numer taborowy pośrodku). Podobnie jak 457, stracił halogeny
Dzis 432 stoi obok stanowiska do tankowania, "oczy" ma zwrocone na Piotra i Pawla...
432 pojechał na Sienkiewicza, gdzie czeka go remont.Stoi tam już 433.
Dlaczego one są robione w Toruniu,a nie jak wcześniej pisałem na zewnątrz ? :
- otóż MZK chce zrobić w tym roku remont we wszystkich tego wymagających wozach i dlatego są 2 stanowiska remontowe na Legionów , 2 na Sienkiewicza. Na zewnątrz pojedzie też 10 wozów w najgorszym stanie . Tegoroczna akcja remontowa wyprowadzi sytuację w taborze autobusowym na prostą .
Raczej pomyslalbym, ze zaplacili za MANy i oszczedzaja na remontach. Okazuje sie, ze jednak nie. Pytanie, ktore wozy pojada do Jelcza (?) lub gdzies indziej na zewnatrz?
Na legionów na lakierowanie czeka 450
Na silnikowni stoi 504.
Obecnie remont przechodzi Żuk nr 19
MZK odebrało dziś zamówiony nowiótki przód od wozu 488. Zostanie on połączony z resztą autobusu i może nawet w ciągu miesiąca,może półtora autobus wyjedzie na ulice.
MZK odebrało dziś zamówiony nowiótki przód od wozu 488. Zostanie on połączony z resztą autobusu i może nawet w ciągu miesiąca,może półtora autobus wyjedzie na ulice.
Będzie wyglądał jakoś nowocześnie (np. jak 520)? Czy tak jak poprzedni przód?
MZK odebrało dziś zamówiony nowiótki przód od wozu 488. Zostanie on połączony z resztą autobusu i może nawet w ciągu miesiąca,może półtora autobus wyjedzie na ulice.
Będzie wyglądał jakoś nowocześnie (np. jak 520)? Czy tak jak poprzedni przód?
Sądzę że tak jak dotychczas... Żeby mu tylko nie walnęli tej starej, czarnej nalepki z napisem "JELCZ"
Będzie wyglądał jak przed wypadkiem.
Dobiega końca NG 450.Wstawiane ma drzwi starego typu.
Dzisiaj na terenie zajezdni nie ma wozów :
- 444
- 448
- 451 .
Natomiast po zajezdni kursowały :
- 438
- 443 .
Myślę,że poszły one do NG.
Dzisiaj na terenie zajezdni nie ma wozów :
- 444
- 448
- 451 .
Natomiast po zajezdni kursowały :
- 438
- 443 .
Myślę,że poszły one do NG.

Wszystkie 5 Dokąd
Zewnętrzna NG będzie przeprowadzana w Solcu. Do Solca autobusy pojadą we środę, teraz są przygotowywane do wyjazdu.
Dzisiaj kursuje odnowiony 481. Zaczęto robić blachy na 486 - był strasznie przerdzewiały. Lakierowany będzie jeszcze 482.
W Toruniu zrobione będą jeszcze NG 435 i 446.
W przyszłym roku NG obejmie wozy :
- 456
- 458
- 459
- 462
- 463
- 483.
Ogólny remont blacharki, nadkoli i lakier będzie obejmował wozy:
- 465
- 471
- 476
- 478.
Po przyszłorocznych wakacjach sytuacja w taborze autobusowym będzie opanowana.
to kiedy do solca jedziemy?
Nic nikt nie pisze, że jeździ już 450...
A co się dzieje z 445
No i najważniejsze pytanie: jakiego wyglądu można oczekiwać po autobusach, które poszły do Solca Te, które wróciły z Jelcza, z zewnątrz wyglądają bardzo ładnie
445 ma kontynuowaną NG w warsztatach ( trwa wymiana wykładziny;ma odnawianą kratownice;ma remont silnika).
Wozy z Solca będą wyglądały podobnie,jak te z Jelcza tj. będą we wnątrz wylakierowane na biało,będą miały całkowicie nową kratownice oraz wykładzinę;będą miały żółte poręcze;drzwi starego typu;elekroniczne wyświetlacze numeru linii z tyłu pojazdu;czarne tło wokół przedniego ekranu.
Nic nikt nie pisze, że jeździ już 450...

Ja jechałem nim już w piątek do szkoły, widziałem, że był już po remoncie, ale myślałem, że wiecie, że jeździ
A tak w ogóle to chyba drzwi kierowcy są jakieś zepsute czy coś bo raz były otwarte, potem się zamknęły, potem otworzyły... i tak chyba ze 4 razy przez całą drogę
Gdy z solca wrócą 438,443,444,448,451 to na NG zostanie tam wysłany jeszcze 453.
Będą one wyglądały tak jak wozy robione w Jelczu.
Lakierowany jest 433.
Następny będzie 445.
Po nim ( gdzieś w połowie października ) przyjdzie kolej na 432.
Na Sienkiewicza rozpoczęto NG 435,a pod koniec października dołączy do niego 446.
Lakierowany jest 433.
Następny będzie 445.
Po nim ( gdzieś w połowie października ) przyjdzie kolej na 432.
Na Sienkiewicza rozpoczęto NG 435,a pod koniec października dołączy do niego 446.
No, 446 się przyda. Bo od kilku dni codziennie widuję go na 19 i delikatnie mówiąc nie wygląda już najlepiej
Nie wiedziałem w jakim temacie to napisać. Zwracam się do prezesa. Trzeba zgłosić w MZK, żeby poprawili środkowe drzwi w #472. Jechałem nim dzisiaj w tłoku i jedno ze skrzydeł tak gwałtownie się otwierało, że ludzie obrywali po łokciach
#487 otrzymał nowy panel przedni (jak #479). Miał jakieś spotkanie z czymś?
Nie wiem,co stało się z 487,natomiast dzisiaj jeździ już gotowy 488.
Jego panel jest taki,jak 479.
Na remont został odstawiony 446.Będzie on przeprowadzony na Sienkiewicza,zatem 446 po NG będzie wyglądał jak 452 i 454 z tym,że będzie miał zamontowane drzwi starego typu.
Nie wiem, czy już ktoś pisał czy nie (znacie moje kłopoty z pamięcią...), ale w razie czego informuję, że dzisiaj na 23 pomyka już wyremontowany 414. Poza tym, że jest bielszy i ma nowe obicia siedzeń reszta po staremu
W sierpniu wyjechał
W sierpniu wyjechał
Coooo
Ja go nie widziałem ileś miesięcy już No to wyszedłem jak Zabłocki na mydle
Więcej nic nie powiem
A w jakim stanie technicznym jest #402
#487 otrzymał nowy panel przedni (jak #479). Miał jakieś spotkanie z czymś?
30 wrzesnia miał kolizje z osobowką pod mostem kolejowym na 29.
Nowy panel ma także 493.
Nowy panel ma także 493.
493 miał tez blizsze spotkanie z innym uczestnikiem drogi i nie tylko panel wymieniony ale rowniez blacha za przednimi drzwiami pod wlewem paliwa.Bylo to tez jakos pod koniec września
Nie wiem, czy już ktoś pisał czy nie (znacie moje kłopoty z pamięcią...), ale w razie czego informuję, że dzisiaj na 23 pomyka już wyremontowany 414. Poza tym, że jest bielszy i ma nowe obicia siedzeń reszta po staremu

Bileutki jest rowniez #433 stojacy w zajezdni na Legionow.Jeszcze tylko sprawy kosmetyczne i wkrotce go zabaczymy na ulicach T-nia:)
433 wyjedzie na trasy jeszcze w tym tygodniu.
Natomiast zaszła zmiana w autobusach robionych w solcu: zamiast 453,który miał tam jechać pod koniec miesiąca pojechał tam już 446.
453 będzie remontowany na Sienkiewicza pod koniec miesiąca,kiedy z Sienkiewicza wyjedzie 432.
433 wyjedzie na trasy jeszcze w tym tygodniu.
Dzisiaj krąży na 27
433 wyjedzie na trasy jeszcze w tym tygodniu.
Dzisiaj krąży na 27
Widzialem go dzis wlasnie na 27.Na oko bardzo ładny wyglad:)
No dobrze, a co z 445
Pytałem też niedawno, w jakim stanie jest 402...
No dobrze, a co z 445
Pytałem też niedawno, w jakim stanie jest 402...
402 jest po remoncie. A 445 może już niedługo wyjedzie
402 jest po remoncie.

Tak mi się wydawało, jednak Jarek ustawił go na straconej pozycji (gdy omawiał, które pójdą najprędzej do odstrzału)...
W 453 pękła kratownica, wóz czeka na NG.
Wrócił #517. Śladem po naprawie jest chyba brak fragmentu reklamy przy przednim nadkolu
Jak długo zostanie u nas zielono-żółty
Czy jeszcze którys MAN jest w naprawie
Czy jeszcze którys MAN jest w naprawie
Z moich obserwacji wynika, że co najwyżej #519. Ale mogę się mylić.
Czy jeszcze którys MAN jest w naprawie
Z moich obserwacji wynika, że co najwyżej #519. Ale mogę się mylić.
Tak dokladnie w naprawie jest 519 a zielono-zolty zostanie pewnie tak dlugo az nie zostana usprawnine na cacy wszystkie maniki.Ciekawe tylko czy 529 juz tez sie zalapie:(
Do lakierowanie przygotowano wóz 445. Jego miejsce w warsztatach zajął 467 - nie wiem,czy będzie miał jakiś remont,czy tylko jakaś awaria.
Panowie, przyjrzyjcie sie 484. Po zdjeciu reklamy wyglada naprawde imponujaco! Jest ladnie polakierowany i ma nowe listwy. Nie to, co 477
Nie dam głowy, ale chyba 406 nie ma już windy...
Możliwe;ponieważ kilka dni temu znowu ona się popsuła.
Była ona bardzo awaryjna i być może została zdemontowana.
Mnie natomiast interesujeco robione jest z 467 ?
Możliwe;ponieważ kilka dni temu znowu ona się popsuła.
Była ona bardzo awaryjna i być może została zdemontowana.
Mnie natomiast interesujeco robione jest z 467 ?

Ja jestem ciekawy czy jakiekolwiek windy jeszcze działają? Jak ja je widzę, krzywe, pogięte, jakieś szmaty przewiązane, to przypominają mi średniowieczne narzędzia tortur...

A 467 to mogli by na magazyn części zamiennych dać, przynajmniej o jednego nieogrzanego złoma mniej by było
Reszta wind działa - gdyby nie działały byłyby odpowiednio oznaczone lub zdemontowane.
Co do 467 - Łukasz - trochę racjonalizmu:
- nie jest to stary autobus
- nie jest on w jakimś makabrycznym stanie
Drobna naprawa bieżąca i będzie jak nowy
( AUTOBUSY W SWYM "PROSPEKCIE " MAJĄ CZASAMI WPISANĄ NG ).
Reszta wind działa - gdyby nie działały byłyby odpowiednio oznaczone lub zdemontowane.
Co do 467 - Łukasz - trochę racjonalizmu:
- nie jest to stary autobus
- nie jest on w jakimś makabrycznym stanie
Drobna naprawa bieżąca i będzie jak nowy
( AUTOBUSY W SWYM "PROSPEKCIE " MAJĄ CZASAMI WPISANĄ NG ).

No ale jak kupujemy MANy to wyrzućmy coś niedobrego A komfort jazdy w takim 467 (i wszystkich 46*, 47*, 48*) według mnie jest gorszy niż w PR110 albo pierwszych 120M. Tam chociaż siedzenia były wygodniejsze. Zamiast na złom można by go sprzedać na jakiegoś gimbusa czy coś w tym stylu, ewentualnie na plac zabaw do przedszkola coby go dzieciaczki pomalowały w kwiatki (to oczywiście żart ). Jak jeszcze nie jest w takim katastrofalnym stanie, ktoś zapłacił by za niego więcej niż za spróchchniałego PR110 (oczywiście nie obrażając PR, ale niektóre naprawde się sypały)
PS. Nie wiem dlaczego, ale jak trafiam na stare (41*, 42*, 43*, 44*) albo nowe 120M (49*, 5**), w środku jest ciepło. Kiedy podjeżdża najbardziej znienawidzone przeze mnie zwierze typu 45*, 46*, 47* lub 48*, w środku zawsze panuje syberyjska zima. Nie wiem, czy to ja mam takiego pecha, czy też w tych autobusach w ogóle nie ma możliwości ogrzewania. A potem się dziwić, że uraz do tego mam
Mogę potwierdzić,406 nie ma już windy;dostał zabudowę kabiny z 420.
Mogę potwierdzić,406 nie ma już windy;dostał zabudowę kabiny z 420.

A 420 poszedł na dawcę organów? Czy poprostu bez kabiny sobie teraz szaleje?
A 420 poszedł na dawcę organów? Czy poprostu bez kabiny sobie teraz szaleje?
Prosze nie robić sobie żartów ze śp. 420

Przecież on żyje, bodajze w Papowie Tr.
Tam kabina nie była potrzebna, więc słusznie, że ją wymontowano przed sprzedażą wozu.
Echh, co to za życie...

Wiesz cos więcej... to napisz
Mogę potwierdzić,406 nie ma już windy;dostał zabudowę kabiny z 420.
Jestes pewien,ze 406+ dostal kabine od 420.Mi sie jednak wydaje a co wiecej jestem przekonany,ze ta kabina jest ale nie od 420 a od 416 ktory oczekuje na sprzedaz.
Przecież on żyje, bodajze w Papowie Tr.
Tam kabina nie była potrzebna, więc słusznie, że ją wymontowano przed sprzedażą wozu.
Z tego co pamietam 420 poszedl kompletny wraz z kabina na sprzedaz.Z tych kolejnych,ktore oczekiwaly na klienta i zostaly kupione przez Solec 427 i 426 poszly wraz z kabinami(moim zdaniem bład) a z 425 zdemontowano z zalozono do 405.403 zas kabine ma od dawnego "nie zyjącego"juz 392:(

403 zas kabine ma od dawnego "nie zyjącego"juz 392:(

To mi się wydaje mało prawdopodobne, gdyż #392 miał jako jedyny kabinę w kolorze-imitacji ciemnego drewna, a nie białą...
403 ma założoną kabinę w części od 392,a w części od 395 lub 396.

403 zas kabine ma od dawnego "nie zyjącego"juz 392:(

To mi się wydaje mało prawdopodobne, gdyż #392 miał jako jedyny kabinę w kolorze-imitacji ciemnego drewna, a nie białą...

Winicjusz dobrze pamietasz tylko,ze kabina w tym 403 jest cala malowana lacznie z listwami i innymi laczeniami na biało wiec tak jak pisze obserwator moze byc prawda!
Podobnosz w hali remontowej stoi skład tramwajów. Czyżby zaczęły się remonty?
To mnie zdziwiłeś,bo w hali stoi rozbebeszony 435 i pojechał tam na NG najprawdopodobniej 453 (ale tu głowy nie dam ).
A nie wiecie może jaki skład został odstawiony;ja postaram się dowiedzieć,ale dopiero na jutro.
Co do kabin. Czy 391 od początku miał nową, taką jak stodwudziestki?
Sytuacja w Solcu wygląda następująco: 3 wozy są na wykończeniu (dwa nie mają wnętrza i okien /438 i ?453?/ , a jeden jest już prawie gotowy /?444?/), dwa są na blacharce (wymiana kratownic i blach) /451 i ?448?/, jeden jest przygotowywany do NG /?443?/ - jeżeli na prawym boku jego reklama jest czerwona, to wtedy na 100%.
Sytuacja w Solcu wygląda następująco: 3 wozy są na wykończeniu (dwa nie mają wnętrza i okien /438 i ?453?/ , a jeden jest już prawie gotowy /?444?/), dwa są na blacharce (wymiana kratownic i blach) /451 i ?448?/, jeden jest przygotowywany do NG /?443?/ - jeżeli na prawym boku jego reklama jest czerwona, to wtedy na 100%.
453 pojechal kilka dni temu na Sienkiewiczan na NG w zamian za 432,ktory zostal przycianiety po wymianie blacharki na Legionow.Tak wiec na Sienkwieicza stoja:435,453 a w Solcu:425,426,427(juz nie nalezacy do MZK)438,443,444,446,448,451. Autobusy 438,444,446 pojechaly do Solca jako biale a czerwony bok to 443 po reklamie nieb-czerw firmy LG
Numery podałem niedokładnie, bo większość ich nie ma
W poście dotyczącym remontu tramwaju na hali jest błąd - na razie żaden tramwaj nie ma żadnej naprawy robionej.
W poście dotyczącym remontu tramwaju na hali jest błąd - na razie żaden tramwaj nie ma żadnej naprawy robionej.
No to się komuś przewidziało, przy okazji kupowania biletów w kasie na Sienkiewicza.
Niecałe 2 godziny temu z MANa przyjechał 518. Podobnie jak 517 i 519, nie ma kawałka reklamy w okolicach prawego przedniego nadkola. Słyszałem tekst kierowcy: "Przyprowadziłem autobus z Poznania i będę brał następne"...
Za bardzo nie wiedzialem gdzie to wrzucic i padlo na ten temat. Dzis na linii nr 1 wagony 230 i 231 jezdza znowu w skladzie
Niecałe 2 godziny temu z MANa przyjechał 518. Podobnie jak 517 i 519, nie ma kawałka reklamy w okolicach prawego przedniego nadkola. Słyszałem tekst kierowcy: "Przyprowadziłem autobus z Poznania i będę brał następne"...
Nie ma kawalka reklamy bo ten element co jest obecnie bialy w wozach 517,518,519 przy drobnych poprawkach w manie zostaje wymieniony na nowa blache.Jaki teraz poszedl bo 521,522,523,524 widuje ale 528 juz chyba ze dwa dni nie widzialem.Moze tego zabrali:(
Pierwszy 120M po NG w Solcu stoi już na zajezdni. Jutro, albo w przyszłym roku przyjadą 2 kolejne (obecnie mają robione próby drogowe).
230 kursuje dziś jako samodzielny wagonik.
Dzis #438 jezdzi na 36
Na terenie zajezdni stoi #448.
Widziałem też #438 i muszę przyznać, że po raz kolejny ktoś nie zachował należytego umiaru. Samo logo Jelcza plus numer taborowy to bardzo ładny zestaw (np. #403 czy #421). Po co wciskać tam na siłę napis Jelcz, i to starego typu
dzis jechałem #438 na lini 34 ładnie w srodku wyglada ale silnik strasznie chałasuje...
#448 ma z przodu tylko numer (brak logo i napisu Jelcz), podobnie jak #487 (z innego powodu).
Dzis obydwa "poSolcowe" kursowały na linii nr 10.
Na terenie zajezdni pod dachem przy warsztatach stoi kolejny autobus z Solca.
Nie ma żadnych oznaczeń.
Także 478 ma już nowy panel przedni.
Ten wóz z Solca o którym pisałem powyżej to 446.
Ten wóz z Solca o którym pisałem powyżej to 446.
Dziś już go nie było, w zamian stał 474 Poza tym wozy z Solca będą wymagały małych poprawek.
Dziś na linii nr 10 widziałem #521. Oczywiście nie miał fragmentu reklamy na przednim prawym nadkolu.
Na terenie zajezdni stoi kolejny autobus z Solca bez żadnych oznaczeń.
Na terenie zajezdni stoi kolejny autobus z Solca bez żadnych oznaczeń.
451.
[quote="seba"] Na terenie zajezdni stoi kolejny autobus z Solca bez żadnych oznaczeń.
451.[/quo

Jest i nastepny:) 443
Mam wrażenie, że na terenie zajezdni stoi 444.
Dziś na 27 kursuje 443.
Mam wrażenie, że na terenie zajezdni stoi 444.
Też go dziś widziałem. Nie ma numerów, a na przednim filmie ma odwrotnie miejsca na numer linii i rolkę z trasą niż pozostałe wozy. Tak mi się wydaje.
W lakierni nie ma już wozu 445 (myślę, że zakończyła się jego NG ).
Z nowym panelem przednim ( zamontowanym po stłuczce ) kursuje 480.
Rozpoczęło się lakierowanie 432.
Do remontu odstawiono też 460 ( miał stłuczkę ).
Nowy panel ma też 514. Stracił chyba "Supero"...
Nowy panel ma też 514. Stracił chyba "Supero"...

Do kroćset...
Nowy panel ma też 514. Stracił chyba "Supero"...
Supero stracił niestety ale dobrzez,ze mu nie założyli starego napisu "Jelcz" bo wtedy juz bym nie mogl na to patrzec spokojnie Dziś w końcu panowie z agencji reklamy zainteresowali sie wozem 493 i chyba doprowadza go do schludnego wygladu jak przystało na autobus
PO NG kursuje już 445.
PO NG kursuje już 445.
Dla ścisłości podam, że w zeszłym tygodniu widziałem też 444 na trasie, ale o tym od dawna już zapewne wiecie i pewnie nawet już ktoś o tym napisał na Forum, ale moja pamięć jest taka a nie inna itd...
Wydaje mi się, iż trwa wymiana nadkoli w pozbawionym reklamy wozie 462; nie jestem jednak tego pewien i nie wiem, czy to początek NG, czy też naprawa bieżąca.
Potwierdzam powyższy post.
Dzisiaj 445 widziany na linii 19.
Kończy się NB 466.
Zaczęła się NG : - 457
- 462.
Na NG czekają : - 456 ( on czeka także na silnik )
- 461.
Na silnik czeka takżę 489.
Na placu stoi 466 po naprawie bieżącej.
Myślę, że dzisiaj miał premierę na drogach.
W zajezdni na Legionow pod wiata, stoi 453 w stanie surowym po NG na Sienkiewicza.
Mam takie pytanie :
Na Sienkiewicza NG wcześniej niż 453 ( już w stanie surowym ) miał zaczętą 435.
Czy on jest gotowy, czy są jakieś plany inne w związku z tym wozem ???
Dziś jeździ 444...
Do NG obok 461 i 462 odstawiono takżę 458.
Natomiast trwa NG 456 i 457.
Po naprawie bieżącej jest już 467 - prezentuje się dobrze.
Teraz inne :
- w tym metalowym budynku przy lakierni (obok płotu od strony MPO ) stoi także jakiś autobus po NG; myślę, że jest to 435, ale głowy za to nie dam !!!!!!!!!
- 432 dzisiaj jest już lakierowany ( w końcu )
- w lakierni na miejsce 467 stoi już inny autobus; kompletnie nie wiem jaki; jeśłi mogę podać swoje domysły to jest to 456 lub 482.
Po naprawie bieżącej jest już 467 - prezentuje się dobrze.
Teraz inne :
- w tym metalowym budynku przy lakierni (obok płotu od strony MPO ) stoi także jakiś autobus po NG; myślę, że jest to 435, ale głowy za to nie dam !!!!!!!!!
- 432 dzisiaj jest już lakierowany ( w końcu )
- w lakierni na miejsce 467 stoi już inny autobus; kompletnie nie wiem jaki; jeśłi mogę podać swoje domysły to jest to 456 lub 482.

482 dzis przed poludniem kursowal na lini 10 wiec to nie ten!
MZK rozpocznie wykonywanie lakierowania pojazdów po NG u zewnętrznego wykonawcy.
W hali napraw na Legionów prawie gotowy jest już 432.
Czeka tylko na wstawienie drzwi.
W tej samej hali trwa także NB 485.
Mam wrażenie, że do NG odstawiono 475.
Mam wrażenie, że do NG odstawiono 475.

Też mi sę wydaje,ze do grona oczekujacych na NG dołaczyl 475.
A jesli chodzi o 422 i 423 to chyba znalazly kupca bo juz ich nie ma od kilku dni na placu zjezdni.

Też mi sę wydaje,ze do grona oczekujacych na NG dołaczyl 475.

Pozwolę sobie tak zapytać...
Ta naprawa będzie wyglądała tak, jak w pojazdach typu 430, czyli wymiana drzwi i inne takie?
NG to remont kapitalny kratownicy, silnika.
Natomiast kwestie o których Ty piszesz, to już zwykła kosmetyka.
Jeśłi NG będzie robione na zewnątrz,to wóz otrzyma także żółte uchwyty.
A te żółte uchwyty to teraz taki standard??
Nie wiem, czy to standart ( w nowych wozach są żółte ) - ułatwia to poruszanie się wewnątrz pojazdu osobom starszym i słabo widzącym.
A w czasie zewnętrznych NG jest robione dla poprawienia estetyki i ergonomiki pojazdu.
Natomiast najważniejsze w NG są remonty kratownicy - to jest istota NG !

Natomiast kwestie o których Ty piszesz, to już zwykła kosmetyka.

No tak, ale pojazdy, które takie drzwi dostały, tamte żółte poręcze itd to chyba też miały NG, nie? Swoją drogą to orginalnie teraz wyglądają w środku - te typu 446. Niczym kultowe PR-ki, które często miały jakieś osobliwe wnętrze
A tak poza tym - chyba pocoś te drzwi się wymienia? Czy tylko po to, żeby inaczej wyglądało?
Te drzwi to wymieniają bo te "nowe" oryginalne były felerne i jak ludzie się o nie opierali to szyby z nich leciały
to,że pojazdy z żółtymi poręczami poniżej 485 miały NG - jasno wynika z mojej wypowiedzi.
Natomiast NG jest robiona także w Toruniu,i tutaj pojazdy nie dostają żółtych poręczy.
Jest robiona natomiast kratownica, której remont to idea fix NG Łukaszu !

Jest robiona natomiast kratownica, której remont to idea fix NG Łukaszu !

No o tym już pisałeś, wiem. A co do drzwi to chyba X-ik mi odpowiedział Swoją drogą też kiedyś słyszałem jak to w zapchanej do niemożliwości 11-tce wygnieciono szybę w drzwiach
Sprawę koloru poręczy reguluje rozporządzenie Min. Transportu, roku nie przytocze, bo nie pamiętam. Mówi ono o tym, że wszystkie nowe pojazdy muszę mieć poręcze o kolorze 'jaskrawym', stąd w niektórych MANach np. zielone rurki. Firmy zajmujące się NG, gdy malują rurki farbą proszkową, stosują kolor żółty, bo nowiej wygląda wtedy wnętrze no i w remontach nowszych autobusów (także powypadkowych) zdecydowanie dominują rurki w kolorze żółtym. W MZK nie przywiązują do tego uwagi i malują na czarno.
Co do drzwi, to powód jest troche inny niż napisał Damian i był już na tym forum przytaczany. Sama 'puszka' drzwi starego typu jest dwa razy tańsza, niż te nowe, nie mówiąc już o szybach, gdzie profilowana, wklejana szyba potrafi kosztować bardzo dużo. Ceny tych w 120M jeszcze są przystępne (ale i tak szyba na uszczelce kosztuje kilka razy mniej), za to te w MANach i M081MB mają cenę z trzema zerami na końcu a to tylko mała, niepozorna szybka
200 par nowych drzwi i już nowy autobus z tego wychodzi .
Ale te drzwi z szybą klejoną przynajmniej z pierwszej serii pojazdów miały wadę konstrukcyją - wiem to z MZK.
A jak wyjaśnić to, że Solaris w ogóle nie maluje rurek???
Może dla niektórych ten srebrny jest jaskrawy . Już lepsze od czarnego...
A jak wyjaśnić to, że Solaris w ogóle nie maluje rurek???
W niektórych maluje inne są chromowane - jaskrawe chyba są.
Z tymi srebrnymi rurkami to śmiesznie, bo one są jaskrawe jak dobrze na nie światło będzie padać. Mimo wszystko nasze żółte są o wiele widoczniejsze i bardziej przykuwają wzrok .

Z tymi srebrnymi rurkami to śmiesznie,
Wyglądają jak z lat 50-tych
Dzisiaj rozpoczęto powypadkową naprawę 519.
Dzisiaj rozpoczęto powypadkową naprawę 519.

A co mu sie stalo takiego?
Kilka spraw :
- 519 - miał stłuczone trzy ostatnie szyby po lewej stronie. Gdy o tym napisałem w dziale " wandalizm " to jeden z użytkowników napisał, iż wóz ten miał jakąś kolizję (był to chyba Obserwator).
- w lakierni stoi zrobiony 432.
- na lakierowanie czekają : 435 i 453.
- trwa NG 456 i 457.
- na NG czekają 458, 461, 462, 475.
Prawdopodobnie w tym roku poddane jej będą także 459, 463, 476, 482.
- trwa NB 485, ta forma remontu obejmie najprawdopodobniej 460, 464, 465, 468, 469, 471, 474, 477, 478, 479, 483.
Przed warsztatami od dłuższego czasu przed warsztatami stoi odstawiony 455 - być może oczekuje na NG.
- trwa NG 456 i 457.

W sumie to od ostatniej wizyty w tych busach nie poczyniono nic a to z powodu adaptacji N'ki na kawiarenke trzeba było przerwać przy nich prace.
Nie do końca - 45 ma zamontowane koła wraz z całym ich, że tak powiem oprzyrządowaniem.
Ad vocem powyższego postu - chodzi oczywiście o wóz 457.
Natomiast po NB jeździ już 485.
Dziś rano z Sienkiewicza na Legionów ściągali jakiś autobus. 456 czy 457? Wie ktoś?
Dzis na 33 kursuje wyremontowany #432
Dziś rano z Sienkiewicza na Legionów ściągali jakiś autobus. 456 czy 457? Wie ktoś?

Był to raczej autobus #457.
Dzis na 33 kursuje wyremontowany #432

432 wyjechal ale za to odstawiono 459 oraz jak widze z za plotu trwa NB 471.Oby on tez nie zostal odstwiony w rzadek do 455,458,459,461,462,475:(
Dziś rano z Sienkiewicza na Legionów ściągali jakiś autobus. 456 czy 457? Wie ktoś?

Był to raczej autobus #457.
Potwierdzam w pełni swoja wczesniejsza wypowiedz.Jest to 457 poniewaz na tylnej pokrywie silnika ma napis 120M/3 a tylko on mial niezgodny symbol.Widac przyciagnieto tego a zabrano 461 na Sienkiewicza do NG.
chyba nie do końca #455 jest odstawiony do remontu, bo dziś śmigał liniowo bodaj na 34
chyba nie do końca #455 jest odstawiony do remontu, bo dziś śmigał liniowo bodaj na 34
Jesli chodzi o mnie to nie pisalem,ze zostal odstawiony do remontu tylko w "Rządek".Nie czekal na remont lecz mial cos z silnikiem czy glowica.
455 stał tam, gdzie wozy czekające na NG. Ja też myślałem, iż on na nią oczekuje, jednak on miał coś z silnikiem.
1. Około godz. 10:30 Czerwoną Drogą w kierunku Sienkiewicza żuraw holował jakiś autobus w trakcie NG. Wyglądał na 435.
2. W 408 wymieniono tylne drzwi na nowsze - z wklejanymi szybami. Z zewnątrz są oklejone kremową okleiną.
W 408 wymieniono tylne drzwi na nowsze - z wklejanymi szybami. Z zewnątrz są oklejone kremową okleiną.

#411 ma założone takie środkowe i tylne drzwi .
477 ma odświeżony lakier.
Mój powyższy post nt. wozy 477 jest błędny. On nie miał odnawinego lakieru - robione miał tylko przednie prawe nadkole.
Ja natomiast mam pytanie i będę wdzięczny za odpowiedź :
- otóż obecnie MZK wysyła autobusy do zewnętrznej firmy na lakierowanie
- do lakierowania odstawiono 435 i 453
- na lakierowanie czeka 457 .
Moje pytanie brzmi : kiedy 435 i 453 wrócą z lakierni i ile trwa przelakierowanie takiego autobusu w profesjonalnej lakierni ?
Bardzo proszę o odpowiedź.
Ptaszki śpiewają, że w hali napraw stoi polakierowany 453. Teraz tylko montaż drzwi, kosmetyka i w trasę.
Do wyjazdu przygotowywany jest także 456. Nie wiem tylko, co dzieje się z 435 ( ale jutro się dowiem i napiszę ), natomiast na NG pojechał 462.
Nie jestem pewien, ale sądzę iż do NG odstawiono 476 ( ale, jak pisałem głowy nie dam ! ), natomiast na 100% do NG idzie po wakacjach 468.
Ptaszki śpiewają, że do NG odstawiono 470.
O to może mu wyświetlacz poprawią, bo piękne krzaczuszki miał :/ ...
Ptaszki śpiewają, że do NG odstawiono 470.

452 i 470 czekaja na wymiane silnika a 476 NG.445 bez obaw jezdzi i bedzie jezdzil nadal!
Na linii 19 kursuje 435 po NG. Prezentuje się nieźle.
Dziś z zajezdni tramwajowej holowali 461 (z dumnym numerem 4616), mam fotki.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-107596.html
Jutro dam jeszcze od przodu, bo już musze uciekać.
Do NG poszedł 458.
Ptaszki cichutko ćwierkają,że 463 został odstawiony w poczekalni do NG.
Ptaszki cichutko ćwierkają,że 463 został odstawiony w poczekalni do NG.

Chyba troszke za cichutko ćwierkają bo troche słabo dosłyszałeś.Akurat nie to jest powodem niedyspozycji 463 jak rozniez 470
A co jest powodem
2006-08-07 19:41:02 - w Koninie był widziany 524 pod hotelem z śladami oleju na klapie od silnika i na zderzaku tylnim. Tak w ogóle manom dodają w serwisie jakieś listwy pod oknami bo podobno przeciekało.
Tak w ogóle manom dodają w serwisie jakieś listwy pod oknami bo podobno przeciekało.
No przeciekało, tu jeden pisał o tym na Forum
Według osoby, która mnie o tym poinformowała to nie tylko u nas, podobne zabiegi robili również w manach konińskich i poznańskich. Konińskie liony nawet zaczęły już rdzewieć.
W kolejce pojazdów,które oczekują na Ng stoi 460 - czy on został odstawiony do NG ???
Obecnie wiadomo,że na dniach powinien wyruszyć na trasy 453.
W kolejce do lakierowania stoją natomiast 456,457,461 - ciekawe,kiedy one będą wylakierowane.
Trwa natomiast oblachowywanie wozu 462 oraz trwa już pełną parą NG 458.
Końca w końcu dobiega NG wozu 453.
Dzisiaj rano jak wracałem z Ciechocinka to mijałem się z MZk-owskim Starem który ciągnął jakiś wóz bodajże do lakierowania, tylko nie wiem który i gdzie
Prawdopodobnie 457.
460 nie czeka jednak na NGl; będzie miał robioną wymianę tylnych miechów.
460 nie czeka jednak na NGl; będzie miał robioną wymianę tylnych miechów.

Juz nie czeka.Właśnie fo zaczęli.Dziś na trase wyjechał pierwszy dzień po NG autobus 453.Widziałem go przed poludniem na Dw.Wschodnim jako linia.A mam wrażenie,ze do grona oczekujacych dołaczył 465:(
460 nie czeka jednak na NGl; będzie miał robioną wymianę tylnych miechów.

Juz nie czeka.Właśnie fo zaczęli.Dziś na trase wyjechał pierwszy dzień po NG autobus 453.Widziałem go przed poludniem na Dw.Wschodnim jako linia.A mam wrażenie,ze do grona oczekujacych dołaczył 465:(

Miało być jako linia 25.SORRKI za błąd
Za pomocą przycisku: można edytować swoje posty
Z terenu zajezdni zniknął 459 - sądzę,że zaczęła się jego NG.
Powyższe info wymaga sprostowania - NG 459 nie zaczęła się jeszcze.
Natomiast do samego lakierowania odstawiono 471 lub 477. Są to pojazdy,które mają uszkodzoną powłokę lakierniczą po zdjęciu reklamy.
Oba będą wylakierowane.
Na zajezdni stoi polakierowany któryś z młodszych wozów.
Lakierowany jest 471 ( pisałem o tym powyżej ). Kolejny będzie 477. Gotowy z lakierowanie wrócił 457, natomiast pojechał na nie 456.
Po lakierowaniu wyruszył na trasy 471.
460 nie czeka jednak na NGl; będzie miał robioną wymianę tylnych miechów. Dziś jechałem już nim na 22.
Wogóle dziś rano z tramwajowej wciągali jakiś wóz, najprawdopodobniej skończyła się jego NG i jechał na lakierowanie
Wogóle dziś rano z tramwajowej wciągali jakiś wóz, najprawdopodobniej skończyła się jego NG i jechał na lakierowanie To może w końcu zabiorą się za tramwaje.
Wydaje mi się, ale nie mam pewności, że do głównej odstawiono 464 i 468.
Dziś skończyła się NG 457. Czeka tylko na oznaczenia i montaż reflektorów. Do lakierowania poszedł 462. Na prace wykończeniowe czeka 456, natomiast na powrót z lakierni 461.
Zakończył się wreszcie remont 496. Wóz stoi już na placu, na stanowisku.
W hali NG stoi 478. Nie wiem, czy ma robioną NG, czy też jakąś NB.
Obecnie kolejka autobusów do NG wygląda następująco :
- 459
- 463 ( ? )
- 464
- 465
- 468
- 474 ( ? )
- 475
- 476 .
Kończy się NG ( trwa lakierowanie, ostatnie prace wykończeniowe 456, 457, 458, 461, 462 ).
Uważam, że decyzja o niewysyłaniu pojazdów na zewnętrzną NG jest błędna - robienie tego typu prac w Toruniu znacznie wydłuży czas, w jakim zobaczymy w/w pojazdy na trasach.
Należy także dodać, iż wozy 479, 482, 483 winny mieć przeprowadzony dokładny przegląd i poddane bądź to NG, bądź to NB.
Jestem ciekawy, jakie jest Wasze zdanie w kwestii zewnętrznych NG ?
Uważam, że decyzja o niewysyłaniu pojazdów na zewnętrzną NG jest błędna - robienie tego typu prac w Toruniu znacznie wydłuży czas, w jakim zobaczymy w/w pojazdy na trasach.
Moim skromnym zdaniem, wydłuży się czas, ale będzie solidniej wykonane. Popatrzcie i posłuchajcie jak wyglądają (i brzmią) autobusy po Solcu.
:lol:
Nie wiem jak mam to rozumieć...
Patryk się śmieje chyba z tego wyglądania i brzmienia Pomalowane pędzlem na żółto rurki, silnik ryczący niczym u 30-letniej PR-ki itp, itd... Ale jakie klimatyczne te autobusy potem są, aż się młodość przypomina, jazdy starymi, rozwalonymi PR-kami... i w ogóle
Z Łukaszem nie będę dyskutował - brak argumentów . Co do wypowiedzi Tomasza - tu masz rację, ale można odstawić pojazdy do zewnętrznej NG i po prostu egzekwować warunki umowy. To moje zdanie.
Pragnę dodać jeszcze dwie rzeczy : na NG lub NB będą wkrótce odstawione 469 oraz 472.
Natomiast wóz, który czeka na NG ( lub ) NB przynosi same straty tj. trzeba za niego wnosić wszelkie opłaty, a on na siebie nie zarabia.
Natomiast w tym roku do JELCZA na NG Warszawa odstawiła 23 autobusy, do Solca pojazdy odstawia ŁÓdź , Radom .
Uważam, że jeśli byśmy odstawili autobusy wymagające NG do zewnętrznego wykonawcy i równocześnie byśmy twardo egzekwowali warunki umowy - nie było by problemu. I byśmy mieli zamkniętą sprawę taboru autobusowego tj. byłby on wyprowadzony na prostą. W przyszłym roku byśmy tylko upłynnili wozy do 428.
Wg mnie zdecydowanie najlepsze NG zrobił Jelcz, ale i najdroższe... Co do Solca, to nie są aż takie złe te autobusy, tylko z silnikami coś im się nie udało.
- 474 ( ? )
Nie NG, ZF automatic zarżnął już 3 silnik w jego karierze, teraz sam się zepsuł, 474 dostaje skrzynię manualną.
A - plany z wymianą skrzyni na manualną w 474 były już długo - dobrze, że wcielane są w życie.
Huraaaaa, nie będzie już wyłooo!!! A tak w ogóle to po co on miał tamtą skrzynię biegów założoną? Jakiś eksperyment? Czy to były może ambitne plany założenia do wszystkich kolejnych takiej?
Dziś po zajezdni szalał 457. Jest już cały skompletowany, pooznakowany. Myślę, że na dniach pojawi się na trasach.
A zrobiony jest naprawdę imponująco.
Natomiast obecnie sytuacja z NG w toruniu wygląda następująco :
- autobusy w trakcie NG
456; 461 - wylakierowane; trwa ich kompletowanie
458; 462 - czekają na lakierowanie
- oczekujące na NG
459; 463; 464; 465; 468; 475; 476.

Obserwując wygląd zewnętrzny pojazdów, myślę, że NG lub minimum NB zostaną objęte 469; 472; 479; 482; 483.
Patrząc na ilośc wozów oczekujących oraz powyższe zdanie, a także na fakt, iż NG robiona w Toruniu wraz z oczekiwaniem trwa nieraz i do półtora roku ( 413 ) musimy wysłać pojazdy na zewnętrzny remont.
Poza tym teraz nie ma stałego stanowiska do przeprowadzania NG.
Skończona jest także NG wozów 456 i 461 ( są pokompletowane, oznakowane ). Sądzę,że teraz czekają je " badania " techniczne i w trasy. Na lakierowanie czekają 458 i 462.
Natomiast gdzie będą robione kolejne NG, tego naprawdę nie wiem. Niewspominam,ile potrzeba będzie czasu, by zakończyć NG wszystkich oczekujących wozów.
Z remontowanych juz są w niedziele na kanale stał 457 a 456 czekał na logo i numer .Ciekawostka jest to iz autobusy na ng czekające to 459,63,464,465,468 chyba,475,476 a autobus mojego taty nie (460) Znając tempo wykonywania remontów to wiekszosc zobaczymy w połowie nastepnego roku lub pózniej.
Remonty moze pozostałych beda w solcu lub w jelczu.Ale jak widze ile stoi tych na remont to krew mnie zalewa wczoraj akurat tylko 1 edik stał na zajezdni reszta popsuta tylko 514 zakładali reklamy ciekaw jestem kiedy bedzie wiecej sie popsuje i nie bedzie połowy brygad na liniach. podejrzewam ze remontty manow zaczna sie w 2008-09.
Wczoraj na 14 jeżdził 457 i naprawde super zrobiony
Potwierdzam Twoje zdanie.
W zakładzie podjęto decyzje,ze żaden autobus nie pojedzie na zewnętrzne ng,wszystkie bedą robione w toruniu,oraz zmiany godzin wykonywania remontu(do tej pory tylko jedna zmiana robiła remont) a teraz ma byc więcej zmian oraz to ze remonty maja trwac góra 2 miesiące.
W hali stoją polakierowanie 461 i 462. Ten pierwszy ma już naklejone wszelkie znaczki i założone listwy.
Dzisiaj jechałem tym pięknym 457, z punktu widzenia pasażera od wewnątrz żadnych zmian, no, nie skrzypi póki co a od zewnątrz orginalnie wygląda z tymi nowymi starymi drzwiami
PS. Te po Solcu były jednak bardziej efektowne Te żółte rurki, czarne listwy, silnik niczym w rakiecie, wymienione szmaty na siedzeniach...
526 wrocil. Wczoraj jezdzil na linii 11. Dzis tak samo.
Po NG na linii 10 kursuje 456.
Z lakierowania wrócił 458.
461 wygląda na gotowego do wyjazdu.
Dziś na 21 pomyka 461.
Zatem trwa kompletowanie wozów 462 i 458.
Kiedy planowany koniec NG jakiś tramwajów
Ja myślę, że cały skład 230 - 231 będzie gotowy najpóźniej na koniec sierpnia początek września.
najpóźniej na koniec sierpnia początek września.

Łoj to nieźle, myślałem że to szybciej idzie. No ale cóż dobrze, ż ewogóle coś się robi.
No chyba Przesadziłeś troche Jarku...
To musi iść takim tempem,skoro nie ma osobnej brygady remontowej. Inaczej pisząc,te wagony są robione " z doskoku ".
Podobnie autobusy - w Toruniu NG potrafi trwać i 3 - 4 miesiące, podczas gdy na zewnątrz 6 wozów potrafi się zamknąc w ciągu takiego czasu.
Ale jeśli niektórzy tego nie rozumieją i wprowadzają oszczędności nie tam,gdzie trzeba to takie są skutki.
Dziś na 21 pomyka 461.

Tego to widziałem z 2 dni temu i silmik mu chodzi strasznie. Nieźle szumi i warczy ...
Wynika to z tego,iż w ramach oszczędności w trakcie NG niektóre elementy silnika nie są wymieniame, a tylko regenerowane lub w silniku nie robi się nic większego.
To też jest przyczyną pracy silników zposolcowych - one po prostu miały regenerację niektórych części.
Gdy by silnik miał także NG,to po prostu niektóre elementy otrzymałby nowe i inaczej by pracował.
Ale właśnie dziwne jest to, że silnik chodzi głośniej, niż przed naprawą
Wyjaśnienie tego faktu jest proste - otóż jeśłi autobus czeka na główną mniej - więcej ok. 6 miesięcy, póxniej ona sama trwa ok, 4 to przez 10 miesięcy pojazd nie jeździ.
Gdy silnik tak długo nie pracuje,to wymaga albo konkretnego remontu, albo w efekcie tak specyficznie pracuje.
Aha... no, ciekawe, warto wiedzieć Dzięki za wyjaśnienie
No jeszcze jest taka opcja, że Ci co regenerują części do silnika albo wstawiają jakieś jeszcze bardziej zużyte albo kiepsko montują ten silnik z powrotem
Na trasie śmiga dziś po NG 462.
W hali stoi skompletowany po NG 458. Natomiast należy zwrócić uwagę na fakt, iż od stycznia nie zaczęto żadnej nowej NG - nie wiem, czemu. Podobno Zawalowa tak umie wszystko zorganizować, a tu nic!
A co do 470 - wstępna decyzja to kasacja, jednak jeśli stara zdecyduje się na zakup kratownicy do przednich kół to będzie on robiony. Ale szansa na to jest minimalna.
W hali stoi skompletowany po NG 458
Dziś już poza halą gotowy do wyjazdu na linię.
458 dziś debiutuje na 33.
458 dziś debiutuje na 33.
Wczoraj wieczorem stał na placu zajezdni z tekstem "Jazda próbna" na tablicach kierunkowych.
Źródła donoszą o rozpoczętym remoncie 475 na legionów
Panowie - nie jestem pewien, ale czy do oczekujących na NG nie dołączył 474 ?
Po usunięciu skutków stłuczki na 36 debiutuje dziś 446.
Do oczekujących NG najprawdopodobniej dołączył 483.
Nie jestem pewien, czy także nie 484.
Jak ostatnio byłem na zajezdnii to 483 stał na górce,a 484 chyba nie bo ma bardzo dobra kondycje i oba auta są z rocznika 99.Najlepszą kondycję z rocznika 98 ma zdecydowanie 460 i 466 choc to autobusy bez remontu.
A tych starszych typu 437, 442 itd co ominął je remont to już nie będą robić, tylko pozbędą się ich po przyszłorocznych zakupach MANów? Czy może też są w tak dobrej kondycji, że remontu im nie trzeba?
437 sie nie pozbedą,bo to nauka jazdy i miał on dobrych włascicieli co mają teraz 539 a 442 to ostatnio ma taki po lewej stronie za kołem zdarty kawał lakieru.
A, to 437 już nie jeździ liniowo? Bo fakt, daaaawno nim nie jechałem
Jeździ, jeździ
Panowie - więc rozmawiałem i na dziś sytuacja z remontami wygląda następująco :
- NG -
A ) - oczekujące :
459; 463; 464; 465; 468; 476; 483.
B ) - przeprowadzane :
475
- NB -
A ) - oczekujące :
484
B ) - przeprowadzane :
474

Do oczekujących na NG i NB niedługo winny dołączyc :
472; 479; 482.
Co do " czeronej blach na 442 ", o której wspominał ADMIN - po prostu wymieniano w wozie nadkole i akurat przed malowaniem wypadł mu jakiś kurs.
Co do " czeronej blach na 442 ", o której wspominał ADMIN
No ja na pewno nie wspominałem Chyba, że ktoś inny ma taki przydomek tutaj, na moją cześć na przykład
Rzeczywiście - przepraszam za pomyłkę, o 442 pisał Krzysztof.
Oczywiście nie wspomniałem, że do oczekujących NG dołączy niedługo 469.
A 469 jezdzi ten wyrazisty kierowca,a 466 narazie sie dobrze trzyma.

→widzę, że normalne pisanie już Ci się znudziło... -mod.
Oh sorry!!! Tak mi sie wymsknęło.
A ja krzycha za to lubie :p POZDRO dla TATY

musialem to napisac
A jaki to jest wyrazisty kierowca?
Taki co mnie zna i jak mnie widzi to do mnie kiwa.Do fotografow tez macha i trabi.
A, myślałem, że może ten dziadek co mnie kiedyś ohuczał w 475 3 lata temu A tak w ogóle to on chyba już nie pracuje, dawnom go nie widział... w końcu na emeryturę poszedł
Taki co mnie zna i jak mnie widzi to do mnie kiwa.Do fotografow tez macha i trabi.

Ostatnio zdarzyło mu się do mnie machać w inny sposób, jakiś taki mniej uprzejmy .
W 429 wymieniono drzwi - poprzednie były pordzewiałe. Fajne jest to, że pierwsze są od wewnątrz kremowe.
Fajne jest to, że pierwsze są od wewnątrz kremowe.
Pewnie z 402, gdyż rozpoczęła się jego kasacja, stoi pod wiatą i wyciągają z niego to co się przyda.
455 definitywnie został odstawiony do NG.
do NG a co to
Naprawa głowna,polegająca na wymianie blacharki,podłogi i całego poszycia.
Naprawa Główna = wymiana wszystkiego.
dzięki za odp tera ju wiem
No, nie dosłownie wszystkiego Bo wszystko to by było z nowymi siedzeniami, kabiną, jakimś nowoczesnym przodem itd Najwyżej te bebechy wszystkie mu wymieniają
dzięki za odp tera ju wiem

Ich nicht verstehen.
dzięki za odp tera ju wiem

Ich nicht verstehen.
Ale to nie ja to napisałem!!! X-ik, это не мои слова, я не согласен!!!
Ale to nie ja to napisałem!!!

poprawiłem ręcznie ale to nie była moja wina tylko skryptu.

do NG a co to

Nowy Garnitur
472 będzie miał robioną NG lub NB ( teraz będzie odstawiony ).
Czy mógłby się ktos przedostać na teren zajezdni i zrobić pożegnalną fotkę rozszabrowanego #402?
Własnie,Karol12 jest kierowca i bt mógł zrobic kilka fotek.
Do NG został odstawiony 469.
Natomiast z remontu robionym po kolizji wrócił chwilę po 8 rano 528.
475 już oblachowany.
W końcu zrobiony po zimowej kolizji wrócił 530.
Rozpoczęto NB 484.
Rozpoczęto NB 484.
Juz ona trwa od tygodnia
475 pojechał na lakierowanie, natomiast 484 ma robioną nie nabrawę bieżącą, tylko główną.
Może wie ktoś, co sie dzieje z wozem 470, który w lutym przekonał sie na własnej karoserii o szkodiwości coca-coli, tzn zaliczył "dzwona" z czerwoną ciężarówką z imperialistycznego koncernu? Z tego co mi wiadomo, to podobno stoi w zajezdni "na górce" przykryty czarną folią (zwłoki???). Czy są co do niego jakies plany? Rewitalizacja? A może kasacja? A jesli kasacja to co w zastępstwie? Nowy wóz?
On niestety idzie na sprzedaż. Co do nowego wozu w zastępstwie - w ocenie wszechwiedzącej Dyrektor Zawal w Toruniu jest za dużo autobusów !
Może wie ktoś, co sie dzieje z wozem 470, który w lutym przekonał sie na własnej karoserii o szkodiwości coca-coli, tzn zaliczył "dzwona" z czerwoną ciężarówką z imperialistycznego koncernu? Z tego co mi wiadomo, to podobno stoi w zajezdni "na górce" przykryty czarną folią (zwłoki???). Czy są co do niego jakies plany? Rewitalizacja? A może kasacja? A jesli kasacja to co w zastępstwie? Nowy wóz?
Po pierwsze nie w lutym tylko w styczniu,a po drugie 470 chyba sprzedaja.
Za dużo autobusów? Dobre sobie! Zwłaszcza teraz gdy 8 wozów jest oddelegowanych do obsługi linii 50. Nie daj Boże jak się dwa lub trzy rozkraczą w środku dnia i klops! A jak się jeszcze na linii nr 2 skończy prąd i trzeba będzie puścić komunikację zastępczą to chyba rikszami będą jeździć.
Po kolizji i wybiciu szyby kursuje od 2 dni 541.
Dziś na holu żurawia wrócił z lakierowania #475.
PS. jeden ze Starów - dźwig ma założone tymczasowe rejestracje (C0 2xxx).
461 ma przedni wyswietlacz z 470,ten z tym błedami
Lepszy działający z błędami, niż ten poprzedni. Zdarzało się, że nic się nie dało na nim zmienić. Jesteś pewien, że przełożyli z 470?
Nie jestem pewien, ale czy do oczekujących NG nie dołączył 479 ?
Nie jestem pewien, ale czy do oczekujących NG nie dołączył 479 ?
Raczej nie,wczoraj 479 smigał na 27,moze gorka była pełna i stał na awarii,albo moze dlatego ze wczoraj na niej smigał kierowca z byłego 394 i moze sie zapomniał i tam stanał,bo 394 tam zawsze stawał.
Lepszy działający z błędami, niż ten poprzedni. Zdarzało się, że nic się nie dało na nim zmienić. Jesteś pewien, że przełożyli z 470?
Co do pewnosci,to nie ale dzis byłem z tata na 15,to 461 jezdził tez na 15,i widac ze to 470,te same błedy.
Mm info od taty,ze do grona oczekujacych na NG dołaczył chyba 478 i jest to 13 autobus oczekujacy na NG i planuje sie wysłanie tych wozow na zewnatrz na Ng wszystkich razem,bo by stały gdzies rok albo i wiecej,a autobusow brakuje.
Narazie jest tak:
13 na NG,choc 460,466,482,471 maja tez strasznie zardzewiałe nadwozia.
3 sprzedaja,2 MAN-y stoja na niewiadomo co,2 robione,1 robiony na NB,1 na stłuczce,czyli wychodzi 22 niejezdzacych i do tego 2 codzinie na OT,jest to 24 autobusow,a ile jest razem autobusow??
Niedługo zabraknie aut.
Batorus: miałes racje,do grona oczekujacych dołączył 479,a 478 nie.
475 stał dziś w warsztacie, gdzie miał robione ostatnie roboty. Myślę, że kwestia dni jak pojawi się na trasach.
474 stoi w hali napraw głównych, gdzie jego naprawa bieżąca będzie kończona. Ma już zrobione tylne miechy, teraz kończone są przednie. Będzie miał zrobioną także częściowo kratownice i elementy oblachowania. Wyjedzie w sierpniu.
Natomiast jutro na naprawę bieżącą zostanie odstawiony 449.

Natomiast jutro na naprawę bieżącą zostanie odstawiony 449.
Na złom a nie NB No ale chociaż niech te okna mu zrobią, zanim ktoś się naprawdę skaleczy, wda mu się zakażenie, rozejdzie się na całe ciało i po kawałku odleci
[quote="Łukasz Piotrowski"] Na złom a nie NB

na złom napewno nie,bo teraz coraz więcej aut nie ma,jak nie NG to stłuczka. W czoraj o 16.20 to na zajezdnii stały tylko dwa auta w razie awarii,a sa przeciez wakacje,co to bedzie jak zacznie sie rok szkolny
Nie, no żartowałem Ale jak jakieś zakupy poczynią to coś trzeba będzie oddać na złom, więc możnaby tego 449
W tym roku przyjdzie 5 wozów. Dotąd odpadły 3 ( 402; 424; 470 ). Najprawdopodobniej skasowane zostaną 408 i 409.
A 449 po NB pośmiga jeszcze kilka ładnych latek.
No chyba zartujesz,ze 408 skasują,dziś jechałem nim na 15,ma widac nie dawno zalozona wykładzinę nową i rdzy nie ma,byc moze sprzedaż,choc wolałbym aby sprzedali 409 i 399.A czerwone zostawic w spokoju.
Te z serii 39... są dośc sprawne. Natomiast zarówno w 408 jak i 409 to silnik powoli się wyeksploatowuje.
Ale z czerwonych zostaje z pewnością 405.
No może i sprawne,ale chyba najlepiej z nich trzyma się 398,a co to za sens sprzedawac 4** miejąc 39*???Moze wolałbym wykosi 409 i narazie nic,moze jakiś sie sam wykosi tak jak wszystkie sprzedawane na chwile obecną,408 jest w bardzo dobrym stanie,może sprzedac 409 i 406???A może klub stoczy batalie aby zostawic oba czerwone w naszym MZK.
Kolego - 406 to żyleta. On to jeszcze pośmiga myslę z rok, może dwa.
Krzysztof, nie oceniaj stanu autobusu na podstawie numeru taborowego!!
A może klub stoczy batalie aby zostawic oba czerwone w naszym MZK.

Klub w obecnych stanie to se może najwyżej zorganizować pożegnalną jazdę na linii ...
Krzysztof, nie oceniaj stanu autobusu na podstawie numeru taborowego!!
Tomasz nie oceniam,tylko moim zdaniem 408 jest w lepszym stanie niz 399.

Natomiast jutro na naprawę bieżącą zostanie odstawiony 449.
Chyba przesunięto NB,bo 449 wciąz smiga na liniach.
On był pospawany w weekend. Natomiast lada moment będzie miał zrobione parapety.
475 dziś popołudniu miał miec debiut na linii.
O 16.20 (475) stał obok 402 i 424 z ustawionym wyswietlaczem linii 22.
475 dziś rano jeździł na bisowej 14.
Na dziś sytuacja remontowa autobusó wygląda następująco :
1 - wozy czekające na NG/NB:
- 455
- 459
- 463
- 464
- 465
- 468
- 469
- 472
- 476
- 479
- 483.
2 - wozy, które prawdopodobnie dołączą do kolejki :
- 477
- 478
- 480
- 481
- 482.
Pojazdy, które miały w zeszłym roku robioną NB tj. 460; 466 i 467 też nie wiadomo, jak dlugo pośmigają - będą miały bardzo dokładną kontrolę całej kratownicy.
A teraz coś dla osłody serc :
- 474 - powinien pojawic się na drogach w terminie +/- dwóch tygodni;
- 484 - jakoś pojawi się pod koniec roku.
Ale osłoda z tym 484,a poaztym 466 wygląda dobrze,460 ni jest w najlepszym statni byc moze we wrzesniu juz stanie do kolejki,bo on nie miał NB tylko wymiane tylnych miechów.Do kolejki prawdopodobnie stanie tez 471.
466 prawdopodobnie takze dojdzie do kolejki.
A co do 471 - on dopiero kilka dni temu wyjechał po NB.
Byc może,ale wolałbym zamiast 466,żeby stał 467 albo 473.
Dziś na 26 śmiga 535.
Trwa NB 478.
Dziś na 26 śmiga 535.
535 ma prawe lusterko takie jak Jelcze (nowszy typ).
Takie jak m.in. 520 czy 516
Takie jak m.in. 520 czy 516
Tak.
474 pojechał do lakierowania.
Rozpoczęto naprawę bieżącą 469.
Na dziś sytuacja z remontami wygląda następująco :
- 484 - został rozmontowany i schowany w tej metalowej halce przy płocie; przy nim coś konkretnego zacznie się dziac w okolicach października.
Obecnie trwają naprawy bieżące następujących pojazdów :
- 474 ( lakierowanie )
- 460
- 469
- 478.
Na naprawę głóną/ bieżacą czekają :
- 455
- 459
- 463
- 464
- 465
- 468
- 472
- 476
- 479
- 483.
Kolejni kandydaci do tej listy to :
- 466
- 467
- 480
- 482 .
Cytat: 474 pojechał do lakierowania.
474 przyciągnęli dziś z Przybranowa, o pomalowanych felgach lepiej nie wspominać...
A co pomalowali na biało?
Psikali całego spray'em, to i felgom się oberwało...
W przyszłym tygodniu na trasach pojawi się 474.
W przyszłym tygodniu na trasach pojawi się 474.

No własnie sie dzisiaj pojawił pierwszy dzien po dlugiej nieobecnosci na lini 12 albo 14.A korzystajac z okazji napisze tez tutaj,ze po kolizyjnej naprawie wrócił dziś z Poznania 543 a pojechał tam podobno 528."Srebrna strzała" dalej zostaje u nas:P
po kolizyjnej naprawie wrócił dziś z Poznania 543
I wyjechał parę minut temu na 39.
Rozpoczęła się NG 486.
Na Sienkiewicza na NG pojechał wczoraj 476. Obecnie będzie robiony tam 1 autobus i 1 tramwaj równolegle.
Obecnie sytuacja z remontami wygląda następująco :
- 478; 486 - czekają na lakierowanie
- 469 - trwa naprawa bieżąca
- 476; 484 - trwają naprawy główne tych wozów .

Obecnie kolejka jest następująca :

- NA NAPRAWĘ GŁÓWNĄ :
459
463
464
465

- NA NAPRAWĘ BIEŻACĄ :
455
468
472
479
482 ( DZIŚ, CZY WCZORAJ DOSZEDŁ )
483.

W NIEDŁUGIM CZASIE DOJDĄ :
477
480
481

CO DO POJAZDÓW
466
467

MAJĄ ONE DOPUSZCZENIE DO RUCHU, ALE JAK SYTUACJA AUTOBUSOWA ULEGNIE LEKKIEJ POPRAWIE, ONE BĘDĄ PODDANE BIEŻĄCEJ.
Dziś koło Trzemeszna mijałem #528 wracającego ze spawania w Biskupicach.
Naprawy bieżace 486 i 478 dobiegły końca. Oba pojazdy zostaną do końca tygodnia uzupełnione lakierem i wyjadą na ulice.
Obecnie jest robiona naprawa blacharki w 429, także zbliża się ku końcowi.
Po wyjeździe na trasę pojazdów 486 i 478 ( przyszły tydzień ) szybkiej naprawie bieżacej zostanie poddany 481. Po skończeniu Nb 469 zaczyna się NG 484.

. Po skończeniu Nb 469 zaczyna się NG 484.

Chyba raczej będzie mieć kontynuowaną NG.
Tak, NG 484 będzie kontynuowana. Natomiast zaczęła się Nb 481.
478 dzisiaj wyjechał. Jeśli dobrze pamiętam, to na linię 40.
478 dzisiaj wyjechał. Jeśli dobrze pamiętam, to na linię 40.

481 rowniez wyjechal.Widzialem go po 14 jak jechal Sz Lubicka.Byla to chyba linia35
Rozpoczęła się Nb 480.
477 trafił do kolejki na NG.
486 już jest zrobiony.
Mam pytanie czy 436 czeka na jakiś remont czy co Ponieważ widziałem kierowce z 436 na 407
Toć 436 to ja dziś jeździłem, więc na remont nie czeka.
A poza tym 436 miał już NG.
A poza tym 436 miał już NG.
Teraz już tylko go złom może czekać
Toć 436 to ja dziś jeździłem, więc na remont nie czeka.
Przepraszam w takim razie za zamieszanie ale poraz pierwszy od niepamiętnych czasów pewnego kierowcy z 436 nie widziałem w tym autobusie tylko w innym wyżej wymienionym przez moją osobe.
Dziś rano 480 pojechał na lakierowanie. Rozpoczęto Nb 477, natomiast Nb 469 powoli zbliża się ku końcowi.
Zakończono naprawę bieżącą 469, czeka on na odwiezienie do lakierowania. Na dniach ma byc kontunuowana NG 484.
Dziś około 12.30 na pl. Rapackiego widziany był autobus po lakierowaniu. Holował go żuraw #10
Dzis na lini 19 po długiej nieobecności zawitał do nas 539.Nieoficjalnie od jednego z kierowcow dowiedzialem sie,ze zabrali do naprawy 530.
Cytat: Dziś około 12.30 na pl. Rapackiego widziany był autobus po lakierowaniu. Holował go żuraw #10
#480.
Trwa składanie po naprawie bieżacej 480. W przyszłym tygodniu powinien z lakierowania powrócic 469.
Naprawa bieżaca 477 dobiega końca.
Na Legionów zabrano się za NG 484, natomiast 476 powinien byc gotowy do końca stycznia, góra początku lutego.
W dalszej kolejności, z wozów które zostaną NG będzie miał robioną tylko 483, natomiast 468, 472 oraz 482 będą miały robione bieżace.
480 dziś widziany na linii 29.
Polakierowany jest 469, na odstawienie do lakierowania czeka 476, niedługo dojdzie 477. Problem jest taki, iż star, który je zazwyczaj zawoził ma jakieś problemy techniczne.
W sumie to niedługo ten temat będzie się nadawał do zamknięcia, bo żadnych większych remontów nie będzie się robiło w Toruńskim światku autobusowym MZK. Jedynie konieczne NB.
Do lakierowania odstawiono 476, ma być natomiast przywieziony polakierowany 469.
Dziś po godz. 12 holownik przytargał polakierowanego 469:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-219453.html
466 ma robioną szybką naprawę bieżącą.
Wrócił 530 po kolizji.
Wrócił 530 po kolizji.
Już o tym było. Spóźniłeś się 22h.
Gotowy jest już 469.
Z lakierowania wrócił 476.
W przyszłym tygodniu na trasach debiutuje 476.
Dzisiaj na 40 debiutuje 476.
Remont 476 bez rewelacji. Myslałem, że zostaną wymienione poręcze, ale tak się jednak nie stało. Wymieniono tylko schody, podłogę, i lakier od zewnątrz. Tak niewiele pracy a tyle miesięcy im to zajęło.
A widziałeś, żeby MZK kiedyś samo remontując wóz wymieniło poręcze?
Remont 476 bez rewelacji. Myslałem, że zostaną wymienione poręcze, ale tak się jednak nie stało. Wymieniono tylko schody, podłogę, i lakier od zewnątrz. Tak niewiele pracy a tyle miesięcy im to zajęło.

Zostało wymienionych parę tylnych poręczy, co świadczą o tym napisy " tylna lewa góra" wymienione zostało wewnętrzne obicie ścian oraz parapety.
Trwa remont powypadkowy 443.
477 czeka na odstawienie do lakierowania po Nb.
Do lakierowania odstawiono dzisiaj 477.
W ciągu 2 tygodni powinien wrócić polakierowany 477. Jak będą jechać po odbiór tego wozu, odstawiony zostanie 484.
I do końca wakacji one zostaną zrobione.
Teraz tak:
- 468, 472 - będą miały robioną Nb
- 482, 483 - będą miały robioną NG.
Do końca wakacji do NG zostanie odstawiony 485.
Po szybkiej Nb ruszył 471.
Trwa kompletowanie wozów 443 oraz 477, ostatnio nie sposób trafić na jakiegoś 39* lub czerwono-kremowego.
Dziś na 11 wyjechał 477.
Dziś na 11 wyjechał 477.
Właśnie chciałem powiedzieć to samo, bo wczoraj nim jechałem
Dzisiaj na linii 24 debiutował wóz 443, który miał długą przerwę po kolizji.
Dzisiaj także trwały kosmetyczne prace przy 484, także sądzę, iż pojawi się on na dniach na ulicach.
Dzisiaj na linii 24 debiutował wóz 443, który miał długą przerwę po kolizji.

Już od około 2 tygodni jeździ po ulicach Torunia.
484 jest już gotowy.
Dzisiaj na 40 śmiga 484 po NG.
Co ciekawe rozpoczęła się NB/NG 437.
Rozpoczęto NG 429. W warsztatach zastanawiają się, by pojazd wysłac na zewnątrz.
To dobry pomysł. Najlepiej do Jelcza. #429 wraz z #428 to ciekawe "okazy" i warto im przedłużyć żywot!
Winicjusz, Jelcz nie zyje juz. Czesc produkcji przejal Autosan.
Ooops, to ja już naprawdę przez te dwa lata przestałem być na bieżąco. Czy w takim razie modele typu Vero, Vecto, itp. nie są już produkowane?
A co to za twór "Polskie Autobusy" (PA)?
Ooops, to ja już naprawdę przez te dwa lata przestałem być na bieżąco. Czy w takim razie modele typu Vero, Vecto, itp. nie są już produkowane?
A co to za twór "Polskie Autobusy" (PA)?

Winicjusz no niestety... PA to inaczej Polskie Autobusy, w którego skład wchodził Autosan ( autobusy lokalne ) oraz Jelcz ( autobusy miejskie ). Teraz przestał istnieć i pozostał tylko Autosan. Ostatnimi wyprodukowanymi Jelczami są M083 dla Skarżyska Kamiennej oraz warszawskie gnioty. Teraz Autosan rozpoczyna produkcje autobusów miejskich z A0808MN oraz Wetliną na czele. Co do 429 to byle nie remont w ZNS.
Do NG odstawiono 485. Co do produkcji jelcza - produkty będą tylko pod inną nazwą. Także nie ma co panikować specjalnie.
A remont w Solcu - ten zakład również powolutku skupia się na promocji SOR, natomiast z NG się wycofuje.
Robi ostatki zleceń.
Znalazłem coś na temat Jelcza. Niestety złe wieści...

Jelcz: Koniec autobusów?

Źródło: Gazeta Wrocławska, 15.10.2008.

Tylko do końca października w Jelczańskich Zakładach Samochodowych będą produkowane autobusy - pisze Gazeta Wrocławska. Nie ma już zamówień na następne miesiące. Pracę straci ok. 200 osób, pisze 'Gazeta Wrocławska'. W momencie, gdy ogłaszano upadłość firmy, koniunktura w branży motoryzacyjnej była bardzo dobra i Jelcz miał zamówienia na nowe pojazdy. Ostatni zarząd firmy liczył na to, że syndyk spłaci wierzycieli i sprzeda część produkcyjną zakładu. Niestety, okazuje się, że produkcji nie można kontynuować. Mimo to syndyk Marek Rybak zamierza sprzedać dwie części zakładu. - Może to nastąpić w przyszłym roku, tyle bowiem trwają procedury przetargowe - wyjaśnia Rybak.
Oława i Jelcz-Laskowice, to miejsca, gdzie działa wiele fabryk branży motoryzacyjnej. Czy i one są zagrożone kryzysem? Ryszard Kosowicki, dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Oławie, wyjaśnia na łamach 'Gazety Wrocławskiej', że nie wpłynęły do niego dotąd zawiadomienia od innych fabryk motoryzacyjnych o grupowych zwolnieniach. Coraz więcej przedsiębiorstw wstrzymuje za to przyjmowanie nowych pracowników.
Jelcz to legenda dolnośląskiego przemysłu motoryzacyjnego. Firma powstała w 1952 r. Współpracowała m.in. z Berlietem i Steyrem.
I jeszcze ciekawy felieton na temat Jelcza (nie wklejam, tylko odsyłam do linku, gdyż są tam też zdjęcia):

Los Jelcza w rękach syndyka
Do NG odstawiono 485. Co do produkcji jelcza - produkty będą tylko pod inną nazwą. Także nie ma co panikować specjalnie.
A remont w Solcu - ten zakład również powolutku skupia się na promocji SOR, natomiast z NG się wycofuje.
Robi ostatki zleceń.
SOR zerwał współpracę z ZNS-em w 2007 roku, kiedy założyli oni swoje samodzielne przedstawicielstwo. ZNS prowadzi natomiast ciągle naprawy główne, czego dowodem jest np. ostatnio zmodernizowany SAM Jelcz M181 , którego zarejestrowali jako nowy pojazd. Oprócz tego nadal wykonują remonty z lakierowaniem dla naszego oddziału Veolii.

Natomiast Autosan Sancity vel Jelcz Libero jest tymczasowo w ofercie Autosana . Producent zlecił już wykonanie nowej gammy autobusów miejskich biurze projektanckiemu. Produkcja zacznie się od 12-metrowego niskowejściowca. Także z Jelcza może w tym już niewiele zostać, jeśli w ogóle coś zostanie...
457 śmiga od kilku dni z odnowionym lakierem, który ciut ucierpiał po zdjęciu ostatniej reklamy.
440 jest również wypolerowany, że nie ma żadnych śladów.
Trwa oblachowanie 429. Jak to się zakończy - pojedzie na lakierowanie.
Do lakierowania odstawiono 501 i 511 - po zdjęciu reklamy zniszczono lakier.
W lato w Toruniu ma być poprawiany lakier 462.
469 - jak 429 pójdzie do lakierowania przystąpią do jego odbudowy.
Następujące wozy : 483,485 - NG;
472 - Nb.
Po lakierowaniu śmiga piękny 501.
Z lakierowania wrócił 511.
W lato w Toruniu ma być poprawiany lakier 462.
Szkoda, że dopiero w lato, bo obecny stan jest fatalny. Najgorzej wyglądają drzwi.
Po lakierowaniu śmiga piękny 501.

A dlaczego bez nalepki czy logo JELCZ? Ma to jakiś związek ze śmiercią tej marki?
Czego się dopatrujesz Winicjuszu ? Po prostu nalepkę odklejono w trakcie lakierowania - ot cała tajemnica.
Czego się dopatrujesz Winicjuszu ? Po prostu nalepkę odklejono w trakcie lakierowania - ot cała tajemnica.

Ależ Jarku, to przecież oczywiste. Pytam, dlaczego po lakierowaniu nie przyklejono nowej nalepki. Zawsze takowa się pojawiała (najczęściej złożona z pojedynczych srebrnych literek J E L C Z w czarnej obwódce).
501 i 511 na pewno otrzymają logo jelcz. Rozpoczęła się Nb 485 - zakres taki, jak 477.
Rozpoczęła się Nb 483.
Obecnie sytuacja z remontami autobusów wygląda następująco :
- z lakierowania wrócił 429, także trwa kompletowanie
- trwa NG 485 ( nie, jak pomyłkowo podałem 483 ).
Jest także robiony pokolizyjny 506.
Obecnie na NG i bieżącą czekają :
- 471 - NG
- 483 - NG
- 472 - Nb
- 482 - ma być ponownie oceniony, czy będzie robiony, czy też wystawiony na sprzedaż.
Na odbudowę powypadkową czeka 469.
Co do wozów:
- 460
- 466
- 467
Jeśli któryś z nich padnie - będzie poddany dokładnej weryfikacji - czy robić, czy też nie. Należy jednak zwrócić uwagę, iż mają one dość mocne silniki, co jest ich atutem.
Na koniec tego roku i początek przyszłego, jak tylko wyjdzie się na prostą z tymi remontami będzie MG miał robioną 428, który jednak do tego czasu będzie śmigał po ulicach.

Jest także robiony pokolizyjny 506.

A wiadomo coś więcej o tej kolizji?
Jakiś czas temu stuknął o coś podczas jazdy po terenie zajezdni. Ma robiony przód.
Rozpoczęto NB 460.
Konkretnie, to 460 nie ma NB, ma po prostu naprawiany jeden z tylnych resorów.
W ciągu 14 dni zakończy się NG 429. Obiecnie w połowie jest NG 485. 471 ma robioną Nb
( zakres taki jak 477 ).
Po zakończeniu NG 429 zaczyna się odbudowa 469.
Dobiega końca Nb 471.
Do NG został odstawiony 466.
W przyszłym tygodniu na trasy wyjedzie 429, natomiast do lakierowania powinien być odstawiony 485.
W 471 zwiększono zakres prac.
Po wyjeździe na trasy 429 do odbudowy wzięty będzie 469.
Do NG prawdopodobnie odstawiono 481.
Po NG wyjechał 429, dziś kursuje na 31.
Rozpoczęto odbudowę 469.
Z naprawy po pożarowej wrócił #530.
Do lakierowania poszedł 485.
Do NG został odstawiony 467.
Na dzisiaj na NG czekają :
- 466
- 467
- 481
- 482
- 483.
Na Nb czeka 472.
W lipcu na NG zostanie odstawiony 460, pod koniec roku lub na początku 2010 odstawiony będzie 428, który będzie robiony pozakolejnością.
W tej chwili NG robione mają :
- 471
- 485.
Ponadto trwa powypadkowa odbudowa 469.
Myślę, że jak remonty będa trwać w tym tempie jak obecnie ( rónocześnie 3 wozy ) to jest szansa, by gdzieś do stycznia wyjść na prostą z remontami.
Z lakierowania wrócił 485.
A jak tam idą prace z:
469
471
469 - ma zdemontowany przód do przedniego nadkola ( kratownica );
471 - trwa Nb.
Rozpoczęto NG 460.
Jutro na trasę powraca #460, na linii 34.
To jakoś szybko przeprowadzili NG...
To jakoś szybko przeprowadzili NG
Zanim rozpoczęto rozbiórkę, zorientowano się, że stan jest zadawalający a brak wozów ponaglał zakład o jakieś kroki, więc wyszło jak wyszło...
469 pojechał do lakierowania.
431 ma robioną naprawę bieżącą.
Rozpoczęto NG 483 ( po 4 latach ! ).
Trwa Nb 471.
Rozpoczęto NG 483 ( po 4 latach ! ).
Jeszcze nawet 3 nie minęły (w grudniu 2006 nim jeździłem).
Sporządziłem listę kiedy autobusy miały NG i gdzie:



Legenda:
NG - Naprawa Głowna
NP- Naprawa Powypadkowa
? - Oczekujące na NG
Wszystko pięknie ładnie, ale 476 oraz 484 NG miały w roku 2007.
Primo, czemu to podajesz w formacie graficznym? Wklej tabelę jako CODE na forum, względnie podaj link do tabeli w jakimś sensownym formacie (ODS, XLS, ostatecznie PDF).
Secundo, czy #445 na pewno miał NG w Jelczu? Sądziłem, iż czasy napraw w Jelczu skończyły się wraz z czwórką #403, #421, #430 i #431...
Poprawiłem był robiony w MZK Toruń
Zakończono remont powypadkowy 469. Dzisiaj miał OC i na dniach wyjedzie.
Dzisiaj po NG na trasach debiutuje 485.
Na jakiej linii ?
Kursował rano na 15, później zjechał awaryjnie. W jego miejsce wyjechał #408, który już skończył swoją służbę.
Po Nb na Legionów lakierowany jest 431. Do lakiernika odholowany został 471, który miał dość głęboką Nb ( zakres jak 477 ).
Jak tylko wyjedzie 431 i 471, będą prowadzone prace z zakresu porządkowania i usuwanie wszelkich uszkodzeń lakieru i spraw blacharskich.
Dzisiaj na 30 kursuje odremontowany po wypadku 469.
Z lakierowania powrócił 471.
Z lakierowania powrócił 471.

Przytargali go rano na holu z Ciechocinka gdzie był przeprowadzany remont.
Na chwilę obecną sytuacja z remontami autobusów wygląda następująco:
- kończy się odpowiednio Nb i NG 431 oraz 471;
- trwa NG 483 oraz 486.
MZK wystąpiło do Urzędu Miasta z wnioskiem o przygotowanie przetargu i przede wszystkim zaplecza finansowego dla przetargu na wykonanie NG zewnętrznej 5 pojazdów. Wówczas były by wysłane : 466,467,472,481,482.
Po zakończeniu NG 483 oraz 486 na NG zostanie odstawiony 428.
Równocześnie zaczną się prace przy " drobnym lakiernictwie i blacharce " wszystkich pojazdów, które czegoś tam potrzebują.
Czy #471 wyjechał już z NB bo jakoś go jeszcze nie widziałem?
Nie.
Trwają poprawki lakierniczo - blacharskie na wozach 502,503, 504.
502 i 503 wróciły z odnowionym lakierem. Na dniach powróci 504. Wozy otrzymają drzwi starego typu.
Jak tam idą prace z 486 i 483? I czy 472, 481, 482, będą miały NG/NB czy też sprzedaż?
431,483,486 są remontowane. 471 czeka na montaż siedzeń. 472,481,482 będą miały robioną NG, podobnie jak 478, który jeździ już na resztkach możliwości.
MZK waha się co do remontu 428.

- błędy poprawione. Poniższa "dziecinna" dyskusja usunięta. Na razie bez konsekwencji. / mod
Jeśli dobrze kojarze to w 503 zmieniona została tablica informacyjna na większą tak jak np w 478...
Po NG na trasach śmiga już 431. Na dniach pojawi się 471. Jak tylko on wyjedzie, będzie robiony 428, który będzie miał przeprowadzany całkowity remont poszycia oraz Nb kratownicy.
Po ukończeniu remontu 483 ( +/- miesiąc, półtora ) remontowany będzie 472, następnie 482, 481, 478, który kursuje już resztkami sił.
Po NG na trasach śmiga już 431.

Na tyle śmiga, na ile śnieg pozwala...
FOTO
Nikt nic nie pisze że #486 już wyjechał.Wszystko ma po staremu, no chyba oprócz siedzeń przed NG miał zielone i parę szarych a teraz ma wszystkie szare.
Nb miał 518, niedługo będzie ją miał robioną 519 oraz 526.
Rozpoczęto Nb 519. Na manach to korozja po prostu szaleje.
Rozpoczęto remont poszycia wozu 428.
Od jakiegoś czasu remonty kratownic w MAN-ach wykonywane są na miejscu. Do dnia dzisiejszego, wymianę elementu kratownicy dokonano w wozach : 535,537,538,541,543,545,550 oraz 552.
Należy dodać jeszcze 518, 519.
Rozpoczęto NG 482. Trwa NG 428. Na lakierowanie oczekuje 483.
Sprawa nie dotyczy bezpośrednio remontów, ale... dlaczego niektóre MANy dostały nowe elementy panelu przedniego z białym, słabo widocznym logo (zamiast srebrnego)? Pod tym względem przypominają teraz te mobilisowskie...
Do NG odstawiony został 478.
483 pojechał do lakierowania, powinien wrócić w przyszłym tygodniu.
W wozach 428 i 482 trwa NG.
Na NG oczekują :
- 478
- 481.
Powypadkowo odbudowane będą 431 i 514.
Od początku wakacji ruszy duża akcja usuwania korozji w drzwi w autobusach oraz remonty dachów ( na niekórych wychodzi korozja i łuszczy się lakier ).
Co do pojazdu 472 - być może decyzja o sprzedaży będzie zmieniona i pojazd zostanie poddany NG.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bolanda.keep.pl


  • © The miomir show Design by Colombia Hosting