Tak jak w poprzednich latach wypisujemy co było dla was plusem a co minusem. A więc ja zaczynam + Nowa linia 42 + Nowy wygląd rozkładów + Oznaczenia niskich brygad na liniachj 23, 36 itd. + Przeguby w MZK + Nowe żelazko + ,,Wyrzucenie" 35, 37, 39 z Lubickiej + Zorganizowanie komunikacjii na Finał CenterNet Mobile Speedway Ekstraligi
+/- Wydłużenie 01, 02 ale tylko pod pracowników +/- linia 03 która jest jak wyżej
- Linia 1W miała mniej kursów niż teraz normalna 1 - Trasa 50 (nagroda kretyna roku przynajmniej )
+ skierowanie linii nr 31 przez al. Solidarności w kier. Wrzosów, + dodatkowe oznaczenie miejsc dla inwalidów w pojazdach (chociaż efektu żadnego to chyba nie dało), + montaż kolejnych automatów biletowych, + zapowiedzi na zewnątrz pojazdów, + powrót obsługi konduktorskiej na linie nocne, + utrzymanie cen biletów na poziomie z roku 2007, + wynajem autobusu zasilanego CNG,
- brak odpowiedniego rozplanowania remontów torowisk w czasie, - obecny rozkład linii 19, obcięcie brygad bisowych na liniach nr 12 i 14, cięcia na linii nr 15 (i wszystkie inne cięcia od 1 czerwca), - z punktu widzenia informacji pasażerskiej minusem są wszechobecne reklamy, szczególnie na tablicach pixelowskich, - przydział wozów przegubowych na stałe brygady, w szczególności na niecałodzienną brygadę linii 26.
+ Testy Scanii i gazowca + Wprowadzenie biletu aglomeracyjnego BiT i regionalnego WiT + Zakup 4 niskopodłogowców: 2x 18-metrowych i 2x 12-metrowych, drugie żelazko + Rozszerzenie oferty biletowej w automatach + Nowa forma rozkładów jazdy + Brygady niskopodłogowe na liniach 12, 23 i 36 + Nalot konduktorski wraz z liczeniem liczby pasażerów + Akcje związane z EDBS + Wygłaszanie nazwy przystanku tuż przed zatrzymaniem się na nim, a nie już po otwarciu drzwi
+- Rozkład jazdy na komórkę +- Zmiana trasy 38 +- Nowy układ linii nocnych
- Wyprzedaż młodych roczników z taboru autobusowego - Przejęcie przez utworzoną linię nr 20 kursów linii nr 10 do Kurczaków i Glinek - Cięcia na liniach 12, 14, 22 i 27 - Nowa strona internetowa MZK - Niewykorzystywanie przegubowców w weekendy - Reklamy na wewnętrznych wyświetlaczach - Powolne remonty krótkich fragmentów torowisk - Ociąganie się władz miasta z decyzją o przekształceniu MZK w spółkę - Wygórowane wymagania złożone gminie Lubicz przez MZK
+zakup nowych automatów biletowych +MAN Lion's City CNG w Toruniu +zakup autobusów przegubowych +szansa na tramwaj na UMK +rozwój biletów aglomeracyjnych +nowa trasa linii 22 i 27 +zapowiedzi głosowe w składzie 232+233
-brak szansy na nowe tramwaje -wycofanie linii 35, 37 i 39 z Lubickiej -stworzenie linii 20 -złe wykorzystanie autobusów przegubowych -zapowiedzi głosowe związane z dniem życzliwości -rozkłady jazdy WAP nie uwzględniały wszystkich zmian i były wprowadzane zbyt wolno -dużo zamieszania w związku z remontem torowisk -reklamy pochłaniają coraz więcej MANów
+ Zakup pierwszych autobusów przegubowych + Testy Scanii + Nowa forma rozkładów jazdy + Widmo tramwaju na UMK + Zaopatrzenie żelazka w system zapowiedzi oraz wewnętrzne wyświetlacze
- Fatalne operowanie autobusami przegubowymi ( szczególnie ich przestoje w weekendy) - Skierowanie linii 35,37 oraz 39 przez Rubinkowo I, II oraz III w przypadku ostatnich dwóch linii - Stworzenie linii 42 oraz 20 - Akcja życzliwości oraz zapowiedzi głosowe z nią związane - Powolne remonty autobusów wraz z pozbywaniem się młodych roczników - Długotrwałe remonty torowisk oraz chaos związany z autobusami zastępczymi - Cięcia na liniach ( szczególnie 12, 14, 15 i 19 ) - Zły rozkład dla linii 22 + 31, dzięki któremu Dworzec Gł. został dość znacząco odcięty od osiedla Rubinkowo - Brak zakupu taboru klasy MINI, bo chyba każdy widzi w jakim stanie są nasze Edziki - Kolejne wozy marki MAN i z roku na rok powiększająca się liczba półtoraków w nich - Nalot konduktorski
+ pojawienie się pojazdów przegubowych + nowa forma graficzna rozkładów jazdy + ściągnięcie części linii miejsko - podmiejskiej z Lubickiej + możliwośc uzyskania rozkłądu jazdy na telefon
- powolne remonty pojazdów - śmieszne wykorzystanie przegubów - arogancja dyrekcji MZK - brak pomysłu co do przyszłości zakładu - tworzenie potworków typu 39, 42 czy 41 - cięcia niektórych linii - brak różnorodności w taborze - niektóre linie śmiało mogły by obsługiwac pojazdy klasy mini - długi okres realizacji remontów torowisk i jakieś dziwaczne konstrukcje logiczne z pojazdami zastępczymi.
Żeby się nie powtarzać i nie pisać o zakupie przegubowców czy przeróbce na żelaźniaka składu 232+233, itp., itd., wskażę jeden POWAŻNY (według mnie) minus: brak wyświetlaczy diodowych w nowych MANach.
Jak dla mnie rok 2008 był dobrym rokiem dla komunikacji miejskiej oby rok 2009 był tez dobry jak rok 2008 plusy + nowy wyremontowany tramwaj 232+233 + zakup autobusów przegubowych + skierowanie Lini nr36 przez ulice Matejki Bema + nowy rozkład jazdy + przywrócenie Lini nocnej 03 oraz wydłużenie Lini nocnej 01 do gniewkowskiej oraz Lini 02 do ulicy nad strugą + skierowanie Lini nr 31 przez plac teatralny w kierunku wrzosów + oznaczenie rozkładach jazdy kursów autobusów niskopodłogowych + utrzymanie cen z biletów z poprzedniego roku + stworzenie biletu regionalnego WIT oraz biletu aglomeracyjnego BIT CITY minusy - fatalna organizacja podczas remontu lubickiej )dotyczy Lini nr1 oraz 50 ) - ciecia na niektórych liniach - nieunikniona podwyżka biletów w przyszłym roku -brak starań aby pozyskać pieniądze na tramwaje niskopodłogowe - bez sensowne wydłużenie Lini nocnej 02 do merinotexu i tak nikt tam niejezdni - złe poprowadzenie kursów nowej Lini nocnej 03 tylko dwa kursy do Czerniewic przez dworzec główny pozostałe kursy albo do koniuchów bądź do placu teatralnego ( ktoś z wrzosów zęby dojechać do dworca musi albo wziąć taksówkę bądź pojechać linia 03 do placu teatralnego i przesiać się na linie 01 do dworca 4,2+4,2+,4,2=12,60 4,2olata za przejazd na Lini 03 oraz 01 +2,10 oplata za bagaż na Lini 03 i taka sama oplata na Lini 01 oby w przyszłym roku było dużo miej tych minusów a więcej plusów
bez sensowne wydłużenie Lini nocnej 02 do merinotexu i tak nikt tam niejezdni Tak na marginesie - jeździ. Linia została wydłużona ze względu na motorniczych rozpoczynających/kończących pracę na Merinotexie. Szkoda tylko, że odbyło się to kosztem częstotliwości.
Przecież te wszystkie linie nocne są pod pracowników... Szczególnie 03... No ludzie - pierwszy nocny o 0.30 a później o 3.30!!!!! Większość wykróconych do Koniuch tylko, żaden nie jedzie całą Chełmińską... A w Wigilię najwięcej "nocnych" na Koniuchy, po 20, bo najwięcej autobusów wtedy zjeżdża
+ dodatkowe oznaczenie miejsc dla inwalidów w pojazdach (chociaż efektu żadnego to nie dało
A jaki miał być efekt Moim zdaniem dodatkowe oznaczenie jest zbędne, jeszcze się nie spotkałem z tym a by ktoś nie ustąpił osobie potrzebującej tego miejsca.
Największym "plusem" jest zakup autobusów przegubowych, a - ich wykorzystanie na liniach. Największym "minusem" są prace torowe, wymieniane jest torowisko o bardzo krótkiej długości w bardzo długim okresie.
A jaki miał być efekt Moim zdaniem dodatkowe oznaczenie jest zbędne, jeszcze się nie spotkałem z tym a by ktoś nie ustąpił osobie potrzebującej tego miejsca.
To chyba się żeś słabo rozglądał Ja się spotykałem z tym, że nie ustępowano nieraz, ale po 1) jeżeli ktoś nie będzie chciał ustąpić to nie ustąpi nawet, jak z siedzenia wyjdą kolce i mu w tyłek wejdą a 2) to równie dobrze można oznaczyć w ten sposób wszystkie siedzenia w autobusie... bo co, jak z tyłu wsiądzie dziadek i będzie przy nas stał to my nie wstajemy, bo to nie miejsce dla niego, tak? No ale cóż, pomysł na miarę wszystkich pozostałych z naszego MZK cudownego Ja za największego plusa uznaję zakup przegubowców a także wprowadzenie nowego wzoru rozkładów jazdy. Za minusa - wszystko pozostałe