Pierwszy wypust EL 1994 przebieg trochę ponad 40 tysięcy km
Z ciekawostek - auto ma dodatkową, bezbarwną warstwę lakieru
Auto było sprowadzone przez Dar00 i jego znajomego dla paru detali, a potem miało zostać sprzedane. A że po drodze "zachciało" mi się ELX-a i po oględzinach okazało się że auto ma budę w super stanie długo się nie zastanawiałem
Co do planów z elegancikiem :
Przygotowany będzie tak jak Pomarańczka, czyli zawias na bilsteinie, kubły Bimarco Cobra, szelki, kierownica OMP.
Silnik jaki będzie w nim siedział :
Głowica na dużych zaworach dolotowych i wydechowych
Zasilanie : -na początek zmodyfikowany seryjny gaźnik, aby mieć punkt odniesienia, ale później będzie latać na gaźniku MIKUNI.
Wałki będa różne: -zacznę od Halczyńskiego 290, potem pewnie Kałuża 555, na końcu jak dobrze pójdzie będzie Kałuża 656
Koła zamachowe : -będę testował koła zaczynając od seryjnego, a kończąc na jakimś poniżej 3kg
Wydech : Breda
Zestaw : "Zrób sobie auto do KJS" :
Silnik niedługo trafi do auta - jest w trakcie wymiany wałka rozrządu na Heinricha :
W tym tygodniu zrobi się mały monster garage :
Zestaw częsci : - 4 x bęben fabryka - 8 x szczęka ferodo - 2 x cylinderek hamulcowy tył - 1 x drażek środkowy - 2 x drążek boczny - 1 x kierownica OMP - 2 x Bimarco Cobra - 2 x pasy shrotch - 4 x bilstein - 1 x silnik "mała" A-grupa
W późniejszym terminie dojdze : - 16 x szpilka koła - 16 x śruba na szpilkę - 4 x dystans - 1 x resor niski - 2 x spręzyna zawieszenia niższa - 4 x felga stalowa sc 13x5 - 4 x opona 135/70
w drodze są jeszcze dwa wałki, tak aby mi się nie nudziło
...a jak przyjdą te dwa wałki to pomyślę nad zrobieniem V-teca. Wstępny plan już mam, musze tylko znaleźć jakiegoś murzyna z szybkimi rączkami który będzie mi zmieniał te fazy i takie tam
Ostatnie foto jako 100% seria :
Wczoraj (17.IV.2010r.) trochę powojowało się z autami :
Oto efekt :
Niestety z powodu braku paru części prace nie są dokończone...ale mamy cały tydzień, więc przed Rallysprintem 25.04 auto będzie gotowe do pierwszych testów
A tak poza tym : NIENAWIDZĘ PIERDO**NYCH ROZRUSZNIKÓW
liczę że na sobotę wszystkie części będą już na miejscu, a w niedzielę wystartuję w RallySprincie - pewnie dostanę po dupie mocno, bo będzie to pierwszy start tym autem i od razu test pary rzeczy z którymi wczesniej nie miałek okazji jeździć
Na razie z zewnątrz nic ciekawego - troche obniżona seryjka bez kołpaków, ale jak już zacznie fajnie wyglądać zrobię zdjęcia
Auto : 2000zł 4 x bęben hamulcowy : 140zł 3 x kompletny drążek kierowniczy : 120zł 2 x zwrotnica NT : 150zł 16 x szpilka 80mm : 93zł 16 x nakretka M12x1,5 : 43zł 2 x opona 135/70R13 : 184zł 2 x komplet szczęk hamulcowych na oś : 70zł 4 x cylinderek hamulcowy : 48zł 2 x rozpierak ham.ręcznego : 22zł 1 x przewody WN : 20zł 2 x przewód miedziany wahacz : 12zł 2 x przewód elastyczny wahacz : 22zł 2 x przewód do trójnika miedź : 20zł 2 x poduszka skrzyni biegów : 12zł 1 x bendix rozrusznika NT : 40zł 1 x płyn hamulcowy dot 4 : 10zł 1 x resor klepany : 110zł Różne farby, smary : 60zł
Do tego można doliczyć rzeczy które miałem : Kierownica OMP : 150zł 2 x fotel Bimarco C + pasy szelkowe : 600zł 2 x bilstein przód : 500zł 2 x bilstein tył : 700zł komplet poliuretanów do amortyzatorów : 140zł Obrotomierz Lumel do 8tys obr/min : 100zł
Przetestowałem zawieszenie - muszę pare korekt zrobić, ale zawieszenie pracuje fajnie i cicho. Jeżeli ktoś znajdzie seryjnego malucha w którym tak cicho wszystko pracuje to oddam zielonego
Opony już na felgach, dzisiaj przyszły zwrotnice, więc jutro (22.IV.2010r.) robimy resztę układu kierowniczego
Ty to masz dopiero w dodatku kolor taki jak ja chce na swoim idz TY ale jak na eleganta to stan igiełka pewnie troche kasy poszło na niego co ??
powiem ci tak NIE MASZ NA CO TRACIĆ KASY ???????? WPADNI DO MNIE !!!!! HEH Ogółem hardcore z ciebie
:0 Prawie 7 koła wpakować w malucha Szacun ;D
stasiu126p, Podsumowanie wydatków na dzień 20.04.2010r:
Auto : 2000zł 4 x bęben hamulcowy : 140zł 3 x kompletny drążek kierowniczy : 120zł 2 x zwrotnica NT : 150zł 16 x szpilka 80mm : 93zł 16 x nakretka M12x1,5 : 43zł 2 x opona 135/70R13 : 184zł 2 x komplet szczęk hamulcowych na oś : 70zł 4 x cylinderek hamulcowy : 48zł 2 x rozpierak ham.ręcznego : 22zł 1 x przewody WN : 20zł 2 x przewód miedziany wahacz : 12zł 2 x przewód elastyczny wahacz : 22zł 2 x przewód do trójnika miedź : 20zł 2 x poduszka skrzyni biegów : 12zł 1 x bendix rozrusznika NT : 40zł 1 x płyn hamulcowy dot 4 : 10zł 1 x resor klepany : 110zł Różne farby, smary : 60zł
Do tego można doliczyć rzeczy które miałem : Kierownica OMP : 150zł 2 x fotel Bimarco C + pasy szelkowe : 600zł 2 x bilstein przód : 500zł 2 x bilstein tył : 700zł komplet poliuretanów do amortyzatorów : 140zł Obrotomierz Lumel do 8tys obr/min : 100zł
Do tego silnik ~1500zł
Na razie razem jakieś : 6860zł
...i rośnie....
Błazejek 21,po prostu robię auto po swojemu, staram się aby to miało ręce i nogi. Suma sumarum jest to najtańszy sposób - bo później zostaje tylko dbanie i regularne sprawdzanie, a nie ciągłe poprawianie i łatanie
Jestem przeciwnikiem powiedzenia "to ma zapierdalać, a nie wyglądać", dlatego lubię pobawić się detalami :
Szpilki i nakrętki również mają być trochę "lepsiejsze" :
szacun
Jestem pod wielkim wrażeniem. Auto rewelacja
w mordę...co by tu...ehem...na jednym zdjęciu masz brudny klucz!! kolejny mały rzeźnik powstaje. ps skąd można wytrzasnąć takie kółko na alternator i jaki pasek do tego pasuje?
brak mi słów:D
w mordę...co by tu...ehem...na jednym zdjęciu masz brudny klucz!! kolejny mały rzeźnik powstaje. ps skąd można wytrzasnąć takie kółko na alternator i jaki pasek do tego pasuje?
Takie koła dorabia znajomy Pawła "Kopi" Kopacza. Pasek ma wymiar 888x10
jestes moim idolem:D Gartuluje ze znalazles eleganta w takim dobrym stanie.
antekmarcin1988, spokojnie, ja nie jestem niczyim idolem, po prostu składam czasem jakiegoś malucha, silnik, takie tam
[ Dodano: 2010-04-22, 18:51 ] Szpilki na miejscu, po dokończeniu układu kierowniczego i odpowietrzeniu hamulców lądują dystanse na wszystkich kołach.
Gratuluje wyrozumiałej żony
Wbrew temu co niektórym się wydaje to nie spędzam zbyt wiele czasu przy aucie - wolę nim jeździć
Porthos, ta sama gadka z tym idolem A wiesz ze jesteś dla wielu wielu ludzi na zlocie Ci nawet to mówiłem o ile pamietam Szacuneczek człowieku
Dzisiaj miałem wenę na zdjęcia i malowanie , więc nie zabijajcie za fotki
Zaczynamy od wywalenia starych gratów:
W międzyczasie znalazłem niebieską farbę, więc trzeba coś z tym zrobić :
Elementy gotowe, czekają na zamontowanie :
No i zaczynamy :
Auto po założeniu części poszło mocno do góry. Z przodu i z tyłu stoi teraz szerzej o 50mm dzięki małym, śmiesznym aluminiowym kawałkom
jeszcze raz sorry za ilość zdjęć
Koleszko powiedz mi jak wygląda sprawa z tymi szpilkami na klej ? Bo u siebie w silniku chce mieć szpilki na klej do miski olejowej kto wie może i sobie w piastach też zrobie
Wszystko czysto i schludnie jak zawsze tak trzymać
Ostatnie zdjęcie starego, seryjnego silnika :
Tutaj jego następca :
Już prawie na miejscu :
Siedzi :
Wnętrze auta (ciągle nie ma obrotomierza, ale w przyszłym tygodniu to się zmieni ) :
No i komplet :
Koleszko powiedz mi jak wygląda sprawa z tymi szpilkami na klej ? Bo u siebie w silniku chce mieć szpilki na klej do miski olejowej kto wie może i sobie w piastach też zrobie
Wygląda wygodnie - polecam
Jak dla mnie to jestes KOZAK i tyle!
Ryba*UMTW*, miło mi, ale ze mnie żaden kozak, tylko zwykły user malucha jakich wielu
W Gładczynie autko spawdziło się bardzo ładnie - jedyny problem to przerywający gaźnik - pozostałość po silnik od szahuo, którą dzisiaj wywaliłem na zbity łeb
zbiera się ładnie
zbiera się ładnie
W Gładczynie tak naprawdę miałem okazję pierwszy raz mocniej przycisnąć ten silnik, tak wiec były to tylko testy. Po zawodach zmieniłem ustawienia wałka, założyłem swój gaźnik, poprawiłem zapłon i takie tam...suma sumarum jeździ teraz jeszcze lepiej
Zielone Zło widziane razem z właścicielem w Raporcie na TVN Turbo.
Super klip autorstwa Memka, zapraszam do jego relacji : Zielony z silnikiem na wałku 290
Rajd Wiosny Skierniewice by MEMEK
o kurcze az mnie to zabolało
noo boli...
eee tam, slabo
Tesqs, słabo, ale farby, i blachy na naprawę tego detalu kosztowały mnie prawie 600zł Po starcie w Rally Legionowo biorę się za wymianę, aby wszystko było tak jak powinno być
ALE URWAŁ tragedni nie ma, będzie śmigac
karcio86, w tą sobotę jadę nim Rally Legionowo, powertape rulez
Lajt III sukcesywnie zostaje kompletowany i zaczyna przypominać...silnik : Coraz więcej śrub zastępuje swoimi ulubionymi "ampulami", pare kluczy musiało tylko zostać dociętych, aby weszły. W tle na drugim zdjęciu widać wał i tłoki do kolejnego silnika.
Ty nie masz jakiejś miski alu sprzedac ? PILNIE POTRZEBNA
Phortos, z wlasnego doswiadczenia wiem, ze jest wydatek, ale trzeba jechac dalej
Aha nie wiem ile w tym prawdy ale podobno alumiski z race techu mocno stanialy.
bez trytytek i pawertape'a na rajd nie jade
karcio86, no niestety, obecnie mam dwie i każda siedzi w motorku.
cd. lajtowych prac :
obudowy poprzycinane, dopasowane, śruby podobierane, tak więc teraz można było dokręcić na gotowe:
Fajnie to wygląda
...pare kolejnych "detali", wydaje mi się że z Mikuni silnik zaczyna prezentować sie sympatycznie :
Co MIkuni to mikuni
puszkę od oryginalnego filtra odetniesz i zaślepisz? bardzo ładny gazior i filter...a wiesz jak takie cuś jeździ?
od czego to jest gaznik ? od jakiego motoru ? zmieniales cos w nim czy jest seryjny ?
spekol, do mikuni będzie obudowa bez puszki i z dodatkowym mocowaniem stabilizującym gaźnik. A jak jeździ - okaże się, na pewno będzie troche zabawy
forynek, Gaźnik jest od Suzuki gsx-fa. Zmieniłem w nim pare detali, o których przeczytałem na forach motocyklowych. Po odpaleniu będzie zabawa ze strojeniem tego ustrojstwa
Porthos, ja u siebie w suzuki gsx 750 EF mam takie 4
Podsumowanie Rally Legionowo 2010
Legionowo to typowo asfaltowy rajd, więc ze swoją szutrofą żyrafą nie miałem tam czego szukać i postanowiłem pojechać asekuracyjnie, aby nie stracić za wiele punktów, a jednocześnie nie wywalić dacha. Tak więc moje przejazdy były powiedziałbym że tragiczne - do asekuracyjnej jazdy "dupy nie kierowcy" doszedł problem z hamulcem - zapowietrzył się (jak sie okazało, w nowym cylinderku padła gumka), tak więc hamowania z większych prędkości były na raty - pompowanie pedału hamulca .
Jedyne dwa, bardzo jasne promyki to SL 10/11 i 12/Super próba. Przed tymi odcinkami nie mieliśmy z Mariuszem nic do stracenia, więc polecieliśmy "wszystko" i przetestowałem granice zawieszenia. Oniemiałem z wrażenia gdy zobaczyłem czasy - mimo tej wysokości zawiasu, udało mi się jednak zrobić go tak, że daje radę na asfalcie. Szkoda że tak późno się do niego przekonałem, ale lepiej późno niż wcale.
Kończąc : mimo asekuracyjnej jazdy, udało sie nam zdobyć III miejsce w klasie, wywalczone na praktycznie ostatnim odcinku, a ja przelamałem się i wiem że da radę nieźle bawić się na asfalcie nawet z tym zawiasem
Jak bardzo przełamałem się, niech świadczą wyniki z Super próby (5 miejsce w generalce , na kolejnym przejeździe poprawiłem się i przeskoczyłem przed kolegę Jurka Szynkiewicza w 126p 900+
Chciałem również pogratulować Dareckiemu/Memkowi za super widowiskową jazdę i Kaktuhowi/Padalcowi za przełamanie się i uwierzenie w siebie. Szkoda że nie mogliście ukończyć rajdu.
Gratuluje zakupu Widać, że jesteś miłośnikiem maluchów, Tak jak Ja! Pozdrawiam i życze abyś mógł nim jeszcze dłuuuuuuuuuuuuuuugo się cieszyć. Kamil ; )
Super autko . Podoba mi się estetyka jego wykonania . Pięknie chodzi