Na TWB pojawi³a siê fotka nowego "wyrobu" bydgoskiej PESY, a mianowicie elektrycznego szynobusu EN81. Lawinowa dyskusja rozgorza³a na pl.misc.kolej, a tam... £apska opadaj± Nawet nasz kochany Admin... Straszne i typowo... polskie Cieszmy siê, ¿e PESA dobrze prosperuje, ¿e ju¿ chyba bezdyskusyjnie sta³a siê wiod±cym producentem szynobusów, ¿e oferuje ró¿ne modele... A Polacy to tylko krytykowaæ potrafi±. Przykre
Ale ja nie wiem co siê w nim ludziom nie podoba. Przód baardzo podobny do zachwalanego ze wzglêdu na stylistykê Simensa Combino (MPK Poznañ), jedynie te s³upki, ale wystarczy je pomalowaæ na czarno i ju¿ linia okien bêdzie równa. Czekam na takiego dla naszego województwa. Jeden do Ciechocinka, dla drugiego te¿ by siê znalaz³ obieg po porannych i wieczornych osobowkach do Jablonowa, Inowroc³awia, Kutna.
My¶le ¿e do Kutna Ina Jab³onowa i tym podbnych nie zda³ by roli taki Autobus elektryczny. Ciechocinek owszem wsam raz dla takiej lini. Mi to przypomina z boku SA106 a z przodu EN95 . Wszystkie produkty PESY musza przechodzic choroby wieku dzieciêcego nieprawda¿?(doberze napisa³em ostatni wyraz)
My¶le ¿e do Kutna Ina Jab³onowa i tym podbnych nie zda³ by roli taki Autobus elektryczny. czemu, jak ostatnio jecha³em dwa razy pierwszym poc. do Ina (4,38 chyba) to jecha³o 10 osób.
No tak ale nie wiadomo jakie pozniej ta jednostka ma obiegi!?TO co pó¼niej je¼dzi w po³owie pe³na to my¶lisz ze EN81 wzio³ by tych ludzi!?
Na TWB pojawi³a siê fotka nowego "wyrobu" bydgoskiej PESY, a mianowicie elektrycznego szynobusu EN81. Lawinowa dyskusja rozgorza³a na pl.misc.kolej, a tam... £apska opadaj± Nawet nasz kochany Admin...
No proszê... kochany Admin A ja my¶la³em, ¿e macie mnie dosyæ
Straszne i typowo... polskie Cieszmy siê, ¿e PESA dobrze prosperuje, ¿e ju¿ chyba bezdyskusyjnie sta³a siê wiod±cym producentem szynobusów, ¿e oferuje ró¿ne modele... A Polacy to tylko krytykowaæ potrafi±. Przykre Co do mojej wypowiedzi, nie podoba mi siê wygl±d tego EZT (nie wiem, czy mo¿na to tak nazwaæ, ale dla mnie to jest EZT), te koszmarnie w±skie okienka. Nie podoba mi siê i ju¿ - ale to tylko moje zdanie. Przecie¿ chyba nic by nie szkodzi³o, gdyby okna zrobiono np. takie jak w SA106. Chyba, ¿e jest to w jaki¶ tam sposób uwarunkowane konstrukcj± tego pojazdu - wtedy trzeba to zrozumieæ. W ogóle chcia³bym zobaczyæ zdjêcie EN81 od boku - to ujêcie, które jest na TWB jako¶ tak dziwnie sp³aszcza ca³y pojazd. Mo¿e dlatego, ¿e zaraz przy poje¼dzie stoi s³upek kilometra¿owy, który powoduje efekt "zawê¿ania". Drzwi wydawa³y mi siê koszmarnie w±skie - okaza³o siê jednak, ¿e s± tak samo szerokie jak w SA106. Mo¿e podobnie by³o by z oknami - te s³upki mi nie przeszkadzaj±, chodzi o to, ¿e okna s± koszmarnie w±ziutkie. Teraz druga czê¶æ. Po tym jak siê zdenerwowa³em strasznie na widok tych okienek, przemy¶la³em sprawê i stwierdzi³em, ¿e takie pojazdy mog± przecie¿ uratowaæ sytuacjê na lokalnych, zelektryfikowanych liniach (takich jak Kraków-Wieliczka, Sucha Beskidzka-¯ywiec itd). Równie¿ móg³by taki znale¼æ zatrudnienie w okolicach Torunia (mam na my¶li poci±gi Toruñ-Ciechocinek albo Aleksandrów-Ciechocinek, pod warunkiem, ¿e pasa¿erowie zostan± poinformowani, ¿e z Torunia do Ciechocinka mo¿na dojechaæ, nale¿y siê jedynie przesi±¶æ w A.K.). Równie¿, tak jak napisa³ Seba, na porannych i wieczornych kursach, wed³ug mnie g³ównie na linii do Inowroc³awia. A w³a¶ciwie to g³ównie porannych, potem taki EZT skierowaæ np. na liniê do Zdunskiej Woli i na wieczór móg³ by wróciæ do Torunia. Chocia¿ swojego czasu jecha³em EN57 z Inowroc³awia do Torunia ok. 22-23 i poci±g by³ pe³ny w 100%... Poci±gi w kierunku Jab³onowa powinny zostaæ wyd³u¿one do I³awy i Olsztyna - te tylko do Jab³onowa s± w³a¶ciwie bez sensu, a wiêc sk³ad z Torunia do Olsztyna to trochê za du¿o jak na EN81. Co do Kutna... taki EN81 to równie¿ mog³o by byæ za ma³o - na 7 czy 8 do Torunia je¼dzi z pewno¶ci± wiêcej ludzi.
Ale PESA ma rozpêd ju¿ 6 sztuk SA103 i EN81 jedna sztuka. Ciekawe kiedy do nas Cos od Nich bedzie!?
ale dla mnie to jest EZT
To nie jest EZT, czyli Elektryczny Zespó³ Trakcyjny. W innych krajach notabene kursuj± te¿ spalinowe zespo³y trakcyjne. Czy tak nazwa³by¶ SA106
ale dla mnie to jest EZT
To nie jest EZT, czyli Elektryczny Zespó³ Trakcyjny. W innych krajach notabene kursuj± te¿ spalinowe zespo³y trakcyjne. Czy tak nazwa³by¶ SA106
No tam, ka¿dy go bêdzie nazywa³ po swojemu Lepiej przecie¿ ni¿ "tramwaj". A tak w ogóle to czemu nie jest to EZT? Co do SA106 - nie nazwa³ bym go SZT. Jak ju¿ to wagon motorowy Natomiast z ca³± pewno¶ci± SZT nazwa³ bym SA110. Nie wiem, jakie ma uzasadnienie nazywanie tego autobusem szynowym. Je¿eli ju¿ tak patrzeæ to i autobusem szynowym jest SN61
To znalaz³em na InfoRail - link
-- Nastêpnym razem za co¶ takiego bêdzie ostrze¿enie.
W dniach 19 –20 marca 2009 r. w stolicy S³owenii - Ljubljanie odby³a siê prezentacja spalinowego zespo³u trakcyjnego ATR 220. Pojazd zaprezentowano narodowym kolejom s³oweñskim (Slovenske ¼eleznice –S®). Na spotkaniu obecni byli przedstawiciele Ministerstwa Transportu S³owenii, zarz±d kolei, a tak¿e kadra techniczna S®. Prezentowane pojazdy produkcji PESA je¿d¿± ju¿ w dwóch w³oskich regionach;w po³udniowo –wschodniej Puglii oraz na pó³nocy kraju w Bresci.
Czy kto¶ s³ysza³, jak u makaroniarzy sprawuj± siê bydgoskie produkty? Cechuje je ni¿sza awaryjno¶æ?
Czy kto¶ s³ysza³, jak u makaroniarzy sprawuj± siê bydgoskie produkty? Cechuje je ni¿sza awaryjno¶æ? cytuje jednego z pracowników PESY ( dotyczy pierwszych egzemplarzy ATR 220 ): "a kolega siedzi ca³± noc i grzebie w nich ,a nad ranem siê modli ¿eby odpali³y.." ...
Czy¿by kolejne 8 ATRów dla W³och? http://www.rbf.net.pl/ind...ge=wiecej&n=379
Do PESY trafi³a ca³a masa bohunów. Ciekawe na co i dlaczego one bêd± remontowane? S± to niedawno wyremontowane wagony z wklejanymi szybkami.
Dzi¶ pierwsze dwa "Bdhpumn"y opu¶ci³y pese jako Bmnopux-y. Ciekawe na co te wagony s± szykowane? Beda je¼dzi³y na IRach? Na terenie PESY jeszcze ok 15 wagonów czeka na zakoñczenie rewizji.
W standardowym malowaniu? Czy maznêli je na jaki¶ kolejny dziwaczny kolor? A co z doczepami do stoszóstek?
W standardowym malowaniu? Czy maznêli je na jaki¶ kolejny dziwaczny kolor? A co z doczepami do stoszóstek?
Tak, ¿ó³to-niebieskie s±. A przyczepek do PES nie widaæ.
Szkoda, ¿e bohunów nie przemalowali jednak w takie barwy jak maluj± ezety. Fajnie by siê prezentowa³y.
Dzi¶ widzia³em SA106-019(choæ g³owy nie dam) jak kula siê przez bramy pesy... Interesuj±ce.
Dzi¶ na Bydgoszczy Wschód widzia³em osobówkê(prawdopodobnie). Sk³ad EU07 + 3 bohuny. Mo¿e to t³umaczy ich obecno¶æ w Pesie.
Dzi¶ widzia³em SA106-019(choæ g³owy nie dam) jak kula siê przez bramy pesy... Interesuj±ce 019 pojechala do PESY na drobna naprawê gwarancyjn± ( spawanie trawersy hamulcowej ) ¯adna sensacja.
spawanie trawersy hamulcowej Znowu!!??!!?? Czy ona jest z plastiku czy jak??
Wagony PR które teraz opuszczaj± PESE nie posiadaj± ju¿ loga PKP tylko sam napis PKP bez ramki. Ciekawe jakie logo PRy sobie wymy¶l± w przysz³o¶ci.
Wagony PR które teraz opuszczaj± PESE nie posiadaj± ju¿ loga PKP tylko sam napis PKP bez ramki. Ciekawe jakie logo PRy sobie wymy¶l± w przysz³o¶ci. A mo¿e to uwertura do renacjonalizacji PKP ? Bez dziesi±tek spó³ek
Niebieska ¶wie¿o polakierowana SU45 siê pojawi³a na terenie PESY. Prawdopodobnie bêdzie to pierwsza przeróbka na ST45.
Niebieska ¶wie¿o polakierowana SU45 siê pojawi³a na terenie PESY. Prawdopodobnie bêdzie to pierwsza przeróbka na ST45.
Jutro o 7:54 wyjazd na próbê do Terespola!
Jutro o 7:54 wyjazd na próbê do Terespola! Uprzejmie proszê o udostêpnienie ewentualnych zdjêæ
Uprzejmie proszê o udostêpnienie ewentualnych zdjêæ
Nie mam, bo nie pojecha³em. I dobrze, bo zamiast o 7:54 wyjechali w trasê po godzinie 14... Ale za to mam ambitny plan spróbowaæ szczê¶cia dzisiaj Jak siê uda, to oczywi¶cie zdjêciami siê podzielê.
Jak siê uda, to oczywi¶cie zdjêciami siê podzielê.
Powodzenia!
Powodzenia!
Pojecha³em do Parlina k. Terespola Pomorskiego, by³em tam ok. 8:20. Bêd±c na miejscu dosta³em telefon, ¿e ST45 PRAWDOPODOBNIE pojedzie luzem na próbê do Terespola po godzinie 14. Prawdopodobnie, poniewa¿ wczoraj te¿ mieli wyjechaæ, a nie ruszyli siê w ogóle z Pesy. 6 godzin nie mia³em zamiaru czekaæ, tym bardziej, ¿e nie zmru¿y³em oka w nocy i wróci³em do domu... Potem zaczê³o jeszcze mocno padaæ i w ogóle siê zniechêci³em. Wracaj±c przez Bydgoszcz widzia³em ST45-112 na terenie Pesy. Nie wygl±da³a na lokomotywê, która za kilka godzin mia³a wyjechaæ na szlak... Ci±gle co¶ w niej d³ubali. Mo¿e innym razem siê uda, ja na razie sobie odpuszczam, bo to nie ma sensu.
Krótko po 19 nowy bia³o-zielony SA133-009 opu¶ci³ Bydgoszcz.
ST45-112 wyjecha³a w swoja pierwsz± trasê dopiero wczoraj. Luzem pojechali do Terespola. No i jak to na pesowe przeróbki przysta³o, lokomotywa dojecha³a tylko do Kotomierza... Awarii by³a masa, m.in. problemy z silnikami trakcyjnymi, wyciek oleju itp. Po jakim¶ czasie przyjecha³ jaki¶ iwan i ¶ci±gn±³ ST45 na BW na wagê. Docelowo mia³a jeszcze zaliczyæ opornik, ale nie wiem czy tak siê sta³o. Jak na razie jazdy próbne ST45-112 odwo³ane.
P.S. Trzeba by to jako¶ nazwaæ, bo "suka" to ju¿ nie jest
Sterowanie wielokrotne
Wygl±da jak uchwyt rolki papieru toaletowego...
Dzi¶ oko³o 18-ej kolega widzia³ na Bydgoszczy G³ównej ST45-112 + jaki¶ ET22 + sk³ad wêglarek - ustawione toto w kierunku Maksymilianowa. Wiêc byæ mo¿e dzi¶ by³a wreszcie jaka¶ jazda próbna tej lokomotywy.
Dzi¶ oko³o 18-ej kolega widzia³ na Bydgoszczy G³ównej ST45-112 + jaki¶ ET22 + sk³ad wêglarek - ustawione toto w kierunku Maksymilianowa. Wiêc byæ mo¿e dzi¶ by³a wreszcie jaka¶ jazda próbna tej lokomotywy.
Lokomotywka siê nazywa teraz ST45-01 i dzisiaj siê krêci³a po lokomotywowni Bydgoszcz Wschód.
Jeden z pierwszych szynobusów stoi jeszcze bez oznaczeñ ale ju¿ w nowym malowaniu kuj-pom na terenie pesy.
Jeden z pierwszych szynobusów stoi jeszcze bez oznaczeñ ale ju¿ w nowym malowaniu kuj-pom na terenie pesy.
SA106-010
SA106-010 te¿ wczoraj widzia³em. i to chyba 010.. w nowych barwach.. poza tym babcia 001 by³a znowu.. i 016 co¶ tam wisi. a moje jazdy w ogóle nie wysz³y
te¿ wczoraj widzia³em. i to chyba 010.. w nowych barwach.. poza tym babcia 001 by³a znowu.. i 016 co¶ tam wisi. a moje jazdy w ogóle nie wysz³y
Na bank 010, bo ¿adna inna pesa nie ucierpia³a na tyle powa¿nie, ¿eby przy okazji zmieniaæ malowanie 001 to ostatnio do¶æ czêsty go¶æ w Pesie, a 016 ostatni raz w ruchu planowym by³a w grudniu 2008 roku...
Po doczepê jecha³e¶ jakim¶ autobusem z Kluczyków?
W dniu wczorajszym PESÊ opu¶ci³ ostatni zamówiony przez woj.podlaskie szynobus SA 133-012. W drogê w krainê ¿ubrów wyruszy³ o godz. 16.15, a do I³awy dotarli¶my o 20.10. Dalsza droga przebiegu Olsztyn,Korsze,Stare Juchy,E³k. Poni¿ej fotka (nêdznej jako¶ci bo z telefonu) autorstwa never64.
W dniu wczorajszym PESÊ opu¶ci³ ostatni zamówiony przez woj.podlaskie szynobus SA 133-012. W drogê w krainê ¿ubrów wyruszy³ o godz. 16.15, a do I³awy dotarli¶my o 20.10. Dalsza droga przebiegu Olsztyn,Korsze,Stare Juchy,E³k. Poni¿ej fotka (nêdznej jako¶ci bo z telefonu) autorstwa never64.
@Matej: No to siê wyja¶ni³o Chêtnie bym zdjêcie wczoraj zrobi³, ale nie wypada³o " z go¶ciny" uciekaæ
ST45-02 (jeszcze bez numerów) widziano dzi¶ w Terespolu Pomorskim.
ST45-02 (jeszcze bez numerów) widziano dzi¶ w Terespolu Pomorskim. Widzia³em j± w Bydgoszczy G³ównej jak manewrowa³a po próbie. Potwierdzam, ca³a niebieska bez ¿adnego numeru, logo itp.
ST45-02 (jeszcze bez numerów) widziano dzi¶ w Terespolu Pomorskim. Widzia³em j± w Bydgoszczy G³ównej jak manewrowa³a po próbie. Potwierdzam, ca³a niebieska bez ¿adnego numeru, logo itp.
Pojawi³y siê w Pesie ¶wie¿o wyremontowane czerwono-szare wagony dla PR bez okien otwieranych (z klima?) i napisami regio ekspres. Jazda próbna lokomotywy ST45-04
W ¶rodê (28 kwietnia) mia³a miejsce jazda próbna lokomotywy ST45-04 na trasie: Tychy - Tychy Miasto - Górki-¦cierne - Fiat Auto Poland w Tychach i z powrotem do Tych. W niedziele (25 kwietnia) lokomotywa ST45-04 przyjecha³a do stacji Zabrzeg Czarnolesie zapiêta w sk³adzie poc. towarowego, sk±d zosta³a przeci±gniêta do lokomotywowni w Czechowicach Dziedzicach. W poniedzia³ek i wtorek by³a sprawdzana na terenie lokomotywowni pod k±tem mo¿liwo¶ci zamontowania na niej czeskiej sygnalizacji kabinowej LS-90. Po ukoñczeniu pomiarów, w ¶rodê rano uda³a siê luzem do stacji Tychy, gdzie przejê³a od ET22-881 sk³ad krytych wagonów przeznaczonych do fabryki Fiat Auto Poland. Po wykonaniu próby hamulców i otrzymaniu sygna³u zezwalaj±cego na wyjazd odjecha³a w kierunku stacji Tychy Miasto i dalej przez podg. Górki-¦cierne do fabryki Fiat Auto Poland. W drogê powrotn± do stacji Tychy zabra³a sk³ad auto-lawet za³adowanych nowo wyprodukowanymi samochodami. ST45 to normalnotorowa lokomotywa towarowa wyprodukowana przez zak³ady PESA w Bydgoszczy dla spó³ki PKP Cargo. Powsta³a w wyniku modernizacji serii SU45.