witam jestem tu nowy i generalnie mialbym pare pytan ogolnie szukalem odpowiedzi na swoje pytania w internecie ale jakos nie satysfakconowaly mnie zawarte w nich odpowiedz wiec prosze o pomoc. mysle o wsadzeniu w mojego bandziora jakiegos innego silnika generalnie ten co jest obecnie jest orginalny ale chcialbym troszke szybciej sie poruszac na naszych drogach i chcialem sie dowiedziec jakie sa mniej wiecej koszta zwiazane z swap'em .jak polepszyc hamowanie czytalem ze zalozenie tarczowek od poldka czy cos ale jak jaki rozmiar felg pasowal by idealnie interesowaly mnie 13 ale jaki rozmiar opony tak zeby mnie nie tarlo jak zwiekszyc twardosc zawieszenia i tez jakies koszty a jeszcz mnie sie przypomnialo jesli robimy swap to czy zostawiamy orginalna skrzynie od maluszka czy wsadzamy jakas inna czy moj rocznik 87 mozna zarejesrowac jako zabytek .gdzie np mozna kupic chromowane zderzaki do maluszka za male pieniazki patrzec na szrocie wiem duzo tego ale mnie to wlasnie interesuje na chwilke obecna dziekuje z gory za jaka kolwiek pomoc
No faktycznie sporo tego
Jeśli chcesz cokolwiek robic z maluchem musi on miec zdrową blache, bo to później sie zemści zwłaszcza przy swapie. Silnik można wsadzic praktycznie każdy granicą są tylko możliwości, wiedza i fundusze. Najczęściej ludzie wsadzają jednostki z rodziny fiata. Skrzynia również może by zarówno seryjna z malucha jak i zupełnie inna, np skoda rapid, cc700, bis. Hamulce tarczowe fiat cc/sc/punto, jak również 125p/polonez, na tylniej osi również można tarcze założyc. Napewno koszty nie będą małe.
no to powiedzial bym ze mozna dzialac bo sam bylem zdziwiony na stan blach w moim maluszku to moze jakies propozycje np silnik a i np po wsadzeniu wiekszego silnika skrzynia od maluszka wytrzyma
jak kolega napisał z rodziny fiata , a teraz sam musisz sobie zadać pytanie w jakich kosztach chcesz się zmieścić i na jaki silnik cię stać ogólnie teraz popularny silnik w maluchu jest 1.2MPI/SPI z Punto , albo możesz włożyć 903 z fiata 127 , seata Ibizy , ... myślę że skrzynia wytrzymie , bałbym się bardziej o zbieraki i przeguby (nigdy nie miałem do czynienia ze swap’ami opowiadam z relacji ludzi
no wiec z mojego doświadczenia to najlepiej wsadzić 1.1 lub 1.2 mpi co do skrzyni to jak juz wkładałbyś większy silnik to załuz tez inną skrzynie ze skody rapid lub 105 bo maluchowska jest słaba i
prawda jest taka że kupno samego silnika to nie jest problem, dysponując kwotą ok tysiaca złotych kupisz kąpletny silnik 1.1 a może nawet 1.2. Zaraz ktoś napisze że można taniej itp. no jasne że można jak się uda ale często kupujac silnik nie zwracamy uwagi czego przy nim brakuje, jak np. wiazki, alternatora, rozrusznika, komputera, pompy paliwa, sondy lambda, map sensora itp. Do tego dochodzi flansza, mozna taka kupic gotową koszt ok 200 zł. potem węże badź jakieś rury pod auto albo w środku jak kto woli, jakaś chłodnica, do tego nagrzewnica, żeby było też ciepło no i zawieszenie silnika... tak myślę że najlepiej mieć kwote ok 2 tyś żeby zaczać coś robić. mozna tez duzo taniej poszukać silnika od fiata 127 i tam nie ma całej tej elektroniki i jest łatwiej. na początek skrzynia od 126 moze byc do chwili kiedy sie nie rozleci. choc tak naprawde nie wykozystasz potenciału silnika na niej, przełożenie nie są dobrze zestopniowane do mocniejszego silnika
A jeśli chodzi o rejestracje jako zabytek to musisz jeszcze poczekac.Samochód jako zabytek możesz rejestrowac dopiero jeśli ów pojazd ukończył 25lat i byc nie produkowany ponad 15lat,posiadać minimum 75 proc. zachowanych oryginalnych części (w tym główne podzespoły).
[ Dodano: 2009-12-28, 18:43 ] No chyba,że ten model malca już nie jest produkowany od 15lat:)pzdr