Dotar³a do mnie dzi¶ informacja, ¿e planuje siê fizyczn± likwidacjê torów miêdzy Kowalewem a Brodnic±. Wiêcej szczegó³ów nie znam, ale i tak wie¶æ jest nieciekawa...
Przed brodnic± od strony Kowalewa chyba nie ma juz dojazdu
Przed brodnic± od strony Kowalewa chyba nie ma juz dojazdu W którym miejscu?
Kowalewo - Golub napewno jest przejezdne, dalej nie wiem.
Kowalewo - Golub napewno jest przejezdne, dalej nie wiem. Tez mi sie tak zdawalo wiec podpisze sie pod tym...
W³asnie nie pamiêtam który to odcinek Linii
Po co te tory maj± byæ zlikwidowane? Przecie¿ to s± dodatkowe koszty, a kiedy¶ mog± byæ u¿ywane jeszcze...
Dotar³a do mnie dzi¶ informacja, ¿e planuje siê fizyczn± likwidacjê torów miêdzy Kowalewem a Brodnic±. Wiêcej szczegó³ów nie znam, ale i tak wie¶æ jest nieciekawa...
No brawo dla betoniarni A jeszcze rok temu planowano przywrócenie ruchu z Kowalewa do Golubia, dobrze pamiêtam
Dobrze pamietasz
Miejscowi twierdz±, ¿e na przejazdach jest oko³o 15cm warstwa piasku, wiêc o czym¶ to ¶wiadczy. Szkoda mi tej linii bo ma dla mnie warto¶æ sentymentaln±. Tam ju¿ drezyny nawet nie je¿d¿±. Kiedy¶ to widywa³em jak by³em u rodziny na d³u¿ej, ale w wakacje ju¿ 2 lata temu nie widzia³em, ¿adnej. A dworce... W takich Kawkach ju¿ nawet ceg³y wynosz±, ¶ciany zaczynaj± znikaæ, a nied³ugo budynek pewnie zacznie groziæ zawaleniem. Nawet deski poginê³y z zabitych okien. Od strony Bydgoszczy te¿ chyba nic nie je¼dzi lub bardzo ¿adko. A dworce, od naszej strony, strasz±. Ale miejscami mieszkañcy dbaj± i pilnuj±. Na przyk³ad w D±browie Che³miñskiej zosta³em przepêdzony(a raczej usi³owano mnie przepêdziæ) przez mieszkankê pobliskiego domu, która wziê³a mnie za intruza. To jedyny poytywny objaw.
Ja jecha³em rowerem spenetrowaæ t± liniê w tym miesi±cu. By³em na stacji w Kowalewie Pomorskim Miasto (budynek dworca jest nadal eksploatowany lecz do innych celów a nawet rozbudowywany), Ostrowitem ko³o Golubia (budynek stacyjny jest w znakomitym stanie technicznym, lecz niestety nie jest on zaadaptowany do innych celów- stoi pusty a nastawnia wykonawcza jest zaadaptowana do celów mieszkalnych) i Golubiu Dobrzyniu (stoj± same mury i dachy dwóch nastawni a w ¶rodku jest pusto a budynek dworca te¿ stoi pusty lecz s± chocia¿by okna i drzwi a w pomieszczeniu gdzie niegdy¶ by³a kasa biletowa stoi biurko a na nim komputer i ko³o niego le¿y wiele papierów kolejowych) - trzeba przyznaæ, i¿ ludno¶æ jest uczciwa. Stan nawierzchni te¿ zauwa¿y³em, i¿ jest dobry, s± wszystkie ¶ruby, nakrêtki, itp. w tych miejscach w których by³em, zasypanych na 15 cm. przejazdów te¿ nie widzia³em tylko ¿³obki by³y zasypane na równo z szyn±. Podsumowuj±c moj± wycieczkê doszy³em do wniosku, i¿ wszystkie budowle kolejowe s± w stanie zadowalaj±cym a nawet lepszym ni¿ na niejednej czynnej linii kolejowej.
To nie ¼le patrzysz... Jak jecha³em z wujem pod Brodnic± to w ogóle nie by³o toru widaæ... A na dworcu w Kawkach, mówiê, w ¶rodku nie ma nic, wynosz± ceg³y, a zgliszcza sta³y siê ulubionym miejscem szalonych zabaw tamtejszych gimnazjalistów. Wiesz Manuel, mo¿e tam jaka¶ drezyna ¶mignie raz na miesi±c, ale dalej ju¿ nie. Ile razy jadê szos± w±brzesk± na przeje¼dzie po obu stronach widoczne s± góreczki piasku. Na drogach polnych nie widaæ torów. Nie bêdê siê spiera³ bo nie o to tutaj chodzi kto ma racjê. Bêdê go¶ci³ w weekend wuja to siê rozpytam. Bo mam nieco przestarza³e informacje, wiêc od¶wie¿ê trochê wiedzê.
....Bo te "goreczki piasku" to juz na akcje "zima" sa!! Przemo mam racje....?
....Bo te "goreczki piasku" to juz na akcje "zima" sa!! Przemo mam racje....?
W rzeczy samej
Nie wykluczone...
Mo¿e co¶ o Kawkach... Czwarta stacja od strony Brodnicy. Stacja powsta³a oko³o 1915 roku. Nazwa oryginalna: Hermannsruhe Pierwotnie by³ tam tor do pobliskiego magazynu(rozebrany), teraz zosta³a jeszcze bocznica do rampy. Zamkniêto j± 1 pa¼dziernika 1999 roku. A oto i dzie³o zniszczenia!!! O zgrozo.... :
I kilka ciekawostek: 1. W lasach nie ma ju¿ torów(Zeznania mieszkañców - las Wrocki - Tokary). 2. Kiedy jeszcze je¼dzi³y parowozy ludzie smarowali myd³em szyny na odcinku Kawki-Wrocki (wzniesienie) i gdy poci±g towarowy(bardzo d³ugi) zatrzymywa³ siê z powodu ¶liskiej nawierzchni, oni wskakiwali na ostatnie wagony i zar±bywali wêgiel. Ot, pomys³owo¶æ...
Natomiast w Brodnicy, ju¿ jaki¶ czas temu, rozebrano dwa pierwsze tory wjazdowe z Bydgoszczy, na szczê¶cie jest mo¿liwy zjazd na inne perony.
Dziêki za ciekaw± fotorelacjê. Okrutny jest ten kraj...
A no, okrutny...