ďťż
Katalog wyszukanych fraz
The miomir show

Mzk Grudziądz kupił z miasta Krefeld w Niemczech 10sztuk tramwajów GT8.Jest to pierwszy taki zakup po 10 letniej przerwie


Mzk Grudziądz kupił z miasta Krefeld w Niemczech 10sztuk tramwajów GT8.Jest to pierwszy taki zakup po 10 letniej przerwie

Czy już wiadomo kiedy pierwsze eksponaty muzealne wejdą do ruchu liniowego?
Aktualnie są dwa. Mają ruszyć na początku maja.
Po pierwsze - przepraszam za posty po sobie.
Po drugie pierwsze - na tramwajach się nie znam, ale piszę, bo Admin się skarżył, że nie ma tu nic do czytania.
Po trzecie pierwsze, podobno dziś dotarł do G-dza trzeci helmut i podobno podczas nocnych jazd próbnych okazało się, że tramwaje te nie spełniają jakiś norm hamowania oraz hamulce szynowe, czy coś tam podobnego, nie działają przy braku napięcia, więc będą one wymagać, ponoć kosztownej modernizacji. Akcentuję słowo podobno, bo powtarzam na tramwajach się nie znam, tylko pracuję z kolegą, którego ojciec jest motorniczym od zawsze.
Jeśli wciskam Kolegom jakieś kity, to gwarantuję, że nie robię tego celowo.


Grudziądz nie tylko kupuje, ale i modernizuje:

Nowe (stare) tramwaje w Grudziądzu

Sposoby na odnowienie taboru tramwajowego są w zasadzie trzy. Kupić nowe i zezłomować stare, kupić stare, ale zachodnie i zezłomować stare albo nic nie kupić i zrobić ze starych nowe. Przed takim dylematem w pewnym sensie stanęły władze Grudziądza. I cóż postanowiły? Niech nam wolno będzie odpowiedzieć na powyższe pytanie przywołując jedno, jak się wydaje, ważne, przede wszystkim dla pasażerów w Grudziądzu, wydarzenie. I wszystko będzie jasne. W dniu 23 kwietnia br. Prezydent Grudziądza –Robert Malinowski oraz Stanisław Cichoń, Prezes Zarządu i Ryszard Kędzior, Członek Zarządu Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”S.A. podpisali umowę na modernizację taboru tramwajowego. Koszt tej inwestycji to 6 349 460,72 zł. Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram to właśnie mińskie zakłady w konsorcjum z bydgoską PESĄ wygrały przetarg na modernizację sześciu wagonów tramwajowych. - Cieszę się, że rozpoczynamy realizację pierwszego etapu kolejnego unijnego projektu kluczowego. Na przedsięwzięcie pn. „Modernizacja sieci tramwajowej w Grudziądzu”pozyskaliśmy dofinansowanie w wysokości 26 603 125 zł, czyli 50% kosztów całego zadania –mówił po podpisaniu umowy prezydent Robert Malinowski. Z sześciu wskazanych wyżej wagonów cztery będą wagonami sterowniczymi, ze stanowiskiem motorniczego oraz pulpitem jazdy manewrowej do tyłu, mogące tworzyć składy dwuwagonowe, dwa kolejne zostaną przebudowane na doczepy czynne, bez kabiny motorniczego, ale z pulpitami jazdy manewrowej w przedniej i tylnej części wagonu. Urząd Miasta twierdzi, iż głównym celem modernizacji jest poprawa efektywności i niezawodności prowadzenia komunikacji tramwajowej przez polepszenie funkcjonalności i bezpieczeństwa eksploatacji wagonów, zmniejszenie zużycia energii elektrycznej, zwiększenie żywotności konstrukcji, poprawę ergonomii i bezpieczeństwa stanowiska pracy motorniczego, a także polepszenie estetyki zewnętrznej oraz wewnętrznej wagonów i komfortu podróżowania. Tak naprawdę jest to jedna z prób ratowania sytuacji taborowej grudziądzkiego przewoźnika, która, co tu dużo kryć, najlepsza nie jest.
- Dzięki tej inwestycji zyskacie Państwo praktycznie nowe tramwaje, w których zostanie wyremontowana konstrukcja oraz zmieni się wygląd wagonu i na zewnątrz i wewnątrz. Poprawi się także komfort jazdy dzięki nowym siedzeniom i drzwiom otwieranym na zewnątrz. Zainstalowanie nowego napędu pozwoli na oszczędność energii nawet do 30% –powiedział po podpisaniu umowy Ryszard Kędzior, Członek Zarządu ZNTK „Mińsk Mazowiecki”.
Zgodnie z umową co 3 miesiące firma będzie przekazywała 2 zmodernizowane wagony do użytku. Pierwsze powinny pojawić się w Grudziądzu do 23 lipca br., kolejne w październiku i ostatnie 2 w styczniu 2011 r.
Modernizacja 6 wozów tramwajowych to pierwszy etap realizacji projektu, który przewiduje m.in. budowę drugiego toru odstawczego dla pętli tramwajowej w Tarpnie i dwutonu na odcinku od ul. Legionów do ul. Solnej, wzdłuż ul. Chełmińskiej, od skrzyżowania przy ul. Południowej do ul. Kraszewskiego, poza tym tory tramwajowe na obszarze Starego Miasta zostaną tak przebudowane, by zmniejszyć hałas i drgania. Postanie również system informacyjny i komunikacyjny, tak by pasażerowie mogli na bieżąco otrzymywać informacje o sytuacji komunikacyjnej.
Jak tak naprawdę wyglądać będą nowe tramwaje? Otóż zakres modernizacji jest duży –pisaliśmy już o tym na łamach InfoTram, wszystkich zainteresowanych odsyłamy do tego materiału. Dla przypomnienia warto zauważyć, iż modernizacja polegać będzie na przeprowadzeniu prac naprawczych pudła, w tym jego przebudowy dotyczącej zastosowania trojga drzwi dwuskrzydłowych, podczas otwierania odkładanych na zewnątrz pojazdu z systemem zabezpieczenia pasażera przed zakleszczeniem, naprawie i dostosowaniu wózków napędowych, zastosowaniu napędu z silnikami prądu przemiennego, zastosowaniu nowoczesnych podzespołów m.in. przetwornicy statycznej, przekształtnika 40/26V o podwyższonej mocy, mechanizmu hamulca szczękowego z samoregulacją luzu, systemu grzewczo-wentylacyjnego tzn. nagrzewnic nawiewnych w przedziale pasażerskim, układu klimatyzacji w kabinie motorniczego, jednopołówkowego odbieraka prądu. W ramach modernizacji wymagane jest uzyskanie jakościowo nowej stylizacji części czołowej i tylnej wagonu. Celem modernizacji jest poprawa efektywności i niezawodności prowadzenia komunikacji tramwajowej przez poprawę funkcjonalności i bezpieczeństwa eksploatacji wagonów, zmniejszenie zużycia energii elektrycznej, zwiększenie żywotności konstrukcji, poprawa ergonomii i bezpieczeństwa stanowiska pracy motorniczego, polepszenie estetyki zewnętrznej oraz wewnętrznej wagonów, komfortu podróżowania, zmniejszenia emitowanej przez wagony energii wibroakustycznej. W celu zapewnienia odpowiedniej trwałości zabezpieczeń antykorozyjnych oraz powłok lakierniczych, wszystkie pozostawione elementy stalowe wagonu powinny być oczyszczone metodą śrutowania, a prace lakiernicze powinny być wykonane w komorze lakierniczej bezpyłowej.
I na koniec jeszcze odpowiedź na pytanie dlaczego w Grudziądzu zdecydowano się na wariant 3, spośród tych wskazanych na wstępie? Odpowiada wiceprezydent Grudziądza Marek Sikora: - Koszt zakupu jednego nowego wozu tramwajowego to ok. 10 mln zł, za gruntowny remont 1 wozu zapłacimy ok. 1 mln zł. Zmodernizowane tramwaje na pewno posłużą pasażerom przez najbliższe 15-20 lat. I wszystko jasne!
2. Szyby - wymiana na szyby mocowane za pomocą klejenia, szyby boczne w części górnej przesuwne lub uchylne, posiadające wymagane atesty i widoczne cechy producenta.

Przez taki zapis pasażerowie będą płakać i cieszyć się ze starych niezmodernizowanych wagonów. Gratuluje MZK Sauny.
http://www.pomorska.pl/ap...ADZ01/195882830
Czyli moje informacje były w miarę prawidłowe...
http://grudziadz.pl/porta...294c19db31d1de0

Czyli będą się jeszcze na nim szkolić motorowi i już w lipcu wyruszy na nasze tory.
Ciekawostką jest fakt ,że MZK będzie się starać w PFRON o środki na niskopodłogowy środkowy człon GT8
Świetny pomysł - zakup używanych tramwajów. Piękne sztuki!

Szkoda że w Toruniu robią taką głupotę i modernizują te graty.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bolanda.keep.pl


  • © The miomir show Design by Colombia Hosting