witam czy wie możne ktoś jak obniżyć malca z przodu, albo zna jakiegoś kowala z okolic Piły
to zes kolego dowalil z pytaniem teraz chyba kazdy tu wie jak a co do kowala z ok.Pily pytaj Malego,on zapewne bedzie cos wiedzial. apropo,chcesz tylko przod obnizac???
W pile pan na górnym klepie resorki mnie klepał dwa, A teraz mam klepany sam i mańkowi klepałem a odzix tez czeka na wiosnę i coś mu uklepie,
nie ale tyl wiem jak obnizyc Mały a ty ile bys wziol za sklepanie
Żeby zrobić glebę wcale resora nie trzeba klepać Ale to mój osobisty patent i więcej tłumaczyć jak to zrobić mi się nie chce
no podpinam sie do tematu. objasnij chociaz krotko co masz za patent bo moze byc ciekawy
zapodaj ten patent bo juz kilka patentów próbowałem i cos niezbyt dobre byly
mikesz33 , hahaha ja tez cos o tym wiem sie w bydzi skapnałem ale nie chciałes sie przyznac
moge powiedzieć tyle malczan do mnie i za 100zł (+ 2tylne amorki)zrobie glebe ile kto chce (aktualnie nie mam pracy wiec sory ) chyba że któryś z kolegów sie wygada
za 50zl bez amorkow sie wygadam oczywiscie zart. mikesz nazywanie go swoim patentem to przesada...
ale jest bardzo dobry ja tak mam i jest zajebis.............
no zdradzcie cos na temat tej przerobki bez klepania resora
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah chyba zartyujesz 100 do mikesza i on ci to zrobi
heh trochę daleko mam do niego żeby to robic
mikesz33 , ale cos mi chodzi po głowie ze tym Twoim sposobem to nie bedzie za "miekki" przód ??
własnie idealny
mikesz33 chyba znalazłem jak robisz twój patent
to ja wam powiem juz jak to robi poprostu wypierdziela resor i wspawuje kawalki katownikow na zadana wysokosc
bazi albo tak mocno napierdziela sie młotkiem w resor aż nie wyprostuje się ;p
nie nio nie ma co samemu grzebać tylko do mikesza i będzie pełna profeska
BAZIjarocin, dokładnie masz racje rozgryzłeś mnie , wypierdzielam resor, wspawuje kątownik albo rure (słupki od płotu sąsiada, tylko niewiele ich już zostało ). To wszystko mamy glebe na wymiar i twardy jest jak cholera
ja zaryzykowałem i sam zrobiłem z mała pomocą wujasa co mi to wszystko ładnie utwardził ale git stoi ogólnie
lukaszdiablo, zdradzisz nam jak ??
żeby nie zdradzać tajemnicy mikesza33 to powiem ze nie klepałem nie walcowałem i nic nie rozgrzewałem nawet nie było trzeba ciąć a wysokości można uzyskać różne
sposobów jest kilka ale który najlepszy to wiem z własnego doświadczenia ja zajechałem 3 resory próbując - ale doszedłem. Więc lukaszdiablo, jeśli poszedłeś zła drogą to po kilku dziurach twój resor nie wytrzyma presji
ja znam jeden sposob ktory byl.. naprawde idealny,i wytrzymaly w cholere!!!! (kto byl w Wolsztynie na zlocie mogl zauwazyc jak na odjazd na placyku wpadlem w dziure na pelnym gazie i jak polecialem.. myslalem ze juz po resorku bedzie,ale wyszedl bez szwanku ) ale pojechal pod Wadowice i tutaj szacun dla osoby co to robila.. bo bylo naprawde fachowo,co nie znaczy ze inne sposoby sa gorsze
założyłem dziś resor i idealnie prosto stoi, twardy jest i narazie wytrzymał ostra przejażdżkę po dziurach zobaczymy jak będzie się sprawował dalej
zdradzcie cos na temat tego obnizania przodu wg MIKESZA prosze bo ja mieszkam za daleko od poznania zeby u niego to zrobic na pewno nie bd tego patentu rozpowszechnial jak mi go powiecie bo to jest tylko i wylacznie dla mojego 126p. bede bardzo ale to bardzo wdzieczny
W maluchu jak masz choć trochę pojęcia o mechanice zrobisz wszystko, więc wejdź do kanału obejrzyj dokładnie budowę przedniego zawieszenia a na pewno dojdziesz do tego jak to zrobić Bo na łatwiznę z gotową instrukcją to każdy by chciał, a tak będziesz miał satysfakcje że sam do czegoś doszedłeś
kurde, zaraz wjade i obczaje. ale daj chociaz prosze jakies wskazowki zebym latwiej na to wpadl
Ja pi...... jak niechce to nie powie proste poprostu Mikesz z tego sie utrzymuje i niemoze zdradzic jak robi glebe bo juz nikt sie do niego nie odezwie tylko sam zrobi. Ciezko pojac??
Powiem tak maluch jest łatwiejszy w konstrukcji niż rower Próbuj sam dojść a na pewno się opłaci Ja nie zdradzam bo zrobisz po mojemu coś nie wytrzyma i będziesz miał później pretensje Więc kombinuj nie jest to trudne
dobra, spadam pod podloge
poczytaj temat niżej od twojego
jak czytam co wy tu piszecie (mówie o tych co chcą robić glebe ) to szok co do resora to mój jakoś wytrzymał dziury na wsi mikesz , antek ,ryba krzychu 18, staszekv ,nilinio ,spekol wiedzą jakie tam są dziury , no i teraz poznan to masakra ale daje rade
Błazejek 21, dokładnie błażejek mikesza sposób jest dobry ,ponieważ auto nie jest sztywne tak jak po klepaniu resora + dodat. pióro:) ,a jeśli jak ktoś daje resor do klepania i nie doda dodatkowego pióra to nie polecam....
forynek, ja ci powiem tak że musisz trochę pokombinować z piórami i się ułoży bardziej plasko
lukaszdiablo, jeśli bawiłeś się w obracanie lub przycinanie piór to powodzenia módl się żeby resor wytrzymał
no wlasnie ja bym chcial zeby byl bardziej sztywny i twardy bo nie mam zamiaru nim jezdzic po dziurach
jak obrócił to na 99% walnie resor ;]
forynek daj resor do sklepania i daj dodatkowe pióro
forynek niech zrobi ci to ktos porządnie jak nie masz o tym pojęcia kto wie pojedziesz chlaśnie resor zarzuci cie wpadniesz do rowu albo na kogoś odpukać w nie malowane
a wlasnie ja slyszalem ze nie powinlo sie dodawac zadnego dodtakowego piora! widzieliscie jak bylo w zoltku nisko i twardo? i nie ma tam zadnego piora dokladanego,i pamietaj o jednym jak chcesz glebowac i utwardzac przod.. wzmocnij mocowanie resoru!!! i sprawdz wogole w jakim stanie jest tam blacha
Niebezpieczne sytuacje były przy wkładaniu resora...nie Mikesz? więc ostrożnie. Pęknięcie resora i palenie laczków przednimi kołami w malcu też było. Tak więc rób i ucz się na własnych błędach jak to z Mikeszem robiliśmy, lub oddaj go w odpowiednie ręce.
a powiedzcie mi kto gdzies klepie resory ? moze znacie kogos z mojej okolicy (bo ja nie wiem kto tu w poblizu moglby to zrobic )
poszukaj kowala
nie powinlo sie dodawac zadnego dodtakowego piora
w moim malcu nie dałem pióra to jeździł po ulicy jak świania wpatyku... dlatego przed ogólnym wymieniłem
jak znajde artykul w ktorym pisalo o glebie do maluszka,to sobie zobaczysz dlaczego sie nie daje,bo ja juz nie pamietam. zoltek bez dodatkowego piora jezdzil jak trzeba ,wiec nie wiem czy to byla wina braku kolejnego piora u ciebie raczej,a napewno to nie moglo byc powodem
z dodatkowym piórem jest dość narowisty generalnie nie wiem czemu ten temat jest tak wałkowany na forum. trzeba sklepać resor, dać pióro żeby był sztywniejszy przód, obciąć lub nie podstawki(ponoć obcięte są sużo słabsze) i nie kombinować z jakimiś wydumkami. swoją drogą przydałoby się też założyć bilsteiny zamiast tylnych amo ale cóż, jeśli trzeba się liczyć z kosztami... ps ja się nie znam, mówię co wyczytałem i co powiedział mi magik co robił zielonego.
No właśnie, ktoś wkońcu o najważniejszym elemencie wspomniał, amortyzatory !
maluszki na glebie z bilami to na palcach mozna wyliczyc i wiadomno czemu
Modyfikacje zawieszenia
Przód : Resor : NIE DODAWAĆ PIÓRA . Dodawanie pióra praktykowane było kiedyś w wyścigach - to dobry sposób na ustabilizowanie auta w zakręcie . Jednak gdy w zakręcie pojawi się garb lub uskok na jezdni , przód traci kontakt z podłożem na dłużej niż przy seryjnym zawieszeniu. Przód malucha jest na tyle twardy ,że resorem nie należy go już utwardzać , chyba ,że bedziemy jeździć wyłącznie po gładkich jak stół asfaltach. Można natomiast obniżyć resor . Najlepiej jeśli będziemy obniżać nowy resor i to koniecznie (!!!) fabryczny. Resor należy zanieść do kowala , ale raczej nastawić sie na 2 lub 3 wizyty , bo może nie utrafić za pierwszym razem w odpowiednią wysokość . Poza tym jeśli nie dysponujemy spawarką gazową to dobrze jest wyjmować resor np. w warsztacie . Szpilki resora maja tendencje do zapiekania się i ukręcania przy użyciu wiekszej siły. Amory: najtaniej Krosno ,a najlepiej BILSTEIN Wahacze : naspawać na wahacze kawałek pręta fi 8-10mm - to znacznie je wzmocni
Tył : Sprężyny : obciąć maksymalnie 1 zwój . Można o 2 ale nie za bardzo można wtedy ustwić tylne zawieszenie i jest to po prostu bez sensu. Zanieść do utwardzenia - ale bez przesady. Do malucha chyba nie ma sportowych sprężyn ,więc trzeba kombinować. Amory : tak jak w przypadku przodu - najtaniej Krosno a najlepiej BILSTEIN
witam ja mam pytanie juz po fakcie dalem resor magikowi, (główna laga nowa, reszta utwardzona) na podstawie roznych publikacji/dewagacji internetowo/forumowych zazyczylem sobie 15cm od ziemi, zalozylem dzisiaj, szczesliwie problemow nie bylo, ale widze ze po montażu resor jest płaski z tendencja do przeginania i teraz pytanie Czy tak ma byc? generalnie siedzi ladnie, koła lekko w negatywie, nie obcieraja, nie dobija poradzcie apropo dyskusji o glebowaniu przodu podam koszty: -20zł resor -40zł kowal tuleje w cenie -9zł nakretki i szpilki -obejmy do postawki chyba 18zł razem powiedzmy ze 90zł robota własna, lage główna i przekładki dostalem w spadku od sasiada pozdr
po montażu resor jest płaski z tendencja do przeginania i teraz pytanie Czy tak ma byc? generalnie tak raczej być nie powinno chociaż jeśli jest obniżony trochę mocniej to siłą rzeczy musi się uśmiechnąć. resor traci wtedy na sprężystości i nie amortyzuje tak jak powinien.
ja z mojego i to niewielkiego doświadczenia radze dodaj pióro, bo mój np. malec bez tego dodatkowego pióra latał " jak świanie po patyku" na ulicy ale to też zależy w dużej mierze od tego co będzi ci go klepał
no wiec poprawka w sobote polozylem sie pod pociskacza i okazalo sie ze lewa strona jest ugieta w druga strone i opiera sie na scietym odboju a prawa jest prosta i nie dodtyka odboja, wiec chyba reklamacja u klepacza bo za mieki chyba poza tym auto jedzie dobrze tylko jak wpadne na jakas studzienke 3 dziure w drodze to kiera trzesie jak doloze ta lage to da sie tym jezdzic po miescie i przez tory? skad bierzecie przekladki bo nie moge dostac u nas nigdzie
nie rowno wyklapany, a co do dodatkowego piora to mozecie sobie cytowac nie wiadomo jakich znawcow, mialem juz kilka resorow, i jesli chce sie otrzymac nizsze auto z przodu tak azeby przyswitu nie bylo miedzy kolem a blotnikiem to laga dodatkowa musi byc. Takie jest moje zdanie.Nie mowie tu o dokladaniu dlugiej lagi, ja w swapie sklepalem na 10 cm podstawki planowane na 11 mm i po zalozeniu resora bez dodatkowego piora calosc wygielo sie w druga strone. LIpa. po dolozeniu resor prosty pracujacy jak trzeba tyle. BTW kiedys mialem 2 dolozone dluga i krutka i tez rok smigalem choc przod strasznie uciekal po dodaniu gazu w zakrecie
To ja Ci powiem bardzo HardQorowy sposob
Obróc pióro Tylko uwazaj jak ci wyrwie z uchwytow bo kierownica odmawia posluszenstwa
Nie no, a co powiecie jak by obrócił jedno pióro z góry?
ciag dalszy... byłem ustawic zbiezność katy po -2 na strone fura sie wyrównala chociaz miekki ten resorek jest. bylem na superoesie w gostyniu i trzmal zajebiscie przod przestal uciekac jak na serii za to dupa- driftem (na zimówkach, potem zalozylem D168 i bylo igla)
witam-koledzy realizuje projekt fiat colo/takie cabrio z plastiku/ i założyłem, nowe sprężyny na tył i nowy resor rzemiosło. Skorupka stoi 25 cm nad kołami. Pomóżcie jak całość obniżyć. Mogę dodać fotki.
springi tnij a resor do kowala i niech klepie Przeczytaj ten temat to będziesz wiedział co i jak.
Springi z pewnością do wycięcia, ale klepany resor trzeba by zamontowac i zostawic samochód z większym obciążeniem (300 kg) na przedniej osi, tak na tydzień.
a na seryjnym resorze jakby obciazyc przod bez klepania to tez siadzie i sie nie wyprostuje spowrotem
takie długotrwałe obciążanie resoru odkształca go i bardzo osłabia nie polecam raczej tego zabiegu gdyż z góry skracamy jego żywotność. lepiej złożyć pojeździć trochę żeby się sam ułożył, najwyżej wyjąc i naklepać mocniej jak będzie za wysoki.
Mały, ale colo jest dośc lekki i może się nie doklepac...