Co sądzicie na temat zakupu tramwajów niskopodłogowych ?
Pytanie w poście nie łączy się do końca z pytaniem w ankiecie. Zakładaj rozsądniej tamaty -mod.
Kto tu mądry wypowiedział się za składami MZK powinno kupic Pesę 120n.
A robią jeszcze w ogóle składy wagonowe?
A robią jeszcze w ogóle składy wagonowe? Tak, między innymi takie http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-133800.html
Moim zdaniem Pesa 120N jest okropna.
Moim zdaniem Pesa 120N jest okropna. Jechałeś, czy oceniasz po wyglądzie?
Nie jechałem Pesą akurat ja,ale słyszałem od miłośników z Warszawy,że jest rewelacyjny,100% niska podłoga+dobre przyśpieszenie.
A teraz kolejne idiotyczne pytanie od Admina Jaką V max mają nasze toruńskie tramwaje?
Jaką V max mają nasze toruńskie tramwaje? 1/805Na ma Vmax chyba 70 km/h (tyle teoria, bo wyciągają podobno więcej), ale nasze i tak na naszych torowiskach tyle nie osiągają
Kto tu mądry wypowiedział się za składami MZK powinno kupic Pesę 120n. Krzysztof, nie każdy musi się z Tobą zgadzać
Kto tu mądry wypowiedział się za składami MZK powinno kupic Pesę 120n. Krzysztof, nie każdy musi się z Tobą zgadzać
Wiem,Dzikos.
to powstrzymaj się od komentarzy takich, jak w zacytowanym przeze mnie poście...
A jacy producenci robią niskopodłogowe składy? Polski raczej żaden, a za granicą?
Chyba też nie.
Ja jestem za tramwajami przegubowymi i niskopodłogowymi wiecie 1 W Toruniu jest dużo osób np. na wózkach inw. albo chodzących o kulaach 2 dużo osób w podeszłym wieku 3 obecne tramwaje są za wysokie i można nawet sie wywrócić na schodach 4 sa za głośne za głośno pracują co nie każdemu pasuje Takie ja mam argumenty odnośnie ankiety i tramwajów
Nie wszystkie tramwaje są głośne.
No może nie, ale większość
Niskopodłogowe tramwaje w Toruniu dopiero za dwa lata
Najstarszy toruński tramwaj kończy właśnie 30 lat. To nie zabytek. Wciąż kursuje. Wkrótce ma się to zmienić. Miasto w br. ogłosi przetarg na dostawę nowoczesnych składów w ramach BiT City. Więcej informacji z Torunia znajdziesz na stronie www.pomorska.pl/torun
Ostatnie tramwaje MZK kupił 20 lat temu. Wówczas do zajezdni wjechały cztery składy 805Na. Przewoźnik ma 55 takich wagonów. Jazda nimi jest dużym utrapieniem dla osób starszych i rodziców, którzy jadą z dzieckiem w wózku. Zanim wsiądą do tramwaju, pokonują wysokie stopnie. - W środku panuje duży hałas - skarży się Ewa Jabłonowska, którą spotkaliśmy wczoraj na przystanku przy pl. św. Katarzyny. - Szczególnie dokuczliwy jest wtedy, gdy pojazdy nabierają prędkości. reklama
Odnawiamy stare składy
Od trzech lat MZK modernizuje stare składy. W tym czasie odnowił trzy wozy. Kolejny jest już gotowy w 40 proc. Są one wygodniejsze i cichsze. Mają klimatyzację kabiny motorniczego i nowe fotele. Dzięki tym zabiegom będą nam służyć przez kolejne 15-20 lat. Miasto chce też kupić niskopodłogowe pojazdy. W br. rozpisze przetarg na ich dostawę. - Do połowy br. ma zostać opracowane studium wykonalności, które przyniesie odpowiedź, jakie pojazdy mamy kupić - mówi Marcin Kowallek, szef wydziału gospodarki komunalnej magistratu. - Chcemy zamówić od 10 do 14 składów.
Obecnie ceny nowych tramwajów wahają się między 7 do 9 mln zł, w zależności od wyposażenia i parametrów. Kluczowe w tej sprawie będzie studium. Wskaże m.in. długość wozów i ilość członów. Składy przyjadą do naszego miasta do 2012 r.
- Dostawa może potrwać nawet do 18 miesięcy - przyznaje Kowallek. - Wszystko zależy od tego, kiedy rozstrzygniemy przetarg i ile zamówień ma firma, która podpisze z nami kontrakt.
Niskopodłogowe wozy będą obsługiwać linię nr 1, która w przyszłości ma kursować między pętlą na Olimpijskiej a Szosą Okrężną. Zamiast na Bydgoskie pojedzie ona w kierunku Bielan przez al. Solidarności, Czerwoną Drogę, Kraszewskiego i Bema, a dalej nowym torowiskiem w ul. Sienkiewicza i Gagarina. Jeszcze w tym kwartale magistrat zacznie szukać firmy, która zaprojektuje trasę, a następnie ją wybuduje. Dokumentacja powstanie do końca br., a roboty ruszą na początku 2011 r. Do kampusu uniwersyteckiego dojedziemy pod koniec 2012 lub na początku w 2013 r.
Co planują w tym roku?
Przypomnijmy: projekty dotyczące tramwajów będą realizowane dzięki wsparciu z Regionalnego Programu Operacyjnego i projektu szybkiej kolei BiT City. W br. zostaną zmodernizowane przystanki na Zieleńcu, Sienkiewicza, przy Jubilacie i Szpitalu Miejskim. W planach jest też przebudowa jezdni ul. Lubickiej. Przystanek Targowa zostanie przeniesiony w okolice wyjazdu z gazowni.
Powstaną też projekty modernizacji sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniu ul. Traugutta i Bulwaru Filadelfijskiego, Dobrzyńskiej i Warszawskiej, pl. Teatralnym i pl. Rapackiego.
Chyba ten temat powinien znajdować się w dziale "Inwestycje:?
Analizując poprzednie projekty odnośnie linii tramwajowych i autobusowych w Toruniu można wywnioskować, że tramwaje jadące przez Przybyszewskiego - z racji zmian tras tramwajów - jest bardzo wysokie ryzyko, że ich częstotliwość kursowania zmniejszy się drastycznie (z i tak już beznadziejnej częstotliwości).
Analizując poprzednie projekty odnośnie linii tramwajowych i autobusowych w Toruniu można wywnioskować, że tramwaje jadące przez Przybyszewskiego - z racji zmian tras tramwajów - jest bardzo wysokie ryzyko, że ich częstotliwość kursowania zmniejszy się drastycznie (z i tak już beznadziejnej częstotliwości). A jaki to ma związek z tematem "Nowe tramwaje"?