ja podlaczyc taki obrotomierz. sa 4 kable: czarny czerwony niebieski bialy
pewnie ktos z was ma taki wiec bardzo prosilbym o wsparcie mojej osoby i doksztalcenie mnie w tej kwestii
czarny - cewka czerwony - +12 niebieski - do swiatel bialy - masa
nie inaczej
no i panowie mam kolejny problem z tym gowienkiem. podpialem obrotomierz czerwony na 12V i czarny na cewke, ale wskazowka odrazu po podpieciu masy poleciala za 8 tys bez zadnego odpalania. w takim razie zamienilem kable. czarny dalem na prad a czerwony na cewke. po odpaleniu wskazowka zamiast byc mniej wiecej na 1-ce jest pionowo na 4-ce. jak dodaje gazu to wskazowka normalnie sie podnosi, ale na wolnych obrotach pokazuje mi 3,5-4 tys. w tym obrotomierzu bylo juz cos lutowane w srodku bo jak zdjalem pokrywke to widac nieudolne lutowanie. mozecie mi powiedziec cos na ten temat ? moze cos zostalo przelutowane i dopasowane do innego samochodu. prosze bardzo o pomoc
moze ten moj orotomierz byl przystosowany do innego samochodu lub innego rodzaju zaplonu. niestety w ogole nie znam sie na elektonice. napisane jest w tej instrukcji, aby poprzestawiac przelaczki na plytce. na mojej plytce zadnych przelacznikow nie ma, ale moze jest to kwestia przelutowania kabelkow.
Przyłączników nie ma ale sa zworki dla 2 i 4 cylindrów w postaci blaszki. Jeśli po takim podłączeniu sie dzieją cuda to coś jest z elektroniką. Najlepsza opcja w twojej sytuacji to znaleźc kogoś co sie zajmuje elektroniką i może dojdzie do tego bo płytka skomplikowana nie jest.
a gdzie sa te zworki bo na tej stronie co dalem wyzej linka to napisane jest zeby zdjac tylna pokrywke, ale tam jest tylko plytka i nic wiecej zadnych zworek nie ma chyba. jakbym wiedzial gdzie sa zworki to bym sprobowal sam ustawic
poprobuj jeszcze pozamieniac kable,ja mialem tez podobnie jak podlaczalem kiedys u mnie,i tez bylo jak u ciebie,najpierw wskoczyl na maxa,potem zmienilem to chodzilo w druga strone,pozniej wskazowka latala,az wkoncu udalo sie,ale juz nie pamietam jak to bylo podlaczone ale nic nie przelutowywalem,tak ze kombinuj kablami,spalic go nie spalisz
Potwierdzam co mówi bazi w moim podłączyłem wg instrukcji i nie chciał z nic w świecie chodzić chyba rożnie przewody tam dają w nich ja mam np biały na cewkę
juz wam pisze do czego doszedlem. zeby zarowka podswietlenia sie zaswiecila to musze uzyc kabla BIALEGO i NIEBIESKIEGO. obojetnie ktory podepne na 12v a ktory na mase to zarowka swieci.
natomiast aby wskazowka raczyla sie ruszyc cos to musze dac BIALY na mase. w przypadku, gdy CZEROWNY dam na 12v to wskazowka leci od razu na 8 tys bez odpalania. gdy w tym podlaczeniu CZARNY dam na cewke to po odpaleniu nie ma zadnej roznicy. wskazowka i tak jest na 8 tys.
jak CZERWONY dam na cewke (bez podlaczania CZARNEGO), gdy BIALY jest na masie to po odpaleniu wskazowka drga ok 4 tys. ale CZARNY nie jest nigdzie podlaczony i obojetnie gdzie go podepne, czy na mase, czy na 12v to nic nie nie zmiania.
czerwony + (podłączać po zapłonie) niebieski podświetlenie biały masa czarny impuls
tak mam u mnie podłaczony identyczny obrotek możesz zobaczyć tutaj :
tak wyglada u mnie plytka obrotka. juz wiem o co chodzi z ta zworka, ale wyczytalem gdzies ze trzeba ja przeciac zeby w 126p dobrze chodzil
ja tam nic przy moim nie przecinalem,ani wogole nic nie robilem,i chodzil dobrze,a mialem identyczny jak twoj
W Lumelu jedna zwora jest w postaci blaszki, którą można przykręcić na dwa sposoby - ta ma być przykręcona poziomo a druga, nieco wyżej, to kawałek wlutowanego drutu. Do lamucha ten drut musi być przecięty. Tu masz oryginalną instrukcję, powinna Ci rozjaśnić.
To jak masz lutownice to rozdziel te miejsca i sprawdź jak będzie nadal coś nie tak to spowrotem sobie to zlutujesz.
To ma tak być zlutowane, jeśli mimo ustawienia takiego jak w instrukcji nie działa to musisz to zanieść do jakiegoś elektronika.