W tym roku koñczê 4 letnie technikum mechatroniczne. Od zawsze marzy³em ¿eby pracowaæ na kolei. Lecz ci±gle nurtuje mnie pytanie czy i¶æ na studia, je¿eli tak to jakie. I czy w ogóle mam szanse, ¿eby dostaæ siê do pracy na kolei. Zwracam siê tu szczególnie do kolegów kolejarzy, którzy mog± ewentualnie mi co¶ wskazaæ czy doradziæ:) Je¿eli ju¿ i¶æ na kolej to do jakiej spó³ki, na jakie stanowisko.
Jak brzmi stare przys³owie: "Ojciec porz±dny, matka porz±dna - a syn kolejarz". Wiem! Off-topic. Cytujê tylko ojca.
Jak brzmi stare przys³owie: "Ojciec porz±dny, matka porz±dna - a syn kolejarz". Wiem! Off-topic. Cytujê tylko ojca. W moim przypadki rodzina kolejarzy
Je¿eli ju¿ i¶æ na kolej to do jakiej spó³ki, na jakie stanowisko. Na stanowisko prezesa najlepiej.. ,ale wtedy studia potrzebne koledze. Seminarium duchowne raczej odpada wiêc jeden problem z g³owy Powa¿nie rzecz bior±c czy jakakolwiek ze spó³ek by³ego PKP przyjmuje do pracy ?.. Poszukaj na www.rynek kolejowy tam s± propozycje pracy,tylko ¿e znów problem gdzie ta praca. Domniemywam ¿e raczej wola³aby¶ w Toruniu.. same problemy Pozdrawiam P.S i tak miêdzy nami po cichu..raczej siê szarpnij na studia..
Na PKP to nie wiem, ale Przewozy Regionalne maj± program przyjêæ na maszynistów trakcji elektrycznej. W samym Toruniu ostatnio 19 mechaników przesz³o na "pomostówki", wiêc Patryku, sytuacja jest idealna. Jedyny minus, ¿e zanim Ciê wpuszcz± do kabiny, to musisz popracowaæ trochê na kanale na tzw. "przyuczeniu".
A studia to dobra rzecz, ale gdy siê je zaplanuje "z g³ow±". Jak masz ambicje, to mo¿e wynegocjujesz dotacjê z PR do studiów zaocznych (istnieje taka mo¿liwo¶æ) i zostaniesz in¿ynierem. To chyba najm±drzejsza decyzja.