A wiêc moj bolid to EL 98rok kolor niebieski , granatowy jak kto woli to juz 3 moj maluch, kupi³em go 2 tygodnie temu z zamiarem zbudowanie czego¶ fajnego... powoli przywracam go do stanu pierwotnego (walka z rdz± , stan techniczny) i powoli przerabiam go na to co chce.... czyli w miarê dobr± rajdówkê .. z prac wykonanych s±: -wywalenie ca³ego ¶rodka -oczyszczenie ca³ego ¶rodka -pomalowanie srodka na bia³o - przywrócenie koloru (polerka ) -uruchomienie i ustawienie silnika -zamontowanie kube³ka kierowcy...
Jak widzicie jeszcze du¿o pracy przede mna jak np. zawieszenie ( gleba -przod na 11cm ty³ tak jak wyjdzie ) , silnik ( wa³ek 555 , g³owica -2mm , ga¼nik , filtr powietrza , ko³o zamachowe odchudzone itp. ) , uk³ad kierowniczy ( krótki skrêt) no i kosmetyka (naklejki, klapa standard na czarno , wyg³askany srodek) . pewnie jeszcze co¶ wymy¶le w czasie prac wiêc bede o wszystkim informowa³.... mam nadzieje ze uda mi sie zbudowaæ co¶ ciekawego ... Fotki bed± na dniach ......
powodzonka w dalszych pracach zycze i czekam na efekty.
zapowiada siê nie¼le! a mo¿e klapê zostawiæ tak± jaka jest?
Kryki trzymam kciuki zreszt± gadali¶my ostatnio , mam nadziej ¿e te¿ nied³ugo wystartuje z pracami. Co do g³owicy tak jak ci mówi³em do tego wa³ka znacznie ni¿ej musi i¶æ, bo ciê seria objedzie mimo wysokiego krêcenia bo za s³aba kompresja bedziê. Przekona³em sie na w³asnej skórze o tym pozdro dla Karola Liczê jednak ze pójdziesz w kierunku swapa wtedy pewnie razem by¶my mogli pod³ubaæ . Ja ju¿ bawiæ sie 650 raczej nie bêdê tak jak Ci pisa³em 900 to minimum choæ 1.0 z Uno o którym pisa³e¶ to te¿ kosz±ca propozycja
pozdro dla Karola hehh stare dobre czasy Równie¿ pozdro Fojer!!!
No w³a¶nie Kryki s³uchaj starego dobrego Fojerka I bêdziemy siê 900-cetami lansowaæ I jak ju¿ bêdziesz d³uba³ ten silniczek to 2 mm planu jest za ma³o do 385 tak¿e tnij ko³o 4-5 mm
Karol kurde spadaj z tym spamem!!!!
Fojer no coraz blizej jestem decyzji o swapie SR99 tu chodzi o wa³ek 555 a nie 385
Mysla³em o jednym napisa³em drugie
Kryki i dobrze ze coraz bli¿ej jeste¶ tej my¶li bo tak sie obiektywnie zastanawiaj±c to bardziej op³acalne. Robi±c 650 na poziomie powiedzmy max 35 KM to przy troszkê wiêkszym nak³adzie pracy i powiedzmy troszkê wiêkszym nak³adzie pieniêdzy my¶lê ze co¶ oko³o 300 - 400 z³ masz o wiele mniej zawodny silnik na poziomie 40 KM + ciepe³ko zima hehe
Z tego co pamiêtam za same nowe cylindry z t³okami dawa³em co¶ ko³o 300z³ trosze ¿a³uje bo w tej cenie mog³em zrobiæ 690 chyba Stachu sprzedaje takie cuda. Nowy 555 tez co¶ ko³o 300z³ u¿ywka pewnie 150 Pamiêtam ze koszt spasowania korbów z wa³em nowe panewki da³y koszt kolejnych 200z³ robiony w Auto Rage na ul.Pawlowskiego . Doliczmy jeszcze plan g³owicy chyba 80 z³ . Zamach pewnie tez by¶ zmieni³ na jakim¶ min. 3kg kolejne 150z³ mówiê oczywi¶cie o wywa¿onym dynamicznie Nie bêdê wspomina³ o takich cudach jak skracanie lasek popychaczy i os³on. Swoja droga podziwiam Karcia moim zdaniem majstersztyk je¶li chodzi o wykonanie os³on ca³ych z aluminium piêknie wytoczone naprawdê bajka, posiadaj± chyba nawet dodatkowe ¿ebra by lepiej ciep³o odprowadza³y..Niby pierdo³y ale generuj± kolejne koszty.Nie powiem 650 tez daje wiele rado¶ci ale jak to mówi± czasem trzeba sprobowaæ czego¶ nowego czyt. 900
Sie troszkê rozpisa³em ale fajnie bêdzie jak nowy swap pojawi sie na poznañskich drogach ;D
wiêc po d³u¿szym przemy¶leniu sprawy stwierdzam ze jednak swap narazie polatam sobie na 650 , pozbieram klamoty potrzebne do 900 i mysle ze na wiosne wszystko juz powinno byc gotowe... masz racje Fojer ze bardziej sie op³aca swap niz d³ubanie 650... ale ten silniczek jak sie nie skonczy to go zostawie na pami±tke moze kiedys cos ...:)
chyba Stachu sprzedaje takie cuda
Ju¿ niestety nie
wykonanie os³on ca³ych z aluminium piêknie wytoczone naprawdê bajka
przy jego dostêpie do maszyn i materia³ów, ma szanse jeszcze zrobiæ alu os³ony regulowane, które mo¿na za³ozyæ zarówno do seri g³owicy jak i planowanej nawet o 10 mm
wiêc po d³u¿szym przemy¶leniu sprawy stwierdzam ze jednak swap
dobrze kombinujesz, tylko nie zrób czego¶ takiego jak kolega od pomarañczowej budy która te¿ mia³a byæ 900-k±
No i powodzenia w budowaniu tego malucha
dobrze kombinujesz, tylko nie zrób czego¶ takiego jak kolega od pomarañczowej budy która te¿ mia³a byæ 900-k± SR chcia³em to samo napisaæ
chodzi Wam o Huberta? jezeli tak to bez przesady ... tam juz byl chyba kazdy silnik nawet 1,8 jak dobrze pamiêtam... moje auto ma byc szybkie ale dobre a nie byle co...
Powie mi kto¶ o jaka pomarañczowa bude chodzi ?? Pierwsza my¶l to ze niby twoja SR99 no ale Ty malacza masz ligowego z tego co pamiêtam tylko silnik nie domaga³. I jeszcze jedno pytanko SR Ty ju¿ masz swapa czy w planach ??
Graphica ju¿ zapomnieli¶cie
Ja zbieram czê¶ci dopiero, najwiêkszym problemem okazuje siê znale¼æ silnik w dobrym lub bardzo dobrym stanie bo puki co to tylko na samych handlarzy udaje mi siê trafiæ
No faktycznie 100% racji szkoda ze Grafikowi los pokrzy¿owa³ plany bo przecie¿ mia³ naprawiê chêci i dobre plany.Sam mu przecie gara¿ za³atwia³em , Kryki zapytam ziomka czy nie chce wynaj±æ znów tego gara¿u. Pamiêtam przecie¿ te jego zaanga¿owanie jak by to skoñczy³ to by by³ chyba najlepszy swap w Polsce , znaj±c jego perfekcjonizm. Szkoda ze buda posz³a na z³om
Skleroza SR odpowiedzia³
koledzy jak wszystko pojdzie zgodnie z planem to w zoltku rowniez wyladuje silniczek min.900cm bo niestety ta buda jest za ciezka na 650 juz poszukuje silniczka i jestem na dobrej drodze
chodzi Wam o Huberta? jezeli tak to bez przesady ... tam juz byl chyba kazdy silnik nawet 1,8 jak dobrze pamiêtam... moje auto ma byc szybkie ale dobre a nie byle co... Hubercik co¶ w czerwcu mi wspomina³ o 1.9 TDi 90KM
Do tematu dodam ¿e swap to dobra opcja, poniewa¿ trwa³o¶æ np 900 lub 999 co ma 40-45Km seryjnie jest wiele bardziej trwa³e od 35KM 650
yyy cos nie moge zdjêæ dodac ;/ moze kto¶ pomoze?
oto kilka fotek mojego malca.. niestety jakosc nie za dobra bo robione telefonem jak widaæ pomalowany ¶rodek na bia³o i wstawiony kube³ek narazie jeden drugi niebawem , pod³oga po stronie kierowcy nie pomalowana poniewa¿ trzeba ja wymieniæ z wiadomych powodów
Huberta malec 1.6 TDi z turbin± od 1.9 ju¿ je¼dzi
sory za ot ale Fojer i drodzy koledzy ja ostatniego s³owa nie powiedzia³em, Buda owszem posz³a na ¿yletki ale tylko pomyl¶cie kazda ¶rubka z pomarañczy jest nadal w moim posiadaniu jak i caluteñki zestaw do monta¿u 900 nie wspomne ju¿ o rarytasach ktore tak d³ugo zbiera³em
ja bym wziol to co na fotce masz!
Witam wszystkich sta³em sie nowym w³ascicelem maluszka Krykiego :) zapowiada sie na to ze to ja skacze budowe tego bolida ) pozdrawaim wszystkich
no to powodzenia!
zapowiada sie na to ze to ja skacze budowe tego bolida
Tzn co konkretnie bêdziesz w nim robi³ I zapodaj jakie¶ fotki w ca³ej okaza³o¶ci tego auta
tylko ¿adnego swapa ma byæ mocne R2
Chce planowaæ g³owice i odchudziæ ko³o zamachowe tylko jeden problem nie wiem gdzie ?? Moze ktos pomo¿e ?? czekam a Foteczki nie bawem beda pozdrawiam
plan glowicy to maly problem,a co do zamachu to sam jestem zainteresowany gdzie,fachowo i tanio to mi ktos zrobi
Noo A plan g³owicy to wiesz gdzie mo¿na dobrze zrobic ?:_
Teoretycznie ka¿dy szlifierz powinien Ci to zrobiæ tylko zdecyduj ile
dokladnie tak jak kolega mowi w Jarocinie -3mm kosztuje ok 30-40zl,czas realizacji od reki ,zalezne od ruchu
pod seryjny wa³ek -3mm ? zanim siê we¼miesz za modyfikacje silnika poczytaj troche, bo bez wiedzy mo¿na jedynie popsuæ silnik albo pogorszyæ osi±gi
pod seryjny wa³ek -3mm ? zanim siê we¼miesz za modyfikacje silnika poczytaj troche, bo bez wiedzy mo¿na jedynie popsuæ silnik albo pogorszyæ osi±gi czy to bylo do mnie?? jesli tak to ja dalem tylko przyklad ile kosztuje u mnie w Jarocinie plan,a ile chce kolega to ja juz nie wiem
kolega ma nie szlifowana a frezowana i da³ za to 35 z³ociszy
Mam seryjny wa³ek to ile bym musial zpolerowac ?? oko³o 2mm ;>?? czy 1 by³o by bezpieczniej ??
ja na twoim miejscu wolalbym poszukac waleczka i wtedy dopiero planik dac,bo sam plan np -1 to ci nic raczej nie da
A jak bym na zwyklym zrobi³ 2 mm ;??
nie wiem czy jest sens szczerze mowiac nie znam sie az tak na tym akurat
Heeh a wiesz moze kto bedzie wiedzia³ ;P boo zalezy mi aby by³ szybszy
Przy seryjnym wa³ku zwiêkszysz tylko stopieñ sprê¿ania planuj±c g³owice i to niezawiele da, poniewa¿ fazy rozrz±du seryjnego wa³ka raczej s± nastawione na ekonomike ni¿ na moc. Najpierw powiedz do czego chcesz u¿ywaæ auta i pod ten cel buduj motorek, z tego co zd±¿y³em zauwa¿yæ ka¿da zmiana w silniku pociaga za sob± kolejn± rzeby to pó¼niej dobrze dzia³a³o i by³o widac efekty pracy
A odchudzic kolo zamachowe ??
[ Dodano: 2008-12-10, 23:10 ] A moze ktos mnie oswiecic Co znaczy Mocne R2 ??
Co znaczy Mocne R2 ?? Rzedowy, dwu cylindrowy silniczek
niezle ot koledze robimy
w opisie jest napisane jak wó³ WRC, no to masz: g³owica planowana pod zawory, cylindry podniesione , wa³ek 305 ha³czyñskiego, ko³o do wieñca, du¿e ss±ce , g³owica dwukana³owe, do tego dellorto 40 dhla i wydech Pachonia venturi , do tego dolot od Grabowskiego , poodchudzane co sie ta w motorze powywarzane i jest potworek , mo¿e nawet 850 ccm ;> hehe