Killer ale malucha nie zarejestrujesz jak zabytek kumpel przerabiał i go wyśmiali a po drugie nie wyjedzie (zabrania prawo) przekraczania granicy na własnych kołach (myśle o zlotach w Słowacji czy do Włoch)
na tablicach zabytkowych nie wolno wyjężdżać za granice nie dotyczy UE jak sie dobrze orientuje to Włochy jak i Słowacja należą do UE
chyba że tak ale 700zł na blachy szkoda kasy, a po drugie wszystko prawie będziesz musiał konsultować z konserwatorem zabytków
Z rejestracja na zabytek wygla to tak. Potrzebna jest opinia bieglego z PZM bo poznanski konerwator jej potrzebuje ale nie jest to regula, wypelniona "biala karta", majac ten zestaw wpis do rejestru zabytkow pozniej przeglad i rejestracja na zolte tablice. Co do kosztow to biegly z PZM w Poznaniu bierze 800pln za wypelnienie kompletu dokoumentow, u konserwatora to grosze bo tylko znaczki skarbowe i przeglad (bezterminowy) plus samo zarejestrowanie w WK standarowo plus 100pln za zolte tablice. To tyle co do teorii. Ja sie zdecydowalem i rejestruje bo w ten spsob gwarantuje ze maluszek bedzie musial byc zadbany i bedzie problem zeby go np zezlomowac itd generanlie to bedzie dlugo wieczny i niezapomniany w przyszlosci! Teraz praktyka. Obecnie czekam na opinie od bieglego ktory w zeszlym tygodnu przyjechal poogladal i porobil zdjecia.
+ miec maluszka na zoltych tablicach + przeglad bezterminowy + mozliwosc kupienia OC np na 3 miesiace - teoretyczna konsultacja (zgoda) KZ prawie ze wszystkim ale nie ma z tym problemu bo nikt tego nie sprawdza a wszytko u KZ jest zalatwiane przychylnie.
Oczywiscie przerejestrowanie ma sens tylko i wylacznie wtedy kiedy chce sie posiadac klasyka w 100% z epoki i najlepiej kiedy nie uzywa sie go na codzien tylko dba sie codziennie a uzywa okazjonalnie. Bede pisal na biezoaco jak wyglada cala procedura jesli jest ktos zainteresowany.
to chyba cię crobili w konia z tym 800zł bo po pierwsze 800zł to biorą za orzczenie samochodu amerykańskiego a polskiego 300zł a z europy 500zł
ale może się coś zmieniło a wiem to z tąd ze niedługo na moim ogródku będzie parkował cadilac na żółtych tablicach.
ale może się coś zmieniło a wiem to z tąd ze niedługo na moim ogródku będzie parkował cadilac na żółtych tablicach.
[OT] To już wiemy dlaczego nie masz kasy na remont bąka
Sama opinia kosztuje 300 plus wypelnienie wszystkich papierow prawie 500 takie ceny nawet jak zadzwonisz na Towarowa to tez to uslyszysz. Zreszta czekam za opinia to bede wiedziel ile dokladnie i za co zaplace
To dziwne z tymi cenami bo niby co to za roznica jaki samochod podlega opinii!
[ Dodano: 2008-07-25, 20:42 ] Juz mam opinie autentycznosci i stanu technicznego oraz biala karte czyli komplet papierow z PZM i jestem lzejszy o 886PLN (brutto) w przyszlym tygodniu konserwator zabytkow!
[ Dodano: 2008-07-28, 21:55 ] Dzis zlozone dokumenty u Konserwatora zabytkow. Odbior w przyszlym tygodniu. Mysle ze uda mi sie zorganizowac przeglad w zaprzyjaznionej stacji kontroli.
[ Dodano: 2008-08-11, 18:28 ] U Konsrewatora Zabytkow wszystko za free tak wiec pozostal tylko przeglad i rejestracja mysle ze do konca tygodnia sie wyrobie.
[ Dodano: 2008-08-14, 20:22 ] Przeglad juz jest w poniedzialek rejestracja ciekawe czy do piatku zdaze odebrac tablice.
[ Dodano: 2008-08-31, 18:31 ] i zdazylem na zlot z zoltymi tablicami
Podliczajac koszty to 886 w PZM u rzeczoznawcy u Konserwatora zabytkow nic nie zaplacilem a za przeglad 99 bo nie wiedzieli jak to policzyc (wszedzie pisza 250-300) do tego 198 w Wydziale Komunikacjii i dostajemy od pana/pani z okienka upragnione zolte tablice! Zajelo 2 miesciace ale napewno daloby sie to zrobic w miesiac.
Jak tylko zeskanuje wszystkie dokumenty jakie byly potrzebne do rejestracji dam znac i zainteresowanym moge powysylac bo mysle ze mozna by czesc zrobic samemu i w ten sposob troche zaoszczedzic.