ďťż
Katalog wyszukanych fraz
The miomir show

Witam, tylko z góry mowie nie zaczynajmy kolejnego fascynującego wątku pt; kto i co źle pisze. Odpisujcie nie kłóćmy się i gadajmy o kolei jak gdyby nigdy nic. Mianowicie mam kilka spraw do omówienia, sprawa pierwsza; jak prezentują się obiegi wagonów Bhp (pot. bipa) w naszym regionie, bo ostatnio doszły do mnie fakty że coś się pozmieniało i np. na . 55035 Nie jeździ już 2xBhp tylko coś w postaci SU45+SU45+2*Bhp(dwu członowa) żółto nieb. + B lub Bh tam. Dnia dzisiejszego nie jestem w stanie ustalić, z jakiego obiegu ta bipa wpada, ale na dniach sprawdzę (może wypowie się o tym ktoś kto ma więcej wiedzy). Z moich domysłów wynika, że 3*Bhp Tr. Gł. jeździ na obiegu Sierpeckim 33033/2 + 33021/2 i dobrze się trzyma, natomiast owa 2*Bhp z obiegu 33031/0+33025/4 (chyba Tr. Gł.) i tu mój domysł wpada w obieg na Grudziądz nr 55035. Jest też podejrzenie że to bipa z Grudziądza nie jestem pewien. Wiec jest pytanie; jak by to 2bhp przyjeżdżało z Sierpca to nie wiem, jakim cudem wpada znowu w obieg 33025/4 w nocy? Tomku pomóż! Nie wiem... Sprawa kolejna; Obieg grudziądzki pociągi 55030 i 55024 jeździły ostatnio w składzie SU+2Bh niektórzy mnie molestują pytaniami, dlaczego itp. wiec mówię, że pesa się zepsuła, ale już od dziś wszystko okey. Tyle - jutro będę wiedział więcej (mam nadzieję) ps; dzęki za info Przemek


Na 55035 jeździla zawsze 4*bhp, a 2x4*bhp to sie czasami zdarzała. A co do 55030 to skład w postaci SU45+Bh+Bh jedździ najczęściej w weekendy. Ale jest drugi powód dlaczego SA106 już radziej obsługuje ten pociąg. Przepełnienie. Jak na 55030 jechał pesobus to frekwencja wynosila nawet do 150%. Dużo osób nie mogło znaleźć wolnych miejsc. A w dwóch Bh niebyło tłoczno. Ale takie są moje domysły.
Na 55035 jeździla zawsze 4*bhp, a 2x4*bhp to sie czasami zdarzała. A co do 55030 to skład w postaci SU45+Bh+Bh jedździ najczęściej w weekendy. Ale jest drugi powód dlaczego SA106 już radziej obsługuje ten pociąg. Przepełnienie. Jak na 55030 jechał pesobus to frekwencja wynosila nawet do 150%. Dużo osób nie mogło znaleźć wolnych miejsc. A w dwóch Bh niebyło tłoczno. Ale takie są moje domysły.

tzn ja słyszałem z kolei że na 19025 dla nie posiadajacych srjp polecam hafas http://rozklad.pkp.pl/bin/query.exe/p? 8.51 z Torunia jeździ(ł) podobno w tym roku już SA106+bh ale tylko w dni robocze bo frekwencja w weekend do Działdowa jest na full a swoją srogą zrobili już tą 50kę na Toruń - Chełmża ? kolejne pytanie czy dziś przyjechało zabrze z miałem do cukrowni w Chełmży?
tzn ja słyszałem z kolei że na 19025 dla nie posiadajacych srjp polecam hafas http://rozklad.pkp.pl/bin/query.exe/p? 8.51 z Torunia jeździ(ł) podobno w tym roku już SA106+bh ale tylko w dni robocze bo frekwencja w weekend do Działdowa jest na full a swoją srogą zrobili już tą 50kę na Toruń - Chełmża ? kolejne pytanie czy dziś przyjechało zabrze z miałem do cukrowni w Chełmży?

Rozkład jazdy na linii Toruń-Chełmża z prędkością 50km/h już obowiązuje, z tym, że pociągi jeżdża jeszcze 70km/h. Dlatego na poszczególnych stacjach i przystankach osobowych pociągi stoją nawet po 5 minut. Np. w Łysomicach pociąg osobowy ma w planie postój 1min, a stoi 5min i pociąg i tak nie ma spóźnienia.
Do Chełmży nic dzisiaj z Zabrza nie przyjechało.


Dziś na 55035 jechała SU45+4*bhp+bdhpumn+bdhpumn. Z tym, że te dwa ostatnie wagony byly zamknięte. Na drzwiach miały jakieś karteczki, ale nie widziałem co tam pisze.
Kto focił ten skład na poligonie koło cmentarza na wyjeździe z Torunia??? Wiem, że ta osoba miała szarą czapkę.
Dnia dzisiejszego na wieczornym pociągu 55035 jechała SU45+SU42+2*bhp. Nigdy nie udaje mi się ustrzelić aparatem takiego fajnego składu. A tak na marginesie ktoś wie o której SU42 jechała do Torunia???
Dnia dzisiejszego na wieczornym pociągu 55035 jechała SU45+SU42+2*bhp. Nigdy nie udaje mi się ustrzelić aparatem takiego fajnego składu. A tak na marginesie ktoś wie o której SU42 jechała do Torunia???

no właśnie ciekawe o ktorej polszmat jechał do torunia, nie wiem bo nie dzwoniłem "gdzie trzeba"
Dziś na 55035 do Grudziądza jechała SU45+2*bhp+3*bhp. Coś kombinują ze składem tego pociągu. Codziennie coś innego.
Panowie moze to nie obiegi wagonów lecz EZT ale co ED72-003 robi w wawie!? !?http://ams1.lo3.wroc.pl/t...rnee.php?p=4816
Bylo walkowane wiele razy, m.in. na PMK, ze ED72 z sekcji w Toruniu obsluguja od jakiegos czasu pociag Mazowsze (Wawa - Plock).
Ale ja zadko kiedy czytam PMK ale dzieki za info!!
Dziś na porannym pociągu z Torunia do Czerska jechał SA106+Bdhpumn. Czyżby już zabrakło wagonów Bh??? Bo o SA106 już nawet nie pytam......
No nie mow mi ze SA106 ciągnoł ten wagon!"?
Potwierdzam. Coś takiego jeździ Wczoraj jechałem z Chełmży do Jabłonowa Pom składem do Działdowa. Zestawienie było identyczne. Szynobus sobie radzi nieźle-zgodnie z rokładem. Między Grudziądzem a Jabłonowem nawet nieźle sie bujał. W Grudziądzu podwójny pokład w wagonie naprawde sie przydał - ludzi była masa. Pozdro.
A ciekawe ile to paliwa Ciągnie?A jak Ty z Chełmży przejechałeś do Jabłonowa? Przez Grudziądz czy Toruń?!
przez Grudziądz. to jest poc. 19025 (Toruń - Działdowo)
Ja jechałem wczoraj SA106+Bdhpumn na 19036 z Czerska do Torunia (w grudziądzu zapowiadany jako 2 osobne pociągi). Przyjechał sam SA106, w Grudziądzu doczepili Bdhpumna. Pani kierownik pociągu powiedziała do mechanika, że jak nie będzie dawało rady, to odczepią wagon gdzieś w polu i że niedługo to przyczepią odrzutowiec. Ogólnie po SA106 nie było czuć, żeby jakoś się specjalnie wysilał, ale prędkość szlakowa z Grudziądza też nie wymaga jakiejś wielkiej mocy.

A może mi ktoś powiedzieć czemu w rj Liwa do Gdyni jeździ z Grudziądza, a z Gdyni do Kwidzyna? Skład Liwy przyjeżdża jako 55226 z Malborka.

W ogóle węzeł Grudziądzki to ciekawe składy, ostatni poc. do Brodnicy czyli 19126 SU45+4*Bh, ale dosyć pusty był.
Te składy kursujące do Brodnicy i z powrotem w ogóle są rewelacyjne. W sobotę po 11 w Jabłonowie widziałem osobowy Działdowo - Laskowice: spalinówka+bezprzedziałowy+bezprzedziałowy+bezprzedziałowy+bezprzedziałowy+spalinówka. Może jeździć w obie strony prawie, jak szynobus:-)
Tak dla ścisłości: te dwie spalionówki to SU45, numerów niestety nie pamiętam.
A może mi ktoś powiedzieć czemu w rj Liwa do Gdyni jeździ z Grudziądza, a z Gdyni do Kwidzyna? Skład Liwy przyjeżdża jako 55226 z Malborka.

To tak samo jak Liwa kursowała do Torunia. Z Gdyni jeździła do Torunia, a do Gdyni jeździła z Grudziądza.
A może mi ktoś powiedzieć czemu w rj Liwa do Gdyni jeździ z Grudziądza, a z Gdyni do Kwidzyna? Skład Liwy przyjeżdża jako 55226 z Malborka.

To tak samo jak Liwa kursowała do Torunia. Z Gdyni jeździła do Torunia, a do Gdyni jeździła z Grudziądza.

Nie ma to jak utrudniać sobie życie, no nie? Według mnie Liwa powinna jeździć w relacji Toruń-Gdynia i Gdynia-Toruń, Bursztyn natomiast Toruń-Słupsk/Łeba i na odwrót. Zwłaszcza po liwkidacji ostatniego pociągu, którym Toruń mógł się pochwalić czyli Torunianina... No bo teraz to zostały nam tylko zwykłe osobówki no i jakaś resztka do Szczecina 2 razy w tygodniu o idiotycznych porach
Nie ma to jak utrudniać sobie życie, no nie? Według mnie Liwa powinna jeździć w relacji Toruń-Gdynia i Gdynia-Toruń, Bursztyn natomiast Toruń-Słupsk/Łeba i na odwrót. Zwłaszcza po liwkidacji ostatniego pociągu, którym Toruń mógł się pochwalić czyli Torunianina... No bo teraz to zostały nam tylko zwykłe osobówki no i jakaś resztka do Szczecina 2 razy w tygodniu o idiotycznych porach

Absolutnie się z Tobą zgadzam. Zwłaszcza iż czas przejazdu Liwy do Torunia wynosił 4 godziny. Okrężną drogą (przez Bydgoszcz) pospieszny z Gdyni do Torunia też jeździ 4 godziny. Komfort w wagonach był prawie taki sam (czasami Liwa miała lepsze wagony niż w pospiesznych ). Głupotą było skrócenie relacji Liwy do Grudziądza. Z tego wniosek taki, że osobowym z Gdyni do Torunia było lepiej jeździć, ponieważ był tańszy. Cała reszta wyglądała tak samo ( może pozatym, że do Torunia Liwe "przyprowadzała" SU45, a pośpiecha EU/P07 albo ET22 ale to taki mały szczegół ).
No właśnie. Ale spójrzcie na to z jeszcze jednej strony. Pociągi z Gdyni do Torunia przez Grudziądz były by dobrym pomysłem również z tego względu, że linia ta prowadzi przez większe miasta niż ta "główna" przez Laskowice (tam właściwie pospieszny między Tczewem a Bg nie zatrzymuje się w ŻADNYM mieście). Można by nawet pokusić się o puszczenie tamtędy jakiegoś pospiesznego albo przyspieszonego np. do Poznania, oczywiście pod warunkiem wyremontowania odcinka Rogóźno Pomorskie - Grudziądz. Pociąg jadąc przez takie miasta jak Gdynia, Sopot, Gdańsk, Tczew, Malbork, Sztum, Kwidzyn, Grudziądz, Chełmża i Toruń zebrał by z pewnością więcej ludzi niż na trasie przez Laskowice (przecież tam mieszka pewnie z kilkaset osób, natomiast w samym tylko Grudziądzu - 100 tysięcy) Można by taki pociąg dalej puścić przez Inowrocław do Poznania, ewentualnie w Inowrocławiu dołączyć mu jakieś wagony z Bydgoszczy, a jak nie to jakiś pociąg na skomunikowanie. I to było by chyba sensowniejsze rozwiązanie. Gdyby jeszcze na całej linii Malbork-Toruń obowiązywała prędkość 80 km/h...
Jeżeli chodzi o remont odcinka Rogóźno Pomorskie-Grudziądz to nie mamy się co łudzić. PKP woli remontować linie pierwszorzędne, natomiast ta linia jest drugorzędna. Wogóle na tej linii PKP traci już klientów. Kiedyś pamiętam z Chełmży do Torunia pociag jechał 20 minut, a teraz ponad 40. Myślę, ze PKS i prywatni przewoźnicy z Chełmży zacierają sobie ręce i czekają tylko na zamknięcie linii. Już teraz jak chodzę na 8.00 do szkoły i przechodze obok przystanku jednego z prywatnych przewoźników to widzę masę ludzi czekających na autobus o 9.00. Ludzie przychodzą godzinę przed odjazdem aby znaleźć wolne miejsce. Co do Laskowic to tam pospieszne zatrzymują się tylko dlatego, ponieważ 80% mieszkańców to kolejarze. To nie jest miejscowość na to aby się tam zatrzymywały pospieszne. Tam są dwie ulice na krzyż a wszystko się mieści wokół dworca. Co do Liwy to pociąg ten był trochę nierentowny. Wagon 1 klasy od Tczewa do Torunia prawie codziennie był pusty (do Tczewa było 100% , bo wracali tym pociągiem kolejarze z Gdyni i Gdańska), co do wagonów 2 klasy do Torunia dojeżdżały z około 50% zapełnieniem (najwięcej ludzi wysypywało sie z pociągu w Grudziądzu, przed Grudziądzem frekfencja wynosiła ponad 100%). Tak więc o połączeniu z Gdyni do Poznania właśnie przez Grudziądz możemy chyba tylko pomarzyć. Ale pomysł dobry
No tak... lepiej jechać przez dziurę, w której mieszkają sami kolejarze i tak nie płacący za bilet niż przez kilka sporej wielkości miast. A i stan linii przez Laskowice nie jest przecież rewelacyjny. Swojego czasu pamiętam, jak jechałem tam 120 km/h. W latach późniejszych było już coraz gorzej, a w końcu doszło do tego, że linia przez Kościerzynę jest miejscami w lepszym stanie.
Prędkość 80 km/h pozwoliła by utrzymać czas jazdy z Torunia do Chełmży w granicach 20 minut. No ale po co robić remont. Lepiej niech się samo rozpadnie, potem zroibią tak, jak zrobili z tab. 390 czyli potną relacje na kawałki (z resztą już się to zaczęło) i dalej wiadomo co będzie. Na szczęście pociągi z Grudziądza do Torunia nadal cieszą się nienajgorszą frekwencją - parę osób z mojej klasy dojeżdża z Chełmży i czasami jest tłok w wagonach. Ale pewnie do czasu... Jak będzie się jechało te 20 km przez godzinę to i oni zrezygnują. Potem PKP ułoży jeszcze rozkład tak, że będą jechały w ciągu dnia ze 2 pary, potem dadzą autobus szynowy, że niby ratowanie a potem zamkną, a ja poszukam grubego drzewa, założę pętelkę i forum nie będzie już miało admina
Niestety Następnym razem jak SPENO będzie w Toruniu to niech sobie kilka razy poszlifują do Grudziądza. Co do prędkości to teraz jest 70km/h (w kilku miejscach jest na stałe 20) ale rozkład jest ułożony na 50km/h..... , wystarczy tylko, że jakiś naczelnik powie, że pociągi mają jechać 50 i już..... Później ułożą rozkład na 30 aż dojdzie do tego, że międzu Grudziądzem a Toruniem będzie gorzej niż między Rogóźnem a Grudziądzem i na końcu tak jak napisałeś zamkną linię Przynajmniej zostanie nam ruch towarowy do Chełmży (do Grudziądza nigdy nie widziałem żadengo towara). Ehh, szkoda gadać
Panowie co sie dzieje za wszystkimi SA106??Dzis rano pociąg do Działdowa powinien obsługiwać SA106 jechała SU45-131+2*bohuny. Ostatni do Grudziądza też powinien jechać autobus szynowy.Jechała SU45-257+2*bonanza. Jedyna chyba obsługa SA106 to wieczorny z LASKOWIC obsługiwany jednym SA106-010. Zzwyczaj przyjezdzaja dwa.
SA106-005 stoi nie wiadomo czemu w Grudziądzu.
Właśnie przed chwilą na 55030 Grudziądz-Toruń słyszałem Rp1 SA106. Chyba pesobusy "powracają do formy" , bo od jakiegoś miesiąca na tym pociągu jeździła SU45+Bh+Bh.
Dziś w ramach wieczornego spaceru byłem sie zrelaksowac na chełmżyńskim dworcu Trafiłem na 19036 (Czersk-Toruń Gł) złożony z SA106-05+SA106-06+SA106-04 - na tym ostatnim nie wiedziec czemu wyświetlacz pokazywał "Grudziądz", choć pociąg był do Torunia. Zastanowiła mnie jedna rzecz: czy w zestawieniu kilku szynobusów wszystkie muszą mieć włączone silniki? To ma być przecież ekonomiczna alternatywa dla klasycznych składów.
Chyba własnie dlatego wszystkie grzeją silniki. Ale czy wszytkie są połączone to nie wiem
Czy sa połączone kablami o to chodziło
Podejrzewam, że były ukrotnione, ponieważ obroty silników we wszystkich członach zmieniały się identycznie.
Zmiany na lepsze, czyli skrócenie przejazdu na trasie Toruń-Grudziądz?

Z dniem 3. października br. nastąpi korekta rozkładu jazdy większości pociągów kursujących trasą Toruń Gł. - Grudziądz (w obie strony).

Zwracamy uwagę podróżnych, że niektóre pociągi w kierunku Grudziądza lub Torunia Gł. będą odjeżdżały z poszczególnych stacji i przystanków wcześniej w stosunku do aktualnej pory odjazdu!!!

Z dniem 3. października br. nastąpi korekta rozkładu jazdy większości pociągów kursujących trasą Toruń Gł. - Grudziądz (w obie strony). Zmiana ta wiąże się między innymi z bardzo oczekiwanym przez podróżnych skróceniem czasu przejazdu większości pociągów (nawet o kilkanaście minut!) oraz uzyskaniem przez niektóre pociągi dodatkowych skomunikowań na stacji Toruń Gł. z pociągami innych relacji.

Zwracamy uwagę podróżnych, że niektóre pociągi w kierunku Grudziądza lub Torunia Gł. będą odjeżdżały z poszczególnych stacji i przystanków wcześniej w stosunku do aktualnej pory odjazdu!!!
Szczgółowe informacje są dostępne w punktach informacji stacjonarnej na większych dworcach PKP - tel. 94 36, niebawem będą również dostępne na stronie internetowej spółki "PKP Przewozy Regionalne".
Zauważyłem dziś dziwną sytuacje, a może tak się dzieje częściej, tylko ja na to nie trafiałem. Troche po godz. 12, Toruń Wschodni, takie krzyżowanie:

Pociąg Grudziądz - Toruń => SU45 + 2 bohun+ bipa (4 człony)
Pociąg Toruń - Grudziądz => SU45 + 2 bohun + bipa (2 człony)

Tak się zacząłem zastanawiać; jaki jest sens przeciągać wagony ze jednej stacji na drugą? Nie podoba się kolor bipy, czy jak? (4 człony były oliwkowe, a ta podwójna kolor kiblowy) Może wagony mają jakieś limity km do przejechania i się je podczepia do pociągów rozkładowych?

Może zna ktoś mądrą odpowiedź na moje pytania?
Może nie pasuje do tematu, ale do innych tym bardziej
Dzisiejsze Mamry do Wrocławia jechały z dwoma wagonami do przewozu rowerów, pierwszy zmodernizowana bezprzedziałówka, a drugi zrobiony z bagażówki, po Krakowiance, to chyba drugi pociag w kraju z dwoma wagonami do przeowzu rowerów w składzie.
Mnie sie wydawalo, ze Krakowianka ma 1 wagon rowerowy, a drugi przeznaczony dla niepelnosprawnych. Tak byly oznaczone (obydwie bezprzedzialowki po modernizacji). Chyba, ze jechal jeszcze jakis rowerowy.
Może być tak jak mówisz, jak jechałem to się nie przyglądałem czy ten drugi to też rowerówka. Wtedy Mamry to 1. skład z 2 rowerówkami
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bolanda.keep.pl


  • © The miomir show Design by Colombia Hosting