Dane z właśnie uchwalonego budżetu m. Torunia na przyszły rok.
Lokalny transport zbiorowy: 8 165 000 (spadek o 28,7% w stosunku do 2006)
MZK: Stan na początek roku (zakończenie tego roku): -2 898 826
Plan na rok 2007:
Przychody: 58 500 000
Dotacja przedmiotowa: 4 100 000 (wzrost o 17,1% w stosunku do 2006) Dochody majątkowe: 230 400 Dotacje inwestycyjne: 4 000 000 Pozostałe dochody: 50 169 600
Koszty: 57 674 000
Wynagrodzenia i pochodne 23 445 000 Pozostałe wydatki bieżące 30 229 000 (wzrost o 77,6% w stosunku do 2006) Zakupy inwestycyjne (na zadanie pn. Odnowa Infrastruktury Transportu Publicznego w Toruniu w latach 2007-2009) 4 000 000, w tym 385 000 na zatoki i przystanki autobusowe, reszta na zakup autobusów (spadek o 49,5% w stosunku do 2006, no to się nakupowali...)
Dotacje zewnętrzne (na chwilę obecną, wnioski są przygotowywane, a więc może się to zmienić):
dotacja inwestycyjna PFRON: 0 (w 2006: 795 700) środki z funduszy UE: 0 (w 2006: 3 640 000)
Planowany stan na koniec przyszłego roku: -2 072 826
Całkowite koszty bieżącej działalności MZK w roku 2007 wyniosą 53 674 tys. zł, w tym wynagrodzenia 43,7%, zakup materiałów i usług (w tym paliwa) - 40,4%, amortyzacja 11%, ZFŚS i inne - 4,9%. Zakład dysponując 133 autobusami i 56 wagonami tramwajowymi wykona łącznie ok. 11.200 tys. km przewozów pasażerskich (tj. na poziomie roku 2006). Przychody własne zakładu wyniosą 50.171 tys. zł. Koszt 1 wozokilometra wyniesie 4,79 zł (w roku 2006 - 4,41 zł). Dofinansowanie działalności MZK dotacją przedmiotową skalkulowano według stawki 0,37 zł/wozokilometr. Plan przychodów i kosztów zakładu przedstawiono w części "Gospodarka pozabudżetowa". Wzrost kwoty i stawki dotacji w stosunku do roku 2006 wynika ze wzrostu cen paliwa, energii i usług obcych [czytaj koniec gwarancji na many ].
Inne: Budowa ul. Olimpijskiej od ul.Szosa Lubicka do ul.M.Skłodowskiej-Curie z torowiskiem tramwajowym. Całkowity koszt inwestycji: 31 000 000 (2007-9), w 2007: 500 000 - Koszty przygotowania dokumentacji , studium wykonalności, regulowania stanów prawnych. Zadanie przewidziane do realizacji przy współudziale środków z funduszy UE. Rozpoczęcie prac uzależnione od pozyskania zewnętrznych źródeł finansowania. I to jedyna wzmianka o tramwajach w budżecie. Dla mnie torowisko w tamtym miejscu to kompletna bzdura.
To projekt budzetu, ponieważ 30 musi być pierwsze czytanie, jeśłi nie chcemy pracować na prowizorium. W związku z tym budzet będzie wyglądał całkowicie inaczej. Mogę zapewnić,iż finanse MZK ulegną zmianie - rozmawiałem o tym z przewodniczącym klubu PO.
Inne: Budowa ul. Olimpijskiej od ul.Szosa Lubicka do ul.M.Skłodowskiej-Curie z torowiskiem tramwajowym. Całkowity koszt inwestycji: 31 000 000 (2007-9), w 2007: 500 000 - Koszty przygotowania dokumentacji , studium wykonalności, regulowania stanów prawnych. Zadanie przewidziane do realizacji przy współudziale środków z funduszy UE. Rozpoczęcie prac uzależnione od pozyskania zewnętrznych źródeł finansowania. I to jedyna wzmianka o tramwajach w budżecie. Dla mnie torowisko w tamtym miejscu to kompletna bzdura. W planach jest mowa o budowie nowej zajezdni w narożniku ulic Skłodowskiej i Olsztyńskiej, więc te połączenie pętli Elana z Olimpijską ma związek z tą inwestycją. Ciekawe jak wygląda planowanie trasy na UMK.
Mogę zapewnić,iż finanse MZK ulegną zmianie - rozmawiałem o tym z przewodniczącym klubu PO. Uuu, jak PO to się nie ma co spodziewać zwiększenia dotacji
Jak zwykle to wina Platformy ? Czyli zakup nowego trama został przełożony na okres nieokreślony ? Cytat: Jak zwykle to wina Platformy ? Po prostu trudno się spodziewać po partii której jednym z pierwszych punktów programu jest likwidacja etatyzmu podniesienia dotacji dla państwowego przedsiębiorstwa, toż to socjalizm.
Ludzie Przestańcie politykować błagam, ja już rzygam polityką
X-ik spokojnie, bo Kononowicz nadejdzie i jeszcze nam usprawni komunikację ...
X-ik spokojnie, bo Kononowicz nadejdzie i jeszcze nam usprawni komunikację ... "Bo nasza komunikacja jest bardzo bardzo słaba, jest bardzo zła"
Sebastian - racjonalnie proszę : a ) etatyzm - to duża ilość urzędników pisząc w uproszczeniu; toć PIS także chciał taniego państwa. Co do dotacji - na sam początek jest spotkanie radnych PO z pracownikami i ostra rozmowa z Z. A inwestycje - PO jest partią proinwestycyjną (np. budowa zajezdni tramwajowej pozwoli przekształcić istniejącą np. w muzeum techniki komunlnej,czy coś takiego ). Chodzi o to, by pieniądze, które otrzyma MZK były wydawane rozsądnie, a nie by było ich mniej.
(np. budowa zajezdni tramwajowej pozwoli przekształcić istniejącą np. w muzeum techniki komunlnej,czy coś takiego ) Już jedno muzeum technik jest i za dużo to tam nie eksponatów nie ma A tak przy okazji jest to 10 000 post
Zarząd Województwa przyjął program tworzenia muzeum techniki komunalnej i to mam na myśli.
Przestańcie politykować błagam, ja już rzygam polityką Właściwie to i tak władze Torunia bez rozróżnienia na frakcje od zawsze traktowały transport publiczny jak zło konieczne . etatyzm - to duża ilość urzędników pisząc w uproszczeniu; Etatyzm - rodzaj polityki gospodarczej państwa kapitalistycznego oznaczający przejmowanie przez państwo administracji nad prywatnymi przedsiębiorstwami lub tworzenie nowych przedsiębiorstw państwowych za pomocą kapitału państwowego a także tworzenie przedsiębiorstw o kapitale mieszanym (państwowo-prywatnym). A inwestycje - PO jest partią proinwestycyjną A która nie jest? Marzeniem Mariana Filara jest aby komunikacje w Toruniu obsługiwały prywatne firemki, małymi mikrobusami... To ja już wole Lion'sa od Z.
Marzeniem Mariana Filara jest aby komunikacje w Toruniu obsługiwały prywatne firemki, małymi mikrobusami... To ja już wole Lion'sa od Z.
To by chyba musiały jeździć z częstotliwością 1 minuty.
Marian Filar to Marian Filar. W PO za sprawy komunalne odpowiada Przewodniczący Rady Miasta Waldemar Przybyszewski - założyciel i Prezes najlepszej spółdzielni mieszkaniowej w Toruniu - Zieleniec. A co do transportu - tu ekspertem jest niejaki J. Oliwkiewicz - założenie mojej polityki przedstawię na spotkaniu i za prawdę powiadam WAM - nie będzie w Toruniu samych busików. Będzie nowoczesny transport. Powiem więcej - w poniedziałek na 10:00 idę w paszczę lwa.
A co do transportu - tu ekspertem jest niejaki J. Oliwkiewicz - założenie mojej polityki przedstawię na spotkaniu Nie ma to jak skromność Ty przedstawisz, Zawalowa powie "Nie, nie zgadzam się" i taki będzie koniec...
A co do transportu - tu ekspertem jest niejaki J. Oliwkiewicz - założenie mojej polityki przedstawię na spotkaniu i za prawdę powiadam WAM - nie będzie w Toruniu samych busików. Będzie nowoczesny transport. Powiem więcej - w poniedziałek na 10:00 idę w paszczę lwa. Uuuu, liczę na solidny plan. Jeżeli w przyszłym roku nie zmienią się pierwszy raz od "x" lat ceny biletów w Toruniu, to może nawet polubię platforme
No, a tymczasem krążą już słuchy, że znowu podwyżka o 10 gr...
(np. budowa zajezdni tramwajowej pozwoli przekształcić istniejącą np. w muzeum techniki komunlnej,czy coś takiego ) Już jedno muzeum technik jest i za dużo to tam nie eksponatów nie ma A tak przy okazji jest to 10 000 post
A gdzie takie jest i kto je zorganizował
Panowie - nie mylcie kompetencji : a ) - podwyżka cen biletów - tu odpowiada Prezydent Miasta, który przedstawia je Radzie do akceptacji; brak akceptacji podwyżki zmusza radnych do przedstawienia alternatywnego źródła pokrycia dochodów z ewentualnej podwyżki . b ) moja skromna osoba i ekspertowanie - ja tylko podpowiadam Radnym PO - Pani Z. nie ma tu nic do gadania, ponieważ ona nie jest organem założycielskim MZK.
TO lepiej postaraj SIe Jareczku.
Pani Z. nie ma tu nic do gadania, ponieważ ona nie jest organem założycielskim MZK. O, no proszę A co ona w takim razie może? No bo coś chyba może, nie?
Łukasz - na Twoje wypowiedzi rece opadają; każdy Dyrektor lub prezes musi realizować zalecenia i politykę prganu założycielskiego danego przedsiębiorstwa
Łukasz - na Twoje wypowiedzi rece opadają; Ty jakieś problemy masz chyba? Jakoś nikt inny tu takich nie ma, ja nie wiem, choroba jakaś, alergia... ożeń się, rodzinę załóż, może się trochę wyciszysz
każdy Dyrektor lub prezes musi realizować zalecenia i politykę prganu założycielskiego danego przedsiębiorstwa No to po co ciągle gadasz na nią i gadasz, skoro to, co ona robi to "zalecenia i polityka prganu założycielskiego danego przedsiębiorstwa"?
Alergię to mam - na głupotę ( podobnie jak R. Ziemkiewicz w " Polactwie " ). Co do realizacji zaleceń polityki - no ona je realizuje poprzez bilansowanie budżetu MZK; teraz chodzi o pewną całościową wizję przedsiębiorstwa i komunikacji.