ďťż
Katalog wyszukanych fraz
The miomir show

Zakładam ten temat aby zastanowić sie nad oznaczeniem wozu #520.
A wiec ciekawi mnie to ze jelcz ten został oznaczony inaczej niz pozostałe chodzi mi tutaj o "M" przed 120. Na twb jak i na galerii turunskiej został on oznaczony tak: Jelcz M120MM/3. Z tego co wiem Jelcz stosuje w swoim oznaczeniu typ np. M-miejski, T-turystyczny, L-lokalny itd. stosuje takze oznaczenie silnika np. MB, M z czego MB-mercedes benz, M-MAN. dla przykładu rozbijemy oznaczenie M125M oznacza ono kolejno M-miejski, 12-dlugosc pojazdu, 5-Niski na calej dlugosci, M-silnik MAN. Podobnie sprawa sie ma w modelach M121MB, M081MB, M101I we wszystkich tych pojazdach pierwsza litera czyli M oznacza miejski. Wracajac do 120M od samego poczatku mial on takie oznaczenie 12-dlugosc, 0-wysoka podloga, M-miejski akurat przy 120M oznaczenie M bylo z prawej strony. Silnik w oznaczeniu jest domyslny standardowy, czyli mielec. taka sama sytuacja jak w M121<-tutaj tez brakuje oznaczenia silnika gdyz jest od domyslny standardowy. Tak wiec jezeli 120M posiada silnik MAN dochodzi do oznaczenia nazwa silnika i wyglada to tak 120MM kolejny przykład 120MV z silnikiem VOLVO lub 120MD z silnikiem DAFa te dwa ostatnie to prototypy. Doszlo takze oznaczenie normy emisji spalin czyli EURO poczatkowo mialy one EURO 1 czyli 120MM/1 potem 120MM/2. Czyli 120tka#520 ma silnik MAN tak wiec ja uwazam ze jego oznaczenie to 120MM/3 rozbijajac to wyglada to tak 12-metrow, 0-wysokopodlogowy, M-miejski, M-MAN, /3-EURO 3. Bo niby co mialo by oznaczac dodatkowe M z lewej strony? Od zawsze oznaczenie bylo 120M+silnik. Odrazam sugerować sie naklejkami na wozie jest ona co prawda M120M ale to jeszcze nic nie znaczy to tylko naklejka. Kolejnym przykładem co do naklejek jest zdjecie http://ams1.lo3.wroc.pl/t...p?s=14&nr=79726 jak wszyscy wiemy jest to oczywiscie Jelcz M181MB/3. Tak wiec moje zdanie jest oczywiste uwazam ze #520 powienien miec oznaczenie 120MM/3 oczywiscie moge sie mylic. A co wy o tym sadzicie??


Oznaczenie 120M jest w spadku po PR110M, gdyż jest to efekt ewolucji teog modelu. PR było zapożyczone od fransuckiego Berlieta PR100, na którego licencji Jelcz produkował PR110U/M/D/I. Nomenklatura oznaczenia jelczy opiera się na zasadach jak napisałeś powyżej czyli pierwsza litera oznacza typ, pierwsze dwie cyfry zaokrągloną długość w metrach, trzecia cyfra poziom podłogi 0-wysoki, 1-niskowejściowy, 2-dla serii niskowejściowych Jelczy na podwoziu Mercedes-Benz, 3-brak, prawdopodobnie będą to autobusy średniopodłogowe (pierwszy z serii, jeszcze nie istniejący M083), wyjątek - prototyp 100% niskopodłogowego przegubowca (M183) który miał być przejściowym modelem do M185, 4-brak, 5-100% niskopodłogowy, ostatnia litera - silnik. Tak więc oznaczenie 120M nie było zgodne z nomenklaturą, dla tego przy okazji modernizacji oznaczenie usystematyzowano tworząć M120MM/3, przy czym MM oznacza silnik mana, a trójka norme spalin oraz także trzecią wersje z tym silnikiem.
oznaczenia nie ktorych 120tek
120MT trolejbus
120MV miejski z silnikiem VOLVO
120MD miejski z silnikiem DAF
120MM miejski z silnkiem MAN
#520 ma silnik MANa tak wiec jago oznaczenie to
120MM/3
jezeli uwazasz ze modernizacji uleglo takze oznaczenie to powinno wygladac ono tak M120M/3
ja osobiscie nie widze wielkich i przelomowych zmian w tej 120tce aby zmieniac jej oznaczenie.
Dla przykladu jak zastapiono w produkcji DANE modelem VECTO to jakos oznaczenia nie zmieniali. Czemu niby mieli by zmieniac oznaczenie w tej 120tce przeciez tak strasznie to sie ona nie wyroznia od reszty, glowne zmiany to kosmetyczne typu nowa sciana przednia i tylnia.
Jezeli juz ten 120M ma byc oznaczony wedlug nowych zasad to powienien miec oznaczenie M120M/3 bo w tym oznaczeniu M120MM/3 o jedno M za duzo :/ bo niby co to mialo by oznaczac?
Po co Vecto miało dostać nowe oznaczenie skoro stare jest poprawne. A 120M nie było poprawne dla tego zostało zmienione i nie ma to związku ze stopniem modernizacji.
MM dla tego, że M oznaczało silnik mielecki w tym wypadku.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bolanda.keep.pl


  • © The miomir show Design by Colombia Hosting