ďťż
Katalog wyszukanych fraz
The miomir show

Hmm potrzebuje porady jak zdemontować regulator prądnicy. Bo miałem w bąblu prądnicę, ale już jest zmieniona na alternator. Altek ma elektroniczny regulator, ale pozostał mi ten po prądnicy.. czyli są 2, na dodatek ten od prądnicy jest chyba walnięty (chyba że to akumulator, bo coś się nie ładuje dobrze). Poza tym nie rozłącza się.. po zgaszeniu silnika muszę otwierać klapę i w niego stuknąć żeby kontrolki zgasły :]
Zatem do regulatora idą sobie 3 zaciski z kablami i gdzie trzeba by je podłączyć po odłączeniu od regulatora... ?


Niestety bezpośrednio radą nie mogę Tobie służyc, ponieważ już nie mam maluszka z prądnicą, znalazłem za to tekst w sieci, który jest na ten temat może okaże się choć troszeczkę pomocny.

„....po pierwsze jak już wyżej wspomniano trzeba przestawić śrubki na blasze, po drugie trzeba całkiem wypieprzyć ten regulator napięcia co był przy prądnicy (przymocowany jest po lewej stronie komory silnika)kable:likwidujesz odcinek grubego kabla który wcześniej łączył regulator napięcia z prądnicą, likwidujesz odcinek cienkiego kabla który też łączył regulator napięcia z prądnicą (Służył on do wzbudzania prądnicy-alternator tego nie potrzebuje) teraz zostanie ci tylko 1 gruby kabel który (możesz to sprawdzić dla pewności) jest podłączony do śruby plusowej na rozruszniku, jego przykręcasz pod śrubkę znajdującą się dokładnie na czole alternatora (nad kołem pasowym), oraz jeden cienki, który wcześniej był podłączony do tego grubego kabla wychodzącego z prądnicy do regulatora, jest to przewód od kontrolki ładowania.Mając alternator na końcu tego przewodu musisz zarobić konektorek 6,3mm(tzw. wsówkę) i podłączasz go do alternatora zaraz obok śrubki od tego grubeg kabla, po jej prawej stronie znajduje się plastikowa kostka w której znajduje się miejsce na podłączenie tego kabelka.

No więc: z prądnicy do regulatora dochodzą 2 kable,1 jest gruby(chyba 4mm2)-jest to głowny kabel, na nim pojawia się napięcie ładujące akumulator, gdy prądnica jest w ruchu, jednak jest to napięcie zmieniające się w zależności od ilości obrotów silnika, dlatego ten kabel wchodzi do regulatora, aby regulator ustawił to napięcie pomiędzy 13 a 14,4V.drugi kabel jest grubości jak wszystkie inne kable w maluchu, też łączy prądnice z regulatorem, jego rola to podawanie prądu wzbudzającego na uzwojenie prądnicy, po to aby mogła ona wogóle pracować.napisałem aby zlikwidować te 2 kable bo są to tylko odcinki ok.0,5m i przy alternatorze nie będą wogóle potrzebne.kable które wychodzą z regulatora w głąb malucha to: gruby kabel ładowania, którego drugi koniec jest podłączony do śruby na rozruszniku, a z tamtąd dalej idzie do dodatniej klemy akumulatora.ten kabel po odpięciu od regulatora podłączasz bezpośrednio do śrubki na alternatorze , chyba że by był za krótki to wymieniasz go na nowy o tej samej średnicy i wtedy podłączasz do altka.kolejny kabel to cienki kabel który był wcześniej zpięty z tym grubym wychodzącym z prądnicy do regulatora.ten kabel po odpięciu od regulatora łączysz z alternatorem wg opisu który też jest w poprzednim poście.ALTERNATOR MA WBUDOWANY WEWNĄTRZ REGULATOR NAPIĘCIA, WIĘC ŻADNEGO ZEWNĘTRZNEGO NIE BĘDZIE, PO TYM STARYM ZOSTAJE TYLKO PUSTE MIEJSCE”
Autor : Myszaxx
Ok dzieki, chyba działa jak trzeba :]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bolanda.keep.pl


  • © The miomir show Design by Colombia Hosting